KIA je sa novom generacijom kompaktnog Ceeda već napravila dobar posao, te je od samog starta osvojio simpatije, kako privlačnim dizajnom tako i praktičnošću ali i kvalitetnom izradom. Ipak, za potpuni uspjeh jednog kompakta nije dovoljna samo jedna karoserijska verzija, pa je nakon obavezne karvanske verzije ali i vrlo zanimljive shooting brake ProCeed verzije ubrzo stigla i crossover verzija. Iako može na prvi pogled izgledati tako, XCeed ipak nije samo 44 milimetra viši Ceed.
KIA je sa XCeedom željela ponuditi sportsku i urbaniju alternativu klasičnom SUV-u, a kada bolje pogledate lako je primjetiti da XCeed sa svojim bratskim modelom dijeli čak i vrlo malo karoserijskih dijelova. Tačnije, samo su prednja vrata na XCeedu potpuno identična onima na Ceedu, svi ostali dijelovi su specifični samo za XCeed.
Najprepoznatljivi detalj XCeeda je zadnji dio koji je ovdje više zakošen, te ga uz posebno oblikovana stop svjetla i masivnu hromiranu masku oko bočnih stakala čini prepoznatljivim ali i vrlo privlačnim. Ukupno dobar i privlačan dizajn treba zahvaliti i masivnijim branicima sa "offroad" detaljima dok "mišićavom" izgledu uvelike pomaže i dodatna visina karoserije ali i odlično oblikovani aluminijumski naplaci sa prilično masivnim 235/45 R18 gumama.
Sviđa nam se: dizajn, veći prtljažnik, kvaliteta izrade, vozne osobine...
Unutra je Xceed dosta teže razlikovati od bratskog modela. Malo drugačije kombinacije boja najavljuju drugačiji karakter XCeeda, ali najveća konkretna razlika je pozicija sjedenja. Sam auto je viši 44 mm, što uz više postavljena sjedišta daje u vožnji utisak pravog SUV-a. Tome svakako pomaže i činjenica da vozač u XCeedu više vidi poklopac motora i njegove izbočine.
Ponuda prostora u XCeedu je jednaka, te je u prosjeku jednog kompakta. Sasvim je dovoljno mjesta za četiri odrasla putnika, čak i na zadnjim sjedištima, s tim da nešto drugačiji oblik krova znači i neznatno manje prostora za glave putnika nazad. Ono što bi mogao biti konkretniji mamac je prtljažnik. Nešto duža karoserija i drugačiji oblik omogućili su dodatnu zapreminu prtljažnika, pa je sa 426 litara prtljažnik u XCeedu veći za 31 litar.
U vožnji je XCeed zanimljiv spoj dinamičnog kompakta i svestranog crossovera. Povišeno težište je primjetno, pogotovo u vezanim zavojima, ali nas je oduševila činjenica da zbog laganog turbobenzinca gotovo nismo uspjeli isprovocirati podupravljanje. Zasluga je to i širokih guma, ali svakako podiže nivo samopouzdanja vozaču. Na brzim promjenama pravca XCeed ostaje stabilan, s tim da se dodatna visina ipak osjeti, te pretjerano dinamičan tempo i nije baš u njegovom stilu.
Šteta je da uz ovakve osobine osjećaj na upravljaču nije bolji. Električni servo čini upravljač jednostavno prelaganim na većim brzinama, te je prilično teško osjetiti kakva podloga se nalazi ispod točkova.
Ne sviđa nam se: zvučna izolacija motornog prostora i blatobrana, preglednost unazad, prelagan upravljač...
Ipak, na lošijoj cesti ili čak i van nje XCeed pokazuje prednosti povišene podnice. Iako je i dalje riječ o prednjepogonskom kompaktu, sa lakoćom i vrlo opušteno ćete pregaziti makadamsku dionicu sa dubokim rupama. Također, dodatni ublaživači na amortizerima omogućuju da XCeed prelaske preko rupa i neravnina upija vrlo kontrolisano i što je najvažnije bez pretjeranog stresanja kabine ali i upravljačkog sklopa. Treba naglasiti, u potrazi za kompromisom pri podešenju ovjesa KIA je ipak odlučila da su dinamičke osobine važnije, pa se ipak određene neravnine na putu grubo prenose do putnika.
Maleni trocilindraš radne zapremine nepunog litra i ovdje je na visini zadatka, te realno može se smatrati dovoljnim za većinu kupaca. Sa 120 KS nije pretjerano brz, pogotovo pod opterećenjem, ali umjeren tempo i elastičnu vožnju nagradiće vrlo ugodnom vožnjom. Pri većim brzinama buka "troklipca" postaje više izražena, s tim da smo uvjereni da je razlog u prilično skromnoj zvučnoj izlolaciji motornog prostora. Također, voljeli bismo i izdašnije obloge unutrašnjosti blatobrana, ovako vožnja po kiši, ili još gore po cesti posutoj solju, obiluje zvučnom kulisom iz blatobrana.
Ukupno gledano, KIA je sa XCeedom napravila odličan posao. Kvalitetnom, prostranom i praktičanom kompaktu sa dodatnom dozom upotrebljivosti teško je naći manu. XCeed posebno ima smisla ako se ne želite SUV ali ipak bi voljeli dodatnu slobodu pri vožnji po snijegu ili makadamu. KIA Je sve to uspjela upakovati u vrlo kompaktnu formu uz odličan dizajn. Prateći aktuelne trendove ne sumnjamo da bi XCeed vrlo lako mogao postati i najpopularnija izvedenica KIA-inog kompakta.
Cijena testnog modela: 40.990 KM - akcijska cijena
Motor: 3-cilindrični, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 998 ccm, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 88 kW – 120 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 172 Nm od 1.500 do 4.000 obr/min.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge 7,5J x 18, gume dimenzija 235/45 R18 (Michelin Pilot Alpin A6).
Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, gasni amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink osovina, spiralne opruge, gasni amortizeri. Električni servo-upravljač.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,1 s. Maksimalna brzina - 186 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 8,1 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,8 l/100 km, kombinovano 5,4 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 124 g/km (Euro 6d).
Dimenzije: Dužina - 4.395 mm. Širina - 1.826 mm. Visina - 1.495 mm. Međuosovinski razmak - 2.650 mm. Zapremina prtljažnika od 426 litara. Masa praznog automobila - 1.332 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.820 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 litara.
Garancija: 7 godina ili do 150.000 pređenih kilometara (bez ograničenja kilometraže u prve tri godine.)