Historija velikih francuskih limuzina je manje-više svima poznata te je, iako je tu bilo itekako zanimljivih i dobrih automobila, ishod nekako uvijek bio isti. Iz generacije u generaciju i uz raznovrsne strategije i recepte nisu uspijevali dostići konkurenciju koja uglavnom dolazi iz Njemačke. Renault je, svjestan toga, čak odlučio da od prije nekoliko godina sve svoje velike modele uopće ne nudi na tržištima s upravljačem na desnoj strani.
Potpuno novom platformom i novom generacijom Renault je želio otjerati zle duhove prošlosti, a uz fantastičan dizajn koji uspijeva pomiriti njemačku eleganciju i francusku avangardu, na prvi pogled čini se da su ovaj put našli pravi recept.
Najveći i najbolji model marke u najraskošnijem izdanju Initiale Paris s razlogom je stavio velika očekivanja ispred sebe.
Prvi mogući problem s najboljim Talismanom iz ponude smo već spominjali prije godinu dana na regionalnoj promociji. Iako je 1,6 dCi motor od 160 KS zaista dobar, snažan i štedljiv i dalje mislimo da ne može predstavljati apsolutni vrh ponude za auto ove klase i veličine. S druge strane, činjenica je da će većini kupaca biti upravo on idealan. Dovoljno snažan, tih i dobro izolovan i kako je i za očekivati vrlo štedljiv.
Zahvaljujući 380 Nm okretnog momenta na 1.750 okr/min Talisman je prilično okretan i ostavlja utisak i snažnijeg motora, barem pri manjim opterećenjima. Uz elastičan motor dobro se uklopio i EDC mjenjač s dvostrukim kvačilom. Dovoljno je brzo i pravovremeno mijenjanje stepena prijenosa pa ćete rijetko poželjeti da to ručno radite. Tek ponekad pri hladnim startovima osjetili smo poneki blagi trzaj ili grublju promjenu stepena prijenosa.
Sviđa nam se: elegantan dizajn, ponuda prostora, nivo opremljenosti, zvučna izolacija, cijena...
Uz najsavremeniji dizelski motor i najsavremeniji mjenjač u ponudi, uz ovako opremljen Talisman Renault nudi još jednu tehničku poslasticu koja je i dalje priličan raritet na tržištu uopće. Sistem upravljanja svim točkovima 4Control je poznat još od Lagune, a u velikom i skoro pet metara dugom Talismanu itekako dolazi do izražaja. Pri niskim brzinama ovaj sistem zadnje točkove zakreće u smjeru suprotnom od prednjih, čime dobijate okretnost znatno manjeg automobila, a Talisman iznenada postaje vrlo okretan i u najvećim gužvama i u najužim ulicama.
U vožnji je Talisman pravi "dvoličnjak". Odlična zvučna izolacija i ugodan ovjes će maziti sve putnike na dugim putovanjima autoputem. Ipak, Talisman se neće postidjeti ni dinamične vožnje kroz zavoje, kao što je to tipično za većinu limuzina ove klase. Tu opet u pomoć priskače odlični 4Control sistem koji sada zakreće zadnje točkove u istom smjeru kao i prednje, što vozaču daje nevjerovatno pouzdanje u auto i Talisman vodi izuzetno brzo i sigurno, kako kroz kratke, tako i kroz brze i duge zavoje. Jedina zamjerka ovjesu Talismana ide na račun zadnje osovine koja uz velike 19-inčne točkove teško amortizuje grube i oštre neravnine. Zbog toga će Talisman u ovakvom izdanju ponekad, atipično za jednog Francuza, iznenađujuće "lupiti" preko oštrih neravnina, kojih nam ne manjka.
Raskošan i elegantan dizajn nastavlja se i unutra. Osnovna ideja pri dizajniranju unutrašnjosti Talismana je itekako dobra. Prostrana i komforna kabina nudi pregršt prostora svim putnicima, dok je kokpit zanimljiva kombinacija klasičnog dizajna i modernih tehnologija gdje su veliki ekrani neizbježni.
Ne sviđa nam se: kvalitet materijala na centralnoj konzoli, bučan zadnji ovjes sa 19-inčnim felgama, nepreglednost R-Link multimedijalnog sistema, ponuda motora...
Tako centralnom konzolom dominira veliki displej R-Link multimedijskog sistema koji nudi pregršt opcija, informacija i zabave, ali i dalje mu nedostaje bolje preglednosti i intuitivnosti pri upotrebi. Uz to, uvjereni smo da bi ukupan utisak kvaliteta bio znatno bolji da Renault na centralnoj konzoli nije koristio toliko "matirane" plastike na kojoj ostaju otisci prstiju, niti je pretjerano ugodna "pod rukom".
U najprestižnijem izdanju Initale Paris zaista ne nedostaje opreme. Koža i alcantara u nekoliko tonova, drveni umeci i hrom uz prostranu kabinu i modernu opremu čini ukupan boravak u Talismanu vrlo ugodnim. Jasno, nekoliko detalja bi moralo biti izrađeno od kvalitetnijih materijala i bolje uklopljeno, ali pomak u odnosu na prethodne modele ove marke je itekako veliki.
Jasno je da je sa Talismanom napravljen veliki napredak i da ima dosta predispozicija za uspjeh, uprkos nekim manama i žestokoj konkurenciji. Šta to znači u praksi, sada nakon što je Talisman već neko vrijeme prisutan na tržištu?
Prije svega, treba znati da sam segment ovih limuzina iz godine u godinu bilježi sve lošije rezultate, a što se može zahvaliti eksplozivnom rastu tržišta raznih crossovera i SUV-ova. Ako pratimo Evropu, u svojoj prvoj kalendarskoj godini na tržištu Talisman je napravio veliki rezultat, sa prodanih oko 35 hiljada primjeraka, dok u prvom kvartalu ove godine bilježi blagi pad, te stoji na petom mjestu segmenta sa oko 9.400 prodanih primjeraka.
Talismanu život nije olakšao ni dolazak nove Opel Insignije koja mu je možda i najžešći konkurent i koja je napravila veliki skok s obzirom na to da je tek došla na tržište. Do kraja godine Talisman ima vremena da se nametne kao dobra alternativa, a kao njegova najjače strane ali i kao zaključak možemo istaći odličan dizajn koji "miksa" njemačku eleganciju i francuski šarm, bogatu opremu i raskošnu ponudu prostora uz dobro odmjerenu cijenu.
Jasno je da u segmentu ima i boljih i kvalitetnijih, ali najbolji model u ponudi sa svim opcijama teško da drugi mogu ponuditi za ovu cijenu. Renault je toga svjestan, pa zato možda i ima smisla što ne želi dalje širiti ponudu motora za Talisman.
Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbo-punjač, međuhladnjak, "common-rail“ ubrizgavanje goriva. Radna zapremina 1.598 ccm. Maksimalna snaga 118 kW – 160 KS. Maksimalni obrtni moment 380 Nm pri 1.750 obr/min.
Prenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom - EDC. Felge prečnika 19 inča, gume 245/45 R19 (Bridgestone Potenza S001).
Ovjes: naprijed Mac-Pherson i stabilizator, nazad polukruti most sa spiralnim oprugama. Sistem zakretanja sva četiri točka - 4control.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 9,6 s. Maksimalna brzina - 213 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 7,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,2 l/100 km, kombinovano 4,5 l/100 km. Zapremina rezervoara – 47 l. Prosječna emisija CO2 120 g/km.
Dimenzije: Dužina – 4.849 mm. Širina - 1.868 mm. Visina - 1.463 mm. Međuosovinski razmak - 2.808 mm. Trag prednjih točkova - 1.614 mm. Prtljažnik od 608 litara. Masa praznog vozila – 1518 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.118 kg.
Serijska oprema: sistem za pomoć pri naglom kočenju, sistem Energy Smart Management, sistem protiv blokiranja kotača - ABS, Funkcija načina vožnje ECO, ESP, ASR, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici, senzor za kišu i automatsko uključivanje svjetala, sistem za nadzor pritiska u gumama, automatska parkirna kočnica, vozačev i suvozačev zračni jastuk, regulator i ograničivač brzine, bočni zračni jastuci + sigurnosne zavjese za prednji i zadnji red sjedala, mogućnost isključivanja prednjeg suvozačevog zračnog jastuka, prednji sigurnosni pojasevi podesivi po visini, LED dnevna svjetla C-shape, upozorenje na nezakopčane sigurnosne pojaseve, zadnja svjetla u kombinaciji s LED tehnologijom, sistem ISOFIX pričvršćivanja dječjih sjedalica, zadnja svjetla Full LED Pure Vision, treće kočiono svjetlo, retrovizori s LED pokazivačima smjera, automatsko uključivanje pokazivača smjera u slučaju sudara ili snažnog kočenja, svjetla za maglu sprijeda, tonirana stakla, automatski dvozonski klima-uređaj sa senzorom za otkrivanje štetnih plinova, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, ventilacijski otvori nazad, grijano staklo prtljažnika, otvor za skije i naslon za ruke na zadnjoj klupi, centralno zaključavanje, zadnja klupa djeljiva u omjeru 60/40, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, vozačevo i suvozačevo sjedalo podesivo po visini, filter čestica (kod dizel motora), radio Bluetooth, USB, AUX, prednja sjedala podesiva po visini i u leđnom dijelu, električno podesivi, grijani i preklopivi vanjski retrovizori, kartica Renault "slobodne ruke", električno impulsno pomicanje prednjih i zadnjih stakala, upravljač presvučen Nappa kožom, priključci: 2x USB, sistem Multi-Sense®, sistem za pomoć pri parkiranju unatrag, sistem LDW - upozorenje na nenamjernu promjenu voznog traka, upozorenje na prekoračenje brzine s prepoznavanjem saobraćajnih znakova, prednja svjetla Full LED Pure Vision + maglenke sprijeda s funkcijom praćenja zavoja, sistem održavanja sigurnosnog razmaka, zadnja svjetla Full LED Pure Vision, sistem automatskog kočenja u nuždi, ventilacijski otvori nazad s hromiranim obrubom, ambijentalno osvjetljenje putničkog prostora, zaštita pragova, samozatamnjujući unutarnji retrovizor, automatsko uključivanje dugih/kratkih svjetala, priključci nazad: 2x USB (funkcija punjenja) + 1x AUX, sistem 4Control®, aluminijski naplatci 19" Initiale Paris, elektronički nadzor rada amortizera, kožne Nappa presvlake - Titanium crna, aktivni ograničivač brzine s radarom, zaštitni tepisi Initiale Paris, sistem za pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, sistem za nadzor mrtvog ugla + bočni senzori, multimedijski sustav R-Link 2 s dodirnim ekranom dijagonale 8,7 inča + Radio BOSE® Surround Sound System s 13 zvučnika + CD MP3 + DAB, otvaranje prtljažnika slobodnih ruku Easy Trunk Access, Head Up zaslon, električno podesivi i grijani preklopni retrovizori, ventilirana, masažna prednja sjedala s električnim namještanjem u 8 smjerova i prilagodljivom dužinom sjedišta, komforni nasloni za glavu Relax za vozača i suvozača, grijana prednja sjedala, laminirana akustična bočna stakla...