Volkswagen se ovaj put odvažio i prvi u segmentu ponudio SUV Coupe mješanca koji se u njihovoj ponudi treba smjestiti između jednostavnijeg i smirenijeg T-Crossa i za nijansu većeg T-Roca. Nije teško zbuniti se i naći prave razlike između ova tri modela jer su i dimenzijama i izgledom vrlo slični, ali najlakše je to objasniti da su T-Cross i Taigo nastali na MQB A0 platformi koju izvorno koriste Polo, Fabia i Ibiza, dok se T-Roc smatra za klasu ili pola klase većim modelom i nastao je na MQB A1 platformi Golfa sedme generacije.
Koliko god male razlike bile između ovih modela, prilično je sigurno i izvjesno da atraktivan CUV Coupe kao što je Taigo ima smisla i svoje mjesto na tržištu. Naime, u ovom segmentu u kojem cijena igra vrlo važnu ulogu, te uz drastičan porast cijena novih automobila u zadnjih godinu i po, Tiago dolazi kao odlična alternativa za porodični kompakt koji ima dovoljnu količinu prostora, stila i tehnologije.
Dakle, kako je proporcijama vrlo sličan, da ne kažemo identičan T-Crossu, zakošena linija krova nije mnogo narušila ponudu prostora unutra. Na zadnjim sjedištima dovoljno je prostora, otprilike kao u nekom manjem kompaktu C segmenta, dok je kapacitet prtljažnika u suštini vrlo dobar, pogotovo ako Taigovih 440 litara zapremine uporedimo sa 380 litara zapremine prtljažnika u Golfu 8.
Kupeovska linija krova u kombinaciji sa povišenim SUV stilom trend je kojeg je "izmislio" SsangYong sa Actyonom još 2005. godine, a u pravoj mjeri popularizovao BMW sa svojim X6. Od tada takvi SUV modeli su sve češći i poželjniji i sada intenzivno počinju dolaziti i kod pristupačnijih marki i modela. Slično kao i kod limuzina sa takvim stilom to znači da uz estetiku koja je nekome privlačnija, dobijete i nešto niži zadnji dio koji rezultira manjim prostorom za glave putnika ali i lošiju preglednost unazad. Zanimljivo, Taigo nema problema sa ponudom prostora za prosječno visoke putnike, ali preglednost unazad naravno nije baš najbolja pa se svakako preporučuju parking senzori i/ili kamera za parkiranje.
Sviđa nam se: performanse motora, upravljivost, zapremina prtljažnika...
Atraktivan izgled uz sportski R Line paket čini Taigo dodatno privlačnim, a kada se tome doda i sjajan 1,5-litarski turbobenzinski motor od 150 KS onda je prilično jasno da bi ovako konfigurisan Taigo mogao biti i zabavan u vožnji.
Zaista to i jeste, odlična ubrzanja uz efikasan DSG mjenjač sa dvostrukim kvačilom čine Tiago dovoljno brzim da se može nositi sa nekim sportskim kompaktima, dok 18-inčni točkovi sa UHP gumama i sportski podešen ovjes dozvoljavaju da se njime zaigrate i kroz zavoje. Kako je istovremeno prilično lagan Taigo nema probleme sa podupravljanjem pa je kroz vezane zavoje vrlo upravljiv i precizan, dok kroz dugačke zavoje može ostati vrlo neutralan na visokim brzinama.
Loša strana ovih sportskih osobina je činjenica da je udobnost morala biti kompromitovana, pa je ovako opremljen Taigo R Line vrlo grub i neudoban na lošijim cestama, pa čak i pri nižim brzinama pri vožnji po gradu. Na žalost tu do izražaja dolazi činjenica da nazad nema multilink osovinu, te bi svakako od velike pomoći ovdje bili adaptivni DCC amortizeri.
Ne sviđa nam se: grub ovjes, preglednost, cijena...
S druge strane, snažni TSI motor odlično ispunjava zadatke zabavne ali i ekonomične vožnje, vrlo je uglađen i tih, pa će na dugim putovanjima biti vrlo ugodan i na otvorenoj cesti zadovoljiće se i sa manje od 5 litara benzina na 100 kilometara. Ipak, za većinu kupaca kako zbog cijene tako i ukupnog paketa mislimo da je optimalan izbor 1,0 TSI motor sa 110 KS i nešto skromniji ali ugodniji Style paket opreme.
Dodatni razlog za takvu konfiguraciju je i sama cijena, jer ako se zaigrate sa brojnim opcijama koje nudi Taigo lako ćete preći prag od 55 hiljade maraka, baš koliko je košta i testni model. Naravno da je u ovakvom izdanju vrlo privlačan i poželjan, ali ne treba zaboraviti da je ipak riječ o automobilu baziranom na Polu, pa tako na primjer Taigo 1.0 TSI Style koji košta 44 hiljade maraka izgleda kao mnogo razumnija opcija, pogotovo jer i u tom izdanju sasvim solidan nivo opremljenosti. Naravno, svi auti su drastično poskupili u prethodnom periodu, a popularni SUV i crossover modeli poput Taiga sebi mogu dozvolit i više cijene jer tržište u ovom segmentu gotovo da ne pita za cijenu.
Ono što je sigurno, Volkswagen je sa Taigom napravio odličan potez i u vrijeme kada je ionako oskudna ponuda i dostupnost novih automobila u kompetitivnom segmentu malih crossovera i SUV-ova nudi nešto novo, pa iako su 2008, Captur i Puma već ustaljeni bestselleri prilično je izvjesno da bi im sa dvojcem T-Cross i Taigo Volkswagen mogao značajno pokvariti dosadašnje rezultate.
- Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen Taigo R line 1.5 TSI DSG
- Cijena osnovnog benzinskog modela: 41.867 KM
- Cijena testnog modela: 55.683 KM
-
Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, benzinski, turbo-punjač. Radna zapremina 1.498 ccm. Najveća snaga 150 KS od 5.000 do 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 250 Nm od 1.500 do 3.500 obr/min.
-
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). Felge prečnika 18 inča, gume 225/40 R18 (Bridgestone Turanza).
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 8,3 s. Maksimalna brzina - 212 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,9 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja u kombinovanom WLTP ciklusu od 5,1 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 40 l. Prosječna emisija CO2 po WLTP - 116 g/km. Emsioni standard - Euro 6d-ISC-FCM.
-
Dimenzije: Dužina – 4.271 mm. Širina - 1.757 mm. Visina - 1.515 mm. Međuosovinski razmak - 2.554 mm. Zapremina prtljažnika 440 litara. Masa praznog vozila – 1.229 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.750 kg.
-
Serijska oprema: Volkswagen Taigo 1.5 TSI DSG R Line
-
Opcijska oprema na testnom automobilu: grijanje prednjih sjedišta, keyless access, kamera za parkiranje, digital cockpit pro, izbor načina vožnje, paket crni krov i crna kućišta retrovizora, alu felge Misano u prečniku 18 inča, We Connect plus sa ugovorom od 3 godine, Discover Pro navigacija, Kings Red metalik boja karoserije.
-
Garancija: 4 godine ili 120.000 km, zavisno od toga šta nastupi prvo.