Testovi
100

AUTO TEST / Renault Megane Intens Energy dCi 110 S&S: Opet poseban

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
Megane je vrlo važan model za Renault, uz Clio svakako i najvažniji. Zato svaki put kada dođe vrijeme za novi Megane svi resursi ove marke se posvete tom modelu. Megane je važan i u svom segmentu i uvijek je znao donijeti nešto novo i drugačije. Četvrta generacija prepuna je novosti, a jedinstvenim izgledom čini da konkurencija već sada izgleda zastarjelo.

Renault je još jednom uspio u naizgled nemogućoj misiji. U vrijeme kada svi automobili liče pomalo jedan na drugog, pogotovo u žestokoj konkurenciji kompakta, Renault je doveo Megane četvrte generacije koji je poseban i prepoznatljiv, ali ovaj put bez avangardnih rješenja kao na Meganeu druge generacije. Upravo ovaj odličan balans raskošnog dizajna u suštinski klasičnoj formi mogao bi biti pravi pogodak koji je nedostajao pretjerano klasičnoj trećoj generaciji ili pretjerano avangardnoj drugoj generaciji Meganea.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Tako je Megane dobio svoju verziju Renaultovog novog dizajnerskog pravca koji je još 2012. godine započet Cliom četvrte generacije, a prepoznatljive elemente maske i svjetala naslijedio je od puno većih modela Espace i Talisman. Upravo zbog toga se Megane ističe. Na prvi pogled sve to izgleda predimenzionirano, pogotovo prednji logotip Renaulta i zadnja stop svjetla koja su se gotovo spojila na sredini poklopca prtljažnika. Ipak, sve zajedno to dobro funkcioniše i uz dobar odabir boje i naplataka sa ipak običnim porodičnim kompaktom možete se osjećati zaista posebnim. Uz pomoć LED tehnologije, gdje prednja svjetla izlaze iz okvira i spuštaju se nisko u branik, a zadnja prave prepoznatljivu konturu cijelom širinom, Megane ćete lako prepoznati. Ok, mogli bi imati problem ako uporedo naiđe i Talisman, ali to će vjerovatno više škoditi ponosu vlasnika skupljeg i većeg Renaulta.

Moderniji, ugodniji i nešto kvalitetniji

Renault ni u unutrašnjosti nije želio evoluciju nego potpunu revoluciju u odnosu na prošli Megane. Materijali su morali biti kvalitetniji, uređenje futurističko, a oprema podređena savremenim trendovima.

Tako je Megane bez previše eksperimentisanja dobio prilagođeni kokpit koji smo već vidjeli u Espaceu, a u sličnom izdanju dolazi i u Talisman. Dakle, u prvom planu je veliki, skoro 9-inčni, ekran osjetljiv na dodir čime je Megane lako preskočio konkurenciju kako u segmentu tako i van njega. Naravno, kada birate razumom i ne birate baš sve doplate Megane dolazi sa manjim, 7-inčnim ekranom koji ima gotovo sve funkcionalnosti kao i veća verzija. I sa ovakvim "interfejsom" centralna konzola Meganea izgleda atraktivno, ali i ovdje nam je smetala "mat" plastika u okolini ekrana na kojoj ostaje trag svakog dodira prstom, a koja nije ni pretjerano kvalitetna.

Sviđa nam se: jedinstven dizajn, udobnost, mala potrošnja goriva, zvučna izolacija, upravljivost...

Slično kao u Espaceu, ali i Cliju, R-Link multimedijalni sistem je napredan i nudi pregršt opcija za personalizaciju vožnje i ugođaja vožnje. uz multi sense sistem možete birati i narav Meganea, da li da bude naglasak na udobnosti, ekonomičnosti ili dinamičnoj vožnji, a u skladu sa tim sistem mjenja i ambijentalno LED osvjetljenje u kabini. Sve su to detalji koji su donedavno bili rezervisani za visoku klasu, a Renaultu možemo zamjeriti samo što nije malo više poradio na preglednosti R-link sistema i njegovoj intuitivnosti.

To što je Megane dobio primjetno bolje materijale u unutrašnjosti, ne znači da je i najkvalitetniji u segmentu. Plastika na centralnoj konzoli, loša imitacija kože na sjedištima i još par detalja djelimično kvare ugođaj u modernoj kabini. S druge strane,značajno ga popravljaju odlično oblikovana sjedišta koja imaju velike bočne oslonce, kao i ukupna udobnost u vožnji.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Naglašeno dinamičan dizajn i raskošna sjedišta poprilično su "pojela" prostor u Meganeu, pa na zadnjim sjedištima ima tek dovoljno mjesta za noge, dok ni prostor za glavu nije pretjerano raskošan. Slično kao kod Peugeotove 308-ice, dizajn i povećanje prtljažnika značajno su smanjili putnički prostor na zadnjim sjedištima. Ipak, baš kao i kod 308-ice to bi se mogao pokazati kao dobar recept. Upravo mnogima treba više prtljažnika nego prostora nazad, gdje se u većini slučajeva vjerovatno voze djeca.

Štedljiv, tih i udoban

Kako je Megane iz temelja nov i zasnovan na novoj platformi bilo je važno da u vožnji zadrži epitete svojih prethodnika koji su se uvijek dobro vozili ali istovremeno bili i nadprosječno udobni.

Ukratko, Megane je u četvrtoj generaciji usavršio taj recept. Čak i sa 17-inčnim točkovima vozi se izuzetno ugodno, a oštre i kratke neravnine upija vrlo tiho i uvjerljivo poput nekog većeg automobila. Jasno, ovo je obični Megane bez potpisa ekipe iz Dieppea, pa nije bilo potrebe sportskim voznim osobinama. Ovo je prije svega udoban porodični kompakt koji će i vrlo duge puteve "gutati" neprimjetno. Kada dođe do zavoja i tu će se dobro snaći, ne naginje se previše i vodi se kroz zavoj vrlo sigurno. Naravno, upravljač baš i ne nudi previše povratnih informacija i osjećaj povezanosti sa cestom, ali čini nam se da je po tom pitanju i bolji od prethodne generacije.

Ne sviđa nam se: imitacija kože na sjedištima, prostor na zadnjim sjedištima, preglednost unazad, kvalitet plastike na centralnoj konzoli...

Renault je za četvrti Megane ponudio širok izbor motora, ali jasno je da će naglasak biti na proslavljenom 1,5 dCi turbodizelašu. U testnom Meganeu je bio i onaj najpoželjniji, sa 110 KS. Očekivano nudi odličan odnos performansi i ekonomičnosti, a uz 260 Nm okretnog momenta dovoljno je elastičan i za gradsku i otvorenu vožnju. Kao i u svakom modelu prije i u Meganeu je dCi tih i uglađen, što ga uz odličnu zvučnu izolaciju čini gotovo nečujnim i neprimjetnim.

Ovaj motor se proslavio prije svega i svojom ekonomičnošću, a kako se sa kilogramima u novom Meganeu nije pretjerivalo ovih 110 KS je vrlo skromno kada se dođe na benzinsku pumpu. Nama je u prosjeku trošio oko 6 litara dizela, dok na otvorenoj cesti i uz umjeren tempo bez velike muke možete ostvariti prosjek od oko 4,5 litra dizela na 100 kilometara. Nije ni čudo da je ovaj motor toliko popularan.

Raskošniji, bogatiji, ali i skuplji

Jasno je da Renault sa ovim Meganeom najviše nego ikada prije prišao njemačkoj konkurenciji. Kako izgledom tako i kvalitetom ovo je jedan od trenutno najzanimljivijih kompakta, a uz pregršt tehnologije koju nudi u serijskoj i dodatnoj opremi Megane bi mogao privući i kupce koji bi inače možda posegnuli za broj većim automobilom.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Ipak, sav taj trud i tehnologija imaju svoju cijenu, pa iako Megane na našem tržištu starta sa manje 26.900 maraka, činjenica je da taj osnovni benzinac sa relativno oskudnom opremom vjerovatno neće biti čest izbor. Osnovni dizelski Megane košta nešto preko 30 hiljada maraka, a ako želite uživati u raskošu LED svjetala i ekrana osjetljivih na dodir, aktivnih tempomata ili sistema za prepoznavanje saobraćajnih znakova, kao na testnom modelu, onda se ta cijena penje na preko 42 hiljade maraka. Naravno, nije najskuplji u klasi, ali nije ni najpristupačniji. Megane je negdje u sredini, a čini nam se da baš tu negdje i želi biti i vrebati svoju priliku. Argumenata na svojoj strani ima sasvim dovoljno.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Megane Intens Energy dCi 110 Cijena osnovnog modela – Megane Life SCe 115: 26.900 KM Cijena osnovnog dizelskog modela – Megane Life Energy dCi 90: 30.300 KM Cijena testnog modela: 42.265 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.461 ccm, "common-rail“ ubrizgavanje, dva ventila po cilindru. Najveća snaga 81 kW – 110 KS pri 4.000 obr/min. Najveći obrtni moment 260 Nm pri 1.750 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 6-stepeni ručni mjenjač, gume dimenzija 205/50 R17 (Bridgestone Blizzak LM22, M+S).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,3 s. Maksimalna brzina - 187 km/h. Potrošnja goriva na testu: 6,1 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,2 l/100 km, kombinovano 3,7 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 95 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.359 mm, širina - 1.814 mm, visina - 1.447 mm. Međuosovinski razmak - 2.669 mm. Zapremina prtljažnika od 434 litra. Masa praznog automobila - 1.205 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 47 litara.

Serijska oprema testnog automobila: Senzor za kišu i automatsko uključivanje svjetala, indikator promjene stepena prijenosa (samo za ručni mjenjač), regulator i ograničivač brzine, sistem za pomoć pri parkiranju nazad, unutrašnji retrovizor dan/noć, info ekran između brzinomjera u TFT/analognoj tehnologiji s 3D efektom i višebojnom matricom, daljinsko centralno zaključavanje, električni podizači zadnjih stakala sa zaštitom protiv priklještenja, središnja konzola s naslonom za ruke, automatski 2-zonski klima uređaj sa senzorom štetnih plinova, grijano zadnje staklo, vozačevo i suvozačevo sjenilo za sunce s osvjetljenjem, impulsni podizači prednjih stakala, električno podesiva, preklopiva i grijana vanjska ogledala s osvjetljenjem, prednja sjedišta podesiva po dužini i nagibu, vozačevo sjedište dodatno po visini i u leđnom dijelu, Renault kartica "slobodne ruke", naslon zadnje klupe preklopiv u omjeru 1/3-2/3 (bez naslona za ruke), 12 V utičnica u drugom redu (u zadnjem dijelu prednje središnje konzole), filter tvrdih čestica, srednje sjedište s tritačkovnim sigurnosnim pojasem, upozorenje za nezakopčane sigurnosne pojaseve (na svim sjedalima), nasloni za glavu podesivi po visini, prednji sigurnosni pojasevi podesivi po visini, nasloni za glavu na svim sjedalima, sistem za kontrolu pritiska zraka u gumama, sistem Multi-Sense®, sistem ISOFIX za pričvršćivanje dječjeg sjedala na bočnim sjedalima nazad, sigurnosni sistem ESP i pomoć pri kretanju na uzbrdici HSA, sistem protiv blokiranja točkova - ABS, sistem pomoći pri kočenju u nuždi, vozačev i suvozačev prednji zračni jastuk, mogućnost isključenja prednjeg suvozačevog zračnog jastuka, bočni zračni jastuci sprijeda + zračne zavjese, multimedijski sistem R-LINK s 7˝ ekranom na dodir, svjetla za maglu sprijeda, vanjska osvrtna ogledala s LED pokazivačima smjera, kožni upravljač, treće LED kočiono svjetlo

Dodatna oprema na testnom automobilu: Paket navigacija sa kartografijom Evrope i internet povezivošću, aluminijski naplaci 17" Exception, tamne presvlake u kombinaciji s imitacijom kože i alkantara, Full LED Pure Vision dnevna svjetla, Sistem LDW - sistem upozorenja o promjeni vozne trake, upozoritelj za prekoračenje brzine i sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, rezervni točak smanjenih dimenzija

Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.