Vrijeme neumoljivo prolazi, a neki to koriste bolje od drugih. Dok su neke evropske marke spavale na lovorikama nekih starih uspjeha i slave novi klinci u gradu su napravili veliki posao. KIA je najbolji primjer toga, a sada kada smo dočekali petu generaciju njihovog kompaktnog SUV-a konkurencija iz Evrope uglavnom može samo žaliti nad propuštenim prilikama.
Kroz brojeve to izgleda još bolje i jasnije, pa je tako 1997. godine KIA u Evropi prodala svega 8,5 hiljada primjeraka Sportagea, dok je apsolutno rekordna godina za Sportage na Starom kontinentu bila 2016. kada ih je prodano više od 136 hiljada primjeraka. Strelovit uspon i popularnost modela i marke čini se da ne jenjava, a peta generacija popularnog SUV-a planira nastaviti prethodne uspjehe. Uz to ima i još jednu novu misiju, postepeno uvodi i elektrifikaciju u ponudu ove marke koja je sebi zadala jasne ciljeve u tom smjeru.
To je jasno već i samim izgledom i dizajnom novog Sportagea, pa je sada napravljen drastičan odmak od smirenog i umjerenog dizajna prethodne dvije generacije. Najbolja potvrda su pitanja koja smo dobijali od slučajnih prolaznika, a uglavnom su pitali koliko može preći sa jednim punjenjem baterija, koliko je potrebno vremena za punjenje i slično. Zaista, moderan dizajn sa velikim plohama karoserije i futuristički velikom maskom sa dominantnim LED svjetlima sa razlogom podsjeća na dizajn kakav često srećemo na električnim automobilima.
Ipak, Sportage kojeg smo ovaj put testirali puno je bliži klasičnom automobilu, pa smo za prvo upoznavanje na raspolaganju imali moderan turbobenzinski motor sa prednjim pogonom i ručnim mjenjačem i bez dodatnih električnih asistencija u pogonu.
Jednostavan i više nego sposoban pogonski paket
Sa novom generacijom Sportage donosi i djelimičnu elektrifikaciju pogonskih motora, ali za tržišta poput naših izvjesno je da će klasični motori zbog cijene i jednostavnosti ipak biti prvi izbor. Tako smo i isprobali Sportage sa već poznati 1,6 T-GDi tubobenzincem koji već u osnovnoj verziji ima 150 KS i 250 Nm okretnog momenta.
Očito je da su turbobenzinski motori i kod nas polako preuzeli primat od turbodizelaša, a da je to sasvim logično uvjerili smo se i sa ovim Sportageom. Naime, već u startu je dizelski motor skuplji nekih 6 hiljada konvertibilnih maraka, a uz činjenicu da potrošnja modernog turbobenzinca nije toliko veća kao nekada jasno je da će se ta razlika u cijeni rijetko kome isplatiti.
Zaista ovaj motor nam je još jednom potvrdio svoju uglađenost ali i odličnu elastičnost, pa zahvaljujući činjenici da uprkos raskošnim proporcijama Sportage na vaganju sa vozačem ne prelazi 1,5 tonu, uvjereni smo da će upravo ova verzija motora biti optimalna za većinu kupaca. Ubrzanja su dovoljno dobra, baš kao i održavanje visokih brzinskih prosjeka, a ugođaj je još i bolji zahvaljujući tihom i uglađenom radu motora kroz cijeli radni raspon.
Na pumpi ćete sa ovakvim Sportageom biti onoliko često koliko se i očekuje od porodičnog automobila ovog formata, pa smo mi u prosjeku trošili oko 8,5 litara benzina što je sasvim prihvatljivo za ovu veličinu. Ipak, treba imati na umu kada se zaigrate sa živahnim benzincem da će taj prosjek lako preći i 10 litara na 100 kilometara. U svakom slučaju sve zavisi od vozača, motor je sposoban i za brzu vožnju ali i za ekonomičnu.
U ovom izdanju koji je u cjenovniku treći odozdo i sa najmanjim točkovima u ponudi Sportage nema sportske ambicije i više je posvećen ugodnoj vožnji. To znači da je vožnja u njemu vrlo ugodna i tiha, dok že na zavojitim cestama ipak najbolje od see daje uz umjeren tempo. Za one koji bi ipak voljeli nešto direktniji osjećaj iza upravljača bolji izbor će biti točkovi većeg prečnik i gume nižeg profila, udobnost će i dalje ostati na dobrom nivou, a i estetski ovako velikoj karoseriji bolje pristaju točkovi od barem 18 inča u prečniku.
Prostran i ugodan s naglaskom na savremen kokpit
Ono što je činjenica za svaki SUV, pa i ovaj, glavni argument je prostrana unutrašnjost, visok položaj sjedenja i generalno dobra praktičnost, a tu je Sportage zaista odličan.
Veliki prtljažnik zapremine od skoro 600 litara sa dvostrukim dnom i izuzetno jednostavnim i laganim sistemom preklapanja naslona zadnjih sjedišta ispuniće sve zahtjeve za porodična putovanja. Uz to ponuda prostora na zadnjim sjedištima je zaista raskošna, a uz podesiv nagib naslona zadnjih sjedišta nazad se zaista možete smjestiti ugodno kao u limuzini.
Naprijed je također prostora u izobilju, s tim da će vozač i suvozač u ovoj generaciji Sportagea uživati u potpunoj digitalizaciji. Slično kao i sa vanjskim dizajnom tako je i dizajn kokpita u potpunosti ustupio mjesto modernom uređenju gdje dominiraju ekrani i kontrole osjetljive na dodir.
U centru pažnje svakako je dugački element koji vizuelno objedinjuje ekran infotainmenta i nešto jednostavniji ekran instrumenata koji objedinjuje prikaz svih informacija i sistema uz pomoć centralnog displeja i instrumenata u LED tehnologiji. Sam položaj instrumenata diktiran je uveliko položajem zakrivljene konzole koja objedinjuje infotainment i instrumente, pa biso ipak poželjeli da su instrumenti i njihov rikaz malo dalje od upravljača i bliže vjetrobranu.
S druge strane, napredni 12,3-inčni ekran osjetljiv na dodir na centralnoj konzoli i diskretni "multimode" ekran osjetljiv na dodir odlično su sinhronizovani u jednu cjelinu i imaju ulogu nervnog centra za povezivanje vozača i suvozača, uz odličnu funkcionalnost i upotrebljivost. Oba ova ekrana kreirana su da budu laki za korištenje, vrlo intuitivna i mekana na dodir. A upravo nas je u svakodnevnom korištenju oduševila jednostavnost "multimode" ekrana koji tako jednostavno objedinjuje kontrole klima uređaja i infotainmenta, bez da utiče na sigurnost u vožnji.
Generalno, utisak boravka i vožnje u Sportageu je vrlo dobar, s tim da u bogatijim paketima može ponuditi i mnogo više, pa bismo za "našu" idealnu konfiguraciju ipak poželjeli sjedišta sa više bočnog oslonca, tamniju oblogu krova i neke diskretnije umetke na armaturnoj ploči umjesto ovih koji imitiraju metal.
Ostaje među najprivlačnijim kupovinama u segmentu i uopšte
Uz potpuni zaokret u filozofiji dizajna KIA je uspjela sa Sportageom otići korak dalje, što se na kraju krajeva i očekivalo za jedan od najpopularnijih SUV-ova na tržištu. Ovaj put Sportage je definitivno preuzeo ulogu jednog od trendsetera i sigurno je da će i u ovoj generaciji biti čest prizor na cesti.
Tome u prilog ide i činjenica da je uz sve novosti i poboljšanja KIA uspjela ostati poslovično umjerena u cjenovniku. Iako je bilo neminovno poskupljenje, kako zbog novih tehnologija tako i zbog samih globalnih trendova, Sportage i u petoj generaciji ostaje jedna od najboljih kupovina u segmentu. Model poput testnog praktično ima sve što je potrebno od opreme, te uz trenutni Joker popust košta malo više od 51 hiljadu maraka do registracije. To je cijena koju neki traže i za slabije opremlken kompakt, a ako možete biti i skromniji sa opremom Sportage možete kupiti i za nepunih 48 hiljada maraka.
Osnovni podaci o testnom automobilu: KIA Sportage LX FRESH - 1.6 T-GDi 6MT
-
Cijena osnovnog modela: 47.999 KM (s Joker popustom)
-
Cijena testnog modela: 51.299 KM (s Joker popustom)
-
Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.598 ccm, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 110 kW – 150 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 250 Nm pri 4.000 obr/min.
-
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač s dvostrukim kvačilom. Felge 7J x 17, gume dimenzija 215/65 R17 (Michelin Primacy 4).
-
Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, gasni amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink osovina, spiralne opruge, hidraulično-gasni amortizeri. Električni servo-upravljač.
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,3 s. Maksimalna brzina - 189 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 7,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja, kombinovano WLTP - 6,6 do 7,0 l/100 km. Prosječna emisija CO2 kombinovano WLTP: 150-159 g/km.
-
Dimenzije: Dužina - 4.515 mm. Širina - 1.865 mm. Visina - 1.645 mm. Međuosovinski razmak - 2.680 mm. Zapremina prtljažnika od 591 do 1.780 litara s preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila - 1.451 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.085 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 54 lit.
-
Serijska oprema testnog automobila: LX FRESH
-
Garancija: 7 godina ili do 150.000 pređenih kilometara (bez ograničenja kilometraže u prve tri godine.)