Bez želje da analiziramo koliko pojedine automobilske kompanije zarađuju (ili gube) novca u grozničavom (tu i tamo suvišnom) nastojanju da u skoro svakoj kategoriji kupcima ponude svoj automobil, pomislili smo da je i veliki Mercedes-Benz već dugo u društvu nekolicine kompanija koje svoj dio kolača traže u skoro svim kategorijama.
Razmišljajući o praktičnim i prostranim monovolumenima, američkom izumu koji je evropskim kupcima početkom osamdesetih godina uz malu pomoć Matre prvi ponudio Renault (model Espace), nikada nismo pomišljali na Mercedese, jer smo čuvene automobile iz Stuttgarta uvijek povezivali s nekim drugim pričama i emocijama.
Kako god, nakon monovolumenske uvertire koju je sa sobom u drugoj polovini devedesetih donijela tada revolucionarna A-Klasa, u Stuttgartu su nekoliko godina poslije toga predstavili za broj veću B-Klasu prve generacije s kojom su ušli u borbu u MPV (Multi Purpose Vehicle) segmentu automobila zasnovanim na automobilima iz C segmenta, a koji su u Evropi (prije invazije crossovera) već imali mnogo pristalica.
14 godina poslije Mercedes u ponudi ima gomilu crossovera i SUV-ova, ali ne odustaje od porodici okrenute B-Klase koja je stigla do svog trećeg izdanja i zasnovana je na platformi i mehanici aktuelne A-Klase (koja, eto, više nije monovolumen).
S obzirom na plemenito prezime, jasno je da i treća B-Klasa cilja na natprosječno situirane porodice, jer za nju u odnosu na komparativno motorizovanu i opremljenu direktnu konkurenciju treba izdvojiti znatno više novca. To ovaj automobil i dalje ne čini najpraktičnijim, jer će pojedini modeli koje nudi spomenuta konkurencija svojom modularnošću unutrašnjosti bolje odgovoriti potrebama velikih i malih članova porodice.
Iza mnogobrojnih karoserijskih detalja koji jasno potvrđuju vezu B-Klase s aktuelnom A-Klasom krije se mnogo prostora i svjetla u dobro izolovanoj putničkoj kabini koja je u konkretnom slučaju odlično opremljena i obložena kombinacijom kvalitetnih materijala. Na udobnim sjedištima koja su obložena kombinacijom kože i alkantare mjesta za noge i za glave neće nedostajati nikome. Preglednosti pomaže znatno viša pozicija sjedišta i veće staklene površine u odnosu na A-Klasu. Svoj doprinos ukupnoj atmosferi dao je i Mercedesov čuveni AMG odjel u kojem su za B-Klasu, pored nekoliko zgodnih karoserijskih elemenata, pripremili kožom obložen multifunkcionalnim upravljač, papučice i lagane 18-inčne aluminijske felge iza kojih se krije dorađen ovjes s kojima je podnica nešto bliža tlu u odnosu na B-Klasu bez učešća AMG-a.
Raskošna oprema, zaključno s mnogobrojnim sistemima za asistenciju vozaču, elektropokretanim staklenim krovom i dva atraktivna TFT displeja visoke rezolucije (koje je Mercedes donedavno nudio uz svoje mnogo skuplje modele) ne može pod tepih gurnuti činjenicu da je u kabini testnog primjerka, koji je „progutao“ samo 15 hiljada kilometara, prilikom susreta točkova s neravnim gradskim ulicama bilo iznenađujuće mnogo "cvrčaka". A to nam se učinilo apsolutno neprimjerenim u kombinaciji s automobilom za koji treba izdvojiti pozamašan iznos novca. Već poslovično, ni ovdje nam se ne sviđaju lažni završeci izduvnog sistema.
Zbrka oko oznaka na petim vratima/poklopcu prtljažnika koje su u njemačkom plemenitom društvu prestali vezati za radnu zapreminu motora nastavlja se i u slučaju nove B-Klase, pa su mnogi ostali iznenađeni kada smo im rekli da se iza oznake B200 krije 1,33-litarski četverocilindarski turbobenzinski motor (163 KS i 250 Nm najvećeg obrtnog momenta) koji, shodno ranije dogovorenoj saradnji, potpisuje Renault. Isti motor pokreće i slabije verzije B160 (109 KS) i B180 (136 KS), a za pokretanje najsnažnije turbobenzinske B-Klase koja se krije iza oznake B250 zadužen je dvolitarski četverocilindarski motor koji razvija 224 KS.
Ono što se pri spomenu radne zapremine motora u nosu ovog MPV-a (koji smo u šali nazvali B130) čini zabrinjavajućim ubrzo nestane kao balon od sapunice, jer je mali turbobenzinac na cesti dokazao da se prilično dobro nosi u svim situacijama, a ne gubi dah ni kada je automobil prilično opterećen. Za prijenos snage na prednju osovinu zadužen je uglađen opcioni 7-stepeni automatski mjenjač koji je potpomognut s dva kvačila, a vozač na raspolaganju ima i nekoliko radnih programa koji regulišu odziv s papučice gasa, rad mjenjača i upravljački sistem. Ko želi, tu je i mogućnost ručne izmjene stepena prijenosa posredstvom aluminijskih polugica koje, baš kako i treba, prate zakretanje AMG-ovog upravljača.
Podešenost ovjesa u kombinaciji s ranije spomenutim udobnim sjedištima osigurava višesatna putovanja bez umora i bolova u pojedinim dijelovima tijela. Istovremeno, s laganim motorom iznad prednje osovine u izbalansiranom paketu bez naglašenih prevjesa raspoložene mame ili tate iza upravljača ovog MPV-a, u situacijama bez djece i eventualnih kućnih ljubimaca, mogu računati na veoma upravljiv automobil koji se odlično snalazi u različitim zavojima i tvrdoglavo slijedi zadanu putanju. Nije primjereno za MPV kategoriju, ali tu i tamo poželjeli smo još izrazitije oivičena sjedišta, čišće ceste, ljetne gume... Primjerenije MPV kategoriji: B200 će u ležernom ritmu u prosjeku trošiti malo iznad šest litara na 100 kilometara.
Od predstavljanja prve generacije Mercedes je do sada isporučio više od 1,5 miliona B-Klasa, ali nam se čini da je (dijelom zbog visoke cijene, dijelom i zbog navika naših dobrostojećih kupaca) simboličan broj novih automobila završio u Bosni i Hercegovini. Uz dominaciju jednako praktičnih crossovera i SUV-ova teško je očekivati da će i s trećom generacijom B-Klase kod nas biti drugačije, ali smo istovremeno uvjereni da će ultramoderan Mercedesov MPV iz C segmenta (baš kao i u slučaju prethodne dvije generacije) biti jedan od zastupljenijih modela u ponudi trgovaca koji se bave uvozom i prodajom polovnih automobila.
Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.332 ccm, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 120 kW – 163 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 250 Nm pri 1.620 obr/min.
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila, gume dimenzija 225/45 R 18 91H (Hankook Winter i*cept Evo2).
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,2 s. Najveća brzina - 223 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,2 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,6-7,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,4-5,3 l/100 km, kombinovano 5,4-5,9 l/100 km. Prosječna emisija CO²: 123-134 g/km.
Dimenzije: Dužina – 4.419 mm, širina – 1.796 mm, visina – 1.562 mm. Međuosovinski razmak – 2.729 mm. Zapremina prtljažnika od 445 do 1.540 litara. Masa praznog automobila – 1.410 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.960 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 43 litra.
Opciona oprema na testnom automobilu: Metalik boja, DISTRONIC sistem, elektropodesivo vozačko i suvozačko sjedište s memorijom, proširena funkcija multimedijalnog MBUX sistema, navigacioni sistem na hard-disku, elektropokretan panoramski krov, 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila, „Touchpad“, digitalna instrumentna tabla s varijabilnom grafikom, automatski dvozonski klima-uređaj, LED svjetla, nadograđen audio-sistem, 10,25-inčni TFT displej visoke rezolucije, grijana prednja sjedišta, adaptivno ambijentalno osvjetljenje, elektropokretana peta vrata, bežično punjenje i povezivanje telefona, paket za prtljažni prostor, AMG paket (karoserijski elementi, sportski upravljač, snižen ovjes, aluminijske felge...), paket za pomoć prilikom parkiranja s kamerom za vožnju unazad i PARKTRONIC sistemom, paket retrovizora (samozatamnjenje i električno preklapanje)...