Auto testovi
91

Testirali smo Jeep Compass 4xe: Elektrifikacija u službi avanturista

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Jeep je sa drugom generacijom Compassa nastavio u odličnom smjeru, a sa zadnjim redizajnom dobio je značajno bolju i ugodniju unutrašnjost. Posljednja novost u ponudi pravog Jeepa među crossoverima je elektrifikacija, pa smo provjerili koliko je ovaj Jeep zadržao svoj DNK iako sada ima pogon na sve točkove bez kardana.

Compass u ponudi Jeepa, naravno uz Renegade, čini sjajnu ulaznicu u svijet kompaktnih SUV-ova koji uz povišenu karoseriju i svakodnevnu praktičnost nude i prilično ozbiljne terenske mogućnosti. Za razliku od većine konkurenata koji samo nude povišenu poziciju sjedenja Compass i dalje nudi pogon na sve točkove i ostale offroad alate što, na žalost, postaje presedan u segmentu.

Aktuelna generacija Compassa stigla je na tržite još 2017. godine, te joj je realno Ahilova peta od starta bilo uređenje unutrašnjosti, kako ergonomija tako i ukupni dizajn. U Jeepu su bili svjesni toga pa je redizajn prošle godine donio potpuno novi kokpit za Compass.

Vanjski izgled je odlično pogođen i potvrđuje tvrdnje Jeepa da je razvijen posebno za ukuse Evropskih kupaca, a kako izlazi sa proizvodnih traka u Italiji uz Renegade i 500X, onda se zaista i može smatrati pravim evropskim modelom. Naravno, tu su prepoznatljivi elementi poput maske sa sedam otvora i generalno mišićave forme zahvaljujući kojoj Compass izgleda kao smanjeni Grand Cherokee prethodne generacije.

Ipak, ono najvažnije je unutra, gdje je Compass zaista u potpunosti transformisan i usklađen aktuelnim trendovima uređenja kokpita. Pored vrlo urednog i logičnog rasporeda gdje dominira veliki ekran infotainmenta dijagonale 10,1 inča primjetna je upotreba znatno kvalitetnijih i ugodnijih materijala koji su mekani na dodir. To se posebno ističe na armaturnoj ploči koja može doći i obložena kožom sa vidljivim šavovima, što stvara ugođaj znatno skupljeg i luksuznijeg automobila nego što je Compass prije bio. Također, potpuno digitalni instrumenti i napredan infotainment koji objedinjuje i Android Auto ili Apple CarPlay aplikacije pružaju vrlo bogate i prilično pregledne informacije kojih u slučaju verzije 4xe ne nedostaje, kako zbog opcija prenosa snage tako i zbog protoka električne energije.

Compass je jedan od kompaktnijih predstavnika segmenta, ali i uz to ima sasvim solidnu ponudu prostora, osim možda prtljažnika gdje je uz prostor koji je morao biti ustupljen bateriji izgubio dodatnih 18 litara zapremine, te na kraju ukupno ima nekih 420 litara što je otprilike u rangu kompakta C segmenta.

Naglasak ostao na pogonu i terenskim talentima

Iako je ovako elektrificiran Compass nešto poptuno novo u cijeloj historiji marke Jeep, to nije značilo da se morao odreći osnovnih postulata i imidža ove marke koja je svoju slavu stekla terenskim modelima i sjajnim pogonima na sve točkove.

Tako se i Compass 4xe može pohvaliti pogonom na obje osovine, ali ovdje je to ipak nešto drugačije izvedeno, pa ako bi se zavirili ispod podnice ne biste nigdje vidjeli pogonsku osovinu između prednje i zadnje osovine. Ovdje veliki i teški kardan nije bio potreban, pa se tako električni motor od 60 KS brine za pokretanje zadnjih točkova, a turbobenzinski od 180 KS za pokretanje prednjih.

Ljepota ovakvih hibridnih rješenja je što daju veliki broj mogućnosti kombinacije dva različita pogonska motora, a Jeep je to iskoristio na najbolji mogući način. Prije svega, ukupna snaga ova dva motora daje Compassu impresivnu sistemsku snagu od 240 KS koji uprkos masi od skoro 1,9 tona ubrzava do 100 km/h za samo 7,3 sekunde što je u rangu nekog sportskog kompakta. Kada smo uz to na 19-inčnim felgama vidjeli montirane Michelin Pilot Sport 4 gume, onda je logično bilo isprobati ga i kroz zavoje.

Iako može biti vrlo vrlo brz, i to daleko iznad prosjeka segmenta, ne treba zaboraviti da Compass ipak ima visoko težište, što uz poprilično bezosjećajan upravljač ipak otkriva njegovu SUV prirodu. Također, poželjeli bismo da Jeep dodatno poradi i na automatskom mjenjaču koji izmjene stepeni vrši prilično brzo, ali tu i tamo ne otkriva najbolje tempo vožnje, pa izmjenu stepena prijenosa vrši nekada prerano, a nekada tek kada kazaljka okretomjera dohvati crveno polje.

Ono čime Compass definitivno baca konkurenciju na koljena je mogućnost različitih načina rada pogona, zbog čega smo ipak poželjeli neke gume prikladnije blatu i makadamu nego trkaćoj stazi. Također, to radi vrlo lako i bez bespotrebnih komplikacija, te su srećom sve kontrole pogona i izbora motora na fizičkim prekidačima a ne kroz ekran osjetljiv na dodir.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Izbor pogona je tako jednostavno izvršiti putem jasnih i odvojenih prekidača za Hybrid, Electric i E-Save način rada, a posebno je korisno to da se E-Save način rada može konfigurisati tako da održava nivo napunjenosti baterije ili da je puni dok vozite.

Jasno, u režimu E-Save, Compass je znatno sporiji i inertniji jer se minimalno koristi benzinski motor, ali zato ćete održati nivo napunjenosti baterije za korištenje u gradu i minimalnu ukupnu potrošnju goriva. Kada se vozi sa samo 60 KS iz elektromotora, Compass nije posebno brz u električnom načinu rada, ali zahvaljujući čak 250 Nm okretnog momenta koji je dostupan odmah biće više nego dovoljan za elastičnu vožnju u gradu, pa i van njega. Ako Comapss 4xe želite voziti samo na struju na autoputu onda treba strpljenja za dostizanje maksimalne brzine, ali i tada će prilično lagodno održavati prosjek od nekih 110 km/h.

Približna konkurencija za Jeep Compass 4xe:
  • Toyota RAV4 2.5 TNGA HEV 25H - (178 KS - AWD) Elegant - 114.000 KM

  • Peugeot 3008 HYbrid 1.6 THP (225 KS - FWD) Allure - 104.486 KM

Uz nekoliko načina rada u kojima kombinuje električni sa benzinskim motorom i gdje nudi zaista impresivnu autonomiju i mogućnost njenog povećanja, Comapss 4xe se može pohvaliti i sa raznovrsnim načinima rada pogona na sva četiri točka. Tako je pametnom optimizacijom rada uspio programirati četiri načina rada pogona kroz Jeep Selec-Terrain sistem kontrole trakcije, gdje se najčešće koristi automatski način raspodjele snage i obrtnog momenta, ali po potrebi možete birati način za radu u blatu/pijesku, na snijegu ili sportski način rada koji deaktivira kontrolu proklizavanja i daje maksimalne performanse. Uz to, 4WD Lock funkcija trajno uključuje pogon na sva četiri točka pri brzinama do 15 km/h, održavajući zadnji elektromotor stalno u radu kako bi osigurao vuču na sva četiri točka pri malim brzinama sa konstantnom raspodjelom okretnog momenta između dvije osovine gdje omjer raspodjele varira zavisno od odabranog načina rada Terrain. U poređenju sa konvencionalnim mehaničkim AWD pogonom, brzina odziva zadnjeg elektromotora omogućava brže uključivanje pogona, dok punu funkcionalnost 4xe pogona na sva četiri točka garantuje funkcija "Powerlooping" kada je nivo napunjenosti baterije nizak. Ovo osigurava da je prednji elektromotor, mehanički povezan sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Također, na raspolaganju je i 4WD Low način rada za maksimalno iskorištavanje performansi i snage motora za savladavanje posebno teškog terena, poput pijeska ili kamenja. Zahvaljujući svim ovim alatima i elektrificirani Compass ostao je zaista vjeran glavnim adutima svakog Jeepa.

Iako je to teško racionalizovati i opravdati, Jeep sa hibridnim Compassom ima jednu od najpristupačnijih ponuda za priključni elektrificirani hibrid sa pogonom na sve točkove. Za nekih 92 hiljade maraka Compass zaista nudi izuzetan nivo opremljenosti i performansi gdje bismo poželjeli samo direktniji upravljač i "brži" mjenjač. Kada od toga odbijemo i poticaj za kupovinu priključnih hibridnih automobila u Federaciji BiH od nekih 5.000 KM, onda Compass postaje još privlačniji. Istina, teško da će ovako pogonjeni modeli biti nosioci prodaje, pogotovo na našem tržištu, ali je svakako pohvalno da je Jeep uspio sklopiti ovako ugodan i privlačan paket tehnologije i opreme, te je tako Compassu zaista udahnuo novi život.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Osnovni podaci o testnom automobilu: Jeep Compass Plug-in Hybrid 1.3 PHEV 4xe

  • Cijena osnovnog benzinskog modela: 62.160 KM

  • Cijena testnog modela: 92.500 KM

  • Pogonska grupa: Benzinski motor smješten naprijed poprečno, radne zapremine 1.332 ccm, redni, četverocilindarski, turbo. Maksimalna snaga - 180 KS pri 5.750 okr/min. Maksimalni obrtni moment - 270 Nm pri 1.850 okr/min. Električni motor smješten nazad poprečno. Maksimalna snaga - 60 KS. Maksimalni okretni moment - 250 Nm. Ukupna sistemska snaga - 240 KS.

  • Baterija: Litijum-jonska baterija kapaciteta 11,4 kWh.

  • Prijenos snage: Pogon na sve točkove (4x4). PHEV (Plug-in hibridno električno vozilo). Motor sa unutrašnjim sagorijevanjem stalno pokreće prednje točkove vozila, elektromotor pokreće zadnje točkove vozila, sposoban da radi u potpuno električnom režimu, samo pomoću motora sa unutrašnjim sagorijevanjem (ICE) ili u mješovitom režimu. Mjenjač - 6-stepeni automatski. Točkovi i gume - felge prečnika 19 inča sa gumama 235/45 R19 (Michelin Pilot Sport 4).

  • Šasija: Prednji ovjes – McPherson, neovisni. Zadnji ovjes – neovisni, multilink, stabilizatori. Električni servo-upravljač.

  • Performanse i potrošnja: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 7,3 sec. Najveća brzina – 200 km/h. Najveća brzina samo na električni pogon - 135 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 5,4 l/100 km. Kombinovana prosječna potrošnja goriva po WLTP - 1.9-2.1 l/100 km. Emisije CO2 po WLTP mjerenju - 44 - 47 g/km. Domet samo na električni pogon po WLTP mjerenju - 49-52 km. Prosječna potrošnja električne energije po WLTP mjerenju - 16.6 kWh/100 km.

  • Dimenzije: Dužina – 4.398 mm. Širina – 1.874 mm. Visina – 1.649 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.636 mm. Razmak između podnice i tla – 201 mm. Zapremina prtljažnika od 420 do 1.230 litara. Masa praznog automobila – 1.860 kg.

  • Serijska oprema: Jeep Compass 1.3 PHEV 4xe S

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Tech & Convenience PACK - 230V utičnica, LEC Retrovizori sa integrisanim osvjetljenjem, 9 pojačanih zvučnika sa Sub Woofer-om i pojačalom, senzori za parkiranje naprijed i pozadi - ParkSense, 360 Kamera, sistem senzora za mrtav ugao i pomoć pri isparkiravanju, pomoć pri parkiranju, kožna sjedišta sa ventilacijom, ventilacija prednjih sjedišta, elektro podešavanje lumbalnog dijela sjedišta, vozačevo sjedište sa memorijom, Winter Paket - kožni volan, grijanje prednjih sjedišta, patosnice gumirane, prskalice vjetrobrana sa de-ice funkcijom, grijanje volana, Dvobojna boja karoserije, električni krovni otvor.

  • Garancija: 4 godine ili do 120.000 kilometara