Popularni kompaktni SUV-ovi su već dokazali svoje raznovrsne talente, i to je očito i u prodajnim rezultatima. Bilo koja marka koja ima iole pristojan kompaktni SUV može biti zadovoljna njegovom prodajom, ne samo to, često su ti modeli preuzeli i ulogu nosioca prodaje.
Slično je i kod Mazde sa njenim CX-5. Odmah od dolaska ovaj auto nametnuo se kao odličan izbor za one koji cijene kvalitet, ali i dobre vozne osobine. Mazda CX-5 je bila i ostala jedan od najdinamičnijih SUV-ova ove klase. Jednostavno, CX-5 je bio potpun auto za koji ima vrlo malo objektivnih zamjerki. Baš kako smo se i mi uvjerili OVDJE prije otprilike godinu dana.
Ipak, mjesta za napredak uvijek ima, a kod CX-5 je on bio neophodan u detaljima koji bi ga učinili privlačnijim savremenom kupcu kojem nije dovoljno da je auto samo dobar auto. Aplikacije, ekrani osjetljivi na dodir, infotainment sistemi, sistemi za asistenciju vozaču, LED svjetla i slično davno su postali elementi koji su nažalost predmet primarnog interesa kod većine kupaca. Tako je i Mazda morala zamijeniti pomalo zastarjeli multimedijalni sistem, ali i dodati LED-ice tamo gdje ih nije bilo.
Ne sviđa nam se: bučan rad motora, tvrda sjedišta, nova svjetla tek od sredine ponude, cijena..
U unutrašnjosti je tako najveća novost sistem za povezivanje MZD Connect koji radi slično kao "pametni" telefoni, objedinjuje sve funkcije audio uređaja, navigacije, telefonije i postavki automobila, a što je možda i najvažnije moguće ga je ažurirati s novim mogućnostima i funkcijama kada postanu dostupne, što znači da neće tako lako zastarjeti kao prethodni sistem u CX-5. Zaista, sve funkcije su vrlo pregledne i dostupne zahvaljujući velikom 7-inčnom ekranu osjetljivom na dodir, a ipak najlakše je koristiti se HMI upravljačem koji se nalazi na centralnom grebenu, kako zbog njegovog ergonomskog položaja tako i zbog jednostavnih komandi.
Ostatak putničkog prostora je poznat. Solidna ponuda prostora uz raskošna i pomalo tvrda sjedišta zadovoljit će sve potrebe, dok opet sve pohvale idu na račun besprijekorne završne obrade i upotrebljenih materijala. S obzirom na to da je testni auto bio opremljen najbogatijim paketom opreme, nismo mogli naći ni nešto jeftinije materijale, sve je jednostavno ugodno, kako za pogled tako i za dodir. Uprkos trendovima, kod Mazde dominira crna boja u uređenju unutrašnjosti, i to se ipak pokazuje kao dobitna kombinacija. CX-5 izgleda, i jeste, luksuzan poput skupih limuzina.
Neophodne novotarije na karoseriji su minimalne, ali prilično upečatljive. Prepoznatljiva maska je sada još više izražena i raskošna, dok su prednja svjetla dobila savremeniji izgled zahvaljujući LED tehnologiji, kako za dnevna tako i za glavna svjetla. Čak i svjetla za maglu sada "kriju" LED rasvjetna tijela. Zadnji dio je privlačniji zahvaljujući "svjetlosnom potpisu" kako to vole dizajneri reći. Gotovo preslikano rješenje prednjih svjetala, sa oštrom linijom koja se spaja sa polukrugom izgleda zaista efektno u mraku zahvaljujući oštrini LED svjetla.
Sviđa nam se: dizajn, nivo opremljenosti, kvalitet materijala i završna obrada, vozne osobine, potrošnja goriva...
Ono što je možda najzanimljivije je činjenica da sve ove novosti koje se tiču vanjskog izgleda nećete uopšte vidjeti niti dobiti ako odaberete jedan od dva početna paketa opreme. Iako su vrlo bogati ostalom opremom, te dolaze i sa novom opremom u unutrašnjosti, za te pakete nisu predviđena ova skupa LED svjetla, pa će te modele biti prilično teško razlikovati od modela prije redizajna.
Bez obzira na pomodna svjetla, Mazda CX-5 i dalje ostaje jedan od SUV-ova koje najviše volimo voziti. Rijetko koji konkurent CX-5 se može pohvaliti ovakvom dinamikom i anuliranjem visokog težišta. Prebacivanje težišta u vezanim zavojima CX-5 odrađuje vrlo precizno i nivelirano, čak mnogo bolje nego brojni karavani koji su barem 10-ak centimetara bliže tlu. Jedino gdje ima prostora za napredak je kočenje, ili barem kalibriranje kočnica, jer treba nešto vremena da se navikne na ne baš uvjerljiv prvi pritisak papučice kočnice. Pri snažnijem kočenju na nizbrdici to ostavlja utisak da je CX-5 teži nego što zaista jeste, a spada i u stvar navike jer vremenom vaša noga postaje odlučnija i teža, što je sasvim dovoljno za sigurno zaustavljanje.
Za razliku od prethodnog CX-5 koji smo vozili, ovaj redizajnirani je imao gotovo sve sa spiska opreme, što podrazumjeva i atraktivne 19-inčne felge. Iako sa njima CX-5 izgleda vrhunski, nismo sigurni da bismo preporučili njihov odabir. Iako je na dobroj cesti to definitivno prednost i čini CX-5 vrlo oštrim i upravljivim, ovako veliki točkovi su i velika mana na lošijoj cesti. Sa ovim točkovima treba biti spreman na nešto više vibracija u unutrašnjosti i grublje prelaske preko neravnina, a svakako neće biti dobar izbor za one koji svoj CX-5 planiraju češće izvesti u prirodu i na neki makadam.
Snažni dizelaš nije promijenjen, pa i dalje sa 175 KS i 420 Nm predstavlja idealan izbor. Suvereno ubrzava i čini odličan paket sa dinamičnim ovjesom CX-5, a dobro je uparen i sa automatskim mjenjačem sa šest stepeni prenosa, bez obzira na to treba li vam brza izmjena stepena prenosa pri dinamičnoj vožnji, ili vam treba pravi stepen za neki terenski izazov. S obzirom na snagu, ali i činjenicu da Mazda ne pati od "downsizinga" te da je riječ o prilično velikom četverocilindrašu od 2,2 litra radne zapremine, možemo pohvaliti i skromnu potrošnju goriva. Čak i uz dužu terensku vožnju na prosjek potrošnje nije išao daleko od 7 litara dizela na 100 kilometara. Pohvalno, i definitivna potvrda da je filozofija "rightsizing" umjesto "downsizing" vjerovatno na pravom putu. Moramo ponoviti da nas je ovaj dizelaš opet iznenadio bučnim radom, pogotovo dok je potpuno hladan, po čemu je potpuno jednak modelu prije redizajna. Srećom CX-5 je dovoljno dobro zvučno izolovan, jer spolja zvuk motora nije pretjerano prijatan.
CX-5 ne krije da želi biti odlikaš, i u većini stvari to zaista i jeste. Najveći problem za njega kao i sve ostale Mazde ostaje cijena na našem tržištu. Ne evropsko porijeklo i dodatni nameti lansiraju cijenu vrlo visoko, među mnogo skuplje i prestižnije modele, gdje će se CX-5 morati namučiti da opravda sve svoje adute.
Cijena osnovnog dizelskog modela: 59.900 KM Cijena testnog modela: 80.600 KM
Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Promjer i hod klipa 86 x 94,3 mm. Radna zapremina 2.191 ccm. Maksimalna snaga 129 kW - 175 KS pri 4.500 okr/min. Maksimalni obrtni moment 420 Nm pri 2.000 okr/min. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail. Stepen kompresije 14,0:1.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h - 9,4 s. Maksimalna brzina - 204 km/h. Potrošnja na testu - 7,1 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,9 l/100 km, kombinovano 5,5 l/100 km.
Dimenzije: Dužina - 4.555 mm. Širina - 1.840 mm. Visina - 1.710 mm. Međuosovinski razmak - 2.700 mm. Prtljažnik - od 503 do 1.620 litara. Rezervoar za gorivo - 58 litara. Masa praznog automobila - 1.540 kg.
Serijska oprema paketa Revolution Top: INFO-sistem (board computer), elektronski podizači stakala naprijed i nazad, elektronski podesiv grijani i sklopivi retrovizori, centralno daljinsko zaključavanje, pomoć pri kretanju na uzbrdici (HLA), sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i proklizavanja (TCS), prednji, bočni i prozorski zaštitni zračni jastuci (naprijed i nazad), prekidač za pokretanje/zaustavljanje rada motora (bez ključa), i-Stop sistem (samozaustavljanje/pokretanje rada motora prilikom zaustavljanja/kretanja vozila), kontrola stanja i upozorenje na smanjenje pritiska u gumama, dvozonski automatski klima sistem, Bluetooth® sinhronizacija za mobilne uređaje, 7'' (17,8 cm) monitor u boji osjetljiv na dodir, HMI upravljački modul u centralnoj konzoli, Smart City Brake Support (SCBS) – sistem samokočenja u vožnji u koloni pri brzinama ca. 4-30 km/h, elektronska parkirna/ručna kočnica, podešavanje prednjih sjedišta po visini, senzori za automatsko uključenje/isključenje svjetala i senzor za kišu (samoregulacija rada brisača), kožom obložen obruč upravljača, ručice mjenjača, pokrov prtljažnog prostora, zatamnjena stakla nazad, "Coming/leaving home" svjetla (paljenje s otključavanjem, odgođeno gašenje), full LED glavna svjetla, full LED svjetla za maglu, LED kombinacije svjetala nazad, prijemnik digitalnog audio signala (DAB), elektronsko grijanje sjedišta vozača i suvozača, parking-senzori naprijed i nazad, napredni sistem kontrole pokreta/kretanja vozila/bicikala/pješaka izvan vidnog područja – bočno i nazad (RVM), napredni sistem osvjetljavanja puta sa varijabilnom distribucijom intenziteta i prostiranja svjetlosnog snopa (AHBC), napredni sistem održavanja pravca vozila unutar saobraćajne trake (LKA) iznad 65 km/h, Centerpoint® soundsystem Bose Premium® sa 9 zvučnika (CD/MP3/WMA, AM/FM, AUX, 2xUSB), Rear Smart City Brake Support (Rear SCBC) – sistem samokočenja prilikom vožnje unazad, kamera za pomoć pri parkiranju/vožnji unazad, sistem za upozorenje vozača – prati način vožnje i upozorava na potrebu zaustavljanja/odmor, Smart Keyless Entry – beskontaktno otključavanje/zaključavanje vozila, 19“ ALU-felge (225/45 R19 92W), sjedišta obložena kožom (crna boja), elektronsko podešavanje sjedišta vozača i suvozača, vozačevo sa memorijom pozicije, Mazda radarski aktivni tempomat (SBC/ MRCC) – održavanje brzine vožnje i rastojanja sa automatskim kočenjem, protuprovalni alarm...