Sve zastupljeniji segment crossover automobila različitih kategorija, jer su statistike uvijek neumoljive, proširen je nedavno predstavljenim Renaultovim modelom Kadjar koji nekolicinu mehaničkih (nevidljivih) komponenti, logično, dijeli s Nissanovim modelom Qashqai.
U Renaultu pored toga vole i da istaknu kako Kadjar s Qashqaijem ima vrlo malo vidljivih (i opipljivih) zajedničkih dijelova. Dobro, dizajneri spomenutih kompanija radili su svako za sebe, što je pohvalno, ali se čini da zanimljivo „nacrtan“ Kadjar u odnosu na zanimljivo „nacrtan“ Qashqai i dalje nije u nekoj posebnoj prednosti, posebno ako se oba automobila pogledaju sa zadnje strane.
Renault, dakle, opet ima kandidata u crossover segmentu C kategorije, jer ne treba zaboraviti da su se u francuskoj državnoj automobilskoj kompaniji, vratimo li se malo unazad, pretečama današnjih crossovera bavili mnogo prije većine drugih automobilskih kompanija.
Priča je prije 16 godina započela zgodnom varijacijom na osnovici praktičnog monovolumena (Scenic RX4), a izraženije odstojanje od tla uskoro je dobio i Kangoo 4x4. I dok je spomenuti dvojac imao dovoljno šarma s kojim je osvojio mnoga srca, ubjedljivo najbezvezniji Renaultov crossover (čiji je dizajn, vjerovali ili ne, potpisao lično Patrick Le Quément) stigao je iza naziva Koleos. Uspjeh je opravdano izostao, jer se Evropljanima nije dopao loše dizajniran i loše napravljen proizvod nastao iz nespretne saradnje Renaulta i Samsunga.
Sviđa nam se: ponuda prostora, udobna sjedišta, nivo opreme, motor.
Uz tek predstavljeni novi Koleos (D segment), za koji mnogi već tvrde da je neuporedivo bolji od istoimenog prethodnika, Renault je u C segment crossovera nedavno stigao s modelom egzotičnog imena Kadjar. Zanimljiv proizvod izvana pojedinim detaljima podsjeća na manji model Captur (koji nas je svojevremeno oduševio) i od njega se očekuje da na evropskim tržištima prođe mnogo uspješnije od prethodnog Koleosa. Konkurencija je ovih dana veoma žestoka, a vrijeme će pokazati jesu li stratezi Renaulta bili u pravu. Volimo da skitamo i pitamo, pa smo i u ovom slučaju pitali mnoge šta misle o vanjskom izgledu Kadjara. Mišljenja su podijeljena.
I dok mnogi najsnažniji i najbolje opremljeni Kadjar smatraju besprijekornim primjerkom modernog evropskog crossovera, mi smo na test dobili skromnije motorizovanu i opremljenu verziju s pogonom preko prednje osovine koju ne možemo previše hvaliti. Zašto? Zato što je Renault u ovom slučaju zakazao na polju završne obrade i kontrole kvaliteta.
Ne sviđa nam se: završna obrada, buka ovjesa na neravninama, neprecizan upravljač, cijena.
Testni Kadjar "u točkovima" je imao malo manje od 20.000 pređenih kilometara što je, nažalost, bilo dovoljno da se u dobro opremljenoj i natprosječno prostranoj kabini čuje škriputanje i pucketanje pojedinih plastičnih elemenata. Takvi zvukovi nikako ne idu ruku pod ruku s odlično dizajniranim udobnim sjedištima, dvobojnim oblogama, prošivenim kožnim detaljima i digitalnom instrumentnom tablom na kojoj se, eto, može mijenjati i boja i grafika. Zanimljivo, ali spomenute digitalne "fore" u ovom slučaju rado bi zamijenili za bolju završnu obradu i bolje funkcionisanje pojedinih uređaja, tastera i ručica.
U okrutnom vremenu gdje se profit stavlja daleko iznad svega ostalog, apsolutno razumijemo da je u interesu svakog proizvođača automobila da svoj novi model u prodajne salone ubaci što je moguće prije, ali ne razumijemo da se pri tome zaboravlja na završnu obradu i kontrolu kvaliteta, što u vremenu skoro neograničenog pristupa informacijama itekako može utjecati na prodajni rezultat.
Između nekoliko ponuđenih paketa opreme jedan od najzanimljivijih je paket Xmod. Iza naziva se krije nekoliko zgodnih plastičnih karoserijskih dodataka, a tu je i elektronski kontrolisan sistem Extended Grip s kojim se u uslovima slabijeg prijanjanja dodatno može regulisati način na koji će se obrtni moment prenositi na prednje točkove. U Renaultu su mudro naglasili da Extended Grip Kadjara neće pretvoriti u terenski automobil, u šta smo se uvjerili na terenu.
Adekvatan klirens Kadjaru, doduše, osigurava širok radijus kretanja, ali na klizavim naglašenijim usponima Extended Grip i namjenske M+S gume ipak nisu dovoljno dobar „alat“ za penjanje, jer su se prednji točkovi na kraju okretali u mjestu. Renault za Kadjar koji pokreće 1,2-litarski turbo-benzinski motor ne nudi (Nissanov) pogon preko obje osovine, ali se kvalitetan 4x4 može dobiti uz snažniji turbo-dizelski motor. Što se tiče nas, ako bi kupovali Kadjar ili bilo koji drugi crossover automobil, kupili bi 4x4. Kad je...nek' je.
Daleko od snijega, blata i makadama, Kadjar se na asfaltu ponaša poput većine automobila s pogonom preko prednje osovine. Na gumama povisokog profila i mekano podešenom ovjesu karoserija se prilično naginje u svim pravcima, što nepripremljenima može izazvati određenu nelagodu, ali spomenuto naginjanje (nakon perioda navikavanja) ne utječe previše na upravljivost automobila. Podupravljanje je minimalno i lako se koriguje. Naginjanje karoserije ipak nije ono što nam je najviše smetalo, jer je ispred toga buka ovjesa na neravninama koja stiže do ušiju putnika. Posebno precizan upravljač ovdje nismo dobili, ali ni očekivali.
Iako nije najsnažniji dizelski motor u ponudi, provjereni 1,5-litarski četverocilindarski turbodizelski motor po ko zna koji put pokazao je sve svoje kvalitete. S nešto većom potrošnjom goriva od deklarisanog, motor je (kao ubjedljivo najbolja mehanička komponenta ovog automobila) u većini situacija pokazao da ima dovoljno „daha“ da se suvereno nosi s kilogramima automobila i njegovih putnika. Za anuliranje izvjesne zadrške turbopunjača, bez obzira što „dizeli povuku iz podruma“, radilica ne bi trebala da se vrti ispod 1.500 obr/min. Uz dobar motor ide i solidno proračunat 6-stepeni ručni mjenjač, a sve skupa besprijekorno je zvučno izolovano i ide u prilog višesatnim putovanjima bez zamora.
U trenutnoj konstalaciji odnosa koji vladaju među crossoverima C segmenta Kadjar, definitivno, ne možemo svrstati među favorite. Možda i promijenimo mišljenje kad u prodajne salone stigne Kadjar Phase II, a do tada bi (uz duboki naklon prema svemu što "potpisuje" Renaultsport) svoj idealan crossover ipak potražili negdje drugo.
Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.461 ccm, "common-rail“ ubrizgavanje, dva ventila po cilindru. Najveća snaga 81 kW – 110 KS pri 4.000 obr/min. Najveći obrtni moment 260 Nm pri 1.750 obr/min.
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 6-stepeni ručni mjenjač, gume dimenzija 215/60 R17 (Michelin Latitude, M+S).
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,9 s. Maksimalna brzina - 182 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 4,6 do 5,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,8 l/100 km, kombinovano 3,9 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 103 g/km.
Dimenzije: Dužina - 4.449 mm, širina - 1.836 mm, visina - 1.613 mm. Međuosovinski razmak - 2.647 mm. Zapremina prtljažnika od 472 do 1.478 litara. Masa praznog automobila - 1.394 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.924 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 55 litara.
Serijska oprema testnog automobila: Sistem za kontrolu stabilnosti vozila ESP, sistem za kontrolu proklizavanja pogonskih točkova ASR, sistem protiv blokiranja točkova ABS, sistem aktivne pomoći pri kočenju u nuždi, sistem za kontrolu pritiska u gumama, prilagodljivi zračni jastuk vozača i suvozača, mogućnost isključenja prednjeg suvozačevog zračnog jastuka, bočni zračni jastuci naprijed, zračne zavjese naprijed i nazad, indikator za sigurnosne pojaseve na svim sjedištima, ISOFIX, automatsko zaključavanje vozila u vožnji, predoprema za alarm, indikator promjene stepena prenosa, pomoć pri polasku na uzbrdici HSA, sistem Stop&Start, program vožnje Eco, tempomat i limitator brzine, 7-inčni TFT ekran u boji na kontrolnoj ploči, LED treće kočno svjetlo, kit za popravak gume, centralno daljinsko zaključavanje, automatski dvozonski klima-uređaj, automatska parkirna kočnica, električno pomicanje prednjih i zadnjih stakala, električno podešavanje grijanih vanjskih retrovizora, centralni naslon za ruke sa držačem za čašu, vozačko i suvozačko sjedište podesivo po visini, po visini podesivi prednji sigurnosni pojasevi, nasloni za glavu na svim sjedištima, zadnja sjedišta preklopiva u omjeru 60/40 sa sistemom „easy break“, kožom obložen upravljač podesiv po visini i dubini, osvijetljen prtljažnik, LED dnevna svjetla, LED zadnja svjetla, LED pokazivači pravca u kućištima retrovizora, ručice na vratima u boji karoserije, hromirani obrub bočnih stakala, crna unutrašnjost u kombinaciji s crnom kožom, bluetooth i USB priključak, senzor za kišu i automatska regulacija rada svjetala, prednja svjetla za maglu s funkcijom praćenja zavoja, Renault kartica „slobodne ruke“, vozačevo sjedište podesivo u leđnom dijelu, ručica mjenjača obložena kožom, 17-inčne aluminijske felge Impulsion, dodatno zatamnjena zadnja stakla, sistem za kontrolu trakcije Extended Grip, sistem za automatsko uključivanje/isključivanje dugih svjetala, indikator za prekoračenje brzine i sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem upozorenja o promjeni saobraćajne trake LDW, gume M+S, zaštita prednjeg i zadnjeg odbojnika, hromirane lajsne na pragovima vrata, crne zaštitne lajsne na vratima s hromiranim detaljima, hromirani uzdužni krovni nosači...
Opciona oprema na testnom automobilu: Paket za pomoć prilikom parkiranja, metalik boja, multimedijalni sistem R-Link2 sa 7-inčnim ekranom osjetljivim na dodir.
Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.