Auto testovi
23

Testirali smo Mercedes-Benz V-klasu: Luksuzni ekspres za VIP i ostale

E. Z.
Foto: Admir Dervišević
Mnogo prije vremena kompaktnih monovolumena i SUV-ova postojali su auti koji mogu veci broj putnika prevesti luksuzno i udobno, a jedan od najboljih u toj specifičnoj niši bio je Mercedes-Benz. Zanimljiv spoj limuzinskog luksuza i obilja prostora recept je koji je doveden do savršenstva u novoj V-Klasi.

Kako su klasične trovolumenske limuzine, pa i kupei doživjeli pad popularnosti uslijed nevjerovatnog uspona SUV-ova i crossovera, slično se moglo očekivati i sa putničkim kombijima. Ipak, vrijeme je pokazalo da gabarite i suštinske prednosti koje ova forma automobila ima za sada nije moguće zamijeniti pomodarskim trendovima. Putnički kombiji u Evropi i dalje imaju vrlo stabilnu prodaju, te se u zadnje dvije godine proda 200 hiljada ovakvih automobila, od čega redovno dio kolača od 30 hiljada primjeraka uzima Mercedes-Benz sa V-Klasom. Iako je riječ o premium proizvodu jasno je da V-Klasa nosi kvalitete koji su presudni za kupce ovakvih automobila.

Ovakvi putnički kombiji donose sa sobom veliku dozu varijabilnosti, pa tako i kod V-Klase možete birati između nekoliko dužina karoserije, a samim tim i količine komfora ili broja putnika. Ono što Mercedes-Benz radi vrhunski je činjenica da V-Klasu može opremiti kao ugodan putni auto, ali i kao potpuno luksuznu limuzinu sa svim elementima komfora i prestiža na koje smo navikli od automobila sa zvijezdom na maski.

Ovaj put smo isprobali upravo takvu V-Klasu. Najsnažniji dizelski motor, pogon na sve točkove uz unutrašnje uređenje dostojno ugodnog hotelskog salona i AMG dašak sportskog uređenja dovoljni su da V-Klasa postane ugodna i atraktivna poput neke S-Klase, možda čak i više.

Iako svojom osnovnom kockastom formom V-Klasa vam ne bi pala na pamet kao privlačan automobil, zanimljivo je kako je Mercedes-Benz i ovaj model uspio učiniti vrlo atraktivnim. Usudili bismo se reći i najatraktivnijim u segmentu. Prepoznatljiva srebrna boja, velika maska i još veća zvijezda na njoj uz LED svjetla i sportski AMG dizajnerski paket V-Klasa dominira kao pojava na cesti, čak i pored velikih SUV-ova.

Foto: Admir Dervišević
Foto: Admir Dervišević

V-Klasa je impozantna na cesti i samim gabaritima, pa dužinom od preko 5,1 metara lako će postidjeti i velike limuzine, a kad se tome doda visina od skoro 1,9 metara i širina od 2 metra opravdano je pomisliti da je vožnja tako velikog automobila pravo mučenje, pogotovo u gradu. Ipak, kada se popnete na vozačko mjesto i krenete već nakon par kilometara biće vam jasno zašto su ovakvi auti ipak nezamjenjivi. Visoka pozicija sjedenja koja daje vrhunsku preglednost situacije na cesti uz odlično podešen upravljač i dobar krug okretanja za ovako dugačak auto pomažu vozaču da sa V-Klasom samouvjereno upravlja i kroz gradsku gužvu.

Još bolje je na otvorenoj cesti, velika i preko 2,1 tone teška V-Klasa teško bi bila logičan izbor za brzu vožnju po zavojima. Prvi dio odlične formule za vožnju je opet visoka pozicija sjedenja, pa iako inače volimo sjediti što niže u autima ovdje taj položaj itekako odgovara, pogotovo kada na cesti dominiraju visoki auti i SUV-ovi. Pregled situacije sa V-Klasom je perfektan.

Foto: Admir Dervišević
Foto: Admir Dervišević

Ono zbog čega nas je V-Klasa ostavila u čudu je pogonski sklop dostojan lokomotive. Na prvu, dvolitarski turbodizel i automatski mjenjač ne zvuči kao neka posebno uvjerljiva kombinacija za ovako velik i težak auto. Ipak, Mercedes-Benz je sa ovim motorom napravio zaista odličan posao, te definitivno nudi performanse dostojne trolitarskog šestocilindraša. U vožnji to znači da vozač raspolaže sa 500 Nm okretnog momenta i skoro 240 KS, a zahvaljujući odličnom odzivu turbopunjača i još više brzom 9-stepenom automatiku ubrzanja i međuubrzanja su vrlo impresivna. Uz odličan pregled situacije i ovako snažan motor to znači da ćete na cestama poput naših bosanskih sa V-Klasom dominirati. jednako uvjerljiva V-Klasa je i na autoputu i dugim prugama, gdje sa lakoćom drži visoku putnu brzinu i ugodno podešenim ovjesom ne zamara putnike.

Detalj oko kojeg se vrijedi zapitati su opcijski 19-inčni točkovi koji zaista odlično izgledaju i upotpunjuju AMG izgled V-Klase, ali ipak sa gumama profila 45 narušavaju inače besprijekornu udobnost V-Klase na lošim cestama.

Uz snažan motor i efikasan mjenjač zaista lako zaboravite da vozite preko 5 metara dug i preko 2 tone težak auto, ali podsjetnik na to dolazi pri kočenju. Daleko od toga da kočnice ne rade svoj posao, ali fizika je neumoljiva, pa kada pretjerate sa brzinom ipak treba računati da put zaustavljanja V-Klase ne može biti isti kao i kod limuzine slične snage i ubrzanja.

Poenta V-Klase definitivno je raskošna i prostrana unutrašnjost, kao i mogućnost varijacija uređenja unutrašnjosti. U slučaju testnog modela bogatu opremu upotpunilo je ugodno salonsko uređenje sa dva velika zasebna sjedišta u drugom redu, pomičnom stoliću u sredini i tri sjedišta u zadnjem redu. Kvalitetne kožne presvlake i debela udobna sjedišta garantuju da će duga putovanja na svim mjestima u V-Klasi biti vrlo ugodna i opuštajuća, a zahvaljujući šinama u podu možete napraviti raspored u unutrašnjosti kakav god vam odgovara.

Treba napomenuti da je klizanje sjedišta po dužini vrlo lako izvesti, ali ako se odlučite rotirati sjedišta za pravi ugođaj dnevnog boravka treba ovojit ipak nešto više vremena ali i snage. Za razliku od manjih monovolumena sjedišta u V-Klasi su zaista teška te ćete to lakše izvesti uz pomoć još jednog para ruku.

Ne treba posebno spominjati da ni prtljažni prostor ne predstavlja problem. Praktičan kockasti oblik karoserije i vrlo nizak utovarni rub omogućavaju lagan utovar bilo kakvih predmeta, a uvijek možete računati na minimalnih 1.030 litara zapremine u prtljažniku. Uz gomilu pretinaca ali i "životnog" prostora V-Klasa je zaista jedan od najpraktičnijih i najugodnijih automobila za putovanja koji postoje.

Na kraju, ovoliki auto sa ovom količinom luksuza, prostora ali i tehnologije ne može biti jeftin. V-Klasa sa ovim moćnim turbodizelašem i dugačkim spiskom dodatne opreme lako premaši 130 hiljada maraka, ali drugačije ne može ni biti jer količina luksuza i komfora u suštini daleko premašuje ekvivalentno skupu limuzinu.

Mercedes-Benz je odlično prenio svoju ekspertizu gradnje ugodnih i luksuznih limuzina u kombi formu, te uz svu praktičnost i upotrebljivost donosi i dozu luksuza i prestiža koja je zanimljivo vrlo često poželjna i tražena u ovom segmentu. Naime, ne treba zanemariti pozamašan dio tržišta i biznisa kojem je neophodan upravo ovakav vid prevoza za VIP i slične osobe. Tačnije, kada vam treba luksuzan prevoz za više osoba, umjesto pukog prevoza od tačke A do tačke B, sasvim je jasno da V-Klasa tu ostaje kao skoro jedini pravi izbor. Ono u šta nas je V-Klasa još jednom uvjerila je to da svakako spada među najbolje opcije za kupce ovakvih automobila, te da će i dalje lako ostati u vrhu klase.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mercedes-Benz V300d 4Matic G-tronic Avantgarde Cijena testnog modela s opcijama: 131.040 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed uzdužno. Radna zapremina 1.950 ccm, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 176 kW – 239 KS pri 4.200 obr/min. Najveći obrtni moment 500 Nm pri 1.600 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko obje osovine, 9-stepeni automatski mjenjač, gume dimenzija 245/45 R19 (Dunlop SP Winter Sport SP).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,5 s. Najveća brzina - 214 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 8,3 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 7,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 6,1 l/100 km, kombinovano 6,5 l/100 km. Prosječna emisija CO²: 172-179 g/km.

Dimenzije: Dužina – 5.140 mm, širina – 1.928 mm, visina – 1.880 mm. Međuosovinski razmak – 3.200 mm. Zapremina prtljažnika - 1.030 litara. Masa praznog automobila – 2.145 kg. Najveća dozvoljena masa – 3.100 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 57 litara.