Auto testovi
25

Testirali smo KIA XCeed: Osvježenja na pravim mjestima

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Nakon što su prodali više od 120.000 primjeraka u Evropi, prvi kompaktni crossover iz KIA-e se pokazao kao vrlo uspješan, pa je nakon 4 godine dobio nekoliko osvježenja i novosti. Ovaj put smo isprobali XCeed sa srednjim paketom opreme i snažnim četverocilindarskim turbobenzincem.
Iako KIA maršira krupnim koracima prema elektromobilnosti klasični i jednostavniji modeli poput kompaktnog Ceeda i mješanca XCeed su i dalje vrlo važni, kako za KIA-u, tako i za tržište generalno. Jedan od najprivlačnijih crossovera na tržištu sada je dobio raznovrsniju opremu i svježe dizajnerske detalje, što ga uz odličnu ponudu motora i dalje svrstava mežu najbolje kupovine u segmentu.

Dizajnerski nije bilo potrebe za radikalnim zahvatima ali obnovljeni XCeed sada ima nova LED prednja svjetla i modernije oblikovanu masku, dok novi oblik branika i otvora za zrak čine njegovu pojavu atraktivnijom i agresivnijom. Svjetla za maglu su integrisana u kućišta glavnih svjetala što je omogućilo dizajnerima da se pozabave boljim usmjeravanjem zraka oko karoserije. Tako su sada primjetni aerodinamički otvori u prednjem braniku koji usmjeravaju zrak oko točkova kako bi se smanjio otpor i poboljšala potrošnja goriva.

Osvježeni XCeed dobio je i nove 18-inčne felge, posebno dizajnirane u skladu s njegovim CUV karakterom, dok je nazad primjetna privlačna imitacija difuzora koji čini jednu cjelinu sa sjajnim umetkom koji se proteže širinom branika ascirajući na otvore ispuha.

U profilu, XCeed je ostao prepoznatljiv s relativno dugim poklopcem motora i sa kompaktnim oblikom kabine što ga čii vrlo sportskim i privlačnim. Naravno, međuosovinsko rastojanje ostalo je isto sa 2.650 mm, s tim da su prednji i zadnji prepusti produženi u odnosu na standardni model sa pet vrata za 25 mm naprijed i 60 mm nazad. U suštini, jedini paneli karoserije koji su zajednički Ceedu i XCeedu su prednja vrata.

Od novosti nazad se ističu i LED svjetla s novom grafikom, što uz novi dizajn branika daje XCeedu još boji "stav" i generalno ga čini vizuelno širim.

Udobniji i zabavniji u isto vrijeme

Cijela poenta crossovera, ili pojednostavljeno podignutih kompakta, je svestranost u vožnji koju daju SUV modeli uz zadržavanje kompaktnih proporcija koje su idealne za svakodvnevnu gradsku upotrebu ali i za porodična putovanja.

Kao i prije redizajna XCeed dolazi s primjetno više razmaka od tla do podnice, tačnije 172 mm na 16-inčnim točkovima i 184 mm na 18-inčnim točkovima, što je porast od 44 mm u odnosu na standardni Ceed. To u praksi znači da se ne morate brinuti za silaske s asfalta za manje izlete, te generalno garantuje opušteniju vožnju po lošijim cestama.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U prvom izdanju XCeeda mežu rijetkim zamjerkama imali smo spoj upravo ove dodatne visine i same udobnosti. Naime XCeed je bio poprilično krut i tvrdo podešen na ovjesu zbo dodatne visine, što mu je dalo odličnu upravljivost ali i nešto više neudobnosti na lošijim cestama. Očito je i KIA isto prepoznala, pa su se za redizajn dodatno pozabavili podešavanjem ovjesa koji sada primjetno ugodnije i progresivnije upija neravnine. Pomoć u tome su svakako prednji hidraulični graničnici koje ima samo Xceed u porodici Ceed modela. Zahvaljujući gumenom graničniku koji je u hidrauličnoj tečnosti unutar amortizera KIA je postigla da XCeed vrlo odmjereno upija neravnine po lošim površinama, a ujedno može apsorbovati čak i velike udare na ovjes sa glatkim i progresivnim odgovorom, sprječavajući poskakivanje. Također, ovo rješenje doprinosi i boljem upravljanju i poboljšanoj ukupnoj kontroli karoserije, dok istovremeno smanjuje buku od ogibljenja pri prelasku preko neravnina.

Ono što je napravilo razliku između redizajniranog modela i prethonika u vožnji svakako su opruge koje su sedam posto mekše sprijeda i četiri posto pozadi kako bi pružile veću udobnost i stabilnost u svim uslovima, dok dinamički prigušivač zadnjeg poprečnog nosača dodatno prigušuje buku na putu i strukturne vibracije u pokretu.

Snažan, ekonomičan i zabavan

U osvježenoj XCeed porodici sada su dostupna tri benzinska motora s direktnim ubrizgavanjem s turbopunjačem. Trocilindrični 1,0-litarski T-GDi motor smo isprobali u prethodnom izdanju, a sada smo imali priliku upoznati se sa poželjnijim četverocilindarskim 1,5-litarskim T-GDi motorom koji proizvodi 160 KS i 253 Nm obrtnog momenta.

Vrlo uglađen i tih turbobenzinac vjerovatno je i najbolji izbor za XCeed, te mu daje i odlično odmjerenu količinu performansi i snage. Zahvaljujući umjerenoj težini od oko 1,3 tone ali i činjenici da sam motor nije težak XCeed odlično ubrzava i odlično se vodi kroz zavoje. Također, ovdje nema problema ni kada je automobil potpuno opterećen, te se tu i najviše vidi prednost četverocilindarskog motora i obrtnog momenta od 253 Nm koji je dostupan već od 1.500 okr/min što je nekada bila osobina samo dizelskih motora.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Zamjerka motoru, tačnije njegovoj "mapi" je samo pokretanje, kada jednostavno treba dati nešto više "gasa", u suprotnom djeluje kao da pokrećete auto s dvostruko manje snage. To jednostavno traži navikavanje, ali smo sigurni da se to može "ispolirati" u dodatnim usavršavanjima. Ukupno, performanse ovog XCeeda su odlično odmjerene, možda čak i na granici sportskih, pa po potrebi do 100 km/h može ubrzati za 9 sekundi. S druge strane, potrošnja goriva je prilično umjerena, pa smo u gradskim uslovima trošili oko 8,5 l/100 km, dok na otovrenoj cesti možete računati na prosjek od oko 6,5 l/100 km, a vjerovatno i nešto manje s dodatnom pažnjom na desnoj nozi.

U vožnji i upravljanju kroz zavoje ovaj XCeed pokazuje da se KIA pozabavila i elektronskom kontrolnom jedinicom koja upravlja motorom servo upravljača. Ona je sada podešena da pruži brži početni odgovor na komande vozača. U praksi Xceed se upravlja zaista precizno i sigurno, te je jedan od boljih po tom pitanju u ovom segmentu.

Klasično uređenje u kvalitetnom izdanju

Iznutra XCeed nije imao velike izmjene, ali klasično koncipiran kokpit blago orijentisan prema vozaču je recept koji uvijek dobro prolazi.

Na centralnoj konzoli dominira "plutajući" infotainment sistem sa ekranom osjetljivim na dodir koji u ovom paketu opreme dolazi sa svim potrebnim funkcijama, dok u bogatijim paketima dolazi u još boljoj rezoluciji i sa još više funkcija. Ono što je svakako pohvalno da je XCeed zadržao idealnu mjeru klasičnih komandi s fizičkim dugmadima i funkcija koje se moraju tražiti kroz ekran infotainmenta. Još jedna novost su i grafičke teme za 12,3-inčni Supervision digitalnu instrument tablu, a čiji dizajn zavisi od odabranog načina za vožnju.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Unutrašnjost je i dalje prostrana u skladu s očekivanjima za jedan kompakt, gdje se ipak kao najveća prednost ističe prtljažnik od 426 litara što je i više nego dovoljno za porodične potrebe. Uz vrlo kvalitetne materijale i odličnu finalnu izradu XCeed ostavlja ukupno vrlo dobar utisak na vozača i putnike, te definitivno ostaje jedan od najpoželjnijih u klasi.

Ono što ga čini jednako privlačnim je i cijena. Iako je osjetno poskupio od 2019. godine kada smo ga testirali u prvom izdanju, kao i svi drugi automobili ali i sve ostalo u svakoj sferi života, sa cijenom osnovnog modela od 43 hiljade maraka, ili 50 hiljada maraka za model poput testnog, ostaje i dalje jedna od najboljih kupovina u ovom vrlo privlačnom segmentu crossovera. Za one kojima to budžet dozvoljava svakako je još privlačniji izbor XCeed sa vrlo bogatim GT paketom opreme i ovim motorom u verziji s 204 KS.

-Osnovni podaci o testnom automobilu: KIA XCeed 1.5 T-GDi EX Flow

  • Cijena osnovnog modela (1,0 T-GDi LX Joy): 43.599 KM

  • Cijena testnog modela: 50.399 KM - akcijska cijena

  • Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.482 ccm, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 160 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 253 Nm od 1.500 do 3.500 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge 7,5J x 18, gume dimenzija 235/45 R18 (Continental PremiumContact 6).

  • Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, gasni amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink osovina, spiralne opruge, gasni amortizeri. Električni servo-upravljač.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9 s. Maksimalna brzina - 208 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 7,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 7,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,9 l/100 km, kombinovano 5,7 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 129 g/km (Euro 6d).

  • Dimenzije: Dužina - 4.395 mm. Širina - 1.826 mm. Visina - 1.495 mm. Međuosovinski razmak - 2.650 mm. Zapremina prtljažnika od 426 litara. Masa praznog automobila - 1.295 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.840 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 litara.

  • Garancija: 7 godina ili do 150.000 pređenih kilometara (bez ograničenja kilometraže u prve tri godine.)