Auto testovi
79

Testirali smo Peugeot 2008 i 408: Sjajan miks stilova i sposobnosti za sve prilike

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Sa dva možda trenutno najzanimljivija Peugeota proveli smo par mjeseci i upoznali smo ih u doslovno svim uslovima. Na kraju druženja sa ova dva poprilično različita, a opet i po mnogočemu slična, lava donosimo detaljan pregled njihovih mana i prednosti.
Kada u Evropi dođete na vrh nekog segmenta i prodajete od 150 do 200 hiljada primjeraka nekog automobila godišnje onda je jasno da radite pravu stvar. Peugeot je sa ovom generacijom gradskog SUV-a 2008 definitivno pogodio u sredinu ovog vrlo kompetitivnog segmenta, a sa redizajnom i poboljšanjima koje je nedavno dobio prilično je izvjesno da će nastaviti u istom tempu.

S druge strane, Peugeot 408 je nešto potpuno novo, kako na tržištu tako i u ponudi francuske marke. Iako nominalno ima sličnih automobila koji mu jesu konkurencija, Peugeot 408 je potpuno originalan "fastback" zasnovan na kompaktu C segmenta, a koji nudi tako željno iščekivanu alternativu klasičnom kompaktnom SUV-u koji su odavno preplavili ulice.

Na kraju testa povezli smo 2008 i 408 zajedno i još jednom provjerili njihove prednosti i mane.

Zanimljivo u ovom slučaju je bilo, što iako nisu uporedivi ni konkurentni jedan drugom, oba ova Peugeota su bila pokretana istim motorom. Iako imaju široku ponudu motora, uključujući i potpuno električne, dizelske i hibridne verzije, mi smo testirali prilično klasičnu opciju sa poznati 1,2 PureTech benzinskim motorom od 130 KS. Ipak, to je zbog odnosa cijene i performansi motor za koji se očekuje da će biti najčešći izbor na većini tržišta, a pogotovo našem.

Ono što je bilo za očekivati, u Peugeotu 2008 koji je manji i lakši ovaj motor se snalazi znatno bolje i čini vjerovatno i idealnu opciju, osim možda štedljivog HDi dizela. Sa 130 KS i 230 Nm okretnog momenta ovaj trocilindarski motor je u 2008 vrlo živahan, te ubrzava do 100 km/h ispod 10 sekundi, dok smo u prosjeku trošili oko 7 litara, a sa više pažnje i oko 5 litara na 100 km. U slučaju 408-ice sa bremenom dodatnih 200 kilograma ukupne mase, ali i većih proporcija, ovaj motor je nešto manje uvjerljiv, ali i dalje je dovoljno elastičan i ugodan za svakodnevnu vožnju. Ipak, ono što se može unaprijediti kod oba modela je rad start/stop sistema koji bi mogao biti uglađeniji i suptiliniji pri gašenju i paljenju motora.

U svakom slučaju, za 408 koji izgleda zaista impoznatno i originalno, ali se i vrlo ugodno vozi, vjerovatno je mnogo poželjniji izbor 1,6-litraski motor koji uz pomoć hibridne tehnologije nudi 180 ili čak 225 KS.

Ipak, u vožnji je 408 onaj Peugeot kojeg želite povesti na duga putovanja ili zavojite ceste, dok je 2008 sjajan partner za gradsku vožnju, ali i izlete u prirodu. Na kraju krajeva upravo tako su i zamišljeni, a u zajedničkoj vožnji niska i široka silueta 408-ice pored visokog i robusnog 2008 u potpunosti nam je otkrila njihovu namjenu. Bez obzira koji vam se više svidio svima je jasno da zadnjih godina Peugeot pravi posebno atraktivne i originalne modele koji privukli i veliki broj kupaca koji se inače prije nisu odlučivali za ovu marku. Dizajn je zaista važan faktor kod Peugeota, a to nam je nedavno otkrio i šef njihovog dizajnerskog odjela.

U oba slučaja je pohvalno da ovaj privlačan dizajn nije narušio praktičnost i upotrebljivost. Tako nam je Peugeot 2008 i ranije otkrio da je ovaj format gradskog SUV-a napokon dobio dimenzije i prostranost zahvaljujući kojima bez sumnje može biti jedini auto u porodici. Prostora na zadnjim sjedištima ima dovoljno i za odrasle putnike, dok je prtljažnik od 434 litra dovoljan i za porodična putovanja. Jedino gdje 2008-ica otkriva srodnost sa znatno manjim 208 su u stvari prednja sjedišta. Da bi bila zaista ugodna i udobna na dužim putovanjima donji sjedeći dio bi morao biti nešto veći, s tim da je zato uzastopno ulaženje i izlaženje u auto u gradskom korištenju zaista ugodno i kako i očekujemo od jednog SUV-a.

S druge strane, Peugeot 408 unutra otkriva da je zaista pravi "grand tourer" modernog doba. Iako ima izrazito nisku liniju krova unutra vas čekaju velika i udobna sjedišta, dok prostora na zadnjim sjedištima ima u izobilju. To se može prije svega zahvaliti međuosovinskom razmaku koji je za 112 mm veći nego na 308 na kojem je zasnovan. Također, tu je i veliki prtljažnik od 536 litara koji uz velika peta vrata ispunjava sve želje na dugim putovanjima.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ono gdje se Peugeot ističe od drugih je i originalni i-Cockpit, a ovdje smo imali priliku isprobati dva različita izdanja ove ideje. U oba slučaja u rukama imate kompaktan volan koji je postavljen nisko i daje odličan osjećaj kontrole, pogotovo u gradskoj vožnji i pri naglom manevrisanju. Također, potpuno digitalni instrumenti su iznad upravljača i omogućavaju minimalno skretanje pogleda sa ceste. U Peugeotu 408 ugođaj je potpuniji zahvaljujući odlično integrisanom ekranu infotainmenta koji je smješten niže nego u 2008, što nam lično više odgovara i manje ometa u vožnji. Također, Peugeot je shvatio da neke komande moraju ostati fizičke, pa u 408 imate prekidače ali i velike "shortcut" ikone na zasebnom ekrau osjetljivom na dodir čime je moguće lako i brzo prisutpiti osnovnim komandama.

U oba slučaja, okruženje za vozača je moderno i napredno, s tim da je ipak 408 nešto napredniji i bolje ergonomski riješen, dok 2008 nudi bolju preglednost u vožnji u gradu, kako zbog više pozicije sjedenja tako i zbog kompaktnijih dimenzija.

Kao i u svemu ostalom tako i u vožnji 408 i 2008 nude dva različita spektra osobina. Ono što su nam potvrdila oba ova lava je to da je vrijeme mekanih Peugeota koji se naginju u zavojima davno prošlo. Oba su vrlo čvrsto podešena, gdje 2008 očekivano nudi više visine od podnice, ali i ukupne visine. Tako je sa 221 mm visine od tla 2008 moguće vrlo opušteno povesti na izlet van asfalta, naravno imajući u vidu da je ti ipak gradski SUV, a ne terenac. Peugeot 408 je znatno niži, kako karoserijom, tako i visinom podnice od tla, tačnije nekih 3 centimetra, pa je zahvaljujući tome u prirodnom elementu na zavojitim cestama.

Čvrsto podešen ovjes, vrlo precizan upravljač i dugo međuosovinsko rastojanje uz malu masu motora čine da se 408 vrlo sigurno i precizno vodi kroz zavoje, te ostaje vrlo neutralan i pri visokim brzinama. Zanimljivo je da bismo na lošijim cestama i površinama kod oba Peugeota poželjeli ipak nešto mekšu suspenziju, možda i više kod 2008 koji i sa gumama većeg bočnog profila ponekad bude iznenađujuće grub na oštrim neravninama.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Iako ova vožnja na kraju druženja nije nikakav uporedni test, niti se ova dva lava trebaju porediti, bilo je zaista zanimljivo šta Peugeot nudi u potpuno različitim pakovanjima za ne nužno potpuno različite kupce. Možda i najveća prednost automobila kao što su 2008 i 408 jeste upravo to što tako uspješno spajaju prednosti više klasa automobila u jednoj karoseriji, a ujedno nude posebnost i originalnost koju je većina "u putu" izgubila.

Na kraju ostane možda jedino cijena kao presudni faktor kod odabira, a tu se 408 ipak ističe kao prestižni model francuske marke. Za razliku od 308 kod njega se ne nude ni dizelski motori, dok su i paketi opreme znatno bogatiji, pa je jasno da "puca" na zahtjevnije kupce. S druge strane 2008 može sve, biti jedini auto u porodici, prestižniji gradski SUV sa GT paketom ili čak električni model sa nultom emisijom, samo je stvar izbora i potrebe kupca. Ono što je sigurno, Peugeot je sa ovim fastbackom i SUV-om pokrio veliki dio tržišta, a uz sjajan dizajn sasvim opravdano ubire plodove na svim frontovima.

  • Osnovni podaci o testnim automobilima:

  • Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech 130 EAT8 - Cijena testnog modela s opcijama: 52.819 KM

  • Peugeot 408 GT 1.2 PureTech 130 EAT8 - Cijena testnog modela s opcijama: 66.568 KM

  • Motor: Trocilindarski, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.199 ccm, direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 96 kW – 130 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min.

  • Performanse i potrošnja goriva - Peugeot 2008: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,4 s. Najveća brzina – 198 km/h. Potrošnja na testu – od 5 do 7,8 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima (WLTP) – 5,9 l/100 km. Zapremina rezervoara – 44 l. Prosječna emisija CO² (WLTP) – 133 g/km. Euro 6.4.

  • Performanse i potrošnja goriva - Peugeot 408: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,5 s. Najveća brzina – 209 km/h. Potrošnja na testu – od 5,3 do 7,9 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima (WLTP) – 6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 52 l. Prosječna emisija CO² prema (WLTP) – 136 g/km. Euro 6.4.

  • Oprema i opcije testnih automobila: Peugeot 2008 Allure i Peugeot 408 GT

  • Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.