Testirali smo Peugeot 2008 i 408: Sjajan miks stilova i sposobnosti za sve prilike
S druge strane, Peugeot 408 je nešto potpuno novo, kako na tržištu tako i u ponudi francuske marke. Iako nominalno ima sličnih automobila koji mu jesu konkurencija, Peugeot 408 je potpuno originalan "fastback" zasnovan na kompaktu C segmenta, a koji nudi tako željno iščekivanu alternativu klasičnom kompaktnom SUV-u koji su odavno preplavili ulice.
Na kraju testa povezli smo 2008 i 408 zajedno i još jednom provjerili njihove prednosti i mane.
Zanimljivo u ovom slučaju je bilo, što iako nisu uporedivi ni konkurentni jedan drugom, oba ova Peugeota su bila pokretana istim motorom. Iako imaju široku ponudu motora, uključujući i potpuno električne, dizelske i hibridne verzije, mi smo testirali prilično klasičnu opciju sa poznati 1,2 PureTech benzinskim motorom od 130 KS. Ipak, to je zbog odnosa cijene i performansi motor za koji se očekuje da će biti najčešći izbor na većini tržišta, a pogotovo našem.
Ono što je bilo za očekivati, u Peugeotu 2008 koji je manji i lakši ovaj motor se snalazi znatno bolje i čini vjerovatno i idealnu opciju, osim možda štedljivog HDi dizela. Sa 130 KS i 230 Nm okretnog momenta ovaj trocilindarski motor je u 2008 vrlo živahan, te ubrzava do 100 km/h ispod 10 sekundi, dok smo u prosjeku trošili oko 7 litara, a sa više pažnje i oko 5 litara na 100 km. U slučaju 408-ice sa bremenom dodatnih 200 kilograma ukupne mase, ali i većih proporcija, ovaj motor je nešto manje uvjerljiv, ali i dalje je dovoljno elastičan i ugodan za svakodnevnu vožnju. Ipak, ono što se može unaprijediti kod oba modela je rad start/stop sistema koji bi mogao biti uglađeniji i suptiliniji pri gašenju i paljenju motora.
U svakom slučaju, za 408 koji izgleda zaista impoznatno i originalno, ali se i vrlo ugodno vozi, vjerovatno je mnogo poželjniji izbor 1,6-litraski motor koji uz pomoć hibridne tehnologije nudi 180 ili čak 225 KS.
Ipak, u vožnji je 408 onaj Peugeot kojeg želite povesti na duga putovanja ili zavojite ceste, dok je 2008 sjajan partner za gradsku vožnju, ali i izlete u prirodu. Na kraju krajeva upravo tako su i zamišljeni, a u zajedničkoj vožnji niska i široka silueta 408-ice pored visokog i robusnog 2008 u potpunosti nam je otkrila njihovu namjenu. Bez obzira koji vam se više svidio svima je jasno da zadnjih godina Peugeot pravi posebno atraktivne i originalne modele koji privukli i veliki broj kupaca koji se inače prije nisu odlučivali za ovu marku. Dizajn je zaista važan faktor kod Peugeota, a to nam je nedavno otkrio i šef njihovog dizajnerskog odjela.
U oba slučaja je pohvalno da ovaj privlačan dizajn nije narušio praktičnost i upotrebljivost. Tako nam je Peugeot 2008 i ranije otkrio da je ovaj format gradskog SUV-a napokon dobio dimenzije i prostranost zahvaljujući kojima bez sumnje može biti jedini auto u porodici. Prostora na zadnjim sjedištima ima dovoljno i za odrasle putnike, dok je prtljažnik od 434 litra dovoljan i za porodična putovanja. Jedino gdje 2008-ica otkriva srodnost sa znatno manjim 208 su u stvari prednja sjedišta. Da bi bila zaista ugodna i udobna na dužim putovanjima donji sjedeći dio bi morao biti nešto veći, s tim da je zato uzastopno ulaženje i izlaženje u auto u gradskom korištenju zaista ugodno i kako i očekujemo od jednog SUV-a.
S druge strane, Peugeot 408 unutra otkriva da je zaista pravi "grand tourer" modernog doba. Iako ima izrazito nisku liniju krova unutra vas čekaju velika i udobna sjedišta, dok prostora na zadnjim sjedištima ima u izobilju. To se može prije svega zahvaliti međuosovinskom razmaku koji je za 112 mm veći nego na 308 na kojem je zasnovan. Također, tu je i veliki prtljažnik od 536 litara koji uz velika peta vrata ispunjava sve želje na dugim putovanjima.
Ono gdje se Peugeot ističe od drugih je i originalni i-Cockpit, a ovdje smo imali priliku isprobati dva različita izdanja ove ideje. U oba slučaja u rukama imate kompaktan volan koji je postavljen nisko i daje odličan osjećaj kontrole, pogotovo u gradskoj vožnji i pri naglom manevrisanju. Također, potpuno digitalni instrumenti su iznad upravljača i omogućavaju minimalno skretanje pogleda sa ceste. U Peugeotu 408 ugođaj je potpuniji zahvaljujući odlično integrisanom ekranu infotainmenta koji je smješten niže nego u 2008, što nam lično više odgovara i manje ometa u vožnji. Također, Peugeot je shvatio da neke komande moraju ostati fizičke, pa u 408 imate prekidače ali i velike "shortcut" ikone na zasebnom ekrau osjetljivom na dodir čime je moguće lako i brzo prisutpiti osnovnim komandama.
U oba slučaja, okruženje za vozača je moderno i napredno, s tim da je ipak 408 nešto napredniji i bolje ergonomski riješen, dok 2008 nudi bolju preglednost u vožnji u gradu, kako zbog više pozicije sjedenja tako i zbog kompaktnijih dimenzija.
Kao i u svemu ostalom tako i u vožnji 408 i 2008 nude dva različita spektra osobina. Ono što su nam potvrdila oba ova lava je to da je vrijeme mekanih Peugeota koji se naginju u zavojima davno prošlo. Oba su vrlo čvrsto podešena, gdje 2008 očekivano nudi više visine od podnice, ali i ukupne visine. Tako je sa 221 mm visine od tla 2008 moguće vrlo opušteno povesti na izlet van asfalta, naravno imajući u vidu da je ti ipak gradski SUV, a ne terenac. Peugeot 408 je znatno niži, kako karoserijom, tako i visinom podnice od tla, tačnije nekih 3 centimetra, pa je zahvaljujući tome u prirodnom elementu na zavojitim cestama.
Čvrsto podešen ovjes, vrlo precizan upravljač i dugo međuosovinsko rastojanje uz malu masu motora čine da se 408 vrlo sigurno i precizno vodi kroz zavoje, te ostaje vrlo neutralan i pri visokim brzinama. Zanimljivo je da bismo na lošijim cestama i površinama kod oba Peugeota poželjeli ipak nešto mekšu suspenziju, možda i više kod 2008 koji i sa gumama većeg bočnog profila ponekad bude iznenađujuće grub na oštrim neravninama.
Iako ova vožnja na kraju druženja nije nikakav uporedni test, niti se ova dva lava trebaju porediti, bilo je zaista zanimljivo šta Peugeot nudi u potpuno različitim pakovanjima za ne nužno potpuno različite kupce. Možda i najveća prednost automobila kao što su 2008 i 408 jeste upravo to što tako uspješno spajaju prednosti više klasa automobila u jednoj karoseriji, a ujedno nude posebnost i originalnost koju je većina "u putu" izgubila.
Na kraju ostane možda jedino cijena kao presudni faktor kod odabira, a tu se 408 ipak ističe kao prestižni model francuske marke. Za razliku od 308 kod njega se ne nude ni dizelski motori, dok su i paketi opreme znatno bogatiji, pa je jasno da "puca" na zahtjevnije kupce. S druge strane 2008 može sve, biti jedini auto u porodici, prestižniji gradski SUV sa GT paketom ili čak električni model sa nultom emisijom, samo je stvar izbora i potrebe kupca. Ono što je sigurno, Peugeot je sa ovim fastbackom i SUV-om pokrio veliki dio tržišta, a uz sjajan dizajn sasvim opravdano ubire plodove na svim frontovima.
-
Osnovni podaci o testnim automobilima:
-
Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech 130 EAT8 - Cijena testnog modela s opcijama: 52.819 KM
-
Peugeot 408 GT 1.2 PureTech 130 EAT8 - Cijena testnog modela s opcijama: 66.568 KM
-
Motor: Trocilindarski, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.199 ccm, direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 96 kW – 130 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min.
-
Performanse i potrošnja goriva - Peugeot 2008: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,4 s. Najveća brzina – 198 km/h. Potrošnja na testu – od 5 do 7,8 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima (WLTP) – 5,9 l/100 km. Zapremina rezervoara – 44 l. Prosječna emisija CO² (WLTP) – 133 g/km. Euro 6.4.
-
Performanse i potrošnja goriva - Peugeot 408: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,5 s. Najveća brzina – 209 km/h. Potrošnja na testu – od 5,3 do 7,9 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima (WLTP) – 6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 52 l. Prosječna emisija CO² prema (WLTP) – 136 g/km. Euro 6.4.
-
Oprema i opcije testnih automobila: Peugeot 2008 Allure i Peugeot 408 GT
-
Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.