Auto testovi
35

Testirali smo Škodu Kamiq: Savršeno odmjeren porodični format

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Kompaktni crossover na osnovi Scale je potpuna novost u ponudi Škode i savršeno upotpunjava sada vrlo atraktivnu SUV porodicu ove marke. Zanimalo nas je da li je Kamiq zaista sposoban porodični auto, da li uopšte ima smisla pored Scale na kojoj je zasnovan i kako izgleda u poređenju s brojnom konkurencijom.

Kompaktni crossoveri među koje je došao Kamiq od svog nastanka trude se biti originalni, neobični, dopadljivi i šareni te većina njih nudi bezbroj često čudnih kombinacija boja. Škoda svojim "simply clever" pristupom, čini se, želi donijeti dašak ozbiljnosti u ovu razigranu klasu, pa nije ni čudo da Kamiq izgleda vrlo smireno i odmjereno. Dvodijelna prednja svjetla u LED tehnologiji, povišena bočna linija i pravi SUV izgled zadnjeg dijela čine ga vrlo privlačnim crossoverom, a kako se nije robovalo zaobljenim formama, već i izgled obećava praktičnost i dobru ponudu prostora.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ispod SUV-ovski oblikovanog lima nalazi se platforma i tehnologija Škode Scala, što je u suštini dobra stvar. Vrlo prostran i ugodan kompakt jedan je od najprivlačnijih modela Škode te se dodatna doza upotrebljivosti koju donosi crossoverska forma čini kao idealan recept. Jasno, ponuda motora i tehnologije gotovo su identični, pa ne treba čuditi da je ovo jedini SUV/crossover iz Škode koji ne nudi pogon na sve točkove. Razlozi su jasni, kupci ovakvih automobila jednostavno to ne trebaju, niti bi u nekom većem broju izabrali i platili više za takav pogon, čak i da je dostupan.

Sviđa nam se: ponuda prostora za putnike, performanse i potrošnja motora, preglednost, ugodno podešen ovjes...

Poenta Kamiqa, kao i svakog njegovog klasnog rivala, je da ponudi nešto višu poziciju sjedenja, bolju preglednost, prozračniju i prostraniju unutrašnjost te imidž modernog gradskog SUV-a. To već i na prvu uspijeva. Unutra je Kamiq zaista jedan od najprostranijih modela koje trenutno možete kupiti i što je najvažnije jedan od najpreglednijih. Visoki i ravni bokovi s velikim staklenim površinama čine vožnju ugodnom svim putnicima, posebno kada doplatite i za opcionalni panoramski krov. Sjediti i voziti u Kamiqu ugodno je i zahvaljujući sjedištima te i ovaj put Škodu moramo pohvaliti da u posljednje vrijeme nudi odlična sjedišta koja su odlično odmjerene mekoće.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Kokpit Kamiqa identičan je onome u Scali, što znači da je jednostavno vozačko okruženje vrlo pregledno i lagano za koristiti, gdje dominira veliki ekran infotainmenta na središnjoj konzoli. I ovdje smo zahvalni da su komande klima uređaja ostale klasične i izdvojene ispod ventilacijskih otvora. Uz to u Kamiqu neće nedostajati pretinaca i mjesta za odlaganje pametnih telefona, a i ovdje računajte da imate na raspolaganju samo USB C priključke za punjenje i povezivanje telefona. Uz vrlo informativan i pregledan digitalni kokpit i dobru poziciju iza upravljača Kamiqu možda možemo zamjeriti jedino što se barem nekim umecima ili bojama materijala barem malo ne razlikuje od Scale. Također, potpuno identično kao kod Scale primijetili smo i par "cvrčaka" iz nešto lošije plastike u sredini armaturne ploče. I ovdje je dobro uklopljena, ali je nešto tanja i pri prelasku preko neravnina na cesti često možete čuti ne baš ugodno krckanje.

Putnici nazad mogu uživati u dugim putovanjima kao u broj ili dva većim automobilima, jer raskošna ponuda prostora za noge i glave omogućava da se ugodno smjeste, te uz opcionalne stoliće na naslonima prednjih sjedišta, svojim komandama klima uređaja i dostupnim USB priključcima uživaju kao u prvoj klasi. Zaista, tek u drugom redu sjedišta Kamiq otkriva sve prednosti nešto veće i prostranije karoserije te je to definitivno jedan od valjanih razloga da posegnete za ovim crossoverom.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Pogled na prtljažnik će vas također ostaviti zadovoljnim. Velik otvor, dodatna mreža na polici, dvostruko dno i sama dubina prtljažnika pravilnih stranica lako će primiti sav prtljag prosječne porodice. Ipak, teško je ne biti malo razočaran kada shvatite da je sa 400 litara prtljažnik za skoro 70 litara manji nego u Scali, dok i većina konkurenata ima veći prtljažnik. Ipak, mislimo da to nije presudan faktor te da je ova veličina prtljažnika i dalje više nego dovoljna za sve uobičajene porodične potrebe.

Ne sviđa nam se: rad DSG mjenjača pri parkiranju, zvučna izolacija, cijena, zapremina prtljažnika...

Kamiq ima vrlo dobru ponudu motora od tri benzinca i jednog dizelaša, ali uvjereni smo da je upravo ovaj litarski trocilindraš u snažnijoj verziji sa 115 KS idealna mjera za Škodin mali SUV, kako cijenom tako i performansama. U paru sa sedmostepnim DSG mjenjačem mali TSI vrlo uvjerljivo ubrzava te u praksi to izgleda i bolje od obećanih 10 sekundi do 100 km/h. Tačnije, brz odziv mjenjača u kombinaciji sa 200 Nm okretnog momenta u relativno laganom automobilu čine svakodnevnu vožnju i međuubrzanja vrlo lagodnim i ugodnim.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Također, uz nešto veću visinu od tla u vožnji Kamiq je opušteniji i ugodniji od Scale te je uprkos velikim 18-inčnim točkovima vrlo udoban i na lošijim cestama. Ipak, mislimo da bi 17-inčni točkovi i gume većeg bočnog profila više odgovarali njegovoj crossoverskoj prirodi te bi s njima bilo opuštenije tu i tamo voziti po makadamu. Na autoputu Kamiq s ovim motorom lako drži dobre brzinske prosjeke, ali treba biti svjestan da tada mali TSI lako može postati nešto više žedan. U suprotnom i uz umjeren tempo nagradit će vas ugodnom potrošnjom od oko 5 litara, dok je kod nas uz dosta gradske vožnje kraj testa dočekao s prosjekom malo manjim od 7 litara benzina na 100 kilometara.

Kamiq se također može pohvaliti i velikim brojem sistema za pomoć vozaču koji u praksi zaista dobro i nenametljivo rade i rasterećuju vozača čak i na našim lošije markiranim i označenim cestama. Adaptivni tempomat tako ugodno i sigurno prati vozilo ispred sebe te uz DSG može u potpunosti zaustaviti i opet pokrenuti Kamiq bez intervencije vozača. S druge strane za pohvalu je da su Front Assist i Lane Assist sistemi dio serijske opreme već kod osnovnog modela, te su to zaista sistemi koji značajno povećavaju stepen sigurnosti zaštite putnika, ali i pješaka.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Kod Kamiqa najviše pažnje zahtijeva sam proces kupovine, jer iako je riječ o B-SUV segmentu, ponuda opreme i tehnologije je zaista široka, te je lako zaigrati se i doći s Kamiqom do cijene odlično opremljenog Karoqa pa skoro i Kodiaqa. Najbolji primjer za to upravo je testni model koji je uz sve silne opcije premašio cijenu od 50 hiljada maraka. Jasno je da će kupci ovog segmenta rijetko ovako konfigurisati svoj Kamiq, ali u svakom slučaju treba dobro odmjeriti elemente koji su nužni za doplatu. Tako naš izbor pada na Kamiq s istim ovim motorom, ali bez DSG mjenjača koji uz nešto skromniji, ali i dalje solidan paket opreme Ambition košta punih 18 hiljada maraka manje od testnog primjerka. U svakom slučaju, Škoda nam pokazuje da sada zaista ima ponudu za svakoga, bez obzira na to koju veličinu automobila želio. Davno je prošlo vrijeme kada sama veličina automobila diktira njegovu cijenu.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Kamiq Style 1.0 TSI DSG7 Cijena osnovnog modela: 29.856 (Kamiq Active 1.0 TSI 95 KS MT5) Klix.ba izbor: 32.987 KM (Kamiq Ambition 1.0 TSI 115 KS MT6) Cijena testnog modela s opcijama: 50.892 KM

Motor: 3-cilindrični, redni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno, radna zapremina 999 ccm, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, maksimalna snaga 70 kW (115 KS) pri 5.000 - 5.500 okr/min, maksimalan okretni moment 200 Nm pri 2.000 - 3.500 okr/min, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 7-stepeni automatski DSG mjenjač s dvostrukim kvačilom, aluminijske felge prečnika 18 inča s gumama 225/45 R18 Goodyear Eagle F1.

Šasija: Prednji ovjes - Nezavisni tip MacPherson - spiralne opruge - hidraulički amortizeri. Zadnji ovjes - Polukruta osovina, spiralne opruge i hidraulički amortizeri. Upravljački sistem - C-EPS (električni servo upravljač s elektromotorom na stupu upravljača). Krug okretanja - 10,8 metara.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 10 s. Maksimalna brzina - 193 km/h. Potrošnja na testu – 6,9 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,5 l/100 km, kombinovano 5,0 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l. Emisija CO2 - 113 g/km. Ekološka norma - Euro 6d- TEMP.

Dimenzije: Dužina – 4.241 mm. Širina - 1.793 mm. Visina - 1.553 mm. Međuosovinski razmak - 2.651 mm. Visina podnice od tla - 182 mm. Napadni ugao - 17.4°. Silazni ugao - 20°. Prtljažnik – 400 litara. Težina praznog vozila – 1.334 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.765 kg.

Serijska oprema testnog automobila: podni prostirači naprijed i nazad, ESC, rezervni točak umanjenih dimenzija, disk kočnice nazad, alat, dodatna zaštita ispod vozila, branici u boji vozila, ISOFIX, manuelno podešavanje visine prednjih sjedišta, pretinci u prtljažniku, preklopiva stražnja klupa, treći naslon za glavu nazad, crni krovni nosači, samozatamnjujuće unutarnje ogledalo, el. podizači prozora naprijed i nazad, mogućnost isključenja zračnog jastuka suvozača, bočni zračni jastuci + zračne zavjese nazad, osvijetljeni pretinac za rukavice, prednji naslon za ruku naprijed Jumbo BOX, ručke vrata i retrovizori u boji karoserije, "FRONT ASSIST", hromirane dekoracije oko izvoda klime, ručica mjenjača presvučena kožom, elektro podesivi, el. preklopivi i grijani vanjski retrovizori, imobilajzer, indikator za ispuhanu gumu, pretinac za naočale, manuelno podešavanje podrške za leđa kod prednjih sjedišta, zadnji parking senzori, LANE ASSIST, LED glavna svjetla sa korner funkcijom, automatska dnevna svjetla + Coming i Leaving Home funkcija, zadnji brisač, senzor za svjetlo + senzor za kišu, 8 zvučnika, tempomat + limitator brzine, FULL LED zadnja svjetla, CLIMATRONIC, osvijetljenje prtljažnika, paket za pušače, MAXI DOT, "SMART LINK", Bluetooth, Radio Bolero 8", STYLE sjedišta, kišobran, ambijentalno osvjetljenje u crvenoj boji, 2 x USB, pomoć pri kretanju u brdu...

Dodatna oprema na testnom automobilu: Električno otvaranje i zatvaranje prtljažnika, sunset, hromirani okvir oko prozora, Sound system ŠKODA, produžena garancija 4 godine ili 120.000 km, stražnja kamera, KESSY, panoramski krov II, rezervni točak umanjenih dimezija, alu točkovi 7J x 18 Vega AERO, crne polirane, Paket za prtljažnik (mreže u prtljažniku), centralni naslon za ruku naprijed Jumbo Box + 2 USB nazad (samo punjenje), paket za unutrašnjost (bez paketa za pušače+kanta za otpatke + stolići na naslonima prednjih sjedišta), mali kožni paket (MF kožni upravljač+grijani+kontrole za radio i telefon), DSG kontrola kod upravljača, dekor na instrument tabli siva boja + Hot-stamping copper, FULL LED prednja svjetla s korner funkcijom + maglenke, grijana prednja sjedišta + grijanje tekućine za mlaznice, navigacioni uređaj Amundsen + Virtual Cockpit - digitalna instrument tabla, Care connect + Infotainment online 1 godina.

Garancije: 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.