Atraktivna i praktična
64

Testirali smo Škodu Scalu: Kompletan paket za bezbrižnu porodicu

D. B.
Foto: I. Š./Klix.ba
(Foto: I. Š./Klix.ba)
Nakon što je Škoda u augustu 2023. godine predstavila osvježenu Scalu, koju smo se nešto bolje upoznali tokom vožnje u Frankfurtu u februaru ove godine, sada je ovaj model češkog proizvođača stigao i na test. Uzimajući sve u obzir, nameće se zaključak da je riječ o kompletnom paketu za bezbrižan život svake porodice.

Ovog puta smo se sa Scalom družili u periodu od sedam dana i prešli nekoliko stotina kilometara uključujući gradsku vožnju, magistralu i autoput, kako bismo zaista stekli pravu, jasnu sliku o ovom modelu. Već na prvi pogled je ovaj petovratni hatchback, koji će neki možda nazvati i karavanom, ostao pozitivan utisak svojim dinamičnim, modernim i rekli bismo bezvremenskim dizajnom, a značajan doprinos dala je i prelijepa Race plava boja njene karoserije, koja joj jako dobro pristaje.

Kako kažu, izgled je ono što prvo privlači, a Scala je to uspjela svojim oštrim linijama i elegantnim oblikom s primjesom sportskog duha, zbog čega je bila prilično primijećena na ulicama i parkingu. Izdvojit ćemo samo neke njene oku primamljive detalje, među kojim su crni stražnji difuzor i produženi spojler poklopca prtljažnika, kao i staklo koje se proteže čitavim poklopcem prtljažnika na kojem je i natpis "ŠKODA".

Ne treba zaboraviti ni stilski dotjerana LED stražnja svjetla koja su se lijepo uklopila u izgled stražnjeg dijela. Naprijed su također svjetla LED tehnologijom, koja su dobila novi svjetlosni potpis. Ova svjetla su izuzetno efikasna te su pokazala vrhunske performanse tokom različitih noćnih uvjeta, ali i u kišnim uvjetima. Tokom dana posebnu notu izgledu automobila daju LED dnevna svjetla. U uglovima su i svjetla za maglu s korner funkcijom. Uz doplatu je moguće dobiti i Matrix LED svjetla.

Prilikom dizajniranja Scale, očigledno je da su se u Škodi odlučili za blaže, ali ipak uočljive promjene, kojim su "zategnuli bore" i učinili Scalu modernijom. To se prije svega odnosi na branike, naglašene "rešetke" prednje maske osmougaone maske te pomenuta svjetla s novom grafikom.

Naša Scala se "kotrljala" na 17-inčnim srebrnim felgama s AERO crnim poklopcima zaduženim za unapređenje aerodinamike.

Otvaranjem vrata dočekala nas je prostrana unutrašnjost s dovoljno mjesta za putnike na prednjim i stražnjim sjedištima presvučenim tkaninom.. Čak i ako su se u prvom redu nalazile visoke osobe, nakon njihovog komfornog smještanja je ipak ostalo dovoljno prostora za noge/koljena putnika u drugom redu sjedišta. Također, prostora za glavu nazad ima sasvim dovoljno i za najviše putnike.

Tri putnika prosječnih "gabarita" također će bez problema sjesti na stražnju klupu. Kupci će biti zadovoljni i zapreminom prtljažnika zapremine 467 litara, koja se obaranjem naslona stražnjih sjedišta povećava na 1.410 litara. Bočni pretinci, odnosno pregrade, svakako će poslužiti za odlaganje određenih sitnica i spriječiti njihovo kotrljanje po prtljažniku. Za bezbrižno putovanje porodice, sasvim dovoljno.

Inače, dimenzije se nisu mijenjale, Scala je duga 436,2, široka 179,3 i visoka 147,1 cm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 263,6 cm.

U unutrašnjosti je prisutna kombinacija inovativnih recikliranih materijala i novih dekorativnih detalja. Kada je riječ o površinama, u ovom slučaju se radi o kombinaciji mekših materijala i tvrde plastike s tim da su su one u gornjem dijelu svakako ugodnije na dodir. Tvrda plastika u donjem dijelu, odnosno na centralnom tunelu i unutrašnjem dijelu vrata nije djelovala "pretvrdo" prilikom naslanjanja koljena vozača, što često zna biti problem u automobilima.

Novost za Scalu je Selection paket opreme, kojim je bio opremljen i testni primjerak, uz hromirane detalje eksterijera. Prednja sjedišta su udobna i na dužim putovanjima te imaju i više nego solidne bočne potpore, a ne zaostaju ni stražnja. Također, prednja sjedišta testnog modela imala su funkciju grijanja, što će svakako dobro doći tokom zimskih dana. Ugodnom boravku u unutrašnjosti svakako doprinosi i stakleni panoramski krov u okviru Emotion paketa, koji po potrebi propušta mnogo svjetlosti ostavljajući osjećaj prostrane i prozračne kabine, dok je sam strop presvučen crnim materijalom.

Ispred vozača se nalazi trokraki multifunkcionalni upravljač presvučen kožom, koji je veoma ugodan na dodir i koji sadrži fizičku dugmad te dva rotirajuća dugmeta za jednostavno i lako upravljanje pojedinim sistemima, ali i digitalnim 8-inčnim kokpitom smještenim iza njega u osnovnom paketu opreme, odnosno 10,25-inčnim za koji je potrebno izdvojiti više novca. Kada je riječ o ekranu infotainment sistema, 6,5-inčni je postao prošlost te ga je naslijedio 8,25 inčni, no uz doplatu je moguće dobiti navigacioni paket Amundsen s 9,2-inčnim centralnim ekranom osjetljivim na dodir, koji je bio dio testne Scale.

Korištenje je zaista jednostavno, izbornicima i logično posloženim funkcijama se lako pristupa, a sama brzina rada softvera je i više nego zadovoljavajuća. Također, ekran je vidljiv i u uslovima jače sunčeve svjetlosti. Povezivanje je omogućeno bežičnim SmartLink sistemom. Ispod ekrana infotainment sistema i ventilacijskih otvora nalaze se odvojene jednostavne fizičke kontrole ventilacijskog/klima uređaja za brzu i jednostavnu promjenu temperature u vozilu bez potrebe za "gubljenjem" u izbornicima pomenutog ekrana. Ispod njega je prostor za odlaganje mobitela, novčanika i sličnih predmeta, a tu su i dva USB-C porta za spajanje i punjenje uređaja.

Unutrašnjost ima još nekoliko pretinaca za odlaganje sitnica, što je dio Škodinog Simply Clever Plus paketa, a on uključuje pretince ispod prednjih sjedišta, mreže u prtljažniku, zaštitu na vratima od udara, kanticu za otpatke, dvostranu prostirku u prtljažniku gdje se nalazi i 12V utičnica, paket za pušače, kao i držač multimedije za putnike na stražnjim sjedištima. Također, jednostavan, a koristan detalj je držač za mobitel, ključ i nešto sitnog novca pored ručne kočnice.

Dok smo u unutrašnjosti, recimo ponešto o samom iskustvu vožnje u Scali. Što se tiče vozača, on će se lako i udobno smjestiti jednostavnim podešavanjima sjedišta i upravljača, preglednost je odlična, a za one manje vješte tu su i parking senzori podržani kamerom za pomoć pri kretanju unazad. Upravljanje je precizno, Scala se dobro uklapa u gradske gužve i uske ulice zahvaljujući lakom manevrisanju, a izolacija je sasvim pristojna, kako od motora, tako i od okolne buke. Za muzički ugođaj tu je ozvučenje s devet zvučnika, koje pruža jasan i kvalitetan zvuk.

Našu Scalu je pokretao poboljšani 1,0-litarski TSI Evo2 trocilindrični motor s turbopunjačem, koji razvija 115 KS i 220 Nm obrtnog momenta. Ako možda imate predrasude prema motorima male radne zapremine i trocilindrašima, dopustite da vas pokušamo razuvjeriti.

Riječ je zaista o motoru koji je dinamičan, koji ima brz odgovor na pritisak papučice gasa te koji je veoma fleksibilan, a ako niste upoznati, definitivno ćete pomisliti da se ispod haube krije veći i snažniji agregat. Ovaj motor radi rasterećeno u kombinaciji sa sedmostepenim DSG mjenjačem, a koji funkcioniše besprijekorno prilikom promjene stepena prijenosa. Za one kojima koji požele nešto žešću vožnju, na raspolaganju je i sportski mod. Također, DSG je moguće i ručno kontrolisati putem lopatica smještenih iza upravljača.

Pored toga što je iznenadio svojom snagom, "mali" TSI se pokazao i prilično ekonomičnim. Tokom testa u uslovima stroge gradske vožnje je na ulicama Sarajeva uz poznate saobraćajne gužve i uključen klima uređaj trošio oko 8,5 litara. Potrošnja goriva autoputu pri brzini do 130 km/h nije prelazila 5,5 litara, dok je izlaskom na magistralu Scala postala još ekonomičnija uz prosječnu potrošnju od 4,5 litara, mada je potrošnja padala i ispod 4 litra. Uz malo privikavanja na DSG mjenjač i blaži pritisak papučice gasa, ove brojke bi mogle biti i niže. Motor je radio mirno, tiho i bilo je jasno da se uopće ne muči pri pomenutoj brzini od 130 km/h, naprotiv, bilo je prostora za još bržu i jednako ugodnu vožnju, ali ograničenja...

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Dio respektabilne serijske opreme, koju posjeduje Scala, čine sistem za pomoć pri kretanju u brdu, senzor prepoznavanja saobraćajnih znakova, indikator umora vozača, Front Assist, Lane Assist, tempomat, KESSY GO sistem otvaranja vozila, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, termoizolaciona stakla i još mnogo toga.

Što se tiče dodatne opreme, pored već navedenog Simple Clever Plus paketa, ona podrazumijeva Assisted Drive plus (samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, Lane Assist, Front Assist, grijani elektronski podesivi i preklopivi bočni retrovizori,senzor za kišu i svjetla, adaptivni tempomat s limitatorom brzine, LED stražnja svjetla, prednja svjetla za maglu s korner funkcijom), hrom paket (Sunset, hromirani okviri oko prozora), 17-inčne Kajam srebrne felge s crnim Aero poklopcima, trokraki grijani MF sportski upravljač s DSG upravljanjem, zimski premium paket (USB C utori za punjenje, grijana prednja sjedišta, grijano prednje vjetrobransko staklo, samozatamljujući unutrašnji retrovizor, osam zvučnika, indikator nivoa tečnosti za brisače, Climatronic, grijanje prednje mlaznice, SmartLink Plus), Light and View Plus paket (samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, elektronski podesivi, preklopivi i grijani bočni retrovizori, senzor za kišu i svjetla, MATRIX Beam svjetla, dinamička kontrola svjetala, LED stražnja svjetla, prednja svjetla za maglu s korner funkcijom), navigacioni paket (glasovna kontrola, web radio, navigacioni 9,2-inčni uređaj Amundsen, osam zvučnika, digitalna instrument tabla, SmartLink Plus), Emotion paket (panoramski krov, staklo sa spojlerom na krovu, Sunset, crna obloga krova), Convenience Premium paket sa Safe funkcijom (stražnja kamera, izbor načina vožnje, električno otvaranje prtljažnika, digitalna instrument tabla, Kessy Entry, alarm plus opcija samostalnog parkiranja), Remote Access i Infotainment Online u periodu od tri godine.

Kada je riječ o cijenama, osnovni model koji pokreće pomenuti motor košta 36.425 KM. Odabirom brojnih dodatnih opcija cijena može značajno narasti, tako da je za testni model opremljen paketom Selection i dodatnom opremom potrebno izdvojiti 59.267 KM. Garancija traje pet godina, odnosno 150.000 pređenih kilometara.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Scala Selection 1.0 TSI DSG7

  • Cijena osnovnog modela: 34.858 KM

  • Cijena testnog modela s opcijama: 59.267 KM

  • Motor: 3-cilindrični, redni, turbobenziski, smješten naprijed poprečno, radna zapremina 999 ccm, kompresija 11,4 : 1, maksimalna snaga 85 kW (115 KS), maksimalan okretni moment 200 Nm pri 2.000 - 3.500 okr/min, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

  • Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 7-stepeni automatski DSG mjenjač s dvostrukim kvačilom, aluminijske felge prečnika 18 inča s gumama 225/45 R18 Goodyear Eagle.

  • Šasija: Prednji ovjes - Nezavisni tip MacPherson - spiralne opruge - hidraulički amortizeri. Zadnji ovjes - Polukruta osovina, spiralne opruge i hidraulički amortizeri. Upravljački sistem - C-EPS (električni servo upravljač s elektromotorom na stupu upravljača). Krug okretanja - 10,9 metara.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 9,6 s. Maksimalna brzina - 202 km/h. Potrošnja na testu – od 5,5 do 8,5 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 7,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,8 l/100 km, kombinovano 5,5 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l. Emisija CO2 - 125 g/km.

  • Dimenzije: Dužina – 4.362 mm. Širina - 1.793 mm. Visina - 1.471 mm. Međuosovinski razmak - 2.649 mm. Prtljažnik – 467 litara. Težina praznog vozila – 1.416 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.774 kg.

  • Serijska oprema testnog modela: Škoda Scala Style

  • Garancija: 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara