Geek auto test

Testirali smo Peugeot 408 i-Cockpit: Drugačiji i napredan uz klasičnu praktičnost

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
...
E. Z.
27.10.2023. u 15:00

Peugeot 408 stigao je kao jedan od najnaprednijih i najprivlačnijih fastback SUV-ova zasnovanih na kompaktima C segmenta. Kako smo i navikli od ove marke, donio je posebnost i originalnost kako u dizajnu tako i u praktičnosti. Nakon redovnog testa sada smo se fokusirali samo na originalni ali i praktični i-Cockpit zadnje generacije.

Nakon što smo testirali Peugeot 408 i uvjerili se koliko donosi praktičnosti i više prostora u odnosu na 308 uz dizajn koji je zaista poseban i plijeni pažnju nastavili smo naše druženje sa ovim zanimljivim "fastback" modelom. Jednostavno, neki auti toliko obiluju detaljima da ipak zaslužuju nešto više prostora. U slučaju 408-ice to nam se posebno učinilo u vozačkom okruženju ali i kod ukupnog dizajna.

Stoga smo ovaj put izašli iz naših klasičnih vozačkih okvira i "uronili" dublje u sve funkcije i mogućnosti naprednog i-Cockpita uz pomoć kolega iz Klix Scitech redakcije i napravili "geek" test zajedno uz testiranje novog Xiaomi 13T Pro smartphonea.

Kada iskustvo vožnje dobije novu dimenziju

Iako je mnogima još uvijek neobičan i nov, Peugeot i-Cockpit postoji i usavršava se već cijelu deceniju. Sa novim Peugeotom 408, zadnja generacija ovog digitalnog vozačkog okruženja postavlja nove standarde za ergonomiju, kvalitet, praktičnost i tehnologiju koristeći novi infotainment sistem - Peugeot i-Connect.

Glavna karakteristika Peugeot i-Cockpita svakako je vrlo kompaktan upravljač koji će vozačima koji ga prvi put isprobaju biti neobičan, ali će vrlo brzo shvatiti da zaista povećava užitak u vožnji poboljšavajući osjećaj agilnosti i pružajući preciznost kretanja. Kroz modele Peugeota koje smo testirali u zadnjih 10-ak godina uvjerili smo se da zaista ovako mali upravljač ima svoje prednosti, daje osjećaj boje kontrole nad automobilom, te pogotovo olakšava upravljanje u manevrisanju u urbanim sredinama.

Volan Peugeota 408 je ergonomski dodatno optimizovan za prilagođavanje komandi multimedijalnog sistema (radio, telefon, reprodukcija muzike) i odabranih asistenata u vožnji, a dostupan je i sa grijanjem za maksimalnu udobnost u hladnim uslovima.

Smješten blizu nivoa očiju, odmah iznad volana, novi digitalni instrumenti uključuju digitalni ekran dijagonale od 10 inča. Na testnom automobilu sa GT opremom instrumenti su opremljeni i zanimljivom 3D tehnologijom koja daje zanimljivu dozu dubine prikaza glavnih informacija. Ono što je pohvalno kod ove funkcije je da je Puegeot ostavio mogućnost izbora vozaču da deaktivira 3D prikaz ako mu iz nekog razloga ne odgovara.

Digitalne instrumente na 408-ici možete u potpunosti prilagoditi i nude nekoliko načina prikaza (TomTom Connected Navigation, Radio/Media, asistenti u vožnji, Protok energije u slučaju hibridnog modela, itd.) koji se mogu mijenjati direktno s kontrolne ploče, tako da vozači mogu personalizirati iskustvo vožnje. To je svakako korisno kada se uzme u obzir da potrebe za informacijama nisu iste u gradskog vožnji ili na dugim turama autoputem, pa tako vozač može prilagoditi instrumente svakom individualnom putovanju i vožnji.

Futuristički ali svrsishodan dizajn

Konstrukcija armaturne table novog Peugeota 408 zasnovana je na arhitekturi koja postavlja ventilacione otvore visoko, skoro u nivou lica, radi efikasnosti klima uređaja i poboljšanja udobnosti.

Ovakav raspored također je omogućio da veliki centralni ekran osjetljiv na dodir i dijagonale od 10 inča, bude postavljen nešto niže od digitalnih instrumenata, i tako približi vozaču. Ovo nam se posebno svidjelo u vožnji na otvorenoj cesti i u suprotnosti je sa aktuelnim ali pogrešnim trendovima koji centralni ekran dižu visoko iznad centralne konzole čime se ometa koncentracija ali i vidno polje vozača. Također, sam izbor boja i grafike je vrlo suptilan i uklapa se u ostatak kokpita bez da ometa vozača ili zamara oči.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Poseban detalj ove generacije i-Cockpita su potpuno podesivi i-toggle prekidači, koji su raspoređeni ispod centralnog ekrana. Oni su postavljeni na istaknut dio pod uglom koji dodatno odgovara brzom i lakom korištenju. Svaka i-toggle prečica osjetljiva je na dodir pa tu prema želji možete postaviti pristup do postavki klime, telefonskog kontakta, radio stanice, pokretanja aplikacije. Ovo je najbolji dokaz da ekran osjetljiv na dodir ne mora biti komplikovan i nepregledan.

Jedan od ciljeva Peugeotovog tima za dizajn interijera prilikom dizajniranja putničkog prostora 408-ice bio je balansiranje prostora između vozača i suvozača. Peugeot i-Cockpit i u ovoj generaciji je vjeran principu centralnog ekrana koji je usmjeren na vozača ali koji je istovremeno optimizovan tako da ne isključuje suvozača iz korištenja infotainmenta.

Centralna konzola je tako namjerno otvorena prema putnicima kako bi mogli pristupiti medijima i kontrolama navigacije, dok su dinamičke komande automobila grupisane zajedno u jednom dizajnerskom elementu na vozačevoj strani. U toj grupi je naravno i prepoznatljiv modul za kontrolu EAT8 automatskog mjenjača koji je i pod rukom vrlo ugodan i ostavlja utisak kvalitete.

Peugeot i-Cockpit iz drugog ugla by Elmedin Mehić

Možda bi se slobodno reći da je Peugeot i-Cockpit u novom Peugeotu 408 jedan od najbolje uređenih od svih dosadašnjih generacija i-cockpita. Kao vozač Peugeota 3008 sa prethodnom generacijom i-Cockpita mogu reći da novo izdanje ovog vozačkog okruženja daje vrlo dobar pregled svega što je potrebno vozaču. Posebno bih tu istakao još bolju responzivnost komandi na kontrolnoj tabli i na vrlo pristupačnoj i-toggle funkciji.

Također, vidljiv je napredak i preglednost komandi na upravljaču, dok je posebno zanimljiv i novi izgled digitalnih instrumenata koji sada nudi i 3D prikaz najbitnijih stavki. Ovo iz perspektive vozača izgleda vrlo dobro i ugodno raslojava važne informacije, dok s pozicije suvozača djeluje vrlo neobično.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Za testiranje novog i-Cockpita i svih naprednih funkcija povezivanja s pametnim telefonom iskoristili smo potpuno novi Xiaomi 13T Pro koji je nedavno predstavljen u Berlinu, a kojeg također testiramo. Nakon instaliranja aplikacije Android Auto na telefon iskoristili smo bežično povezivanje i projekciju ove aplikacije kroz infotainment Peugeot i-Cockpita. Doslovno par odobrenja za lokaciju i pozive, te dva dodira na ekranu automobila i 13T je potpuno integrisan sa našim Peugeotom.

Veliki ekran visoke rezolucije odlično prikazuje Android Auto aplikaciju, te na osnovnoj postavci prikaz Google Maps navigacije i Spotifya djeluje vrlo pregledno i ugodno. Također, upravljanje pozivima preuzima Android Auto, te je lako obaviti razgovor, dok istovremeno na Google Maps možete imati posljednje informacije stanja na putevima i prikaz gdje su trenutno najveće gužve u saobraćaju. Naravno, Peugeot 408 dolazi i sa svojim sistemom za navigaciju koji je zasnovan na TomTom mapama, te nudi nešto bolju preglednosti od Google Maps. Također, nikad nije bilo lakše uživati u muzici preko Spotify aplikacije, dok su i ostale aplikacije za podcaste, muziku ili zabavu dostupne u glavnoj meniju.

Funkcija "preslikavanja" bežično povezuje pametne telefone sa infotainment sistemom, a sada je moguće povezati dva telefona putem Bluetooth-a istovremeno za dodatnu pogodnost. Četiri USB-C utičnice upotpunjuju ovo povezivanje. Sama integracija i korištenje svih mogućnosti naprednog smartphonea vrlo je laka i brza u i-Cockpitu, te po potrebi možete svom telefon i bežično puniti čime je potpuno prilagođen vremenu u kojem je život bez pametnog telefona gotovo nezamisliv.

Povezana izvrsnost uz Peugeot i-Connect Advanced

Peugeot 408 nudi zaista sveobuhvatno iskustvo povezanosti. Uz ergonomski optimizovan i intuitivan novi infotainment sistem nudi vozaču najbolje iz svijeta pametnog telefona i automobila zajedno. Svako može definisati, održavati i odabrati vlastiti izgled displeja, atmosferu u kabini i podesiti željene postavke koristeći jedan od osam profila koji se mogu pohraniti u sistem.

Centralni ekran vrlo je ugodan zahvaljujući visokoj rezoluciji ali i lako prilagodljiv, sa više prozora i intuitivnim "widgetima" ili prečicama koji reaguju baš kao na tabletu. Ono što je važno, sve ove funkcije je lako koristiti i moguće je brzo prevlačiti i prolaziti kroz različite menije s lijeva na desno, ili gore-dolje za obavještenja, ili dodirom s tri prsta da biste otvorili "zid" aplikacije.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Baš kao i na pametnom telefonu, lako se vratiti na početnu stranicu u bilo kom trenutku pritiskom na dugme "Home" koje je također osjetljivo na dodir. Na vrhu ekrana, stalni "banner" prikazuje informacije o vanjskoj temperaturi, postavke klima uređaja, podatke o povezivanju i obavještenja.

Peugeot i-Connect Advanced pruža vrhunsko informativno-zabavno iskustvo. Opremljen je moćnim i efikasnim TomTom povezanim navigacijskim sistemom. Mapa je prikazana na cijelom ekranu od 10 inča kako bi bila lakša za čitanje, a sistem se ažurira "preko zraka", direktno prijenosom podataka putem telekom mreže, tako da se ažuriranja mogu instalirati bez potrebe za posjetom Peugeot servisu.

Zanimljiva i korisna funkcija prepoznavanja glasa komandom "OK Peugeot" poboljšava sigurnost i jednostavna je za korištenje. Ovako je omogućen pristup svim infotainment funkcijama, a da bi pomogao korisnicima i dao odgovore na njihova pitanja, sistem može aktivirati dokumentaciju i vizuelna uputstva koja je također moguće prikazati na glavnom ekranu.

ADAS kao magična ikona za lakšu i sigurniju vožnju

Peugeot je jednako posvećen sigurnosti i komforu kao i zabavi u vožnji. Tako novi Peugeot 408 ima sveobuhvatan asortiman od 30 najsavremenijih sistema pomoći u vožnji, a koji primaju ulazne informacije iz mreže od šest kamera i devet radara, kako bi vožnju, manevrisanje i putovanje učinili lakšim i sigurnijim.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ovaj sistem uključuje:

  • Prilagodljivi tempomat sa funkcijom Stop and Go i podesivim podešavanjem udaljenosti
  • Automatsko kočenje u nuždi s upozorenjem na sudar: otkriva pješake i bicikliste, danju i noću, od 7km/h do 140 km/h
  • Aktivno upozorenje o napuštanju trake sa korekcijom upravljača
  • Upozorenje vozača, koje detektuje smanjenu budnost tokom dugih perioda vožnje i pri brzinama većim od 65 km/h, analizirajući mikro-pokrete volana
  • Prošireno prepoznavanje i prikazivanje znakova na cesti na instrument tabli: znakovi za zaustavljanje, znakovi za jednosmjerno preticanje, znakovi zabrane preticanja i znakovi za kraj preticanja, pored uobičajenih znakova vezanih za brzinu
  • Sistem Night Vision, koji otkriva pješake i životinje ispred vozila noću ili pri slaboj vidljivosti. Domet sistema osigurava detekciju do 200-250m, izvan dometa dugih svjetala, sa centralnim infracrvenim displejem u instrumentaciji koja se nalazi direktno u vidnom polju vozača
  • Praćenje mrtvog ugla velikog dometa (75m)
  • Upozorenje o saobraćaju pozadi. Prilikom vožnje unazad upozorava vozača na opasnost u blizini
  • Kamera za vožnju unazad od 180° visoke definicije sa integrisanom mlaznicom za čišćenje
  • 360° pomoć pri parkiranju s četiri kamere visoke definicije (prednja, zadnja i bočna)
  • Indeksiranje ogledala pri uključivanju stepena prenosa unazad
  • Matrix LED prednja svjetla za maksimalno korištenje dugih svjetala bez zasljepljivanja vozila ispred ili približavanja
  • Automatsko prebacivanje dugih svjetala
  • Paket Drive Assist 2.0 je dalji korak ka poluautonomnoj vožnji, koji će biti dostupan kasnije ove godine. Sastoji se od Adaptive Cruise Control sa Stop and Go i Lane Keeping Assist.

Spreman za sadašnjost i budućnost

Bez obzira koliko napredan ili osnovni korisnik bili, Peugeot sa ovom generacijom i-Cockpita je odlično pokazao da baš kao i svaki moderan smartphone možete i svoj auto prilagoditi i koristiti prema svojoj želji i potrebi. Napredni i zahtjevni korisnici mogu ga do maksimuma opteretiti povezivanjem i korištenjem svih funkcija zabave ali i pomoći u vožnji, dok istovremeno i oni koji to ne žele mogu uživati u esenciji vožnje ali boraveći u ugodnom i kvalitetnom kokpitu koji uz pomoć izdašnih i odlično profilisanih sjedišta sa lakoćom "guta" kilometre.

11