Iako dolazi kao perjanica marke, te zbog visokog cjenovnog razreda svakako nije jedan od najčešćih modela Hyundaija koje viđamo na cesti, Santa Fe je možda i najbolji i najkonstantniji pokazatelj rasta i razvoja ove marke. Tako je prva generacija ovog SUV-a sa početka 2000-ih privlačila kupce isključivo vrlo povoljnom cijenom i neobičnim izgledom, dok već druga generacija donosi kvalitet i uzorne vozne osobine. Treća generacija otklonila je manjkavosti prethodnika u smislu nepreglednog kokpita, ponude prostora i sličnog, dok ovo četvrto izdanje pomjera granice još dalje.
Santa Fe sada sa punim pravom može biti perjanica u ponudi, kako izgledom, tako i raskošnim gabaritima, a svakako i nivoom opreme, materijalima i kvalitetom izrade. Avangardan izgled prednjeg dijela samo mu pomaže u tome.
Sviđa nam se: materijali u unutrašnjosti, nivo opreme, ponuda prostora, udoban ovjes...
Izgleda da je Kona bila neophodan vjetar u leđa dizajnerima koji su se ohrabrili da se odmaknu od klasičnih rješenja i malo se poigraju i sa velikim i ozbiljnim SUV-om kao što je Santa Fe. Iako neobično raspoređena, prednja svjetla izgledaju zanimljivo, a uz ogromnu masku izgleda dominantno na cesti. Ostatak je dizajniran mnogo suptilnije i klasičnije, što uz odličnu metalik boju i obilje hromiranih umetaka čini dobar ukupni utisak. Što je najbitnije, uspjeli su se odmaći od imidža i izgleda konfekcijskog SUV-a, a što se u ovom segmentu ne smatra pretjerano poželjnim.
Na korak do ili unutar premium segmenta?
Santa Fe je možda najviše novosti i poboljšanja donio unutra. Praktičan porodični sedmerosjed sada nudi više prostora, ali i mnogo više tehnologije i luksuznog ugođaja. U ovako potpuno opremljenom modelu pažnju privlači kožna obloga kokpita i sjedišta u profinjenoj Burgundy boji, dok poseban ugođaj stvara mekana obloga krova. Alcantara preko cijelog krova i A nosača nešto je što viđamo samo među najskupljim automobilima. Pored toga što odlično izgleda i "upija" svjetlo jednako ugodna je i "pod rukom".
Na zadnjim sjedištima je dovoljno prostora, što uz mogućnost podešavanja nagiba naslona čini duža putovanja vrlo ugodnim i opuštajućim. Situacija je nešto drugačija kada treba iskoristiti dodatna dva sjedišta koja se kriju u podu prtljažnika. Kao i kod sličnih sedmerosjeda ta sjedišta ipak treba prihvatiti kao ispomoć za smještaj djece ili za prevoz na kraćim relacijama. U suprotnom, kada Santa Fe koristite kao petosjed, prostora neće nedostajati nikome.
Najbolje je, naravno, na prednjim sjedištima. Velika, dobro oblikovana i vrlo ugodna sjedišta odgovaraće i krupnijim i sitnijim vozačima, a uz ugodnu kožu odlično su nadopunjena sistemom grijanja i hlađenja. Promišljen detalj je i mogućnost podešavanja suvozačkog sjedišta putem dodatnih kontrola na lijevom boku sjedišta. Vozač tako bez muke može podesiti suvozačko sjedište ako je putnicima nazad potrebno više prostora, na primjer, pri ulasku i izlasku iz trećeg reda sjedišta.
Ne sviđa nam se: bučan rad motora, nekoliko obloga od tvrde plastike, cijena...
Santa Fe uz komfor otkriva i svoju "hi-tech" stranu, pa je u skupljim paketima opreme zaista prepun moderne tehnologije i sistema za asistenciju vozaču. Među brojnim skraćenicama ističe se LKA – sistem zadržavanja u traci, RCAA – sistem asistencije i spriječavanje udara straga, LVDA - zadržavanje rastojanja sa vozilom ispred uz SCC – Smart Auto Cruise Control i ISLV - Pametni sistem kontrole brzine. Uz dobar i pregledan multimedijalni sistem i digitalne instrumente Santa Fe se može nositi i sa najnaprednijim SUV-ovima ovog segmenta.
Svoju klasnu pripadnost Santa Fe otkriva plastičnim oblogama koje, istina, nisu u prvom vidnom polju, ali svakako se mogu primjetiti. Grublja plastika pomalo je u neskladu sa ostatkom vrlo dobrih i ugodnih materijala. Naravno, sve je sklopljeno besprijekorno, pa uprkos tim elementima od tvrđe plastike ne treba očekivati neugodne zvukove.
Sposoban, ugodan i svestran
Uz 2,2-litarski turbodizelaš od 200 KS Santa Fe na cesti izgleda vrlo uvjerljivo. Uprkos raskošnim gabaritima i ne tako maloj ukupnoj masi ubrzava odlično i vrlo linearno. Zasluga je to i odličnog 8-stepenog automatskog mjenjača koji je sasvim dovoljno brz i direktan.
Uz dobre performanse Santa Fe može biti i umjereno štedljiv. Zahvaljujući obrtnom momentu od 440 Nm kojeg ima na raspolaganju već od 1.750 okr/min možete ga voziti elastično i umjereno što će biti nagrađeno potrošnjom na nivou nekog gradskog kompakta. Ako se, ipak, zaigrate kao mi, pa tu i tamo potražite i neki terenski izazov opet moežete očekivati prihvatljiv prosjek od oko 9 litara na 100 kilometara.
Važan element voznih osobina Santa Fea je odličan HTrac pogon na sve točkove koji spada među vrlo sofisticiranu generaciju ovakvih pogona, te nudi potpunu prilagodljivost uslovima na cesti i vozačkih potreba. Blokadu diferencijala imitira kontrolom kočenja između lijevih i desnih točkova i primjenjuje aktivnu kontrolu obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine radi održavanja stabilnosti dok vozite ili skrećete po klizavim putevima. U svakom slučaju više nego dovoljno i dobro za ovu vrstu SUV-a.
Jedna od najboljih vozačkih osobina Santa Fea je mogućost izbora profila vožnje, što nije ništa novo, pa tako možete birati kao i kod većine drugih marki između Comfort, Eco ili Sport načina rada. Ipak, Hyundai je ponudio i vrlo dobro osmišljen Smart način rada koji prati stil vožnje vozača i njemu prilagođava način rada motora, mjenjača i upravljača. Svi koji su se zatekli kako na brzinu prolaze kroz meni da iz eco ili comforta prebace u sport na nekoj zabavnoj dionici puta razumjeće zašto je ovaj vrlo jednostavan programerski trik Hyundaija ujedno i genijalan.
Pohvalna je količina kompromisa koju su u Hyundaiju našli između udobnog ovjesa i upravljivosti. Naravno, ovako velik i luksuzan SUV ipak treba biti podređen komforu, što mu u velikoj mjeri i uspjeva. Ujedno, vrlo sigurno se vodi kroz zavoje, te ne pri naglim projenama pravca ne pati od previše naginjanja. Ovjes se jedino lošije nosi sa vrlo oštrim i čestim neravninama, kada vibracije nešto izraženije dolaze preko sjedišta do putnika.
Pri terenskoj vožnji Santa Fe ima dovoljno udaljenosti od tla za neke umjerene izazove. Najveća prepreka, ipak, su gume koje su prvenstveno namjenjene cestovnoj upotrebi, tačnije sportskoj cestovnoj upotrebi. Zbog toga su već i na makadamu van svog elementa, a pogon na sve točkove radi punom parom već i na travnatoj podlozi. NIje za zanemariti ni psihološki faktor da se nije baš tako lako opustiti na terenu sa kamenjem i granjem od drveća koje lako može oštetiti "ušminkane" i osjetljive dijelove karoserije.
Hyundai je sa novim Santa Feom bez sumnje napravio odličan posao i još jedan korak od sedam milja. Po mnogo čemu su zakoračili prema premium segmentu, a količina tehnologije koju nudi rezultira i cijenom koja je na pragu premium segmenta. Potpuno opremljen Santa Fe poput testnog na kojem doslovno nije bilo dodatnih mogućnosti za doplatu košta nešto preko 106 hiljada maraka, dok ni osnovni model koji je također bogato opremljen košta 90 hiljada maraka. U toj teritoriji izbor je poprilično velik, ali činjenica je da naše tržište koje može "progutati"maksimalno 10-ak ovakvih modela godišnje nije uopšte referenca ni za ovaj auto niti za ovaj segment. Sjeverna Amerika je izvorni habitat ovog korejskog SUV-a, dok i u ostatku Evrope ima mnogo povoljniji odnos sa konkurencijom.
Ono što je nama Santa Fe otkrio jeste da Hyundai i dalje grabi nezaustavljivo i definitivno prelazi u fazu kada se više ne mora dokazivati, nego jednostavno postaje jedan od trendsettera na tržištu.
Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 2.199 ccm, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 147 kW – 200 KS pri 3.800 obr/min. Najveći obrtni moment 436 Nm pri 1.750. Promjer i hod - 85,4x96 mm. Stepen kompresije - 16,0:1.
Prijenos snage: Pogon na sve točkove. 8-stepeni automatski mjenjač. Felge 8J x 19, gume dimenzija 235/55 R19 (Continental SportContact 5).
Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulično-gasni amortizeri. Zadnji ovjes - multilink s hidraulično-gasnim amortizerima. Električni servo-upravljač.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,4 s. Maksimalna brzina - 204 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 9,1 l/100 km.
Dimenzije: Dužina - 4.770 mm. Širina - 1.890 mm. Visina - 1.680 mm. Međuosovinski razmak - 2.765 mm. Trag točkova naprijed - 1.635 mm. Trag točkova nazad - 1.644 mm. Zapremina prtljažnika od 625 litara.
Serijska oprema testnog automobila: ISG Idle Stop&Go – (standard samo za 2.2 CRDi), sistem kontrole pritiska u gumama - high line, izolator poklopca (haube), progresivni SERVO upravljač sa integrisanim flex modovima, podešavanje upravljača po visini i dubini, AIRBAG – zračni jastuk za vozača, AIRBAG-zračni jastuk za suvozača, 2x bočni AIRBAG sa zračnim zavjesama, ABS (sistem spriječavanja blokade točkova prilikom kočenja), ESP –elektronički program stabilnosti sa HAC-Hill Assist Control (pomoć pri kretanju pri uzbrdici), DBC- kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima, TSA (sistem kontrole stabilnosti vozila sa prikolicom), indikator niskog nivoa tekućine za stakla, centralno zaključavanje, ALARM + daljinsko upravljanje centralnom bravom, Immobilizer, Sigurnosne brave straga (djeca), zadnji spojler sa kočionim svjetlom, el. podešavanje i grijanje vanjskih sa integrisanim pokazivačima pravca, el. podizači prednjih i zadnjih prozora sa auto/down funkcijom, naslonjači za glavu sprijeda/straga podesivi po visini (sprijeda i po dubini), ISOFIX, djeljiv naslon drugog reda sjedišta 60:40, LED poziciona dnevna svjetla, prednja LED svjetla, prednja LED svjetla za maglu, električna parking kočnica samo kod AT, 6 zvučnika, digitalni sat, zaštitna mreža za prtljage, pokrov prtljažnog prostora, kutija za odlaganje stvari ispod prtljažnog prostora, stakla u boji tonirana, hromirane unutrašnje ručice vrata, automatska regulacija paljenja prednjih svjetala, Blutooth sa prepoznavanjem glasa; Radio + RDS, komande za audio uređaj na upravljaču, priključak USB punjač naprijed i nazad, aero blade prednji brisači intervalni, kožom presvučeni mjenjač i ručica mjenjača, KLIMA uređaj – automatski sa auto odmagljivanjem, džep u naslonu vozačevog i suvozačevog sjedišta, štitnici za sunce sa ogledalima i osvjetljenjem, svjetlo u prtljažnom prostoru, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, putni kompjuter, lumbalno podešavanje sjedišta vozača, krovne lajsne, stakla sa UV zaštitom – zatamnjena stakla iza prvog reda sjedišta, prednje stakla sa accoustic filmom, svjetlo za čitanje mape sa pretincem za naočale, rashladna kutija, hromirane lajsne u donjem dijelu vrata (tamni hrom uz crnu i narandžastu boju karoserije), hromirane vanjske ručice vrata (tamni hrom uz crnu i narandžastu boju karoserije), paket ožičenja za kuku, el. preklapanje vanjskih ogledala sa sijalicom za osvjetljenje ispod, pepeljara i upaljač, senzori za parkiranje naprijed i nazad, automatska regulacija paljenja brisača, ECM – unutrašnje ogledalo sa kompasom, delux obloge vrata, el. grijanje prednjih i zadnjih sjedišta, premium zračni filter za kabinu, grijanje volana, supervision instrument tabla sa 7.0“, navigacija 8“ sa ekranom osjetljivim na dodir i kamera za pregled iza vozila, smart key - Start and Stop sistem, Krell sistem ozvučenja, LKA – sistem zadržavanja u traci, RCAA – sistem asistencije i spriječavanje udara straga, LVDA - zadržavanje rastojanja sa vozilom ispred samo sa SCC, ISLV - Pametni sistem kontrole brzine, MSLA – Manual speed limit assist, SEA (safe exit assist) – sistem za sigurni izlazak iz vozila, ROR (Rear occupant alert) – sistem upozorenja prisutnosti na zadnjim sjedištima, DAW (Driver atention alert) – upozorenje za umor kod vozača naprijed vozilo/pješak/bicikl, HBA – High beam assist, Paddle shifter – ručica za izmjene brzina na upravljaču samo kod AT, ASC -Tempomat (Auto Cruise Control) samo kod MT, SCC – Smart Auto Cruise Control kod AT, BSD – sistem detekcije mrtvog ugla sa (CAR – colission avoidance rear) samo kod AT, Self levelizator - pozadi, alu felge 19“ sa Continental gumama, LED lampe za osvjetljenje u kabini pozadi, el. podešavanje prednjih sjedišta, integrisani memorijski sistem za vozačevo sjedište, podešavanje suvozačevog sjedišta po visini, ventilisana prednja sjedišta, panorama stakleni krov- električni, SPAS – sistem asistencije pri parkiranju, DAB – digitalni radio, prednja LED svjetla sa dinamikom prilikom skretanja, Inverter, zadnja LED svjetla, zavjesice manualne na zadnjim vratima, sjedišta obložena kožom sa kožnim detaljima obloženim u unutrašnjosti, HUD – projekcioni informacioni zaslon, pametni sistem el otvaranja prtljažnika bez upotrebe ključa, Wireless punjač za mobitel ( funkcija u ovisnosti od mobitela), All around monitor – Pregled okolo vozila.
Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja karoserije, burgundy boja unutrašnjosti.
Garancije: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara. Pet godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku pet godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.