Klix.ba na stazi Navak: Prvi kilometri u SEAT-ima Ibiza, Ateca FR i Leon Cupra
Marka SEAT je u snažnoj ekspanziji, kako u ponudi modela, tako i prema prodajnim rezultatima, a čini se da je najveći uspon tek pred njima. Upravo su predstavili potpuno novu Ibizu koja postavlja nova mjerila u klasi, a uz nadolazeće SUV modele tu su i sportski modeli koji ističu raznovrsnost SEAT-a i potvrđuju sportsku i mladalačku orijentaciju ove marke.
Prošla godina je bila vrlo plodonosna za SEAT, tačnije bila je to najuspješnija godina u historiji ove marke. Tako su u prošloj godini 408.700 automobila i napravili operativni profit od 143 miliona Eura. Najbolje od svega, taj trend snažnog rasta se nastavio, pa je u prvom kvartalu ove godine SEAT zabilježio porast prodaje od 14 posto u odnosu na prošlu godinu.
Odmah u vatru i Cupru
SEAT iskustva na Navaku započeli smo odmah žestokim tempom. Čekala su nas tri Leona Cupra u ST karavanskoj verziji, s pogonom na sve točkove, DSG mjenjačem, 300 KS i Performance paketom koji podrazumjeva Michelin Sport Cup 2 gume, snažne Brembo kočnice i lakše 19-inčne felge. Najbolje od svega, tempo će nam diktirati Jordi Gene, iskusni takmičar u WTCC i ETCC serijama i to u takmičarskom Leon Cup Raceru sa 350 KS.
Staza koja je pregledna, ravna i sa širokim zonama izlijetanja poput Navaka dobar je izbor za prvo upoznavanje s 300 KS snažnim kompaktnim karavanom koji do 100 km/h sprinta za samo 4,9 sekundi i počinje ubrzavati tek na 250 km/h. Ne tako davno, po te performanse smo morali ići "barem" u Porsche, a sada je tako dostupno u porodičnom kompaktu.
Već nakon prvog "S" zavoja Leon Cupra 300 najavljuje nam dvije potpuno različite stvari. Prvo, to je izuzetno brz i sposoban auto, drugo vrlo ga je lako voziti brzo i na granici. Mehanička blokada prednjeg diferencijala uz pogon na sve točkove i odlične Michelin gume daju izuzetnu količinu "gripa". Uz to, DSG mjenjač brzim izmjenama stepeni prijenosa potpuno rasterećuje vozača kojem preostaje da se fokusira na tačke kočenja i idealne putanje. Nakon dva kruga, čini nam se da s Cuprom na stazi svako može biti vraški brz i precizan, ili barem skoro svako.
Uz zaista impresivne performanse Leon Cupra u osnovi i dalje je vrlo bogato opremljen i ugodan kompakt, te odlično prati "hot hatch" filozofiju da uz dobre performanse mora postojati i dobra doza svakodnevne upotrebljivosti.
Nakon krugova u Cupri čekalo nas je iznenađenje, tačnije gospodin Gene, koji je onima koji su to željeli ponudio suvozačko mjesto za nekoliko brzih krugova punim tempom po Navaku. Takve ponude nije pristojno odbijati pa iako je u takmičarskom Cup Raceru itekako vruće, bučno i skučeno, bio je užitak na tijelu osjetiti G sile koje su rezultat "slick" guma, takmičarskog ovjesa, ali i snažnih kočnica.
Zanimljivo, na sličan način kao serijski Leon Cupra, takmičarski Leon Cup Racer na stazi izgleda kao "riba u vodi". Čak nam je i sam Gene priznao da je ovo jedan od najbolje podešenih trkaćih automobila koje je vozio te da ga je lako kontrolisati, kako u ovim revijalnim uslovima, tako i u pravim trkaćim uslovima.
S vrućeg asfalta u prašinu i blato s Atecom
Iako nam je Ateca već dobro poznata, te je trenutno jedan od najtraženijih SUV-ova ovog formata na našem, ali i evropskim tržištima, činjenica je da ovakvi SUV-ovi rijetko imaju priliku dokazati svoje terenske sposobnosti.
Uz terenske gume kao jedinu izmjenu krenuli smo s Atecom na relativno zahtjevan offroad poligon centra Navak. Nakon nekoliko ispita napada i prijelaza oštrih nagiba i "lomova" terena Ateca je pokazala da je sasvim dovoljno visoka da pređe preko prepreka koje su mnogo veće od onih što će prosječan kupac ovog SUV-a ikada i vidjeti.
Nakon kratke vožnje kroz šumu, Ateca nam je pokazala da s lakoćom gazi i kroz poprilično duboku vodu, dok je finalno dokazivanje imala na strmom i dugom usponu sa zaustavljanjem na pola uspona. Uz pomoćne sisteme kao što je "auto hold" koji će držati auto na uzbrdici koliko želite i "hill descent control" koji će sigurno i kontrolisano spustiti auto i niz najveću strminu, ovakvi ispiti postaju lagan zadatak.
Kao velika pomoć u ovakvoj terenskoj vožnji pokazao se i sistem kamera oko auta koji po želji projicira sliku na centralni ekran i tako eliminiše problem mrtvog ugla ili nepreglednosti pri prelasku preko oštrih pregiba.
Uz neočekivano lako savladavanje terenske vožnje, SEAT nam je pokazao i drugu krajnost ponude Atece. Premijerno je ovom prilikom predstavljena sportska FR verzija Atece koja uz dodatne aerodinamične dodatke, veće i atraktivnije felge i izraženo sportsku opremu u potpunosti kompletira ponudu ovog SUV-a.
Nova Ibiza juriša na vrh klase
Kako je SEAT imao sreću da nova Ibiza bude prvi model u grupaciji koji će biti zasnovan na novoj, tačnije prilagođenoj, MQB A0 platformi, tako je dobio i početnu prednost da svoj najvažniji model nametne kao lidera u segmentu, bar na neko vrijeme.
Da nije riječ samo o atraktivnom dizajnu i dobroj cijeni, ovaj put to otkrivaju brojevi. Iako je ostala jednako dugačka kao i prethodni model, nova Ibiza unutra donosi prostranost koja je na nivou skoro za broj većih kompaktnih modela. Najviše se to primijeti na zadnjim sjedištima koja su smještena nisko u karoseriju i pognuta prema nazad, što je stvorilo zaista neočekivanu količinu prosotra za noge, ali i glave putnika. Uz sve to prtljažnik nije bio žrtvovan. Naprotiv, sa 350 litara zapremine spada u sami vrh klase, te je jedan od razloga zašto će se porodični kupci vjerovatno vratiti u ovu klasu.
Uz odličnu ponudu prostora, Ibiza se može pohvaliti i novim infotainmentom koji u svojoj najskupljoj verziji izgleda zaista impresivno. Veliki ekran s kvalitetnim staklom preko i funkcijskim ikonama osjetljivim na dodir uz velike lakirane površine podižu ugođaj na zavidan nivo. Uz sve opcije povezivosti, bežičnog punjenja pametnog telefona, navigacije, full link sistema ibiza je jedan od najmodernijih auta u klasi, iskustvo zabave u automobilu podignuto je na još veći nivo vrhunskim Beats audiosistemom. Naravno, plastične obloge vrata i gornjeg dijela konzole izrađene su od prilično grube plastike, što se ipak može prihvatiti u ovoj klasi.
Još jedan važan novitet koji je Ibiza donijela sa sobom je 1,5-litarski turbobenzinski motor koji smo isprobali u najsnažnijoj verziji sa 150 KS. Odlično ubrzanje uz izraženo malu masu automobila, ali i motora, od Ibize FR čine pravog malog sportistu. Iako je upravljač možda za nijansu "prelagan" i bezosjećajan, Ibiza se vrlo lako i precizno upravlja te kroz brze zavoje daje veliku dozu pouzdanja i stabilnosti. To se može zahvaliti 60 mm širem tragu točkova naprijed i 48 mm nazad, ali i dobro podešenom ovjesu koji nudi dobar kompromis direktnosti i udobnosti.
Nivo buke unutra je također nešto na čemu se radilo te je evidentan napredak u odnosu na prethodni model, dok će svoju privlačnost Ibiza istaći i dobrom ponudom motora. Osnovu tako čini trocilindarski 1.0 MPI benzinac u verzijama sa 65 i 75 KS, dok ih prati 1,0 TSI sa 95 ili 115 KS te naravno novi 1,5 TSI sa 150 KS. Naravno, tu su i dizelaši, tačnije jedan dizelaš, 1,6 TDI u verzijama sa 80, 95 ili 115 KS.
Ibiza zaista dolazi s nizom snažnih argumenata te bi mogla biti prodajni hit i na našem tržištu. Ipak, moramo sačekati Bh. premijeru ovog modela, za nekih mjesec dana, kada će biti poznate cijene, ali i ambicije SEATA u BiH s ovim svestranim malim kompaktom.