Svijet je zaboravio VW Passat GTI: Ostao je samo kao prototip, jer se nije sviđao menadžerima
Sedamdesete su vjerovatno najzaslužniji period u historiji Volkswagena, pa danas 50 godina poslije, i dalje postoji trolist koji je tada rođen.
U to vrijeme lansirano je nekoliko ključnih modela koji su postali uspješni i koji se i dan-danas prodaju pod istim imenima.

Najprodavaniji od njih - Golf - prošle godine proslavio je 50 godina postojanja, Polo će ovaj jubilej dočekati ove godine, dok je Passat napunio 50 prije dvije godine. Osim toga, ove godine se obilježava 50 godina od debija prvog Golfa GTI, koji je označio rođenje popularnih sportskih hatchbackova.
Oznaku GTI, Volkswagen je ipak zadržao samo za hatchback modele, iako je 1970-ih njemački proizvođač automobila odlučio da eksperimentiše s većim bratom sportskog Golfa, koji je potom pao u zaborav. Jeste li znali da je Volkswagen Passat GTI bio blizu serijske proizvodnje? Na tome su radili u Wolfsburgu 1977. godine kada su željeli prenijeti atraktivnu GTI značku na još jedan model.

Volkswagen Passat GTI bio je baziran na prvoj generaciji B1 i u potpunosti je usvojio tehniku najmoćnijeg Golfa. Imao je atmosferski redni četverocilindarski benzinski motor EA195 sa 110 KS i 140 Nm obrtnog momenta, ali neka vas konfiguracija ne zavara. Iako je postavljen uzdužno, motor nije bio povezan sa zadnjim točkovima. Prvi Passat koristio je neuobičajen koncept sa uzdužno postavljenim motorom i pogonom na prednje točkove, a inžinjeri su ga prenijeli i na GTI.
U zanimljivom testu s ciničnim komentarima na kraju, koji je njemački Autozeitung objavio krajem prošle godine, zabilježeno je da GTI motor od 110 KS daje puno zabave ovom Passatu, koji teži tek oko 900 kg, a na čijem brzinomjeru je ispisana brojka od tek 533 pređena kilometara. Posuđeni tamnoplavi volan iz Golfa fino "upravlja" GTI-jem, koji je opremljen nešto tvrđim podvozjem, poprilično nemirnim u zavojima. Voziti takav prototip, udisati pomalo pljesniv zrak u unutrašnjosti zagrijanoj suncem – to je tako nevjerovatno dobar osjećaj! Zar 1977. godine vrijeme nije bilo zrelo za sportski duh u Passatu? Možda biste željeli razgovarati s tadašnjim šefovima (u Wolfsburgu) i pitati ih: "Zašto niste napravili taj auto?"

Očigledno je jedini proizvedeni primjerak imao sportskiji dizajn od svih ostalih verzija, koji je bio naglašen sa zadnjim spojlerom i plastičnim bočnim oblogama, a navodno je "legao" i test vozačima. Redovno su ga vozili javnim putevima i hvalili njegovu pristojnu dinamiku i upravljivost za ono vrijeme, čemu su doprinijele dodatne modifikacije šasije. Međutim, nakon daljeg razmišljanja, uprava kompanije odlučila je drugačije.
Volkswagenu je bio potreban Passat koji bi se plasirao kao prefinjeni porodični automobil. Menadžerima se nije dopao imidž sportskog modela, pa su odlučili da maknu GTI projekat dok je još bio na stolu. Ipak jedna "komponenta" je preživjela. Četverocilindraš iz Golfa GTI ipak se našao i u običnom Passatu, ali u tadašnjoj vrhunskoj GLI varijanti, koja je ponuđena kupcima u februaru 1979. godine.