Novi Crossland je projektovan u Njemačkoj s ciljem da izgleda moderno, privlačno i atraktivno izvana, a istovremeno da bude prostran i praktičan u unutrašnjosti tako da ga može zadovoljiti i potrebe porodice. Opel omogućava kupcima da izgled Crosslanda prilagode svom stilu tako da može izgledati elegantno i diskretno, ali i privlačno i upadljivo, ovisno o izboru.
Naš testni model je došao Ultimate paketom opreme s karoserijom lakiranom u sjajnu Peperoncino crvenu boju, koja mu lijepo pristaje u kombinaciji s krovom u crnoj Noir Perla Nera boji u kojoj su i bočni retrovizori, hromiranim krovnim nosačima, hromiranim lajsnama i crnim oblogama, odnosno zaštitom karoserije te branicima u kombinaciji crne i sive boje. Vrata prljažnika se sastoje od crne sjajne površine u gornjoj polovini koja se proteže između LED stražnjih svjetala i na kojoj se nalazi Opelov logo, dok je donja polovina u boji ostatka karoserije. Na njoj je ispisano ime modela - Crossland - čime je ispraćen noviji trend koji prate gotovo svi proizvođači u posljednje vrijeme.
Ono što je najuočljivije kada je riječ o vanjskom izgledu svakako je osvježenje prednjeg dijela automobila dizajniranog po uzoru na Mokku jer je tu sada takozvana Vizor plastična maska, nešto robusniji prednji branik i nešto šira automatska LED svjetla standardna za svaki paket opreme osim osnovnog, a tu su i svjetla za maglu.
U sjajnoj crnoj boji su i 17-inčne aluminijske felge s četiri dvostruka kraka koja upotpunjuju izgled eksterijera. Možda bi Crossland izgledao još privlačije da se kojim slučajem "kotrlja" na većim felgama, ipak je to "ušminkani" crossover za gradske sredine koji će rijetko završiti na težim terenima. Na pomenutim felgama, da li zbog njihove crne boje ili veličine, karoserija kao da pomalo "strši".
Mišljenja o dizajnu, odnosno izgledu novog Crosslanda su podijeljena. Većina se slaže da prednji dio automobila izgleda moderno i svježe s lijepo dizajniranim svjetlosnim sklopovima s LED dnevnim svjetlima. Hromirani dijelovi se lijepo uklapaju, a nešto slično se može i reći za bočni profil s tim da se nekima ne sviđa završetak hromirane lajsne u stražnjem dijelu automobila. S druge strane, dizajn stražnjeg dijela je dobio pozitivniju ocjenu s već pomenutim karakteristikama i LED svjetlima.
Jedno je sigurno, sviđao se nekome ili ne, Crossland će ipak privući poglede. Iako će mnogi reći da su crossoveri danas "konfekcija", da su prilično slični, u Opelu su se pobrinuli da Crossland ima "nešto svoje",
Baš kao i eksterijer, unutrašnjost također ostavlja pomiješane utiske. Opel je promoviše kao udobnu i fleksibilnu, no da li je to zaista tako, ovisit će o zahtjevnosti kupca, odnosno krajnjeg korisnika. Za putnike na prednjim sjedištima, kada se maksimalno udobno smjeste, unutrašnjost djeluje prostrano. Ispred vozača je veliko vjetrobransko staklo, dok su sa strana veliki prozori vrata. Ova kombinacija garantuje dobru preglednost s tim da duža gornja strana armaturne ploče ostavlja pomalo čudan utisak.
Kada je riječ o prednjim ergonomskim sjedištima, presvučena su kožom i Alcantarom, podesiva su na nekoliko načina i imaju produžetak za površinu sjedenja što je korisno, no cijela površina sjedenja je mogla biti šira i sa izraženijim bočnim potporama kako ne bi došlo do klizanja pri vožnji u zavojima. Vozač i suvozač sjede prilično visoko. Nešto bolja situacija je sa naslonjačima sjedišta gdje su bočne potpore izraženije i drže tijelo u mjestu. Inače sjedišta su prilično udobna i lako je moguće pronaći udoban i prije svega ispravan položaj.
U slučaju stražnje klupe, odnosno stražnjih sjedišta, tu će se putnici udobno smjestiti, imat će prostora za glavu i ramena, dok prostor za noge, odnosno koljena, ovisi o putnicima na prednjim sjedištima. Ukoliko su naprijed putnici prosječne visine, mjesta će biti sasvim dovoljno i nazad, no ako je riječ o nešto višim osobama, onda će tu cijenu platiti putnici na stražnjim sjedištima gdje će imati manje mjesta za noge. Privatnost je osigurana dodatno zatamnjenim stražnjim staklima.
Ipak, Crossland bi lako zadovoljio zahtjeve porodice s manjom djecom.
Pretinaca za sitnice ima, ali bi su oni u vratima mogli biti malo širi i dublji. Također, naslon za ruku vozača je mogao biti širi, ali to vjerovatno nije slučaj jer je fiksiran za naslon sjedišta vozača.
Ono što se nekima neće svidjeti jeste činjenica da u Crosslandu preovladava pretežno tvrđa plastika s izuzetkom armaturne ploče. Uprkos tome, sve je to dobro utegnuto tako da nema neželjenih "cvrčaka" i "krckanja", ali izgledom i na dodir se ne stiče neki "premium" dojam.
Što se tiče tehnologije, ispred vozača je standardni klaster sa manjim putnim kompjuterom koji pruža osnovne informacije o vozilu. U centralnu konzolu je integrisan 8-inčni ekran osjetljiv na dodir za Multimedia Navi Pro sistem s USB i AUX ulazima. Njime je moguće upravljati i pomoću kontrola na kožom presvučenom trokrakom upravljaču. Multimedijalni sistem ima solidnu brzinu rada i veoma je jednostavan za korištenje, a podržava Android Auto i Apple CarPlay sisteme za povezivanje s mobitelima, kao i Bluetooth povezivanje. Ispod su fizička klasična i rotaciona dugmad za kontrolu dvozonskog klima uređaja. Sve to je blago usmjereno prema vozaču tako da bude na dohvat ruke i ne odvlači pozornost tokom vožnje. Isti ekran prikazuje ono što snima kamera pri kretanju vozila unazad, uz koju dolaze i precizni te pouzdani parking senzori.
Veliku prednost pri parkiranju, posebno u gradskim gužvama i ograničenom prostoru, predstavlja pomenuta panoramska kamera od 180 stepeni koja prikazuje i mrtve uglove te vozaču omogućava da uoči sve prepreke i sigurno parkira vozilo bez poteškoća.
Mali, ali važan detalj koji doprinosi ugodnom ambijentu u unutrašnjosti jeste ambijentalno osvjetljenje prisutno i na panelima prednjih vrata. Solidan je i sistem ozvučenja koji uključuje šest zvučnika. I da ne zaboravimo, tu su i dva USB porta za punjenje uređaja.
Prilikom vožnje se čini da je ovjes malo tvrđi te da "osjeti" poznate uslove na bh. cestama, no pozitivno je svakako to što u zavojima nema previše naginjanja i što je upravljač izuzetno precizan, Crossland je izuzetno upravljiv, dinamičan, agilan i okretan, posebno u gradskim sredinama gdje mu je i mjesto, a upravo su to karakteristike koje bismo izdvojili.
Testni model pokreće 1,5-litarski četverocilindrični dizelski motor s turbopunjačem, koji razvija 120 KS i 300 Nm obrtnog momenta i koji je uparen sa 6-stepenim automatskim mjenjačem. Motor je nešto bučniji, posebno kada je hladniji, ali ima solidan odziv na papučicu gasa i dovoljan je za automobil težak 1.361 kg. Ipak, ne treba očekivati previše.
Tehnički podaci:
- Dimenzije: visina 1.605, dužina 4.229, širina 1.976. međuosovinsko rastojanje 2.604 mm, težina 1.361 kg.
- Zapremina prtljažnika: 410 do 520 litara (korištenjem kliznog mehanizma stražnjeg sjedišta), 1.255 litara s preklopljenim stražnjim sjedištima
- Motor: 1,5-litarski Euro 6d turbodizel smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, maksimalna snaga 120 KS pri 3.750 obr/min, 300 Nm obrtnog momenta pri 1.750 obr/min
- Prijenos snage: 6-stepeni automatski mjenjač, pogon na prednje točkove, felge 6,5 J x 17, gume 225/55 R18 (Bridgestone)
- Šasija: prednji ovjes - nezavisni McPherson, spiralne opruge, zadnji ovjes - polunezavisni, spiralni opruge, električni servo upravljač, ventilirajući diskovi naprijed, diskovi nazad
- Performanse i potrošnja goriva: ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,5 sekundi, maksimalna brzina 183 km/h. Potrošnja na testu; 4,6 do 5 l/100 km na otvorenom, 6,4 litra u gradu, 5,5 litara kombinovano (sve s uključenim klima uređajem). Fabrički deklarisana potrošnja: 3.7 l/100 km na otvorenom, 4,4 litra u gradu, 3,9 litara kombinovano. Kapacitet rezervoara 45 litara.
Serijska oprema:
-
Paket Sight & Light - senzori za kišu, osvijetljena ogledala u štitnicima za sunce, unutrašnji retrovizor s automatskim zatamnjenjem
-
Paket svjetala - prednja LED svjetla, pomoć pri upotrebi dugih/kratkih svjetala uključujući automatska prednja svjetla, automatsko podešavanje visine snopa prednjih svjetala, LED stražnja svjetla
-
Nivo opreme 5 "Alcantara" - Alkantara/vinil, Jet crna ergonomska sjedišta za vozača i suvozača, paket sjedišta Comfort 1 (za vozača), vozačevo i sjedište putnika ručno podesivo u šest smjerova, produžetak površine sjedenja (vozač i suvozač), električna prilagodba donjeg dijela naslona sjedišta u četiri smjera (vozač i suvozač)
-
Porodični paket - klizno stražnje sjedalo djeljivo u omjeru 40:60 i preklopivo, s naslonom za ruku, pretincem za pohranu i držačem skija, središnji naslon za glavu nazad, dvostruki pod u prtljažnom prostoru
-
Dodatno zatamnjena stražnja stakla, srebreni krovni nosač, prednja svjetla za maglu, lakirani zaštitni elementi branika, naslon za ruku na vozačevom sjedišu, krov i kućište vanjskog retrovizora u crnoj Noi Perla Nera boji, električni grijanji vanjski retrovizori u boji karoserije, ručno sklapanje, LED dnevna svjetla, LED stražnja svjetla, trokraki krovni upravljač s tri kraka i srebrenim obrubom, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, krovni zračni jastuci, aluminijski naplatci 6.5 J x 17 (dizajn s četiri dvostruka kraka, crna)
-
Dvozonska elektronska kontrola klime (ECC), Multimedia Navi Pro USB/AUX, kontrole sistema za informisanje i zabavu na upravljaču, unapređeni segmentirani zaslon s instrumentima s dodatnim podacima za vozača, šest zvučnika, kratka krovna antena, navigacija, Apple CarPlay, Android Auto
-
Pomoć pri kretanju na uzbrdici, prednja kamera s upozorenjem u slučaju nenamjernog napuštanja vozne trake, elektronski sistem stabilsnosti (ESP), sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova. ulaz u vozilo i pokretanje motora bez ključa (PEPS), tempomat.
Dodatna oprema:
-
Stražnja kamera paket + (pomoć pri parkiranju naprijed i nazad, panoramska stražnja kamera (pokriva 180 stepeni i uključuje stražnju kameru) - cijena 919 KM
-
Metalik boja: cijena 587 KM.
Cijena osnovnog modela: 30.656 KM.
Cijena testnog modela: 48.248 KM.
Garancija: dvije godine s neograničenom kilometražom, FlexCare uključuje dvogodišnje fabričku garanciju (bez ograničenja u kilometraži) i garanciju za dodatne dvije godine ili do 120.000 pređenih kilometara (ovisno što prije nastupi), Opelova usluga pomoći na cesti sastoji se od jedne godine fabričke pomoći na cesti, bez ograničenja u kilometraži i tri dodatne godine pomoći na cesti ili 120.000 pređenih kilometara, ovisno šta nastupi prije.