Auto testovi
23

Testirali smo KIA Ceed: Dostojan vrha klase?

Piše: E.Z.
(Foto: Klix.ba)
Kada u njemačkim automobilskim magazinima, koji su tradicionalno "neutralni", pročitate da je jedna KIA u testovima nadmašila njegovo visočanstvo Golf, onda ovakav naslov nije tek puka floskula, nego iskrena dilema. KIA Ceed u trećoj generaciji dolazi kao vrlo ozbiljan porodični kompakt koji je poradio na svim svojim slabostima i ovaj put želi nametnuti nove standarde u ovom vrlo važnom segmentu.

Kada je KIA, sada već davne 2006. godine, predstavila prvu generaciju kompaktnog modela Cee'd, to je bio jasan zaokret prema savremenim, sigurnim i ugodnim modernim automobilima. Već druga generacija bila je na nivou do tada snažnije i uvjerljivije evropske konkurencije, pa sada u trećoj generaciji Ceed želi već da se nametne kao predvodnik ove vrlo konkurentne i važne klase. Fascinantno je kako je u tako kratkom periodu KIA prešla veliki put od pratioca do predvodnika, pa smo ipak probali naći mane novom Ceedu sa savremenim turbobenzinskim motorom.

Već sam dizajn novog modela otkriva koliko je KIA ozbiljna te ovaj put nije bilo radikalnih izmjena, nego su pristupili njemačkoj školi dizajna i napravili blagu i logičnu evoluciju već ranije dobro prihvaćenog izgleda. Važno je to i za ugled i prepoznatljivost marke, ali je ujedno obzirno i prema vlasnicima prethodnog modela kojima auto neće naglo ostarjeti preko noći.

Prepoznatljiva maska naprijed i sličan oblik svjetala uz LED tehnologiju čine Ceed vrlo prepoznatljivim, dok je novost profil koji je sada nešto pravilnije forme, kao i zadnji dio na kojem sada dominiraju horizontalne linije zbog kojih Ceed izgleda ozbiljnije i šire.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Unutra je pomak u kvaliteti i ugođaju zaista impresivan. Za jedan kompakt koji ne pripada premium segmentu i koji spada među najpristupačnije kupovine u klasi nivo završe obrade i kvalitete materijala je impresivan. Uz ugodno odmjerenu kombinaciju sjajne crne plastike i poliranog aluminijuma Ceed ostavlja utisak skupog i kvalitetnog automobila. Vozačko okruženje predstavlja evoluciju prethodnog modela, pa sada prije svega dominira veliki ekran na centralnoj konzoli koji sada prati trend isticanja "tableta" na vrhu konzole. Iako više volimo integrisane ekrane istina je da ovo rješenje iz KIA-e ne smeta preglednosti u vožnji, te omoguava vozaću da su mu informacije sa infotainmenta u primarnom vidnom polju.

Ostatak komandi i blago zakrenuta centralna konzola idu na ruku ergonomiji i ugodnoj vozačkoj poziciji, te je vrlo lako naći idealnu poziciju sjedenja iza upravljača. Pohvalan je i broj pretinaca i mjesta za odlaganje stvari i telefona, te je u svakodnevnoj upotrebi Ceed zaista ugodan saputnik.

Na zadnjim mjestima prostora i ugodnosti je u skladu sa prosjekom klase, te će biti sasvim dovoljan za potrebe prosječne porodice. Istina, bilo bi bolje da za razliku od ugodnog i bogatog kokpita putnici nazad nisu baš toliko prepušteni pogledu kroz bočne prostore. Naime, na centralnom tunelu nema ni ventilacionih otvora niti priključaka za punjenje telefona ili tableta, što je već odavno postao standard u ovoj klasi.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Odlično odmjerenu ponudu prostora u Ceedu otkriva prtljažnik koji sa skoro 400 litara zapremine spada u sami vrh klase. Više prtljažnog prostora u ovoj klasi nudi jedino Peugeot 308, ali s druge strane on ima nešto skromniji prostor na zadnjoj klupi.

U vožnji novi Ceed također spada među odlikaše. Naravno, prioritet je u lakoći upravljanja i ugodnosti, pa je u gradskoj vožnji Ceed vrlo okretan i lagan za upravljanje, dok će dobro podešen ovjes i dobra zvučna izolacija biti od pomoći na užim putovanjima. Savremen ovjes sa multilinkom nazad znači da je Ceed siguran i upravljiv i pri dinamičnijoj vožnji, dok je u tom slučaju jedino upravljač za nijansu prelagan. Ono što moramo pohvaliti je činjenica da Ceed zahvaljujući vrlo laganom motoru koji je smješten maksimalno nazad prema vjetrobranu ima odličan raspored težine te zbog toga gotovo uopšte ne pati od podupravljanja u oštrim zavojima.

U odličan kompromis razumnog porodičnog automobila koji se dobro vozi uklapa se i odličan turbobenzinski motor. Iako smo ga isprobali i u prethodnoj generaciji Ceeda ovdje se još bolje uklopio, te uprkos činjenici da ima samo tri cilindra odlično se nosi sa 1,2 tona teškim kompaktom. Ima odlična međuubrzanja a od velike pomoći je i širok raspon radnog područja u kojem je raspoloživ maksimalni okretni moment. Iako 172 Nm ne zvuči kao mnogo dostupni su već od 1.500 pa sve do 4.000 okr/min, što znači da Ceed odlično ubrzava iz stajanja i jednako uvjerljivo nastavlja sve do maksimalnih 190 km/h.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Uz odlične performanse ovaj motor može biti i vrlo umjeren u potrošnji goriva, pa smo mi trošili oko 7 litara benzina na 100 kilometara. Jasno može i znatno manje od toga, ali može čak i nešto više ako se previše zaigrate sa živahnim T-GDi motorom. Vjerovatno najveća mana ovog motora je činjenica da je znatno skuplji u odnosu na vrlo pristupačan ali znatno slabiji osnovni 1,4-litarski atmosferski benzinac. U svakom slučaju uvjereni smo da je upravo ovaj motor najbolji izbor za Ceed, čak i za one koji tradicionalno posežu za dizelima. Za njih možda čak i najviše.

KIA je sa novim Ceedom definitivno napravila veliki posao te se sada sa punim pravom može svrstati u sami vrh klase, te je prilično sigurno da će nastaviti tamo gdje je stala prethodna generacija ovog kompakta. Ono pto je možda i najvažnije KIA je još jednom očitala lekciju nekim evropskim markama kakav treba biti poželjan i privlačan kompakt, kako cijenom tako i kvalitetom.

Osnovni podaci o testnom automobilu: KIA Ceed 1.0 T-GDi EX Fresh Cijena osnovnog modela (1,4 MPI Start): 24.990 KM Cijena testnog modela: 38.090 KM - akcijska cijena

Ocjena: 8,7 od maksimalnih 10

Motor: 3-cilindrični, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 998 ccm, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 88 kW – 120 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 172 Nm od 1.500 do 4.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge 7J x 17, gume dimenzija 225/45 R17 (Michelin Primacy 3).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Električni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,1 s. Maksimalna brzina - 190 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 7,3 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,0 l/100 km, kombinovano 5,6 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 128 g/km (Euro 6d).

Dimenzije: Dužina - 4.310 mm. Širina - 1.800 mm. Visina - 1.447 mm. Međuosovinski razmak - 2.650 mm. Zapremina prtljažnika od 395 do 1.291 litara sa preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila - 1.222 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.800 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 lit