Na tržištima poput naših gdje je i A-Klasa zadnje generacije prilično rijedak prizor, GLA koji je prestavljen prije više od godinu dana gotovo je neviđena pojava. Iako je riječ o jednom od najpristupačnijih i možda "best-buy" Mercedesa, činjenica je da su naši kupci Mercedesa prilično klasični i konzervativni. Šteta, jer ispod radara im je promakao prilično svestran i "talentovan" auto.
Iako izgleda i zvuči tako, GLA nije tek povišena crossoverska verzija A-Klase. Izgledaju vrlo slično, ali A klasa i GLA su ustvari dva zasebna automobila koji "samo" dijele platformu, a prednosti koje donosi GLA ne završavaju tek na nešto višoj podnici. U suštini on predstavlja i odličnu alternativu onima koji žale za A-Klasom jer im je jednostavno premala i previše klaustrofobična za njihove potrebe.
Terenac, kompakt ili mješanac?
GLA tako nije u suštini samo A-Klasa sa velikim točkovima, ali u kolikoj mjeri je zaista i terenac. To u suštini zavisi od kupca, i to je prednost ovog crossovera. Zavisno od potreba birate kako će izgledati i kako će se voziti. U slučaju GLA to znači da svi modeli dolaze u osnovi sa prednjim pogonom, dok se 4Matic pogon na sve točkove nalazi na listi doplata.
Slično je i sa karoserijskim dodacima, pa je tako jedna krajnost GLA 45 AMG koji je gotovo jednako žestok i brz kao i A45 AMG, a druga krajnost je GLA sa offroad paketom, zaštitama podvozja i sličnim dodacima koji ga čine prilično sposobnim na terenskoj vožnji.
Bez obzira u koju krajnost željeli otići, GLA je praktičan i dovoljno prostran. Tačnije onoliko koliko se može očekivati od modernog kompakta. Ono što je svakako najvažnije oni kojima je prtljažnik u A-Klasi premali definitivno će u GLA naći odličnu alternativu.
Sviđa nam se: dinamičke osobine, zvučna izolacija, potrošnja goriva, ponuda prostora u odnosu na A-Klasu...
Što je važno, bez obzira na "gelände" izgled, GLA se odlično vozi. Ne pati od prevelike visine, pa brzo i precizno mjenja pravac bez previše naginjanja. Pogon na sve točkove ga čini i dinamičnijim na asfaltu, pa u većini slučajeva će zadnji dio biti taj koji se "namješta" kroz zavoj, dok je prednji dio prilično imun na podupravljanje.
Zanimljivo, iako je testni auto bio na točkovima prečni a18 inča, i dalje je bilo dovoljno bočnog profila gume da GLA ostane i udoban. Na kratkim neravninama, pa čak ni na makadamu, ne "stresa" se previše, i u suštini na lošoj cesti se ponaša kao mnogo skuplji i veći terenci.
Odličan pogonski paket sa snažnim dizelašem, dobrim pogonom i izvrsnim mjenjačem
Ako odaberete i pogon na sve točkove GLA može biti i sasvim solidan terenac, tačnije onoliko koliko vam treba da se prevezete preko nekog makadama ili slične ceste. Za terenske izlete pomažu i kratki prevjesi, dok će visina podnice od tla biti sasvim dovoljna za većinu razumnih izazova.
Poznati sedmostepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom čini se kao idealna mjera za GLA, radi sasvim solidno, osim nešto sporijih reakcija na ručnu izmjenu stepeni prenosa. Također, uz njega je i unutrašnjost skladnija jer ima samo malu ručicu iza upravljača, a centralna konzola tada ostaje "čista" i bez ručice koja narušava veliku plohu.
Turbodizel zapremine 2,2-litra u ovoj verziji čini osnovu ponude dizelskih motora za GLA, ali će sa 136 KS vjerovatno biti više nego dovoljan većini kupaca GLA, pogotovo jer se može pohvaliti i vrlo skromnom potrošnjom. Uz 300 Nm obrtnog momenta može GLA potjerati dovoljno brzo da se zabavite kroz zavoje, ali i da ugodno krstarite na autoputu. Dah gubi tek na brzinama većim od 140 km/h, kada se osjeti da je to ustvari prigušena verzija ovog motora, te da bi poželjniji bio sa 170 KS koliko ima GLA 220 CDI.
Ne sviđa nam se: preglednost, buka motora, cijena i cijena dodatne opreme...
Mercedes obećava da 200 CDI može trošiti samo 4,3 l/100 km. Tako idealne laboratorijske uslove ipak nismo imali, pa smo uz vožnju u gradu, vožnju makadamom ali i otvorenom cestom na kraju zabilježili prosjek od 6,6 litara dizela na 100 km. I dalje je to vrlo skromna potrošnja, koja uz prilično veliki rezervoar omogućava da GLA ima i veliku autonomiju. Jedini detalj gdje nas je ovaj CDI razočarao je način rada i njegova uglađenost. Bio hladan ili topal, radi prilično grubo, te podsjeća na Mercedesove stare i velike dizelaše. Srećom unutra prodire vrlo malo buke, ali stajati pored GLA dok mu radi motor nije nimalo ugodno zvučno iskustvo.
Poznata unutrašnjost, uz nepoznate nedostatke
Logično, i unutra je GLA slika i prilika A-Klase, i razlike među njima su vrlo male. Prije ulaska unutra pažnju prije svega plijene lijepo oblikovana prednja sjedišta sa jednodijelnim naslonom za leđa gdje je naslon za glavu integrisan. Tu se ističe imidž premium modela sa detaljem otvora kod naslona za glavu koji je izrađen od metala, ali je i osvjetljen u skladu sa ostatkom ambijentalnog osvjetljenja u kabini. Ova sjedišta su i vrlo upotrebljiva, jer su dovoljno udobna i dobro drže tijelo u zavojima. Jedino bi se mogli žaliti krupniji vozači i putnici, kojima bi naslon za leđa u gornjem dijelu mogao biti preuzak jer se sužava prema vrhu.
Kokpit je već poznat i prepoznatljiv za jedan Mercedes nove generacije. Monolitna centralna konzola, okrugli otvori ventilacije i tablet koji strši na vrhu centralne konzole kao da je tu zaljepljen okruženje je koje nalazimo sada u gotovo svakom Mercedesu, jasno uz određene varijacije na temu. iako će se mnogima svidjeti, i dalje mislimo da ovako istaknut tablet koji ustvari objedinjuje funkcije infotainment sistema samo narušava skladan izgled kokpita.
Ono što je važnije u GLA se sjedi dobro, nije previsoko, a opet nudi više pregleda nego u A-Klasi. Položaj iza upravljača je dobar i poznat, pa neće biti problema ni u gradskoj vožnji ni na dužim putovanjima.
Ono čemu se nismo nadali su neke manjkavosti na koje nismo baš navikli u jednom Mercedesu, Nekoliko "cvrčaka" iz armaturne ploče i još dva iz bočnih obloga vrata teško je opravdati čak i visokim temperaturama koje su vladale za vrijeme naših vožnji. Također, materijal koji dominira na centralnoj konzoli ima atraktivnu teksturu i dobro izgleda, ali pod rukom ostavlja osjećaj jefitne i tanke plastike koja ne bi trebala imati mjesta u ovako ambicioznom premium crossoveru.
Potpuni kontrast tim manjkavostima su detalji poput ventilacijskih otvora ili kožnih obloga sa kvalitetnim šavovima koji su vrhunski izrađeni i ostavljaju osjećaj posebnosti kakav bi i trebao biti.
Važniji nego što izgleda na prvi pogled
lako je požuriti sa zaključkom i GLA svrstati u još jedan u beskrajnom nizu crossovera koji ne nudi ništa posebno novo i drugačije, Ipak, GLA zaista zaslužuje više pažnje od toga, čak i na tržištima poput našeg.
Robustan izgled u kombinaciji sa osnovnim dizajnom koji potiče od A klase uživo ostavlja odličan utisak posebnosti. NIje prevelik da bi bio previše upadan, ali je svakako dovoljno poseban da ostavlja utisak kakav treba ostaviti jedan premium SUV.
Ono što je jedna od najvećih prednosti GLA, pored činjenice da predstavlja odličnu alternativu A klasi, je i činjenica da je to najpristupačnija ulaznica u svijet Mercedesovih terenaca. Logično, u svijetu terenaca daleko je od izvorne G-Klase, ali i GLA će neočekivano lako odraditi poneki terenski izazov koji bi mogao doći pred prosječnog kupca SUV-a. Vrlo jasno nam GLA pokazuje kako je multitalentovani crossover ustvari koncept koji će lako naći kupce jer zadovoljava širok raspon potreba i ukusa.
Cjenovno i klasno GLA se svrstava uz Audi Q3 i BMW X1, i tek tu pokazuje da je Mercedes sa njim napravio zaista odličan posao. Oba konkurenta izgledaju pomalo "demode" pored njega, iako je nivo kvaliteta i ponude prilično izjednačen.
Nepravdu nesretnog perioda tranzicije i priličnog izostanka A-Klase aktuelne generacije na našim cestama trebao bi ispraviti upravo GLA jer je jednostavno dovoljno dobar da ima načina kako da šarmira kupce srebrne zvijezde.
Motor: 4-cilindrični, redni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 83 × 99 mm, radna zapremina 2.143 ccm, kompresija 16,2 : 1, maksimalna snaga 100 kW (136 KS) pri 3.000 - 4.200 okr/min, maksimalan okretni moment 300 Nm pri 1.400 - 2.800 okr/min, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.
Prijenos snage: Pogon na sve točkove točkove, 7-stepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom, aluminijske felge prečnika 18 inča, gume 235/50 R18 Dunlop SP Sport Maxx.
Šasija: Prednji ovjes - poprečna ramena, spiralne opruge, stabilizator. Zadnji ovjes - nezavisni multilink spiralne opruge, stabilizator. Električni servo upravljač.
Kočnice naprijed - samoventilirajući diskovi , nazad - puni diskovi. ABS i elektronska raspodjela kočne sile. Električna parkirna kočnica na zadnje točkove.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 9,1 s. Maksimalna brzina - 200 km/h. Potrošnja na testu – 6,6 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,4 l/100 km, kombinovano 5,0 l/100 km. Zapremina rezervoara – 56 l. Emisija CO2 130 g/km.
Dimenzije: Dužina – 4.417 mm. Širina - 1.804 mm. Visina - 1.494 mm. Međuosovinski razmak - 2.699 mm. Prtljažnik – 421 litara. Težina praznog vozila – 1.595 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.075 kg.
Dodatna oprema na testnom automobilu: Antracit unutrašnji detalji, paket retrovizora, alarm, URBAN paket opreme, podne prostirke velur, prednje maglenke, paket rasvjete i osvjetljenja, aktivni Parktronic, COLLISION PREVENTION ASSIST, PLUS, paket pretinaca, paket za pušače, THERMOTRONIC klima uređaj, Bi-Xenon svjetla, zatamnjena stakla od B stuba, grijači prednjih sjedišta, dodatni pretinac u gepeku, Orient smeđa metalik boja karoserije,
Garancije: 2 godine bez ograničenja pređenih kilometara. Uključen ISP integrisani servisni paket za 100.000 km ili 5 godina.