Dosadašnji izvještaji s evropskih tržišta kažu da se posljednji u nizu novopredstavljenih SUV-ova koji dolaze iz razmahane francuske automobilske grupacije PSA prodaje veoma dobro. A to nas zapravo uopšte ne čudi, jer su u Citroënu zamislili i napravili odličan višenamjenski porodični automobil koji je naišao na odobravanje mnogih među kojima je i značajan broj kupaca koji su ranije vozili automobile nekih drugih proizvođača. I eto nam novog razloga da se opet naklonimo simpatičnoj Britanki Lindi Jackson koja je od 2014. godine na čelu (i dalje najkreativnije) automobilske kompanije pod okriljem spomenute grupacije.
Da ne bude zabune, veći (od dva) Aircross s oznakom C5 pojedine na neviđeno može asocirati na SUV koji između osovina nudi rastojanje koje je Citroën nudio uz svoj nedavno penzionisani trovolumenski model C5 (koji je nominalno pripadao D segmentu), ali svojim ukupnim mjerama C5 Aircross ipak je bliži posljednjoj generaciji modela C4 (iz C segmenta) koji se, također, više ne proizvodi.
Kako god, znatno interesantniji od ranijih modela C-Crosser i C4 Aircross (koje je Citroën pravio u kooperaciji s Mitsubishijem), C5 Aircross predstavlja najnoviju varijaciju na temu SUV-ova koji su nastali na prilagođenim platformama automobila C segmenta, a PSA je nakon ranijeg predstavljanja modela Opela (Grandland X) i Peugeota (3008) sada još jača u borbi za kupce u kategoriji koja je, svidjelo se to nekome ili ne, iz dana u dan sve zastupljenija.
S prepoznatljivim licem koje sa sobom donose aktuelni Citroëni, a koje se evidentno sviđa i dizajnerima u nekim drugim automobilskim kompanijama, C5 Aircross predstavlja trenutni vrh ponude kompanije u čijim je genima utkana želja da budu drugačiji od ostalih, ali njegova skladna dvovolumenska karoserija ovaj put sa sobom ne donosi previše ekstravagantna dizajnerska rješenja zbog kojih se Citroëni često i nisu dopadali većini. Onda imamo još jedan u nizu razloga zbog kojih veći Aircross uspješno puni kasu francuske kompanije. Izrazito odstojanje podnice od tla nedvosmisleno sugeriše da se porodici okrenut SUV ne boji loših podloga, a dvobojna karoserija cijelu priču podiže na još veći nivo. Posmatrali smo ga sa svih strana i osim lažnih završetaka izduvnog sistema nismo našli ništa drugo što je moglo ili trebalo biti drugačije.
Suština priče o Citroënovom „pokretnom salonu za masažu“ krije se iza velikih vrata za čiju vitkost pred ogledalom brinu crne plastične oplate. Dizajnerska rješenja, nivo opreme, ponuđeni prostor, ugodne boje i kvalitetni materijali u kabini, zaključno sa sjedištima koja su jedan od osnovnih elemenata Citroënovog povratka korijenima (udobnost prije svega), C5 Aircross svrstavaju među najudobnije opcije čak i prije pokretanja. Pored podešavanja nagiba naslona, tri zasebna i jednako široka sjedišta u drugom redu mogu se pomicati i uzdužno, čime se putnicima osiguravaju dodatni centimetri u prostor nogu, a zanimljiva TFT instrumentna tabla s promjenjivom konfiguracijom „tačka je na i“ automobila u kojem se bez napora i trunke umora može putovati satima.
Bez asistencije Mitsubishija i C5 Aircross spada među SUV-ove koji se nude bez opcije pogona preko obje osovine, a za situacije koje su daleko od suhog asfalta tu je opcioni sistem „Grip Control“ s nekoliko radnih programa koji će se potruditi za optimalno prijanjanje prednjih pogonskih točkova na podlogama (snijeg, blato, pijesak...) koje su daleko od spomenutog suhog asfalta. Cijela stvar (simuliranje reduktora i nježno distribuiranje raspoloživog obrtnog momenta) u praksi radi prilično dobro. Ako na kraju stanete, vjerovatno ćete stati i sa SUV-ovima koji imaju pogon preko obje osovine na čijim su krajevima široke ljetne gume za asfalt. U spomenuto smo se, nažalost, uvjerili više puta. Svi koji insistiraju na integralnom pogonu svoj će SUV morati da potraže negdje drugo.
Ostali mogu računati da i C5 Aircross spada među automobile koji (u okvirima mase i klase kojoj pripadaju) poslušno slijede zadanu putanju. Stabilan je i predvidiv. Nema pretjeranog naginjanja povisoke karoserije, a ni neprijatnih iznenađenja sa zadnje polukrute osovine. Ispred solidne upravljivosti ipak stavljamo udobnost i uglađenost koju (i na podlogama koje su daleko od idealnih) pruža novorazvijeni ovjes čiji su amortizeri „oplemenjeni“ progresivnim hidrauličnim graničnicima. S tehničkim rješenjima koja su poodavno isprobana na čuvenom rallyju Paris-Dakar, ovjes je svojim učinkom najbliži Citroënovom čuvenom hidropneumatskom ovjesu i opravdava reklamne slogane koji prate ovaj automobil.
C5 Aircross nudi se u kombinaciji s dva benzinska i dva dizelska motora, a testni automobil pokretala je snažnija dizelska opcija u čiji je dvolitarski četverocilindarski motor smješteno 177 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Iako svojom filozofijom i namjenom nije „trkač“ (jer danas ima i takvih SUV-ova), to mu uz snažan turbodizelski motor ne smeta da bez posebne zadrške prebaci 200 km/h i do "stotke" stigne za manje od devet sekundi. Najljepše od svega: Tišina u kojoj ovaj francuski automobil „jedri“ autocestom.
Snažniji dizelski motor nudi se isključivo u kombinaciji sa 8-stepenim automatskim mjenjačem koja ovaj put dolazi iz renomirane kompanije Aisin i radi izvanredno. Bez trzaja, bez zadrške, uz odlično „čitanje“ namjera vozačevog desnog stopala. Za entuzijaste, tu su i polugice ispod upravljača za ručnu izmjenu stepeni prijenosa. Šteta što ne prate njegovo zakretanje, jer s dlanovima na upravljaču u položaju "15 do 3" u pojedinim zavojima ostaju nedohvatljive i najdužim prstima.
Zbog svega što nudi vozaču i njegovim velikim i malim saputnicima, preudobni C5 Aircross svrstavamo među najpoželjnije SUV-ove ove kategorije za koje (s obzirom na ponuđenu opremu i pogonsku grupu) istovremeno treba izdvojiti znatno manji iznos novca u odnosu na komparativne modele koji dolaze iz nekoliko (uglavnom njemačkih) automobilskih kompanija. Da, ima nas kojima bi identičan C5 Aircross, definitivno, bio prvi izbor.
Motor: Smješten naprijed poprečno, dizelski, četiri cilindra, 16 ventila, turbopunjač. „Common-rail“ sistem ubrizgavanja goriva u cilindre. Radna zapremina 1.997 ccm. Najveća snaga 130 kW - 177 KS pri 3.750 obr/min. Maksimalan obrtni moment 400 Nm pri 2.000 obr/min.
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 8-stepeni automatski mjenjač. Felge prečnika 18 inča, gume 235/55 R18 100V (Michelin Primacy ST). Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 8,6 s. Maksimalna brzina - 211 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu - 5,7 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,6 l/100 km, kombinovano 4,8 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo - 53 l. Prosječna emisija CO² - 124 g/km. Euro 6d.
Dimenzije: Dužina - 4.500 mm. Širina - 1.969 mm. Visina - 1.689 mm. Međuosovinski razmak - 2.730 mm. Zapremina prtljažnika - od 580 do 1.630 litara. Masa praznog vozila – 1.540 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila - 2.110 kg.
Oprema testnog automobila: ESP, ASR, električna parking kočnica, prednji sigurnosni jastuk vozača i suvozača, bočni sigurnosni jastuci za putnike u prvom redu, zavjesasti sigurnosni jastuci za putnike u prvom i drugom redu, upozorenje za nepričvršćene sigurnosne pojaseve, ISOFIX na suvozačkom sjedištu, ISOFIX na bočnim sjedištima u drugom redu, indikator promjene stepena prijenosa, PAKET SAFETY (upozorenje na opasnost od sudara, Active Safety Brake - djelovanje pomoću radarskog mjerača u odbojniku, ACC Stop&Go - prilagodljivi tempomat s mogućnošću potpunog zaustavljanja vozila i pokretanja kod automatskog mjenjača, upozorenje na umor vozača, sistem za nadzor mrtvog ugla, prošireni sistem za prepoznavanje prometnih znakova - stop, jednosmjerna cesta, zabranjeno preticanje, kraj zabrane preticanja, automatsko prebacivanje sa dugih na kratka svjetla, Highway Driver Assist - zadržavanje vozila u voznoj traci s obzirom na horizontalne oznake na cesti i brzinu vozila), PAKET CITY PLUS (kamera za pomoć pri vožnji unazad s mogućnošću pogleda 180º, prednji i zadnji parking senzori), automatsko uključivanje svjetala, LED glavna i dnevna svjetla, LED zadnja svjetla sa 3D efektom, LED treće stop svjetlo, LED pokazivači pravca, prednja svjetla za maglu s funkcijom osvjetljavanja zavoja, funkcija „Follow me home“, hands-free pristup i pokretanje vozila, Progressive Hydraulic Cushions™ - ovjes s progresivnim hidrauličkim graničnicima, kožom obložen multifunkcionalni upravljač podesiv po visini i dubini, automatski brisači MAGIC WASH sa senzorom za kišu, dvozonski automatski klima-uređaj, antialergijski filter s aktivnim ugljem, AQS (sistem kvaliteta zraka) - regulacija dovoda i čišćenja spoljašnjeg zraka s obzirom na zagađenost, otvor za ventilaciju u drugom redu, prednji nasloni za glavu s podešavanjem visine, vozačko i suvozačko sjedište podesivo po dužini, visini i nagibu, podešavanje vozačkog sjedišta u lumbalnom dijelu, tri pojedinačna i uzdužno pomična preklopiva zadnja sjedišta u drugom redu: uzdužno podešavanje sa 150 mm hoda / podesiv nagib naslona (pet položaja), tri naslona za glavu u drugom redu podesiva po visini, pod prtljažnog prostora u dva nivoa, kombinacija unutrašnjosti METROPOLITAN GREY (sjedišta ADVANCED CONFORT®, kombinacija zrnaste kože i tkanine), prednji i zadnji tepisi, dva svjetla za čitanje i centralno stropno svjetlo u prvom redu, centralno stropno svjetlo u drugom redu, LED unutrašnja rasvjeta: osvjetljenje prostora u predjelu nogu, osvijetljeno mjesto za odlaganje čaša, električno sekvencijalno pomicanje prednjih i zadnjih stakala sa zaštitom od uštinuća, podizanje i spuštanje stakla pritiskom na ključ, dodatno zatamnjena stakla u drugom redu i zadnje staklo, akustično vjetrobransko staklo, višeslojna i akustička bočna stakla u prvom redu, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori sa LED pokazivačima smjera, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, odbojnici u boji karoserije, prednja maska visokog sjaja u crnoj boji, hromirani logotip na prednjem dijelu, zadnji spojler u boji karoserije, ručke na vratima u boji karoserije, kućište vanjskih retrovizora u boji karoserije, obrubi blatobrana u crnoj boji, AIRBUMP®, hromirani obrub bočnih stakla, A i B stub u crnoj boji Brilliant, uzdužni krovni nosači, detektor niskog pritiska u gumama, set za popravak guma, 18-inčne dvobojne aluminijske felge s dijamantnim efektom SWIRL, 12-inčna digitalna instrumentna tabla s mogućnošću personalizacije, Citroën Connect Nav s funkcijom Mirror Screen: navigacijski sistem, 8-inčni ekran multimedijalnog sistema osjetljiv na dodir, Bluetooth, šest zvučnika, USB konektori naprijed i nazad, 12V utičnica u prednjem dijelu i u teretnom prostoru, sjenila za sunce sa ogledalom i osvjetljenjem, unutrašnje ručice vrata u boji hrom Satin, hromirani umetci na ventilacijskim otvorima, gornji dio armaturne ploče i donji pretinac ispred suvozača u crnoj boji, centralni dio armaturne ploče sa dekoracijom od mekanog materijala u tamno sivoj boji i TEP remenom sa narandžastim šavovima, obloge prednjih i zadnjih vrata u crnoj boji, INOX pragovi prednjih vrata s oznakom Citroën, aluminijske papučice i naslon za lijevu nogu, nasloni za ruke na vratima od materijala TEP, centralna konzola sa naslonom za ruke i spremnikom u tamno sivoj boji, pretinac ispred suvozača sa poklopcem, prostor za povezivanje ispred ručice mjenjača, hlađeno mjesto za odlaganje ispod centralnog naslona za ruke, dva držača za čaše iza ručice mjenjača, otvoreni pretinac na desnoj strani ručice mjenjača, mjesto za odlaganje u prednjim i zadnjim vratima, elektropokretana vrata prtljažnika sa funkcijom hands-free otvaranja, PAKET U BOJI SILVER (donji dio uzdužnih nosača, obruba na prednjem odbojniku i obruba Airbump® u srebrnoj boji...
Opciona oprema na testnom automobilu: Krov u crnoj boji Perla Nera i kućište vanjskih retrovizora u crnoj boji (656 KM), sistem „Grip Control + Hill Assist and Descent“ (469 KM), Digitalni radio DAB (319 KM), bežično punjenje pametnog telefona kompatibilnog sa protokolom QI (281 KM), bijela boja s bisernim efektom „Perla Nacre“ (1.294 KM).
Garancije: Dvije godine opšte garancije, tri godine na boju i 12 godina na karoseriju.