Auto testovi
31

Testirali smo Mercedes-Benz GLA: A-Klasa u svestranijem pakovanju

E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Sudeći prema usputnim komentarima, najmanji Mercedesov model s oznakom koja počinje sa slovima GL i u svom drugom izdanju ostat će među ljubimcima žena, ali bi se mogao dopadati i muškarcima koji preferiraju premium brendove a, tu i tamo, vole da skrenu s asfalta.

Da, sve što inače izvana krasi mnogobrojne crossover/SUV automobile vidljivo je i na skladnoj dvovolumenskoj karoseriji nove (druge) generacije Mercedesovog modela GLA koji je pred publiku izašao nedugo nakon predstavljanja aktuelne četvrte generacije A-Klase na čijoj je osnovici zasnovan. Očekivan nastavak (brojevi kažu) uspješne priče koju su u Stuttgartu započeli 2013. godine kada je predstavljeno prvo GLA izdanje u čijoj slovnoj oznaci G treba da sugeriše na njemačku riječ Gelände (teren).

Dobro, GLA ima adekvatno rastojanje između podnice i tla, kojem doprinosi i neasfaltiranim podlogama primjerena visina profila 18-inčnih guma, ali treba biti jasno da Mercedesov crossover/SUV iz C segmenta ni u kombinaciji s pogonom preko obje osovine (4Matic) nema namjeru ići stopama jednog od najcjenjenijih terenskih automobila svih vremena koji se decenijama krije iza naziva G-Klasa. Naravno da mu ne zamjeramo zbog toga, ali se i ovaj put mrštimo zbog bezveznih lažnih završetaka izduvnog sistema koji vire iz odbojnika.

S novom generacijom modela GLA, čija je karoserija "oplemenjena“ prednjim i zadnjim LED svjetlima, ona ili on mogu računati na odlično izolovanu i solidno opremljenu kabinu u poželjno tamnim tonovima koja je (zaključno s kožom) obložena kvalitetnim materijalima. Analogiju je u konkretnom slučaju zamijenio jednodijelni široki digitalni panel s adaptivnom instrumentnom tablom ispred vozača i ostatkom koji je rezervisan za upravljanje odličnim multimedijalnim sistemom i podešavanje pojedinih funkcija automobila. Drago nam je što su i u Mercedesu zadržali prave tastere za upravljanje grijanjem/hlađenjem kabine.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Putnici na zadnjim sjedištima neće imati problema sa smještajem nogu i glava. Optimalno je ako ih je dvoje, a višim vozačima moglo bi zasmetati previsoko postavljeno sjedište (čak i u najnižoj poziciji) i osrednje bočno držanje tijela zbog kojeg i nismo uživali u bržem ritmu kroz zavoje. Šteta, jer se novi GLA koji je postavljen na naglašeno čvrstom ovjesu tek neznatno naginje i prilično dobro odupire podupravljanju s kojim i dan-danas muku muče mnogi (obični) automobili s prednjim pogonom.

Zapremina prtljažnika nije među vodećim u klasi, ali bi trebala biti dovoljna za većinu potreba manje porodice. Cijena koju su u kompaniji koja se krije iza čuvene trokrake zvijezde morali da plate zbog komfora putnika na zadnjim sjedištima i mislimo da nisu pogriješili.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ispod prednjeg poklopca, čija uzdužna ispupčenja podsjećaju da se GLA Mercedes nudi i u znatno snažnijim turbobenzinskim verzijama koje „potpisuje“ AMG, boravi najnoviji dokaz da vrijeme dizelskih motora nije prošlo. Za očaravajuće niske troškove goriva u našem slučaju pobrinuo se veoma uglađen dvolitarski četverocilindarski turbodizelski motor koji (uz oznaku 200d) raspolaže sa 150 KS i 320 Nm najvećeg obrtnog momenta. Za veće brojeve treba birati GLA 220d (190 KS i 400 Nm), a osnovica dizelske ponude s kojom se ne može dobiti integralni pogon krije se iza oznake 180d (116 KS i 280 Nm).

Sa srednje snažnom "dizelkom" iznad prednje osovine i aktiviranim radnim programom Eco (uz koji je vezana i prilično efikasna 'coasting' funkcija) GLA je na neopterećenim otvorenim dionicama u lagodnom ritmu (do 90 km/h) za prelazak 100 kilometara trebao 4,2 litara goriva. Za sve ostalo (gradski uslovi, autocesta, aktivacija manje štedljivih preostalih radnih programa, grube neasfaltirane podloge...) na spomenutih 4,2 litara išlo je još 1,9 litara, a prosječna potrošnja nakon svega iznosila je nešto više od pet litara. Da, očekivali smo da je ovaj višestruko upotrebljiv automobil štedljiv, ali nismo očekivali toliku skromnost. Palac gore!

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Za prijenos snage na prednju osovinu zadužen je rafiniran 8-stepeni automatski mjenjač sa dva kvačila (DCT), što je divna vijest za potencijalne kupce koji u vožnji ne žele da koriste lijevu nogu i razlog za brigu ljubitelja tri papučice, jer se GLA ni u jednoj kombinaciji više ne može kupiti s ručnim mjenjačem. Stepeni prijenosa mogu se mijenjati i ručno polugama ispod upravljača, što bi donekle moglo biti utješno za tradicionaliste.

S obzirom na to da kupci koji preferiraju automobile iz ponude premium brendova cijenu baš i ne stavljaju na listu prioriteta prilikom izbora, onda i nema potrebe da se bavimo iznosom novca koji MB traži za identičan primjerak. Ne znamo da li (i) Bog vozi Mercedes, kako kažu u pjesmi Zabranjenog pušenja, ali znamo da bismo GLA 200d definitivno birali u neznatno skupljoj kombinaciji koja sa sobom donosi i prijenos snage preko obje osovine (4Matic). Kad je bal, nek' je maskenbal. Sretna vam nova godina!

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mercedes-Benz GLA 200d Cijena testnog modela: 82.830,00 KM

Motor: Smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbopunjač, međuhladnjak, „common-rail“ ubrizgavanje goriva. Radna zapremina 1.950 ccm. Najveća snaga 110 kW – 150 KS od 3.400 do 4.440 obr/min. Najveći obrtni moment 320 Nm od 1.400 do 3.200 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 8-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (8G-DCT). Aluminijske felge prečnika 18 inča, gume 235/55 R18 104H (Pirelli Sottozero 3).

Ovjes: Neovisni, naprijed MacPherson, nazad multilink osovina.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,6 s. Maksimalna brzina – 208 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 5,3 l/100 km. Tvornička deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,1 l/100 km, kombinovano 4,7 l/100 km. Zapremina rezervoara – 43 l. Prosječna emisija CO2 138-153 g/km. Euro 6d.

Dimenzije: Dužina – 4.410 mm. Širina – 1.834 mm. Visina – 1.611 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.729 mm. Zapremina prtljažnika od 425 do 1.420 litara. Masa praznog vozila – 1.540 kg. Nosivost – 595 kg.

Serijska oprema: Crna boja karoserije, ARTICO vještačka koža/Fléron štof crni, automatski mjenjač sa dva kvačila (8G-DCT), poluge za promjenu stepena prijenosa na volanu, brisači vjetrobrana sa senzorom za kišu, radni programi DYNAMIC SELECT, komforno oslanjanje, paket komfornih sjedišta, multilink zadnja osovina, podešavanja za ceste slabijeg kvaliteta, preklapanje naslona zadnjih sjedišta, mreža za stvari na zadnjoj strani vozačevog i suvozačevog sjedišta, štitnici od sunca sa osvjetljenim ogledalom, THERMATIC automatski klima uređaj, nebo vozila crni Štof, tempomat, Active lane keeping Assist, automatska deaktivacija suvozačevog zračnog jastuka, BlueTEC diesel sistem kontrole emisije izduvnih gasova sa AdBlue® rezervoarom, GPS antena, komunikacioni modul (LTE), Mercedes-Benz sistem hitnog poziva, pretinac za naočale, MBUX multimedijalni sistem, sistem sigurnosti za djecu, sistem za nadzor pritiska u gumama, Speed Limit Assist, Višegodisnji update za COMAND, zaštita pješaka, zračni jastuk za koljena.

Opciona oprema na testnom automobilu: Active parking assist sa PARKTRONIC sistemom, hard-disk navigacija, LED svjetla visokih performansi, media display, patosnice od velura, Progressive (18-inčne aluminijske felge, dvostruki držač za čaše, kožom obložen multifunkcionalni sportski upravljač, polirani aluminijski uzdužni krovni nosači, ukrasni elementi spiralnog dizajna), proširene MBUX funkcije, kit za popravak gume TIREFIT.