Roadtrip test

Testirali smo MG HS: Tri hiljade kilometara kroz zemlju zlatnih vinograda

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
...
E. Z.
31.07.2023. u 13:38

Već smo nekoliko puta apsolvirali da se slavno ime MG vratilo u novom izdanju, pa smo sada odlučili podvrgnuti ga nešto intenzivnijem i zahtjevnijem testu. Povezli smo MG HS sa početka ponude na put od 3.000 kilometara i otkrili sve njegove mane i vrline.

Ime i imidž marke MG bez sumnje čine dobru osnovu, ali i dalje mnogi sumnjičavo odmahuju glavom na spomen kineskih automobila sa britanskom značkom. Iako smo se ranije uvjerili da je riječ o zaista modernim i ugodnim automobilima ovaj put smo odlučili povećati izazov. Izabrali smo HS s početka ponude i isprobali ga na putovanju gdje nije nedostajalo ni dugih dionica na autoputu niti zavojitih cesta, a sve to pod skoro punim opterećenjem. Crni MG HS smo tako povezli na dug ali zabavan put do Italije i provjerili kako se uklapa u estetiku uvijek zavodljive Toskane.

Nije nikakva novost da je MG otkako se pojavio u Bosni i Hercegovini napravio pravu pometnju, u pozitivnom smislu. Manji MG ZS s punim pravom odnio je titulu "Best buy" u Klix Auto izboru automobila godine 2023., dok smo ranije testirali MG eHS koji je također jedan od najprivlačnijih i najpovoljnijih priključnih hibrida na našem tržištu.

Ono što nas je cijelo vrijeme zanimalo je kako HS izgleda u nešto jednostavnijem ali znatno pristupačnijem izdanju. Zato smo sada posegnuli za HS kojeg pogoni 1,5-litarski turbobenzinac bez asistencije elektromotora i koji snagu prenosi na prednje točkove uz pomoć ručnog mjenjača. Uz osnovni paket Comfort pomislili smo da bi mogao biti i previše rustikalan, ali već na prvi pogled jasno je da osnovni paket kod MG-a ne znači i siromašnu opremu.

Atraktivna crna boja, obilje hroma, aluminijumske felge i LED svjetla čine da i osnovni HS izgleda kao najbolje opremljen model kod nekih razvikanih marki. Ukratko, iako je već stiže i redizajnirani model, ovakav HS na cesti izgleda privlačno i moderno kao što se i očekuje od porodičnog SUV-a ove klase. Tačnije, izgleda mnogo bolje nego što bismo očekivali od cjenovne klase, a u prilog mu ide i to što nije bilo bespotrebnih dizajnerskih eksperimenta, te će klasičnom elegancijom još dugo ostati dizajnerski svjež i privlačan.

Podređen udobnosti i komforu

U klasi SUV modela gdje je konkurencija zaista žestoka MG HS uz privlačan dizajn donosi ideju komfora i dobnosti za cijelu porodicu na dugim putovanjima. Tako smo već na početku putovanja ostali ugodno iznenađeni količinom prostora koju nudi. Prtljažnik od 463 litra zapremine možda nije među rekorderima klase ali uz dvostruko dno, ravnu podnicu i velik otvor sa lakoćom smo utovarili nemalu količinu prtljaga. Na kraju je ostalo još prostora za usputne kupovine, a sve je elegantno sakriveno ispod mekane roletne.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Prostor za putnike u MG HS zaista je na nivou zadataka za duga putovanja. Na svim sjedištima imate obilje prostora u svim smjerovima, a sjedišta su vrlo ugodna i mekana. Prvi i najduži komad puta odradili smo bez problema i bolova u leđima, ali bismo ipak voljeli nešto duži donji dio vozačkog sjedišta. Ovako će vozačima višim od 185 cm noge biti u pomalo neugodnom položaju za duža putovanja.

Pored samog prostora MG HS iznenađuje već na prvo otvaranje vrata i pogled na interijer. Jesmo li sigurni da smo preuzeli osnovni model iz ponude? Sjedišta obložena ugodnom crnom kožom, mekani materijali na oblogama vrata, kožom obložena armaturna ploča, potpuno digitalni instrumenti i veliki ekran na sredini ispod kojeg se nastavlja centralna konzola od odlične imitacije aluminijuma nisu elementi koje smo navikli vidjeti u "niskobudžetnim" automobilima. Uz sve to vrlo skladan dizajn i dobra ergonomija potvrđuju da je MG HS zaista potpun auto.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Na temu ergonomije jedine zamjerke, kao i kod hibridnog eHS, idu na račun infotainment ekrana i kontrola klima uređaja. Sam "engine" koji pokreće grafiku nije dovoljno snažan pa infotainment nije baš očekivano brz i responsivan, dok nervira i činjenica da kontrolama klime morate upravljati dodirom kroz ekran. S druge strane, Android Auto odlično je integrisan i radi bez pogovora, pa ćete uglavnom najviše njega i koristiti za navigaciju, muziku i ostale sadržaje.

Opušteno krstarenje mu više godi

Prvih skoro hiljadu kilometara našeg "roadtrip" testa prošlo je uglavnom na autoputevima i pri višim prosjecima brzina. Na prvu smo bili skeptični zbog 1,5-litarskog turbobenzinca koji sada nije imao potporu elektromotora, ali i on nas je vrlo brzo uvjerio u suprotno. Iako je HS poprilično velik auto i težak je malo manje od 1,5 tone ovaj četverocilindraš se odlično nosi sa tim teretom. Sa 162 KS i 250 Nm sasvim je dostojan i ovako dugih i teških puteva, a zahvaljujući odlično proračunatom ručnom mjenjaču nije ni rastrošan s gorivom, naprotiv. Poštujući ograničenja brzine na autoputu smo trošili svega 6,5 litara benzina, što je vrlo pohvalno pogotovo jer je auto bio skoro potpuno opterećen.

Za pohvalu je i zvučna izolacija koja se na visokim brzinama sasvim dobro nosi sa bukom vjetra, dok nam se malo manje sviđao sam osjećaj na upravljaču. Vrlo lagan upravljač pri većim brzinama daje još manje povratnih informacija vozaču, a to je dodatno došlo do izražaja na zavojitim cestama.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Kada smo napokon sišli s autoputa i krenuli u krug po Toskani koja obiluje uskim i zavojitim cestama, koje se pružaju preko valovitih brda prekrivenih vinogradima i pšenicom, MG HS potvrdio nam je da je ipak bolje uživati u pogledu nego tražiti vozačke užitke. On jednostavno ne želi biti SUV koji na silu želi biti i sportski auto, nego jednostavno inzistira na ugodnoj vožnji. U suprotnom, ako ga forsirate kroz zavoje naginjanje karoserije postaje izraženo, dok ni vozač zbog bezosjećajnog upravljača neće pretjerano uživati. S druge strane, snažan motor i vrlo dobar ručni mjenjač koji je prilično precizan će pomoći u situacijama kada svoj MG HS želite voziti i tako.

Nakon brda i dolina MG HS povezli smo kroz nekoliko starih gradova, da provjerimo da li će se jednako dobro snaći i na uskim ulicama gradova koji datiraju još od 8. stoljeća prije nove ere. Tako nam je prva stanica bila Volterra, gradić na vrhu brda u srcu Toskane koji je dom civilizacije još iz bronzanog doba i koji je bio važno središte drevnih Etrušćana. naravno, saobraćaj je limitiran ali sa MG HS smo se bez problema provukli kroz gužvu do središta i uzane gradske garaže odakle smo nastavili obilazak. Još jedan test položen, uz parking senzore, kameru za vožnju unazad i kompaktne proprocije MG HS nije jedan od onih SUV-ova koji će vas namučiti kada njime uđete u gradsku vrevu.

Volterra (Foto: E. Z./Klix.ba)
Volterra (Foto: E. Z./Klix.ba)

Otići u Toskanu a ne obići Cinque Terre bila bi prava šeta, gdje svako od pet sela na samim liticama priča svoju priču i privlači velike grupe turista. Tu je ipak pametnije i bolje parkirati naš MG u La Speziji i put nastaviti vozom. Već sutradan čekala nas je Pisa i slavni Krivi toranj koji nas je dočekao pogledom već na samom parkingu. Još gužve i uskih ulica, ali i tu se MG snalazi i i provlači bez problema.

Pisa (Foto: E. Z./Klix.ba)
Pisa (Foto: E. Z./Klix.ba)

Još nekoliko dana, gradova, muzeja, izleta i vrijeme je da vratimo HS u Bosnu i Hercegovinu. Ukratko, koliko god dana planirali za posjetu Toskani uvijek će biti malo, pa je najbolje "isparčati" je na karti i vraćati joj se kad god prilike dozvole.

Na kraju puta na kojem nije nedostajalo gužve, zastoja, vrućine ali i kiše i zahtjevnih dionica MG HS je uspio u onome zbog čega smo se i povezli njime. Skeptičnost prema ovim kineskim automobilima definitivno nije utemeljena. To su sigurni, bogato opremljeni i ugodni automobili koji su spremni na svaki izazov koji pred njih može staviti porodica ili posao. Uz to uspijevaju ponuditi opremu i performanse po cijeni koju drugi traže za znatno manje, slabije i lošije opremljene modele.

Čini nam se da u vrijeme kada automobili nisu nikada bili skuplji MG ima pravi recept, a najbolje od svega što taj recept ne zahtjeva nikakva odricanja.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: MG HS 1.5T Comfort

  • Cijena osnovnog modela (MG HS Comfort): 51.850 KM

  • Cijena testnog modela: 49.999 KM (akcijska cijena)

  • Motor: Četverocilindarski, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.490 ccm, direktno ubrizgavanje goriva, turbopunjač, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 119 kW – 162 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 250 Nm od 1.700 do 4.300 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine (2WD). 6-stepeni ručni mjenjač. 17-inčne aluminijske felge, gume 215/60 R17.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,9 s. Najveća brzina – 190 km/h. Potrošnja na testu – od 5,1 do 8,7 l/100 km. Tvornička prosječna potrošnja (WLTP): 7,6 l/100 km. Prosječna emisija CO² (WLTP) – 148 g/km.

  • Dimenzije: Dužina – 4.574 mm. Širina – 1.876 mm. Visina – 1.664 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.720 mm. Zapremina prtljažnika – od 463 do 1.454 litara. Masa praznog vozila – 1.489 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.001 kg.

  • Serijska oprema: MG HS 1.5T Comfort

  • Garancija: Sedam godina ili 150.000 km.

62