AMG-ov baby projekt
35

Avantura na Mallorci: Vozili smo Mercedes-AMG A 35 4MATIC, džepnu raketu s 306 KS

Piše: D. B.
(Foto: Klix.ba)
Mercedes-Benz je ove sedmice na prelijepoj Mallorci upriličio međunarodnu prezentaciju nove B-Klase, ali su novinari imali priliku da se upoznaju i s jednim izuzetno uzbudljivim automobilom. To je AMG-ov baby projekt A 35 koji je zaista nešto posebno.

Kada je predstavljen A 45 još 2013. godine, u kompaktnom segmentu su postavljeni novi standardi. Potražnja za kompaktnim modelima je porasla te je njihov razvoj ubrzan, a to je bio motiv za kompaniju da ti standardi obuhvate još više ponuda. Predstavljanjem modela A 35 je ispunjeno obećanje te smo dobili automobil odličnih performansi koje su na nivou još uvijek aktuelnog modela A 45.

Kada je Mercedes u februaru ove godine predstavio svoju novu A-Klasu te je, ispostavit će se na kraju, s pravom pompezno najavio, dobili smo priliku da je dva mjeseca kasnije isprobamo u Dalmaciji. Najmanji Mercedesov model je u početku plijenio pažnju svojim dizajnom, atraktivnošću, kvalitetom izrade, udobnošću unutrašnjosti te savremenom tehnologijom, a kasnije je i impresionirao svojim performansama i voznim osobinama. Kada smo pomislili da ne može bolje, sedam mjeseci kasnije smo sjeli u AMG-ov baby projekt, model A 35 4MATIC s Edition 1 opremom koji je već odlične impresije podigao na znatno viši nivo.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Ciljna grupa kupaca su mladi i aktivni ljudi koji žele atraktivan, uzbudljiv i snažan automobil, a to definitivno jeste AMG-ov "opasni" hatchback.

A 35 4MATIC je istovremeno razvijan s najnovijom A-Klasom, ali i uz budući A 45 4MATIC, tako da je bilo moguće prenijeti AMG DNK u svaki detalj automobila koji smo isprobali na Mallorci. Rezultat je zaista fantastičan, vjerujte nam na riječ.

No, krenimo od onoga što se vidi na prvi pogled, a to je dizajn koji jasno ukazuje na to da se radi o sportskom automobilu i nagovještava odlične performanse. Mnoštvo elemenata specifičnih za AMG, među koje spadaju rešetka hladnjaka s dvije letvice i AMG natpisom, AMG Line prednja maska s krilcima vanjski pozicioniranih usisnika zraka, prednji spliter i srebreni hromirani detalji na unutrašnje pozicioniranim usisnicima zraka. Na boku su primjetni AMG Line pragovi te 18-inčni naplaci s duplim krakovima crne boje. Nazad dominira stražnji branik s novim difuzorom i četiri vertikalna krilca, a tu su i dva okrugla završetka izduvnih cijevi te krovni spojler.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Koliko god AMG 35 djelovao impresivno izvana, toliko je privlačan i u unutrašnjosti. Sportska sjedišta prevučena ARTICO kožom ručnog rada s DINAMICA mikrovlaknima u crnoj boji te crveni kontrastni konac u kombinaciji s crvenim sigurnosnim pojasevima ili ARTICO kožom crne i sive boje su besprijekorna. Naravno, AMG 35 4MATIC je također dobio MBUX sistem koji je zamijenio prethodni COMAND sistem te je omogućio još bolju "komunikaciju" između vozila, vozača i putnika. Dva ekrana spojena jednodijelnim staklom imaju odličnu rezoluciju i 3D grafiku te se nazivaju Windescreen Cockpit. Vozači mogu birati između tri stila ekrana, a to su Classic, Sport i Supersport korištenjem Touch Control dugmadi na upravljaču. Izdvajamo Supersport mod koji centralno prikazuje obrtomjer, dok su lijevo i desno dodatni pokazivači i informacije kojih zaista ima mnogo. MBUX podržava i glasovne naredbe koje se aktiviraju izgovaranjem riječi "Hey Mercedes".

Centralna konzola specifična za AMG je klavir crne boje te sadrži standardni touchpad i dodatnu dugmad za kontrolu ESP-a, mjenjača te opcionog AMG Ride Control prilagodljivog ovjesa.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Posebnu pažnju plijeni prelijepi AMG upravljač koji je ujedno i odlična veza između vozača i sistema automobila. Upravljač ima ravni donji dio te je presvučen rupičastom kožom, a krasi ga crveni konac. Iza upravljača su lopatice namijenjene manuelnoj promjeni brzina. Prisutna su i touch dugmad za odabir ekrana instrument klastera i multimedijalnog sistema horizontalnim i vertikalnim pokretima te njihovo pozicioniranje po željama vozača, a moguća je i kontrola tempomata, jačine zvuka, odabira muzike i ostatka multimedijalnog sistema.

AMG Performance upravljač je dostupan opciono i donosi još više mogućnosti. AMG programi vožnje se također biraju pomoću rotacionog kontrolera na upravljaču.

Za one koji vole i imaju priliku izaći na stazu tu je AMG Track Pace sistem zadužen za bilježenje više od 80 vrsta različitih podataka o vozilu kao što su vremena po sektoru. Svi podaci se prikazuju na multimedijalnom ekranu, instrument klasteru i opcionom head up prikazu, a omogućena je i analiza te instrukcije kako bi se vrijeme popravilo.

Kupcima je na raspolaganju širok spektar personalizacije i opcionih paketa koji uključuju AMG Aerodynamics paket razvijen u zračnom tunelu koji poboljšava izgled i unapređuje aerodinamiku. AMG Night paket donosi crne elemente koji naglašavaju sportski karakter automobila, a uključuje zatamnjena stakla od B stuba, crne hromirane završetke izduvnih cijevi i slično.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

A 35 AMG 4MATIC standardno dolazi s aerodinamički optimizovanim 18-inčnim naplacima s pet duplih krakova. Opcija su 19-inčni naplaci. Unutrašnjost se također može prilagođavati po željama kupca, ponuđena su AMG Performance sjedišta s dodatnom bočnom potporom, AMG Performanse upravljač te još mnogo toga.

Ispod haube se nalazi 2,0-litarski četverocilindrični turbo motor koji je baziran na M260 četverocilindričnom motoru iz nove A-Klase, a koji u ovom slučaju razvija 306 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Snaga se prenosi na sva četiri točka preko odličnog AMG Speedshift DCT 7G automatskog mjenjača s duplim kvačilom. Potrošnja iznosi 7,4 - 7,3 l/100 km, emisija CO2 169 - 167 g/km, a automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,7 sekundi prije nego dostigne maksimalnih 250 km/h.

Impresivan zvuk koji se stvara pri ubrzanju, kao i pri odabiru nižeg stepena prijenosa, kada A 35 "zapuca" iz izduvnog sistema, znatno doprinosi užitku u sportskoj vožnji. Preciznost upravljača, stabilnost na cesti i u zavojima zahvaljujući sjajno podešenom ovjesu, agilnost, ubrzanje, moćne kočnice, osjećaj kao da ste u bolidu prilično je teško opisati. A 35 4MATIC vas jednostavno tjera da pronađete vrijeme i mjesto na kojem možete stisnuti papučicu gasa "do poda" i osloboditi snagu ove zvijeri. Snažni hatchback će se "katapultirati" i "zalijepiti" vas za sjedište, a to nudi Race-Start funkcija koja je standardna i omogućava maksimalno ubrzanje iz stanja mirovanja. Izduvni sistem s elektronskom kontrolom protoka i zvuka dolazi standardno, a zvuk se mijenja ovisno o odabiru programa vožnje. Što se tiče programa vožnje, tu su Slippery (za klizave ceste), Comfort (udobnost i štednja goriva), Sport i Sport + (fokus na agilnosti i užitku vožnje, sportski način rada, upravljača motora i mjenjača) te Individual (individualna podešavanja).

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Snagu modela AMG A 35 4MATIC treba i obuzdati, a za to se brinu kočna kliješta sa četiri klipa i diskovi promjera 350 mm naprijed te kliješta s jednim klipom i diskovima promjera 330 mm nazad. Kočnice pružaju vrhunske performase te neće izgubiti efikasnost ni pri ekstremnoj upotrebi.

Treba reći da smo cestama Mallorce imali priliku voziti AMG A 35 4MATIC s Edition 1 paketom opreme koji donosi dodatni ekskluzivitet i dinamiku. U opremu spadaju AMG Aerodynamics i AMG Night paketi. Lakiran je u denim plavu boju s tech zlatnim ukrasima na bočnim retrovizorima i donjem dijelu vrata. Naplaci Livorno veličine 19 inča također sadrže zlatnu boju. AMG Performance sjedišta su presvučena crnom/sivom Artico/Dinamica kožom s plavim ukrasima i sivim kontrastnim koncem. AMG Performance upravljač naglašava sportski duh automobila. Sportska sjedišta ne samo da odlično drže tijelo u zavojima nego su i vrlo udobna, imaju grijače, dok unutrašnjost krasi i ambijentalno osvjetljenje te aluminijski ukrasi uz Edition oznaku na upravljaču.

Cijena osnovnog modela u Njemačkoj s uračunatim porezom iznosi 47.528,60 eura.