Već odavno smo navikli da Škoda nudi i Scout verzije svojih modela koji su u pravilu odlično opremljeni i donose upotrebljivost u svim uslovima vožnje. Tačnije, nude zanimljivu alternativu SUV modelima, bez obzira na veličinu i klasu. Superb kao najveći i najluksuzniji model Škode također ima šta za ponuditi u takvoj formi te je teško ostati ravnodušan na količinu prostora, komfora i svestranosti koju nudi.
Superb Scout je, očito, zasnovan na karavanskoj verziji Superba, koji je uz nekoliko jednostavnih trikova i tehnologiju dostupnu na policama Volkswagen grupacije dobio i neočekivano sposobnu "offroad" komponentu. Odmah da naglasimo da ovo "offroad" ipak uzimamo s rezervom, ali da je ovaj Scout svakako spreman za silazak s asfalta.
Nakon redizajna svog najluksuznijeg modela Škoda je prvi put ponudila Scout verziju za Superb, a s obzirom na to da se na većini tržišta upravo karavanski Superb više traži nego limuzina, potpuno je logično bilo ponuditi i ovakvu funkcionalniju i prestižniju verziju. Također, Superbom Scout je Škoda zaista upotpunila svoju ponudu modela spremnih na terensku vožnju.
Superb Scout se tako mnogim detaljima ističe kao poseban model, pa je i na prvi pogled jasno da stiže opremljen i za loše ceste i teren. Posebni branici, plastična ojačanja i zaštite, ali prije svega i ovjes povišen za 15 mm jasna su najava izviđačkih sklonosti ovog Superba. Naravno, tu je i dosta dizajnerskih detalja koji mu daju poseban izgled, kao što su brojne značke, posebni točkovi, ali i uređenje unutrašnjosti i materijali koji su svojstveni samo Scoutu.
U svakom slučaju, ionako impozantna, velika i moderna karoserija Superba sada je još upečatljivija, ali je pohvalno da svi ovi "offroad" detalji nisu previše kičasti i ne narušavaju osnovnu formu automobila.
Unutrašnjost i ovdje prije svega oduševljava prostranošću, na svakom mjestu i u svakom detalju. Kako god se namjestili na ugodnim prednjim sjedištima, iza vas će ostati dovoljno mjesta i za noge dvometraša, a jednako dovoljno prostora ima i u širinu. Prtljažnik je apsolutni rekorder te se sa 660 litara pravilnim oblikom i velikim otvorom jednostavno nije lako sjetiti za koje to potrebe ne bi bio dovoljan. Kada tome dodamo vrlo praktične "simply clever" dodatke za pričvršćivanje prtljaga i podesivu roletnu prtljažnog prostora, te dodatne pretince, jasno je zašto je ovakav Superb pravi miljenik velikih porodica.
Unutra nije ugodno samo zbog pukog prostora, boje i materijali, kao i drveni umeci koji su u ovom slučaju dobro uklopljeni i dizajnirani čine ugođaj boravka u zaista kvalitetnom i udobnom automobilu. Istina, naprijed bismo možda poželjeli nešto veću donju površinu sjedišta koja, inače, imaju vrlo dobre bočne oslonce.
Vozačko okruženje je i dalje vrlo moderno, tačnije nudi možda i idealan spoj modernog s velikim ekranom infotainmenta i virtuelnim kokpitom uz klasična ergonomska rješenja. Lako je sve funkcije naći i bez gledanja i već sada pomalo s nostalgijom i divljenjem gledamo ovako jednostavna i dobra vozačka okruženja koja malo po malo postaju endemska vrsta.
Sviđa nam se: ponuda prostora, vozne osobine, ugodan i podesiv ovjes, kvalitet izrade, ergonomija...
U vožnji je već i na prvim kilometrima bilo jasno da je ovo znatno drugačiji auto od klasičnog Superba te da nije riječ samo o vizuelnim razlikama.
Podesivi ovjes sa DCC amortizerima uz povišenu podnicu od tla dao je jednu potpuno novu dimenziju dinamici Superba i to dozu udobnosti i opuštenosti na lošim cestama koja se idealno uklapa u njegov ukupan imidž. Još jednom nam se potvrdilo da aute iz VAG grupacije zaista treba specificirati s ovim podesivim amortizerima, jer za vrijednost manju od jednog panoramskog krova dobijete podesiv i ugodan auto koji je dosta bolje voziti od onog bez takvih amortizera.
U comfort načinu rada Superb je zaista ugodan kako za duga putovanja na autoputu tako i na lošim i zavojitim cestama, s tim da je tada pri brzim promjenama smjera naginjanje karoserije znatno više izraženo. Ipak za takve uslove tu je sportski način rada koji znatno ukruti amortizere, ubrza odziv motora i mjenjača, ali i upravljač učini težim. To je dovoljno da kroz zavoje Scout postane upravljiviji i poslušniji, s tim da upravljač uprkos težini ostaje jednako bezosjećajan. Ipak, teško mu je to zamjeriti s obzirom na to da mora zadovoljiti i potrebe terenske vožnje.
Ne sviđa nam se: cijena, preglednost, bezosjećajan upravljač, donja površina sjedišta...
Upravo na izletima van asfalta Superb Scout može ugodno iznenaditi. Iako visina od tla nije mjerljiva ni SUV modelima, a kamoli pravim terencima, odličan pogon na sve točkove i snažan motor čine da kroz blato i neuređene ceste ide vrlo suvereno i bez stresa za vozača. Kada teren postaje zahtjevniji dolazi do izražaja limiti ovakve karoserije. Najveća smetnja pri prelasku preloma terena su vrlo dugački prevjesi i naprijed i nazad, tako da je sa Scoutom vrlo lako zapeti za teren pri takvim manevrima, a plastični branici ipak nisu namijenjeni takvim udarima. S druge strane, uz dobre M+S gume ostat ćete iznenađeni gdje će se sve Scout s lakoćom ispeti. Najbolje od svega, odradit će to takvom lakoćom i komforom za putnike, skoro kao pri vožnji asfaltnim cestama.
Vrlo impresivan pogonski sklop savršeno je upotpunio poznati 2.0 TDI motor. U Scoutu je moćnih 190 KS i 400 Nm idealna mjera i savršeno upotpunjava njegov višenamjenski karakter. Na testu smo u prosjeku trošili imanje od 7 litara dizela na 100 kilometara, dok će na putovanjima opuštenijeg tempa taj prosjek lako pasti i na oko 5 litara. Vrlo pohvalno s obzirom na veličinu i snagu ovog Superba.
Možda i najveća prepreka u afirmaciji Superba Scout kao idealne alternative za sličan SUV je njegova cijena. Ipak, riječ je o najluksuznijem i najvećem modelu ove marke koji sa sobom nosi pregršt tehnologije, a to na kraju rezultira cijenom koja se opasno približila iznosu od 100 hiljada maraka. To je teritorija u kojoj izbora zaista ne nedostaje, ali bez obzira na cijenu, ostaje činjenica da je Superb Scout hvale vrijedna alternativa za porodične, ali i poslovne ljude koji zaista jednim automobilom mogu u potpunosti zadovoljiti sve svoje potrebe.
Najviše od svega cijenimo što nam je Superb Scout pokazao i dokazao da je zaista sposoban za skoro sve terene i uslove iako je zasnovan na ugodnoj limuzini.
Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbo-punjač. Radna zapremina 1.968 ccm. Najveća snaga 190 KS od 3.500 do 4.000 okr/min. Najveći obrtni moment 400 Nm od 1.900 do 3.300 obr/min. Promjer i hod cilindra 81 mm x 95,5 mm. Stepen kompresije 15,5:1.
Prijenos snage: Prijenos snage preko obje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom (DSG). Felge prečnika 18 inča, gume 235/45 R18 (Dunlop Winter Sport 5).
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,1 s. Maksimalna brzina - 223 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,7 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,5 l/100 km, kombinovano 4,9 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 66 l. Prosječna emisija CO2 - 146-187 g/km. Euro 6d.
Dimenzije: Dužina – 4.863 mm. Širina - 1.864 mm. Visina - 1.496 mm. Međuosovinski razmak - 2.838 mm. Zapremina prtljažnika - od 660 do 1950 litara. Masa praznog vozila – 1.612 kg.
Serijska oprema: Tekstilni prostirači, rezervni točak umanjenih dimenzija, zaštita ispod vozila, izbor načina vožnje "DRIVING MODE SELECT", 3-kraki MF upravljač presvučen kožom (Sportline), ISOFIX, preklopiva stražnja klupa s naslonjačem za ruku, el. podesivo sjedište vozača s funkcijom memorije, manuelno podešavanja visine sjedišta suvozača, krovni nosači, treći naslon za glavu nazad, grijana prednja sjedišta, "KESSY FULL" bez SAFE sistema, "SUNSET" samozatamnjujuće unutarnje ogledalo, prednji zračni jastuci, zračni jastuk za koljena naprijed, mogućnost isključenja zračnog jastuka suvozača, bočni zračni jastuci i zavjese naprijed, naslon za ruku naprijed, "FRONT ASSIST", ručica mjenjača presvučena kožom, osvijetljen prostor kod nogu naprijed i nazad, vanjski retrovizori s funkcijom memorije, samozatamnjujući, el. podesivi/preklopivi i grijani, 12-volt utičnice, indikator za ispuhanu gumu, ukrasne lajsne na pragovima vrata naprijed i nazad, el. podrška za leđa za sjedište vozača, parking senzori naprijed i nazad, LED dnevna svjetla, "LIGHT ASSISTANT" ("COMMING HOME", "LEAVING HOME", "TUNNEL LIGHT", "DAY LIGHT"), zadnji brisač, 3 ključa, 8 zvučnika, 2 svjetla za čitanje naprijed, LED zadnja svjetla, tempomat s limitatorom brzine, zadnja svjetla za maglu, LED prednja svjetla za maglu, CLIMATRONIC, lampa u prtljažnom prostoru, "MAXI DOT" u boji, "SMART LINK+", komforna telefonija - Bluetooth, alu točkovi "BRAGA" 8,5Jx18" i gume 235/45 R18 94W, radio BOLERO, tekstilna sjedišta, glasovno upravljanje+pojačivač glasa, hrom paket, pretinac ispod sjedišta suvozača, ambijentalno osvjetljenje, pomoć pri kretanju u brdu - OFF Road, parking kočnica, 2X USB, alu pedale.
Dodatna oprema na testnom automobilu: Business siva metalik, automatsko otključavanje rolo pokrivača s multifunkcionalnim džepovima, mehaničke roletne na bočnim zadnjim prozorima, grijana prednja i zadnja sjedišta, zaštita pri transportu vozila, dodatno el. grijanje, samo za diesel motore, digitalna instrument tabla, grijane mlaznice za pranje vjetrobranskog stakla, SMART LINK + SMART GATE + Wireless RSE App, garancija 5 godina, do 150.000 km, zadnja kamera, zračne zavjese i bočni zračni jastuci naprijed i nazad, dodatna zaštita odozdo prednjeg dijela i od udara kamenčića, adaptivna kontrola šasije DCC za paket za loše puteve + odabir načina vožnje, preklopiva kuka za vuču s adapterom, virtualna pedala (simply clever otvaranje prtljažnika), "Acoustic" prozori naprijed sa SUNSET funkcijom, mali kožni paket (3-kraki multifunkc. grijani kožni upravljač s komandama za radio i telefon) s DSG upravljanjem, LED paket (LED glavna svjetla i zadnja svjetla, LED osvjetljenje reg. tablice) + Matrix Beam funkcija + svjetla dobrodošlice + dinamički žmigavci + čišćenje farova, prednja svjetla za maglu s CORNER funkcijom, komforna telefonija, bežična antenska konekcija, WLAN+bežično punjenje mobitela, polirani-antracit 18 inčni BRAGA naplaci, zvučni sistem CANTON- 10 zvučnika, centralni zvučnik, subwoofer i digitalni equalizer, sistem za navigaciju COLUMBUS (Apple konekcija, integrisane mape Evrope, glasovna kontrola).
Garancija: 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara.