Testovi
115

AUTO TEST / Renault Espace 1,6 dCi EDC Zen: Poseban po svaku cijenu

Piše: Elvir Zubović
Foto: F. K./Klix.ba
(Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
Osamdeste godine prošlog stoljeća sada su već davna prošlost, a tržište automobila je tada bilo nalik praznom slikarskom platnu. Prostora za inovacije i napredak bilo je pregršt. Tako je Renault bacio kocku s prvom generacijom Espacea i napravio hit koji je doživio četiri uspješne generacije. U novoj, petoj generaciji Espace je prošao metamorfozu i želi probati ispočetka.

Porodični monovolumeni odavno nisu novost, a kako Scenic i Grand Scenic sasvim dobro zadovoljavaju sve potrebe velikih i malih porodica, začetnik klase pomalo je postao suvišan. Espace je bio prvi pravi monovolumen u Evropi, predvodnik čiji su uspješan koncept drugi počeli pratiti tek godinama kasnije te je zaista pokrenuo pravu lavinu raznovrsnih porodičnih monovolumena.

Pametno iskorištavanje prostora i ponuda raznih verzija učinilo je ovako velike monovolumene suvišnim, što pokazuju i prodajni rezultati, a čini se da je dobar dio njihove prodaje "ukrao" konstantno rastući segment kompaktnih i velikih SUV-ova i crossovera. Stoga je Renault sabrao dva i dva te u petoj generaciji Espacea ponudio nešto potpuno novo. Iako im eksprimentisanje s koncepcijama i klasama nikada nije bilo strano, ovaj put su otišli korak dalje.

Espace više nije samo veliki porodični monovolumen, sada je to veliki crossover koji koketira sa SUV-ovima, dok ponudom prostora i komfora želi privući i kupce poslovnih ili porodičnih limuzina. Da li je Renault "skuhao" pravu poslasticu čiji se razni "okusi" odlično nadopunjuju ili je na kraju to tek jedan neobični "bućkuriš"?

Neobična, ali privlačna i impozantna pojava

Sa skoro pet metara dužine i skoro dva metra visine Espace se već svojim proporcijama ističe u saobraćaju. Kada tome dodamo raskošan dizajn, kako sam oblik karoserije tako i brojne detalje, jasno je da Espace nigdje neće proći neprimijećeno.

Renault se nikada nije ustručavao eksperimentisati sa dizajnom, od svojih najmanjih i najjeftinijih modela pa do onih najskupljih. Vrlo često ih je to skupo koštalo, u smislu brzog pada popularnost nekog modela ili slabijeg držanja vrijednosti, ali rijetki njihovi auti su se mogli proglasiti dosadnim. Tako je i sa Espaceom, pa će i oni kojima se ne sviđa njegova koncepcija i izgled ostati zatečeni količinom detalja i dizajnerskih elemenata koji su prilično originalni.

Sviđa nam se: ponuda prostora, performanse motora, sistem preklapanja sjedišta ...

Istina, trend da svi modeli jedne marke moraju biti što sličniji jedan drugom nije zaobišao ni Renault. Tako je prednji dio kompilacija dizajna i elemenata koje smo vidjeli na Cliju, Capturu i Kadjaru, ali ovdje je to dosta raskošnije uz obilnu upotrebu hroma i LED tehnologije za svjetla.

Bokovi najviše otkrivaju "crossoverske" ambicije. Veliki točkovi, malo više razmaka između tla i podnice u kombinaciji s linijom bočnih stakala koja se diže prema nazad i oštro "odsječen" zadnji dio čine Espace raskošnim, ali i atipično elegantnim. Moderna LED stop svjetla dodatno ističu da je Espace savremeni trendsetter, a kao i cijeli auto, mogu vam se sviđati ili ne, sredine u suštini nema.

Prva klasa za porodicu

Koliko god drugačiji i neobičan bio, Espace je u suštini ostao primarno porodični auto. Iako nam se u početku činilo da je uz sve novitete izgubio na esencijalnoj praktičnosti i upotrebljivosti, postepeno smo se uvjerili da je ipak vjerni podanik porodice. Stvar je u tome da to sada radi malo drugačije, ne nužno i lošije.

Iako je pod Espacea postavljen nešto više, nalik terencima, prostora ne nedostaje. Na raskošnim prednjim sjedištima je ugodno, iako ipak dominira široka i visoka centralna konzola koja ponekad smeta vozačevoj desnoj nozi. Drugi i treći red sjedišta nude brojne kombinacije, ali se možda najviše ističu jednim od najkomfornijih načina preklapanja koje smo vidjeli. Dovoljno je da prekidačima u prtljažniku odredite koje sjedište želite preklopiti i posao je gotov, do potpuno ravnog i ogromnog tovarnog prostora dolazite u trenu i bez muke.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba

Dok je u drugom redu sjedišta vrlo ugodno i prostrano, gdje se posebno ističu natprosječna širina i prostor na sjedištu u sredini, zadnja dva sjedišta realno treba računati u slučajevima nužde. Niti je pretjerano lako doći do njih, niti će se iko veći od djeteta moći na njima udobno smjestiti.

Ne sviđa nam se: preglednost, određene funkcije i preglednost R-Link sistema, cijena...

Pohvalno je da i sa svim sjedištima u upotrebi Espace nudi koliko toliko upotrebljiv prtljažnik od 250 litara zapremine. Sa dva dodatna sjedišta preklopljena u podu prtljažnik će ispuniti sve želje velike porodice, a smetaju tek velika i pomalo nezgrapna vrata prtljažnika.

Poželjan mali dizelaš velikih pluća, EDC baš i ne

Odavno smo navikli da auti postaju sve veći, a njihovi motori sve manji. Tako 1,6-litarski dCi turbodizelaš kod Renaulta, ali i Nissana, predstavlja izbor "velikog" i snažnog dizelskog motora. Ok, fizički teško da ga možemo nazvati velikim, ali nakon X-Traila sada nas je u Espaceu opet uspio iznenaditi svojim odličnim performansama.

Uprkos težini od skoro 1,8 tona i velikoj karoseriji 160 KS i 380 Nm okretnog momenta dobra su mjera za masivni Espace. Činjenica je da sama radna zapremina motora pada u drugi plan te u praksi ovako pogonjen Espace "ide" kao što bi "išao" da je naprijed neki staromodniji dvolitreni turbodizel. Međuubrzanja su dobra i ukupne performanse su dovoljne za brzo krstarenje autoputem.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba

U pomoć boljem iskorištavanju snage priskače i EDC mjenjač sa dvostrukim kvačilom koji prililčno brzo mjenja stepene prenosa. kritike koje smo do sada čuli na račun Renaultovog EDC-a i dalje stoje. U poređenju s proslavljenim DSG-om iz Volkswagen grupacije i dalje se čini osjetno sporijim i neodlučnijim. U svakom slučaju mnogo je bolji i efikasniji od starih klasičnih automatika.

Prva klasa ili korak do nje?

Ono što nas je uz samu neobičnu koncepciju novog Espacea jednako zanimalo je to da li je Espace donio napredak u kvalitetu, izradi i ukupnom ugođaju koji je itekako bio potreban, pogotovo u modelu koji spada u sam vrh ponude marke.

Ako ga uporedimo s prethodnom generacijom Renaulta, kao što su Laguna ili Latitude, napredak je ogroman. Kvalitet materijala je zadovoljavajući i većina površina je mekana na dodir, što uz dosta lakiranih obloga stvara ugodan osjećaj. Kvalitet izrade i završne obrade je također zadovoljavajući, pa ne bi trebalo biti neželjenih "cvrčaka", dok je potpun ugođaj udobnog "loungea" upotpunjen raskošnim LED ambijentalnim osvjetljenjem čiju je jačinu i boju moguće mjenjati zavisno od raspoloženja ili ukusa.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba

Ustvari, najveće mane u Espaceu dolaze u vidu pojedinih detalja koji otkrivaju da su ergonomija i praktičnost ostali u sjeni dizajna. Tako će vozačevoj desnoj nozi smetati ne pretjerano ugodan oslonac, tačnije oblik centralne konzole, dok će svakome, a pogotovo vozačima naviklima na Renaulte, smetati neki detalji i komande koji zahtijevaju navikavanje. Tako je pomalo nelogičan raspored komandi automatskog mjenjača, gdje nije pretjerano praktično ni dugme za "parking poziciju" na samoj ručici mjenjača.

R-Link sistem koliko god bio svestran i napredan ima neke esencijalne propuste, poput činjenice da nigdje na brojnim displejima ne možete vidjeti koliko je sati u slučaju da se nalazite unutar nekog od menija R-Link sistema. Također, u vrlo hladnim danima "podizanje" R-Link sistema traje nešto duže, što nije neobično, ali smeta jer on dominira i upravljanjem esencijalnim elementima, kao što je ventilacija ili kamera za vožnju unazad. Ove propuste Renault je već primijetio u Cliju, pa se nadamo da će ga ubrzo ispraviti i u Espaceu.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba

Da li je Espace mogao biti kvalitetniji i dorađeniji? Ipak jeste, iako je donio veliki napredak, činjenica je da sada "puca" na visoko, kako cijenom tako i ponudom. A u tom području malo je prostora za propuste. Već zbog same koncepcije Espace mora sebi krčiti novi put, pa će se svaki njegov detalj stavljati pod posebnu lupu, a propuste u ovom cjenovnom razredu teže je oprostiti nego što je to u slučaju ranga jednog Twinga ili Clija.

Iako predstavlja zaista jedinstvenu alternativu klasičnim njemačkim limuzinama i uobičajenim SUV-ovima te je zaista svestran i vrlo upotrebljiv automobil, jasno je da će kupci trebati dosta uvjeravanja da je upravo Espace pravi crossover za njih. Najsretniji će svakako biti kupci koji žele biti posebni, jer Espaceu teško da možete naći pravog konkurenta. Da li će novi Espace biti pun pogodak kao prvi Espace ili promašaj kao Vel Satis ipak ostaje na samim kupcima da odluče.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Espace 1,6 dCi EDC Zen Cijena osnovnog modela: 58.951 KM Cijena testnog modela sa doplatama: 74.208 KM (Guma M d.o.o.)

Motor: biturbodizelski, redni, 4-cilindrični, smješten naprijed poprečno, radna zapremina - 1.598 ccm, maksimalna snaga 118 kW (160 KS) pri 4.000 okr/min, maksimalni obrtni moment 380 Nm od 1.750 okr/min, promjer i hod 80.0 x 79.5 mm, stepen kompresije 15,4:1.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni robotizirani mjenjač sa dvostrukim kvačilom - EDC, felge 7,5Jx18, gume 235/60 R18.

Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 202 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,7 s. Potrošnja na testu – 8,5 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 7,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,4 l/100 km, kombinovano 4,7 l/100 km. Emisija CO2 u mješovitoj vožnji 120 g/km. Euro 6b norma o čistoći ispušnih plinova.

Dimenzije: Dužina - 4.857 mm. Širina - 1.888 mm. Visina - 1.677 mm. Međuosovinski razmak - 2.884 mm. Zapremina prtljažnika - 247 do 2.101 l. Zapremina rezervoara za gorivo 58 l. Težina praznog vozila - 1.659 kg.

Serijska oprema testiranog modela: Svjetla Full LED Pure Vision, vanjski retrovizori crne Nacre boje s LED pokazivačima smjera, tonirana stakla, unutrašnjost u boji - smeđa Fonce, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, Sistem Energy Smart Management, električni varijabilni servo upravljač, putni računar, sistem Advanced Traction Control, fiksni krovni otvor Lumiere, radio Arkamys Audiotorium s 8 zvučnika, vozačevo i suvozačevo sjedište podesivo po visini, vozačevo dodatno podesivo u lumbalnom dijelu, automatski 2-zonski klima uređaj sa senzorom štetnih plinova, upravljač podesiv po visini i dubini, ventilacijski otvori za drugi red sjedišta, kartica Renault ''Slobodne ruke'', impulsni električni podizači prednjih i zadnjih stakala sa zaštitom protiv priklještenja, sjenila za sunce s osvjetljenim ogledalom, tonirano vjetrobransko staklo sa zvučnom izolacijom, samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, sistem preklapanja sjedišta One Touch u 2. i 3. redu sjedišta (opcijska oprema), osvijetljen i hlađen Easy Life pretinac, R-LINK 2 s ugrađenim ekranom osjetljivim na dodir veličine 8,7" s funkcijama MP3, AUX Bluetooth USB + navigacijski sistem TOMTOM s kartografijom Evrope i Internet vezom, sistem za pomoć pri parkiranju 360°, tempomat i limitator brzine, sistem za pomoć pri naglom kočenju, sistem protiv blokiranja točkova - ABS, automatsko uključivanje pokazivača smjera u slučaju nesreće ili naglog kočenja, senzor za kišu i automatsko uključivanje svjetala, automatska ručna kočnica, ESP, ASR, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici, prilagodljivi zračni jastuk za vozača i suvozača (mogućnost isključivanja suvozačevog zračnog jastuka), bočni zračni jastuci + bočne zračne zavjese za zaštitu glave putnika naprijed i nazad, automatsko zaključavanje vozila u vožnji, sistem za kontrolu pritiska u gumama, ISOFIX sistem pričvršćivanja dječijih sjedalica u 2. redu sjedišta, upozorenje za nezakopčane sigurnosne pojaseve, rezervni točak za kraću upotrebu, indikator promjene stepena prenosa (samo za ručni mjenjač), zatamnjena bočna stakla nazad, aluminijski naplaci 18" Lapiaz, presvlake tkanina/koža smeđa Fonce, lebdeća centralna konzola s uzorkom Dots (za mjenjač EDC), upravljač i ručica mjenjača presvučeni Nappa kožom, Sistem Multi-Sense® (za mjenjač EDC), ambijentalno osvjetljenje putničkog prostora, vozačevo i suvozačevo sjedište podesivo po visini i u lumbalnom dijelu, atermično vjetrobransko staklo, sjenila na zadnjim bočnim staklima, zaštitni tepisi ZEN, automatsko uključivanje/isključivanje dugih svjetala, LDW - sistem upozorenja o promjeni saobraćajne trake, sistem za kontrolu mrtvog ugla, sistem održavanja sigurnosnog razmaka, sistem automatskog kočenja u slučaju nužde, upozorenje za prekoračenje brzine s prepoznavanjem saobraćajnih znakova.

Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja, sistem za pomoć pri parkiranju 360°+ kamera za vožnju unazad, dva dodatna preklopiva sjedišta u trećem redu.

Garancija: 3 godine ili 100.000 kilometara. Dvanaest godina garancije protiv prohrđavanja karoserije.