Testovi
46

AUTO TEST / Toyota Yaris Bi-Tone 1,33 VVT-i: Neočekivana atrakcija

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
Toyota je na vrlo pametan način odlučila osvježiti svoj Yaris. Kako nije bilo potrebe za suštinskim i konstrukcijskim izmjenama, kreirali su paket Bi-Tone zahvaljujući kojem je Yaris iznenada postao prava gradska atrakcija.

Nakon redizajna, kada je dobio neobičnu masku i još nekoliko atraktivnijih detalja, Yaris je i dalje ostao siguran izbor u klasi malih gradskih kompakta. Uprkos svojim vrlinama poput kvaliteta i praktičnosti, nedostajala mu je doza privlačnosti zbog koje bi za njim posegnuli i nešto mlađi kupci, tačnije oni koji žele i vizuelno zabavan auto.

Da bi ga učinili privlačnijim u Toyoti su posegnuli za prilično provjerenim potezima koji uvijek "pale". Yaris Bi-Tone dobio je tako krov u crnoj boji i još poneki detalj u crnoj boji na karoseriji, što uz posebne aluminijske naplatke i unutrašnje uređenje gdje dominira, pogađate, crna boja čini Yaris osjetno ugodnijim, kako na pogled tako i u vožnji.

Kako bi se posebno isticao Yaris Bi-Tone je ograničen izborom na samo tri boje karoserije, biserno bijela sa sivim enterijerom, metalik crvena s crnim enterijerom i metalik bronzana u toplo-sivim tonovima enterijera. Nekako nam se čini da je upravo ova crvena u kombinaciji s crnom najatraktivnija. Privlačili smo poglede kao da nismo vozili model koji u svom izvornom obliku puni već petu godinu. Yaris Bi-tone na prvi pogled zaista izgleda kao mali sportski auto iako on to nije, što smo nekoliko puta morali i objašnjavati radoznalim prolaznicima. U svakom slučaju efekt je postignut, Yaris nikada nije bio privlačniji.

U vožnji Yaris nije donio nikakva iznenađenja. Siguran je i predvidljiv kroz zavoje, neočekivano tih i ugodan čak i za dug put pa i dalje ostaje jedan od najkompletnijih automobila ovog segmenta. Također, prednost je i prostrana kabina koja čak i nazad nudi dovoljno mjesta pa će Yaris sa lakoćom biti i primarni porodični auto.

Unutra je u Bi-Tone izdanju ugodnije utoliko što je crna obloga krova, koja se inače skupo doplaćuje kod većine marki, podigla osjećaj kvaliteta. Čini se da Yaris uz par lakiranih detalja, kožni volan i veliki ekran osjetljiv na dodir uz ugodno profilisana sjedišta gotovo koketira s premium klasom.

Poznati i provjereni atmosferski benzinac zapremine 1,33 litra i 99 KS možda pored modernih turbobenzinaca izgleda zastarjelo, ali je on odlična mjera za Yaris. Dovoljno je snažan i ne pretjerano rastrošan, pa je kod nas trošio blizu 6,5 litara benzina na 100 kilometara. Manjak obrtnog momenta i snage postaje primijetan pri višim brzinama ili kada je u automobilu više putnika. Tada ga treba više "cijediti", a onda postaje bučno u kabini i prosjek potrošnje primijetno raste.

Toyota je od poznatog Yarisa uspjela uz vrlo provjerene metode napraviti prilično drugačiji i znatno privlačniji mali auto. Kupci koje privuče svojim novim stilom ujedno će znati cijeniti njegove klasične vrijednosti i kvalitet. U Toyoti su napravili jednostavan, ali odličan i vrlo efektan posao, a sve to ne treba previše platiti. Ovako kompletno opremljen Yaris BI-TONE košta 25.290 KM, a još bogatiji BI-TONE+ opremljen i tempomatom, LED prednjim dnevnim svjetlima i automatskim, dvozonskim klima uređajem košta 26.470 KM. U oba slučaja u cijeni se podrazumjeva i atraktivna metalik boja karoserije.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Toyota Yaris Bi-Tone 1,33 VVT-i Cijena osnovnog modela: 19.950 KM Cijena testnog modela: 25.290 KM

Motor: 4-cilindrični, DOHC, 4 ventila po cilindru, 4-taktni, benzinski, varijabilno upravljanje ventilima, elektronsko ubrizgavanje goriva, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.329 ccm. Maksimalna snaga 73 kW – 99 KS pri 6.000 okr/min. Maksimalni okretni moment 125 Nm pri 4.000 okr/min. Promjer i hod klipa – 72,5x80,5 mm. Kompresija 11,5:1.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni manuelni mjenjač. Felge prečnika 16 inča, gume 195/50 R16.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 11,7 s. Maksimalna brzina - 175 km/h. Potrošnja na testu – 6,5 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,5 l/100 km, kombinovano 5,4 l/100 km. Zapremina rezervoara – 42 l. Emisija CO2 123 g/km.

Dimenzije: Dužina - 3.885 mm. Širina - 1.695 mm. Visina - 1.510 mm. Međuosovinski razmak - 2.510 mm. Prtljažnik – 286/768 litara. Težina praznog vozila - 1.090 kg. Ukupna težina vozila – 1.470 kg.

Serijska oprema: Unutarnja obloga krova u crnoj boji, Detalji upravljača, armature, vrata i sjedala u sivoj, smeđoj ili crnoj boji, Električno pokretanje prednjih i zadnjih stakala (One Touch za vozača), Okvir ručice mjenjača u sjajno crnoj boji "Piano Black", Središnji naslon za ruke naprijed, BiTone izgled mjerača, U kožu obučeni upravljač, ručica mjenjača, ručna kočnica sa smeđim šavovima, Kozmetičko ogledalo sa vozačeve i suvozačeve strane sa svjetlima, Džep u naslonu prednjeg suvozačevog sjedala, Zračni jastuk za koljena vozača, bočne zračne zavjese naprijed i nazad, Krov, A i C stub, dijelovi prednjih blatobrana i maske, retrovizori - u crnoj metalik boji, 16" aluminijski naplatici, strojno obrađeni, gume dimenzija 195/50 R16, Maska hladnjaka u crnoj boji sa mat obrubom, Dodatno zatamnjena zadnja stakla, Zadnji spojler, ABS (Anti-lock Braking System) - sistem protiv blokiranja točkova, EBD (Electronic Brakeforce Distribution) - elektronska raspodjela sile kočenja, BA (Brake Assistance) - sistem pomoći pri naglom kočenju, WIL - sistem za zaštitu od trzajne povrede vrata, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, mogućnost isključivanja suvozačevog zračnog jastuka, bočna ojačanja, povlačenje papučica pri sudaru, povlačenje upravljača pri sudaru, pirotehnički zatezači prednjih sigurnosnih pojaseva, prednji i zadnji sigurnosni pojasevi sa vezivanjem u tri tačke, graničnik sile zatezanja sigurnosnih pojaseva, podsjetnik na vezanje sigurnosnih pojaseva naprijed i nazad, prednji i zadnji nasloni za glavu podesivi po visini, tri naslona za glavu nazad, ISOFIX sistem postavljanja dječijeg sjedišta pozadi, manuelni klima-uređaj, upravljač podesiv po visini i dubini, upravljanje audio-sistemom sa upravljača, vozačevo sjedište podesivo po visini, električni podizači prednjih stakala, MP3 CD radio sa RDS-om i 6 zvučnika, naslon zadnjeg sjedišta djeljiv 60/40, svjetlo za čitanje naprijed, kozmetičko ogledalo sa vozačeve i suvozačeve strane, AUX i USB ulaz za spoljašnje audio-uređaje, 15-inčne felge, električno podesivi i grijani spoljašnji retrovizori, prednja svjetla podesiva po visini, tonirana stakla sa UV zaštitom, branici u boji vozila, zadnje svjetlo za maglu, pokazivači pravca integrisani u spoljašnje retrovizore, rezervna guma manjih dimenzija, električni progresivni servo upravljač (EPS), blokada pokretanja motora, putni kompjuter, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljanjem, 6-stepeni ručni mjenjač (uz 1.33 motor), upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, mekana plastika (gornji dio kontrolne table i obloge vrata), brojač okretaja motora, unutrašnjost sa antracitnim umecima na vratima i središnjoj konzoli, hromirana lajsna iznad zadnje tablice, hromirani detalji na masci hladnjaka, Toyota Touch 6,1-inčni ekran u boji osjetljiv na dodir, Bluetooth sistem za telefoniranje i prenos muzike, upravljanje telefonom sa upravljača, kamera za vožnju unazad.

Garancije: 5 godina odnosno 100.000 kilometara, 5 godina na boju, 12 godina na prohrđavanje karoserije, 5 godina Toyota Eurocare usluga pomoći na cesti.