Auto testovi
28

Testirali smo redizajnirani Renault Clio: Hibrid prije hibrida

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
U vremenu u kojem se insistira na djelimičnoj elektrifikaciji za koju kažu da je uvertira za najavljenu elektrifikaciju s kojom će nove "čiste" automobile pokretati samo elektromotori, Renault i uz redizajnirano izdanje svog davno potvrđenog bestsellera nudi verziju čiji se turbobenzinski motor napaja iz dva rezervoara.

Odličan koncept, jer s 39 litara benzina i 32 litra autoplina (LPG) francuski "hibrid prije hibrida" na otvorenoj cesti može preći više od 1.400 kilometara...uz minimalnu emisiju štetnih gasova.

Svijet je već vidio prve fotografije Renaultovih novih modela koji se kriju iza dobro poznatih brojeva 4 i 5 i uskoro će biti dostupni u izdanjima koja će (ako se u međuvremenu nešto ne promijeni) pokretati samo elektromotori. Spomenutom svijetu definitivno se dopada ono što su zamislili, nacrtali i napravili u Boulogne-Billancourtu. Dopada se i nama, jer oblicima usput budi i sjećanja na neka romantičnija vremena, ali nećemo se lagati: u društvu smo onih koji misle da je šteta što za Renaultove nove kreacije na temu legendarnih "četvorki" i "petica" nisu planirana čak ni aktuelna hibridna pogonska rješenja koja sa sobom donose elektromotor(e) i kakav-takav motor s unutrašnjim sagorijevanjem.

Što da ne i naglašeno čistu i štedljivu hibridnu kombinaciju „stare škole“ koju, umjesto kompleksnog sklopa elektromotora i motora (koje pokreće struja i benzin), čini samo jednostavan i štedljiv malolitražni motor s turbopunjačem koji pokreće benzin i upola jeftiniji autoplin? Davno provjereno rješenje s kojim je Renault ostao u omanjem društvu automobilskih kompanija koje pored već usvojene djelimične i potpune elektrifikacije imaju i odlično spomenuto rješenje za popularni dvojac Clio/Captur s kojim bi konačno odustajanje od dizelskih motora trebalo proći prilično bezbolno.

Peti Clio koji je u međuvremenu stigao do ukusno redizajniranog izdanja još uvijek se može dobiti i u kombinaciji s poznatim i provjerenim četverocilindarskim 1,5-litarskim turbodizelskim motorom (101 KS) koji troši „kap po kap“, ali nam je skoro 2.000 pređenih kilometara otkrilo da Renaultova „zlatna poluga“ iz B segmenta može biti izuzetno štedljiva/ekološki prihvatljiva i u „bi-fuel“ kombinaciji s malolitražnim trocilindarskim turbomotorom koji pokreće benzin i autoplin, a u prilog štedljivosti ide i činjenica da je jednako opremljen „hibridni“ Clio znatno jeftiniji od verzije koju pokreće spomenuti turbodizelski motor.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U Renaultu kažu da uglađeni litarski trocilindarski turbobenzinac, kada je prekidač za dovod goriva prebačen na benzin, razvija 91 KS i 160 Nm. S pogonom na autoplin stiže dodatnih deset „konja“ i deset Nm obrtnog momenta, što doprinosi nešto boljem (među)ubrzanju i najvećoj brzini, ali to je u ovoj priči mnogo manje bitno od informacije da će s 39 litara benzina i 32 litra autoplina poluopterećen Clio na otvorenoj cesti (pri brzinama do 90 km/) preći više od 1.400 kilometara.

Uz defanzivan pristup (s aktiviranim radnim programom Eco, start/stop sistemom i mijenjanjem stepeni prijenosa po nalogu „shift“ lampice) nema rasipanja goriva ni u zagušenim gradskim uslovima, a vrijeme na autocesti (uz brzinu kretanja do 130+ km/h) pokazalo je da bi dva rezervoara trebala biti dovoljna za prelazak oko 900 kilometara. I onda smo pomislili na cijene dimenzijama komparativnih električnih automobila, vrijeme koje se gubi na generalno sporim punjačima baterija i povoljnu cijenu autoplina, pa uz prostu matematiku i logiku došli do zaključka da su ne tako čisti i neškodljivi „električari“ u ovom slučaju u poprilično nepovoljnoj situaciji.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Osvježeni Clio čije inače lijepo „lice“ na izuzetno skladnoj karoseriji s novim kućištima glavnih i dnevnih LED svjetala sada izgleda još bolje apsolutno je spreman da nastavi veoma uspješnu priču istoimenih prethodnika koji još od prve generacije uposlenicima Renaulta dopuštaju da crtaju i prave promašene modele, bez straha da bi finansije nepovratno mogle otići „u crveno“. U Renaultu kažu da su s novim rješenjima osigurali više mjesta za putnike i prtljag u odnosu na ono što je nudila prethodna generacija, ali s obzirom na kategoriju kojoj Clio pripada ne treba zaboraviti da će odrasli putnici na zadnjim sjedištima u prostoru za noge i ovdje imati dovoljno centimetara samo ako na udobnim prednjim sjedištima sjede osobe nižeg rasta.

S obzirom da je rezervoar za autoplin smješten u prostoru u kojem bi inače bio rezervni točak, „bi-fuel“ Clio iza naslona zadnjih sjedišta donosi prtljažnik nesmanjene zapremine koji bi u većini slučajeva trebao biti dovoljan za mlađi/stariji dvojac ili manju porodicu. Zatreba li više, tu su veći ili manji krovni koferi, jer je činjenica da se automobili B segmenta kod nas počesto ipak ne koriste samo u gradskim i prigradskim uslovima.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

S racionalno odmjerenim paketom opreme Evolution nema aluminijskih felgi, automatskog klima-uređaja, najboljih materijala za oblaganje i najraskošnijeg multimedijalnog sistema iza najvećeg ekrana koji se uz skuplje pakete mogu dobiti u naglašeno ergonomičnoj i dobro izolovanoj kabini, ali i skromnije opremljen Clio u suštini sa sobom donosi sve što treba, što potvrđuje da se s njim bez napora može putovati i mnogo dalje od onoga što je uobičajeno za automobile ove kategorije.

Nije nam smetao nedostatak velikog „televizora“ na centralnom dijelu konzole, jer nam je mnogo više prijao nivo završne obrade koji je isključio sve suvišne zvukove. Loša vijest za dame i gospodu koji ne žele koristiti lijevu nogu je da će morati da potraže neku od ostalih pogonskih opcija za Clio, jer se Renaultova benzinsko-plinska priča može dobiti samo u kombinaciji s ručnim 6-stepenim mjenjačem.

Počašćen s odlično podešenim i tihim ovjesom, prilično preciznim upravljačkim sistemom i efikasnim kočnicama, lagani Clio demonstrirao je da apsolutno prezire podupravljanje koje je u dinamičnom ritmu kroz zavoje veoma često sastavni dio automobila s prednjim pogonom, a u prilog udobnosti idu i 16-inčne felge na kojima su ne previše plitke gume, što se najbolje osjeti na neravnim podlogama poput istrošenih gradskih ulica s često preduboko utisnutim poklopcima šahtova koji su počesto postavljeni baš tamo gdje ne treba.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Kupci koji ispred svega stavljaju performanse, a redizajnirani Clio im je najprivlačniji među sve manje nepodignutih automobila B segmenta, mogli bi biti zadovoljni s hibridnom verzijom (143 KS) koju pokreće četverocilindarski 1,6-litarski motor potpomognut elektromotorom, što je sada najviše „konja“ uz model iza čijih je najsnažnijih verzija do predstavljanja pete generacije stajao čuveni odjel Renault Sport. Istovremeno, kupci koji su prvenstveno zbog troškova za gorivo razmišljali o dizelskoj varijanti trebali bi sve staviti na papir i razmisliti još jednom, jer se štedljiv i ekološki podoban Clio (s cijenom koja je u današnje vrijeme prilično korektna) koji pokreće benzin i autoplin u tom slučaju nameće kao ozbiljna (bolja) alternativa.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Clio TCe 100 LPG Evolution
  • Cijena testnog modela bez opcija: 35.500 KM
  • Motor: Tri cilindra, 4-taktni, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 999 ccm, turbopunjač, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga (benzin) 67 kW – 91 KS od 4.800 do 5.000 obr/min. Najveći obrtni moment 160 Nm od 2.100 do 3.750 obr/min. Najveća snaga (LPG) 74 kW – 101 KS od 4.600 do 5.000 obr/min. Najveći obrtni moment 170 Nm od 2.000 do 3.500 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 6-stepeni ručni mjenjač, gume dimenzija 195/55 R 16 87H (Continental EcoContact6).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h (benzin/LPG) – 12,5/11,8 s. Najveća brzina (benzin/LPG) – 180/188 km/h. Potrošnja goriva na testu (benzin): od 4,3 do 6,3 l/100 km. Potrošnja goriva na testu (LPG): od 4,9 do 8,8 l/100 km. Prosječna potrošnja prema WLTP normama (benzin): od 5,3 do 6 l/100 km. Prosječna potrošnja prema WLTP normama (LPG): od 6,7 do 7,8 l/100 km. Prosječna emisija CO²: 121-136 g/km (LPG 107-121 g/km).

  • Dimenzije: Dužina – 4.053 mm, širina – 1.798 mm, visina – 1.439 mm. Međuosovinski razmak – 2.583 mm. Zapremina prtljažnika od 391 do 1.069 litara. Masa praznog automobila – 1.144 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.641 kg. Zapremina rezervoara za gorivo (benzin/LPG) – 39/32 lit.

  • Serijska oprema testnog automobila: Renault Clio TCe 100 LPG Evolution

  • Garancija: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.