Testiramo novi Renault Clio: Prešli smo 13 hiljada km za 45 dana, upoznali Clio i BiH
Od prvog jula do 15. avgusta imali smo zaista žestok tempo, a Renault Clio Edition One je stoički podnio ritam od skoro 300 kilometara po danu, te smo na kraju test završili sa više od 13 hiljada kilometara pređenih u 45 dana. Uz samu kilometražu uspjeli smo Clio isprobati u doslovno svim uslovima, od vožnje po ekstremnim gradskim gužvama, otvorene ceste, vožnje na autoputu, vožnje sa jednom osobom i vožnje sa četiri osobe i njihovim prtljagom, pa samo na kraju dobili vrlo relevantne podatke ali i utiske o jednom od najuspješnijih modela Renaulta u historiji ove marke.
Najniža zabilježena potrošnja goriva na testu: 2,9 l/100 km Prosječna potrošnja goriva na cijelom testu: 3,98 l/100 km Prosječna brzina na trećem dijelu testu: 46,1 km/h Od početka do kraja testa sipali smo Petrol QMax goriva: 524,4 litara Konfiguracija cesta u cijelom trajanju testa: 77% otvorena cesta
U našim prethodnim izvještajima možete čitati o estetici, praktičnosti i samim utiscima u vožnji, a konačan utisak o petoj generaciji Clija u suštini je ostao vrlo pozitivan. Treba još jednom napomenuti da smo vozili Clio Edition One sa najbogatijom mogućom opremom, te je činjenica da će malo koji Clio prodan u BiH biti specificiran sa ovako dugačkim spiskom opreme i sa tako visokom finalnom cijenom. Ipak, Edition One nam je zahvaljujući tome pokazao sve moguće talente Clija, te je potvrdio da je ovo zaista važan model za Renault, uprkos sve većoj popularnosti Captura i ostalih SUV modela u njihovoj ponudi.
Nakon naših 13 hiljada kilometara i ukupnih skoro 30 hiljada kilometara na satu testnog Clija možemo potvrditi da je mali Francuz bio i ostao jedan od najboljih pripadnika B segmenta. Iako savremeni mali auti poput Clija koji su doslovno nakrcani modernom tehnologijom, sistemima pomoći i infotainmentom često pate od dječijih bolesti takvih sistema koji moraju biti prilagođeni jeftinijim modelima činjenica je da sa Clijom nismo imali takvih problema. Istina izuzetno bogati infotainment sistem i Multi-Sense sistem u Cliju bi ponekad mogao biti responzivniji i brži, ali u suštini svoje funkcije je uspješno obavljao, a zahvaljujući velikom vertikalnom ekranu na centralnoj konzoli zaista je pregledan i lako se navići na njegovo korištenje. Od sistema pomoći vozaču jedino možemo kritikovati sistem automatskog aktiviranja i gašenja dugih svjetala koji ipak kasni i teže prepoznaje pravu situaciju kada treba ugasiti ili upaliti duga svjetla. Nakon nekoliko grešaka ovog sistema počnete duga svjetla paliti na "starinski" način.
Unutrašnjost Clija je vrlo ugodna i s obzirom na samu veličinu i klasu vrlo prostrana, a sjedišta koja su udobna će višim vozačima ipak biti premala sa slabom potporom u zavojima. Ako Clio odlučite koristiti za porodična putovanja prtljažnik sa 366 litara ulazi skoro u teritoriju C segmenta te će Clio lako odraditi i duža putovanja. Za kvalitet materiala i završne obrade u Cliju nakon ove kilometraže možemo reći da su prosječni. I daje je sve na svom mjestu, kožne obloge ne pokazuju znakove trošenja i habanja ali se pojavljuju zvukovi iz plastičnih obloga, što posebno postaje primjetno pri hladnim jutrima i na lošijim cestama.
Testni Clio u upečatljivoj tirkiznoj boji smo nakon kraja testa odvezli na pregled u ovlašteni Renault servis Guma M u Sarajevu, taman kada je putni računar pokazao da do redovnog servisa preostaje osam dana. Ovlašteni serviseri su pregledali stanje kočnog sistema, zračnost ovjesa, nivo svih tekućina, kao i generalno stanje karoserije i ostalih potrošnih dijelova. Na kraju smo iz Gume M dobili informacije o zdravstvenom stanju "našeg" Clija. "Izvršili smo pregled vozila, ustanovljeno je da su kočni diskovi potrošeni oko 20 odsto, nivo ulja u motoru je uredan, dok nedostaje malo rashladne tekućine, što je i normalno da ispari s obzirom na dosad pređenu kilometražu i visoke temperature. Također, pregledali smo i ovjes koji je sasvim uredan, bez ikakvih problema", rečeno nam je u servisu. S obzirom da je bilo vrijeme za mali servis zanimalo nas je koliko bi nas to koštalo, pa vam donosimo detaljan pregled svih dijelova i cijena.
Generalno pozitivan utisak i zaključke o Cliju nakon ovog testa posebno je poboljšao 1,5 dCi turbodizelski motor. Iako nam je poznat od prije sa brojnih testova u raznim automobilima Renaulta, Nissana i Mercedesa, ovaj put nas je defitnitivno uvjerio da isforsirani i ubrzani trendovi hibridizacije i elektrifikacije automobila imaju slabog smisla, pogotovo na tržištima poput našeg. Zaista, malo je motora koji će vas voziti ovako ugodno, elastično i tiho uz ovako malo goriva. Na kraju smo test završili sa prosjekom, naglašavamo prosjekom, od samo 3,98 litara na 100 kilometara, dok ni uz najbolju volju i u ekstremnim gradskim uslovima nismo uspijevali trošiti više od 5 litara na 100 km. Na kraju smo uz veliku podršku kompanije Petrol Bosna i Hercegovina potrošili ukupno 524 litra njihovog kvalitetnog QMax dizela, te je svakako i ovo gorivo jedan od razloga zašto smo mogli iskoristiti puni potencijal performansi i štedljivosti ovog motora.
Renault Clio nam je nakon našeg redovnog i sada ovog "hard" testa potvrdio da je zaista sa razlogom jedan od najpopularnijih automobila u segmentu, te da definitivno zaslužuje prefiks favorita. Uz odličan izbor motora i bogatu osnovu opremu može se zažmiriti na neke nedostatke koje možemo u šali nazvati i francuskim šarmom.