Bez obzira na to što će se u većini automobilskih razgovora potencirati da SUV bez pogona na svim točkovima nema smisla i da ih ne treba kupovati, trendovi tržišta i prodajni brojevi govore potpuno suprotno. Tržište automobila u Evropi ali i kod nas u BiH, doslovno guta upravo takve SUV-ove. Istina kod nas je i dalje najpoželjnija opcija štedljivog dizelaša, prednjeg pogona i automatskog mjenjača, dok u Evropi već odavno nijedna marka ne može da napravi dovoljno turbobenzinaca koliko ih se traži, dok dizelaši stoje na lagerima.
Dakle, Sportage sa novim 1,6 CRDi turbodizelašem i odličnim DCT mjenjačem sa dvostrukim kvačilom i 7 stepeni prenosa lako spada u društvo trenutno najpoželjnijih automobila na našem tržištu.
KIA je bila svjesna da na dizajnu ne treba praviti velike zahvate. Sportage je u startu vrlo skladno i trendovski dizajniran, pa je čak i prije četiri godine imao spojena stop svjetla, što je izgleda postao hit bez kojeg ne može skoro nijedan novi auto. Uglavnom, malo drugačiji i moderniji detalji i lajsne na odbojnicima, nešto izraženija imitacija difuzora nazad uz novi dizajn felgi i nove boje karoserije bili su dovoljni potezi da se Sportage vizeulno osvježi.
Mnogo važnije i konkrentije novosti stigle su ispod privlačne SUV karoserije. Potpuno novi turbodizelaš dolazi kao osnova ponude i vrlo je važan za ovaj model ali i cijelu gamu Kije. Tako je 1,6 CRDi fabričke oznake U3 došao kao zamjena za već dobar 1,7 CRDi, te se može pohvaliti boljim ekološkim normama, nešto manjom potrošnjom, ali koliko smo mogli primjetiti i nešto uglađenijim radom.
Istina, teško je ne biti skeptičan prema kombinaciji turbodizelaša ovog kapaciteta sa prilično velikom karoserijsom teškom preko 1,5 tone, ali KIA je ovaj put još bolji posao napravila sa optimizacijom snage motora, a od velike pomoći je i 320 Nm okretnog momenta. Voljeli bismo tek da je maksimalni obrtni moment dostupan u nešto širem radnom području od 250 okr/min, ali u praksi motor je vrlo elastičan i obezbjeđuje odlična međuubrzanja.
Još bolji utisak ovaj motor ostavlja zahvaljujući izvrsnom DCT mjenjaču sa dvostrukim kvačilom. Uz sedam stepeni prenosa na autoputu uspjeva održavati umjerno visoku brzinu i vrlo nisku potrošnju, dok pri ubrzavanju vrlo brzo vrši izmjene stepeni prenosa. Za one koji se vole više uključiti u vožnju dobro je što je ručica mjenjača vrlo blizu desne noge i mjenjač i tada promptno "slaže" brzine, s tim da bismo voljeli da ima i opciju izmjenu stepeni prenosa preko poluga na upravljaču.
U vožnji je Sportage već bio jedan od boljih u klasi, pa je KIA poradila na dodatnim detaljima kako bi postao još uglađeniji. Uz novi motor koji je tiši i ima manje vibracija te uz nešto bolju zvučnu izolaciju Sportage zaista štiti vozača i putnike od stresa u vožnji. Ovjes nudi dobar kompromis udobnosti i dinamičkih sposobnosti, te uz relativno lagan motor Sportage ostaje prilično imun i na podupravljanje u zavojima. Bolje dinamičke osobine mogu se zahvaiti i velikim 19-inčnim naplacima koji dolaze uz Continental gume, što je svakako dodatni razlog za odlične vozne osobine. Istina atraktivne felge donose i dozu oštrine koju ovjes prenosi preko kratkih i oštrih neravnina. Oni kojima izgled nije presudan svakako trebaju i mogu uštedjeti sa manjim felgama i ujedno se voziti još udobnije.
Trendovski automobili poput SUV-ova ovog segmenta teško mogu biti i "best buy" opcije, pogotovo ako ih uporedimo, na primjer, sa konvencionalnim kompaktima u karavanskoj formi koji nude jednaku količinu prostora i komfora. S druge strane, KIA je uspjela zadržati cijenu Sportagea u razumnim okvirima, uprkos njegovoj potražnji i popularnosti. Uz trenutnu akciju tek osvježen model sa štedljivim dizelašem, odličnim DCT mjenjačem i potpunim paketom opreme kod kojeg bismo poželjeli tek LED umjesto halogenih glavnih svjetala, Sportage košta malo preko 50 hiljada maraka. Takvom cijenom Sportage se pozicionirao se među najpovoljnije kandidate u vrlo kompetitivnom segmentu, čime se uz ostale kvalitete vrlo lako može smatrati jednom od najboljih kupovina među SUV-ovima ovog formata.
Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.598 ccm, common-rail, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 100 kW – 136 KS pri 4.000 obr/min. Najveći obrtni moment 320 Nm od 2.000 do 2.250 obr/min.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 7-stepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom. Felge 7,5J x 19, gume dimenzija 245/45 R19 (Continental WinterContact).
Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo-upravljač.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,2 s. Maksimalna brzina - 180 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,6 l/100 km, kombinovano 4,8 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 126 g/km (Euro 6d).
Dimenzije: Dužina - 4.485 mm. Širina - 1.855 mm. Visina - 1.635 mm. Međuosovinski razmak - 2.670 mm. Zapremina prtljažnika od 480 do 1.469 litara sa preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila - 1.501 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.120 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 62 lit.
Serijska oprema testnog automobila: Sigurnosni vazdušni jastuci na vozačevoj i suvozačevoj strani (suvozačev sa mogućnošću isključivanja), Bočni sigurnosni vazdušni jastuci i bočne sigurnosne vazdušne zavjese, Elektronska kontrola stabilnosti ESC sa TCS sistemom protiv proklizavanja pogonskih točkova i VSM pomoćnim stabilizacionim sistemom, ABS sa elektronskom raspodjelom kočione sile EBD i sistemom pomoći pri naglom kočenju BAS, 16" prednji kočioni diskovi i 16" zadnji kočioni diskovi, Pomoć pri kretanju na uzbrdici (HAC), Sistem za pomoć pri spuštanju nizbrdo (DBC), Automatsko aktiviranje sva četiri pokazivača smjera u slučaju naglog kočenja (ESS), Sistem za stabilizaciju prikolice (TSA), Imobilizator - Elektronska blokada motora protiv krađe, Prekid dovoda gorivom u slučaju sudara, Automatsko otključavanje vozila u slučaju sudara, Prednji sigurnosni pojasevi podesivi po visini, Upozorenje za neprivezane sigurnosne pojaseve naprijed i pozadi, Ručna parkirna kočnica, Sigurnosni alarmni uređaj, Battery Saver - Sistem za sprječavanje pražnjenja baterije kada je vozilo zaključano, TPMS - sistem nadzora pritiska u pneumaticima, Komplet za popravku probušenog pneumatika, Sistem pomoći pri parkiranju sa zvučnim upozorenjem (zadnji parking senzori), Sistem upozorenja za napuštanje vozne trake (LKA), Automatsko zatamnjivanje dugih svjetala (HBA), Upozorenje o smanjenoj koncentraciji vozača (DAW), Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova (ISLW), Sigurnosni vazdušni jastuci na vozačevoj i suvozačevoj strani (suvozačev sa mogućnošću isključivanja), Bočni sigurnosni vazdušni jastuci i bočne sigurnosne vazdušne zavjese. Unutrašnjost: Električno pomjeranje stakala naprijed i pozadi sa automatskim spuštanjem vozačevog stakla, Električno spuštanje i podizanje vozačevog stakla sa zaštitom protiv uklještenja, Nasloni za glavu podesivi po visini, Obruč upravljača i ručica mjenjača presvučeni kožom, Progresivni servo upravljač podesiv po visini i dubini, sa komandama audio uređaja, Prostor za odlaganje na zadnjem dijelu prednjih sjedišta, Zadnja klupa sklopiva i djeljiva u odnosu 60:40, sa držačem za čaše u naslonu za ruke na zadnjoj klupi, Sidra za pričvršćivanje dva ISOFIX dječija sjedišta, Rolo prekrivač prtljažnog prostora sa mogućnošću sklapanja u pod, Osvjetljenje prtljažnika, Kuke za fiksiranje mreže u prtljažniku, Središnja konzola u metalnoj boji sa naslonom za ruku i pregradom (uzdužno prilagodljiva samo kod vozila sa ručnim mjenjačem), Priključci za napajanje (12V) naprijed, USB priključak na središnjoj konzoli, Unutrašnje ručice vrata u metalnoj boji. Spoljašnost: 19" Aluminijumski naplaci sa Continental pneumaticima (osim kod 1,6 GDI EX Fresh), Halogena projekcijska svjetla sa automatskim paljenjem, Spojler sa LED HSML svjetlom, Dnevna LED svjetla sa automatskim paljenjem, Poziciona LED svjetla, Zadnja svjetla za maglu, Prednja svjetla za maglu, Tonirana stakla, Dodatno zatamnjena zadnja stakla, Električno podesiva spoljna ogledala u boji vozila, Grijana i automatski preklopiva širokougaona spoljna ogledala, LED pokazivači smjera smješteni na spoljnim ogledalima, Spoljne ručice vrata u boji vozila, Hromirani okvir stakala, Krovni nosači. Udobnost: Klima uređaj, Otvori za ventilaciju pozadi, Automatski klima uređaj sa dvije zone i odmagljivanjem vjetrobranskog stakla, Daljinsko centralno zaključavanje sa sklopivim ključem, Vozačevo sjedište podesivo po visini, Suvozačevo sjedište podesivo po visini, Podešavanje lumbalnog dijela vozačevog sjedišta, Sjedišta presvučena tkaninom, Supervision putni računar sa 3.5" LCD displejom između pokazivača, reostat - podešavanje nivoa osvjetljenja instrument table, Upozorenje o nivou tečnosti za pranje vjetrobranskog stakla, Audio sistem sa 7" LCD displejom osjetljivim na dodir, radio prijemnik i USB i AUX ulazi, Bluetooth uređaj sa glasovnim prepoznavanjem, 7" satelitska navigacija sa EU kartama i TomTom® Kia Connected aplikacijama (informacije o saobraćaju, kamere za brzinu, lokalno pretraživanje i vremenski uslovi), 7 godina besplatno ažuriranje mapa, 2 prednja zvučnika, 2 zvučnika u zadnjim vratima i 1 visokotonski zvučnik, Elektrohromatski unutrašnji retrovizor sa automatskim zatamnjivanjem, Sistem protiv smrzavanja prednjih brisača, Senzor za kišu, Kamera za vožnju unazad sa prikazom na LCD displeju ili displeju navigacionog uređaja, Tempomat i limitator brzine sa komandama na upravljaču, Grijanje prednjih i zadnjih sjedišta, Električna parkirna kočnica (samo A/T i DCT mjenjač), Drive Mode Select - Odabir načina vožnje (samo za A/T i DCT mjenjač).
Dodatna oprema: metalik boja karoserije - 800 KM.
Garancije: Sedam godina ili 150.000 pređenih kilometara (bez ograničenja kilometara prve 3 godine).