Prije tačno 65 godina, Škoda je na sajmu automobila u Ženevi predstavila dva veoma važna modela. Radi se o limuzinskoj Octaviji i kabriolet modelu Felicia.
Oba modela je karakterisalo niz naprednih inovacija, a inžinjeri su se fokusirali na smanjenje prenosa vibracija, poboljšanje udobnosti u vožnji i poboljšanje podmazivanja i hlađenja motora. Ipak, riječ je o prvim modelima s revidiranom prednjom osovinom kod kojih je tradicionalni ovjes s lisnatim oprugama zamijenjen spiralnim oprugama uparenim s teleskopskim amortizerima. Istovremeno, ovaj dvojac su prvi modeli Škode, koji više nisu imali brojeve u nazivu.
Octavia – Predodređena za uspjeh
Za limuzinu, ranije poznatu kao Š 440/445, izabrano je ime Octavia, izvedeno od latinskog broja "octava", što znači osmi. Naziv je bio primjeren, jer je to bio osmi model koji je češki proizvođač automobila iz Mlade Boleslave proizveo od 1945. godine.
S tehničkog stanovišta, Octavia je bila vozilo s unaprijeđenom šasijom s nezavisnim prednjim ovjesom i četverocilindarskim motorima. Baznu verziju Octavije pokretao je 1,1-litarski motor koji je isporučivao 40 KS, a koji je pokretao zadnje točkove preko četverobrzinskog mjenjača. Tako motorizovana Octavia postizala je maksimalnu brzinu od 110 km/h. U ponudi je bila i snažnija Octavia Super, a nju je pokretao 1,2-litarski motor s 45 KS s kojim je češka limuzina dostizala maksimalnu brzinu od 115 km/h.
Ova model Octavije se u Evropi proizvodio do 1971. godine kada ga je zamijenila legenda naših drumova Škoda 1000 MB.
Felicia – Kabriolet u ritmu šezdesetih
Početkom 1959. godine predstavljen je i atraktivni kabriolet po imenu Felicia. Oznaka modela izvedena je iz latinske riječi "felicitas", što znači sreća. Škoda Felicia je bila nasljednica Škode 450 s otvorenim krovom, prvenstveno namijenjena izvoznim tržištima.
Pokretao ju je četvorocilindarski motor od 1.089 ccm s dvostrukim karburatorom podešen da proizvodi 50 KS. Između 1958. i 1959. proizvedeno je samo oko hiljadu jedinica ovog automobila. Međutim, proizvođač automobila je bio itekako svjestan potencijala novog modela Felicia. Tako su, ubrzo nakon martovskih premijera u Ženevi i Leipzigu, tri nova Škodina kabrioleta bila izložena na Sajamu automobila u New Yorku u aprilu 1959. godine na kojem je prisustvovalo skoro 70 izlagača iz cijelog svijeta.
Za čehoslovački kabriolet vladalo je veliko interesovanje, dijelom zahvaljujući prethodnoj promociji modela 450 sa Miss Amerike 1957. godine Charlotte Sheffield. Iako karijera modela Felicia nije bila duga, bila je izuzetno uspješna. Do 1964. godine proizvedeno je skoro 15.000 jedinica ove serije za tržišta u Evropi, Južnoj i Centralnoj Americi, pa čak i u Africi.
Oživljavanje legendi devedestih
Prisjetit ćemo se da su oba modela oživljena devedestih godina i da su oba podjednako motorizovala poslijeratnu Bosnu i Hercegovinu. U oktobru 1994. godine predstavljena je Felicia hatchback kao nasljednik modela Favorit, a za razliku od njega bila je opremljena sigurnosnim karakteristikama poput zračnih jastuka i ABS kočionog sistema. Godinu dana kasnije debitovala je Felicia Combi.
Prva moderna generacija Octavije pojavila se 1996. godine, označavajući prekretnicu u novijoj historiji češkog proizvođača. Octavia je brzo postala najprodavanije Škodino vozilo.
Proizvodnja moderne verzije Felicije ugašena je 2001. godine. S druge strane, Octavia je nastavila da se proizvodi svih ovih godina, a do danas je prodata u više od sedam miliona primjeraka. Octavia se svrstava među deset najprodavanijih automobila u Evropi i ostaje glavni oslonac Škodine linije.