Testovi
14

AUTO TEST / Peugeot 208 Active 1.6 BlueHDi 75 - Kap po kap

Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
Manje od četiri godine nakon premijernog predstavljanja modela 208, koji je nastavio tamo gdje je stao prethodni 207, u Peugeotu su odlučili da je došlo vrijeme za podmlađivanje jednog od trenutno najprodavanijih automobila niže klase. Po svemu sudeći, osvježeni Peugeot 208 i dalje će ostati među proizvodima koji francuskoj grupaciji PSA svakodnevno stvaraju profit. Zasluženo!

Kada je 1998. godine Peugeot predstavio model 206, svijet ga je dočekao s oduševljenjem. Dobro se sjećamo poduže liste čekanja na lijepi francuski automobil niže klase s kojim je Peugeot veoma uspješno zamijenio svoj legendarni model 205. Ne znamo zašto, nasljednik 206-ice (207) kod publike nije prošao ni blizu kao što je prošao model 206, o čemu najbolje svjedoči broj proizvedenih i prodanih primjeraka, pa je onda jasno da nije bilo lako odgovornima u Peugeotu kada je trebalo zamisliti, razviti i napraviti 208 s kojim bi se Peugeot u velikom stilu vratio među najprodavanije brendove u popularnoj nižoj klasi.

Čini se da su uspjeli, jer je od svog premijernog predstavljanja Peugeot 208 čvrsto zauzeo mjesto među najprodavanijim automobilima (među)gradske klase s kojeg u skorije vrijeme nema namjeru odstupiti.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Na dobroj izvornoj osnovici ne treba (niti može biti) mnogo zahvata da sve skupa na kraju bude još bolje. Tako je i u ovom slučaju. Uz usputni zaključak da mali automobili uvijek trebaju biti obojeni živim bojama, redizajnirani 208 izvana je „osvježen“ novim prednjim dnevnim LED svjetlima, novom zanimljivom grafikom u kućištima zadnjih LED svjetala i drugačijim detaljima na redizajniranim odbojnicima. Sve zajedno sasvim je dovoljno da bude zanimljiv i slabijem i snažnijem spolu, iako moderna vremena tu staru podjelu čine veoma diskutabilnom. Uz paket opreme Active kupac će dobiti plastične poklopce na crnim 15-inčnim čeličnim felgama, a nama se čini da su opcione veće aluminijske felge jedini detalj koji je ovom simpatičnom automobilu potreban za pun pogodak.

Sviđa nam se: niska potrošnja goriva, izgled karoserije, ponuda prostora, udobna sjedišta, ovjes, kočnice...

Iako je ukupnom dužinom kraći od modela 207, što se čini nevjerovatnim u vremenu sveopšteg povećanja svega, 208 će svojim putnicima ponuditi više korisnog prostora u zanimljivo dizajniranoj putničkoj kabini, a manjak vanjskih centimetara vozaču će olakšati život u zagušenim gradskim uslovima. Promišljenim dizajnerskim zahvatima kreatori interijera uspjeli su u namjeri da u 208-ici osiguraju dovoljno mjesta za četiri odrasle osobe, a svi će dobiti natprosječno udobna sjedišta iz provjerene „francuske škole“.

Pored udobnih sjedišta, sviđaju nam se tamni tonovi na materijalima kojima je obložena prostrana unutrašnjost. Sviđaju nam se i uglačani crni detalji u kombinaciji sa plastičnim elementima koji uspješno „glume“ da su od aluminija, ali nam se manje sviđa način na koji su dizajneri odlučili instalirati pozamašan 7-inčni „tablet“ multimedijalnog sistema koji dominira centralnom konzolom. Izgleda nekako nakalemljeno, ali šta je tu je.

Ne sviđa nam se: hod i zvuk ručice mjenjača, izbor guma.

U Peugeotu su odlučili da pobjegnu od uobičajenog, pa su instrumentnu tablu smjestili u visoko postavljeno kućište. Iako na prvi pogled djeluje da je moda u potpunosti potopila ergonomiju, stvari uopšte nisu loše. Nakon što se optimalno podesi dubina i visina upravljača, čiji je promjer planirano manji od uobičajenog, problema sa preglednošću instrumenata nema. Gornji dio upravljača djelimično pokriva dio instrumentne table, ali dio na kojem se ne očitava ništa. Iz perspektive vozača, ukupnu ergonomiju donekle kvari nekoliko tastera koji se u mraku moraju napipati, jer nemaju iluminaciju, a s druge strane u prilog ergonomiji ide mogućnost potpunog isključivanja neizbježnog „televizora“ u uslovima noćne vožnje. Kad smo već u mraku, treba spomenuti da 208 ima odlična halogena svjetla.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Dizelska motorna ponuda koja stiže uz redizajniranu 208-icu zasnovana je na trećoj generaciji provjerenog 1,6-litarskog četverocilindarskog turbodizelskog motora koji se nudi s tri nivoa snage. Mi smo se družili s najslabijom opcijom koja nudi kvalitetnih 75 „konja“ i nestvarno nisku potrošnju goriva, skoro pa kap po kap. Ovdje moramo naglasiti da nikada u proteklih 18 godina „života na cesti“ na testu nismo imali auto s kojim smo ostvarili nižu prosječnu potrošnju goriva, a ovaj 208 čak nije bio opremljen ni sistemom start/stop. Smatrajte da je prethodna rečenica bila i boldirana i podvučena.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Nismo, doduše, uspjeli ostvariti rezultate koje su nedavno ostvarili tvornički testni vozači na testnoj stazi u testnom dizelskom (sličnom) Peugeotu 208, jer su s jednim rezervoarom goriva prešli više od 2.000 kilometara, ali smo veoma zadovoljni i učinkom koji je ostvario naš automobil, jer je u prosjeku trošio 3,6 litara nakon 100 pređenih kilometara. Najniža izmjerena potrošnja (samo lagan vozač na neopterećenoj otvorenoj cesti s usponima, spustovima i brzinom koja nije prelazila 90 km/h) iznosila je 3,2 litra, a višesatnim namjenskim maltretiranjem u gradskim uslovima izmjerili smo 4,7 litara. „Idealno za kućnu dostavu!“, neko reče.

Približno uporediva konkurencija za Peugeot 208 Active 1.6 BlueHDi 75:
  • Citroen C3 Seduction BlueHDI (75 KS) – 28.931 KM
  • Renault Clio Expression Energy dCi Stop & Start (75 KS) – 27.666 KM
  • Opel Corsa 1.3 CDTI Ecotech Enjoy (75 KS) – 29.944 KM
  • SEAT Ibiza Style 1.4 TDI CR (90 KS) – 31.070 KM
  • Mazda 2 CD105 Attraction (105 KS) – 31.900 KM
  • Škoda Fabia 1.4 TDI Ambition (90 KS) – 29.641 KM
  • Volkswagen Polo 1.4 TDI Bluemotion Comfortline (75 KS) – 30.085 KM
  • FIAT Punto Easy 1.3 MJTD (75 KS) – 26.600 KM
  • KIA Rio 1.1 CRDi Fun ECO Dynamics (75 KS) – 31.190 KM
  • Hyundai i20 1.1 CRDI Urban (75 KS) – 27.490 KM
  • Toyota Yaris 1.4 D-4D Stella (90 KS) – 29.278 KM (akcijska cijena)

(cijene iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica u BiH)

Što se tiče dinamike, najslabiji (turbo)dizelski motor prilično dobro se snalazi u osrednje opterećenom automobilu koji je u odnosu na slično motorizovanu 207-icu lakši oko 100 kilograma. Motor najbolje od sebe daje kada se „zavrti“ iznad 1.750 obr/min, a automobil do obećane maksimalne brzine stiže bez posebne buke i zadrške. Ponuđeni obrtni moment, koji malolitražni atmosferski benzinci mogu samo „sanjati“, osigurava živahna međuubrzanja koja su potrebna za pretjecanje bez predugog zadržavanja na lijevoj strani ceste, što je na našim običnim cestama s kratkim pravcima (i dugim kamionima) mnogo bitnije od maksimalne brzine i ubrzanja od 0 do 100 km/h. „Kamenčić u cipeli“? Ostaje nam da i dalje čekamo da PSA ponudi mjenjač s ručicom koja ima tiši, kraći i precizniji hod.

Peugeot 208 „vozi“ na mekše podešenom tihom ovjesu koji, tu i tamo, možda dopusti i malo naglašenije lateralno naginjanje karoserije, gdje ona udobna sjedišta tada nemaju adekvatan odgovor za bočno držanje tijela, ali je i dalje dovoljno čvrst i izbalansiran za prilično preciznu i sigurnu vožnju kojoj dodatno doprinosi i dobro podešen progresivni servo-upravljač. Gume su, srećom, potrošna roba, jer je „ekološki“ Bridgestone pokazao da na mokrom balkanskom asfaltu osrednjeg kvaliteta nije optimalan izbor za ovaj automobil.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Kad sve saberemo i oduzmemo, zaključujemo da Peugeot u klasi malih zaista ima veoma dobar automobil s kojim možda neće nadmašiti prodajne rezultate 206-ice, ali će još dugo ostati među bestsellerima. Ono što ne ide u prilog ovom i svim ostalim sličnim novim automobilima je činjenica da smo, odgovarajući na pitanje slučajnih prolaznika o cijeni testnog automobila, čuli manje onih koji cijenu smatraju korektnom i prihvatljivom, u odnosu na one koji su komentarisali u stilu: „Pa znate li vi kakav se polovan auto može kupiti za te pare?!“ Svi oni koji ne misle tako, jer planiraju kupiti nov automobil ove klase, onda bi u najuži izbor, definitivno, trebali ubaciti i Peugeot 208. Planirani način korištenja i prosta matematika odgovorit će im na vječno pitanje: dizel ili benzinac?

Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 208 Active 1.6 BlueHDi 75 Cijena osnovnog dizelskog modela: 25.499 KM Cijena testnog modela: 28.707 KM

Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, 4-taktni, 8 ventila, „common-rail“ ubrizgavanje, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.560 ccm. Maksimalna snaga 55 kW - 75 KS pri 3.500 obr/min. Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min. Euro 6.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do100 km/h - 13,3 s. Maksimalna brzina - 171 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 3,2 do 4,7 l/100 km. Tvornička deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,0 l/100 km, kombinovano 3,5 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 90 g/km.

Prijenos snage: Motor pogoni prednje točkove preko 5-stepenog ručnog mjenjača. Dimenzija guma - 185/65 R15 88T (Bridgestone Ecopia EP25).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson. Zadnji ovjes – polukruta osovina. Hidraulični amortizeri. Progresivni servo-upravljač. Disk kočnice na prednjoj osovini, doboš kočnice na zadnjoj osovini.

Dimenzije: Dužina - 3.973 mm. Širina - 1.739 mm. Visina - 1.460 mm. Međuosovinski razmak - 2.538 mm. Prtljažnik od 285 do 1.076 litara. Rezervoar za gorivo: 50 litara. Masa praznog automobila - 1.065 kg.

Serijska oprema testnog automobila: čelične 15-inčne felge s ukrasnim poklopcima, ABS+ESP+AFU+REF, tempomat, 6 zračnih jastuka (prednji, bočni, zavjese + senzori za nevezane sigurnosne pojaseve), progresivni servo-upravljač podesiv po dubini i visini, multimedijalni sistem sa 7-inčnim displejom osjetljivim na dodir, audio-sistem sa 6 zvučnika, USB/JACK konektori za vanjske medije, Bluetooth konekcija, komande na upravljaču, manuelni klima-uređaj, centralno daljinsko zaključavanje, „Comfort“ vozačko sjedište podesivo po visini, tri naslona za glavu na zadnjim sjedištima, zadnja sjedišta preklopiva u odnosu 2/3 i 1/3, rezervni točak standardnih dimenzija, kućišta retrovizora i ručke na vratima u boji karoserije, putni kompjuter, električni podizači prednjih prozora (sekvencijalni za vozača), rešetka za hromiranim okvirom, nova prednja maska i LED dnevna svjetla, 3D LED zadnja svjetla, prednja svjetla za maglu, električno podešavanje grijanih vanjskih retrovizora.

Dodatna oprema na testnom automobilu: srednji naslon za ruku, hromirana ručica mjenjača, metalik boja.

Garancija: 4 godine ili 100.000 km, 12 godina na lim, 3 godine na boju.