Auto testovi

Vozili smo Audi Q8: Fascinantan spoj nekada nespojivih osobina

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
...
E. Z.
21.07.2023. u 13:28

Jedan od najimpozantnijih Audija koje novac može kupiti svakako je Q8 koji donosi spoj velikog i moćnog SUV-a sa sportskim linijama i dinamikom koja je prepoznatljiva za najsnažnije modele ove marke. Iako uskoro stižu novosti za Q8 još uvijek aktuelni model pokazao nam je da je i dalje jednako svjež i moćan kao i prvog dana kada je stigao na cestu.

Kada je predstavljen 2018. godine Audi Q8 stigao je kao dodatak "flagship" ponudi ove premium marke, a svojim proporcijama, luksuzom i performansama i dalje suvereno drži taj status. Iako uskoro stiže njegov prvi veliki "update" provjerili smo da li je Q8 i dalje jedno od mjerila u klasi velikih SUV-ova.

Sam dizajn Q8, iskreno, i ne izgleda kao da mu treba neko posebno osvježenje jer velika i široka karoserija s padajućom linijom krova po uzoru na coupe modele uz S-line sportske detalje i fanastičnu Dragon Orange metalik boju i dalje izgleda kao da je tek izašla sa premijere nekog velikog svjetskog sajma. Uz prepoznatljivu masku koja je ovdje dodatno istaknuta crnom bojom ali i generalno crnim detaljima umjesto hroma ovakav Q8 koristi sve provjerene recepte koji se koriste za sportske modele. To se vidi i na cesti, pa uz dominantne proporcije jednako privlači pažnju velikim crnim "ustima" i HD LED Matrix svjetlima kao i širokim i niskim zadnjim dijelom gdje se ističu spojena LED stop svjetla.

Sjajan spoj sportskog, luksuznog i robusnog

Iako je ovako velik i težak auto na prvu teško povezati sa prefiksom sportski, on zaista to jeste, pogotovo u odnosu na druge SUV modele. To otkriva već otvaranjem vrata, koja su velika i teška, ali nemaju okvire stakala te već tada imate utisak da ulazite u, recimo, A5 Coupe, a ne preko 2 tone težak SUV.

Takav ugođaj se nastavlja i unutra, pa iako spada pod "flagship" modele Q8 u ovako posebnom Ritual izdanju više daje utisak da ste sjeli u neki RS model nego u luksuzni A8. Sportski oblikovana sjedišta obložena mekanom i perforisanom Nappa kožom uspijevaju igrati dvostruku ulogu, u suštini kao i cijeli Q8. U isto vrijeme su vrlo ugodna i udobna, ali kroz zavoje odlično drže tijelo i daju osjećaj povezanosti s automobilom.
Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Također, iako ima "coupeovske" linije, to nije uticalo na ponudu prostora pa svoje raskošne proporcije Q8 otkriva u izuzetnoj ponudi prostora, pogotovo u širinu. Zadnja sjedišta su također vrlo ugodna i prostrana, s tim da bi donji dio sjedeće površine trebao biti ipak nešto veći za bolji oslonac nogama visočijih putnika. Prtljažnik će također biti više nego dovoljan za duga putovanja sa puno prtljaga. Uz veliki i širok otvor sa zapreminom od 605 litara teško da će biti skučeno, a zahvaljujući opcijskom zračnom ovjesu i utovar teških predmeta je mnogo lakši jer na pritisak dugmeta Q8 će "kleknuti" nazad i značajno sniziti utovarni rub.

Napredan i intuitivan kao i prvog dana

Audi odavno glasi za stručnjaka u gradnji ugodnih i kvalitetnih vozačkih okruženja, a kokpit u Q8 izgleda futuristički i vrlo privlačno iako je poznat i prisutan već neko vrijeme. Kako je već poznato Audijev vrlo pregledan i informativan Virtual Cockpit plus informativno-zabavni klaster sa dva ekrana se podrazumjeva u ovako prestižnim modelima, te i dalje nudi odličan nivo grafike, preglednosti i povezivosti.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Uz ovako bogat paket opreme kokpit u Q8 prepun je naprednih opcija, bez obzira govorimo li o načinima vožnje i podešavanjima ili o zabavi za putnike. Također, tu je i čak 39 raznih sistema pomoći vozaču, a najbolje od svega u ovako naprednom kokpitu je to što je uprkos dominaciji ekrana osjetljivih na dodir Audi uspio objediniti i "haptičke" povratne informacije priikom pritiska na kontrole.

Moćan kao lokmotiva

Kako i priliči "flagship" modelu Audi za Q8 nudi velike i moćne motore, a kako je riječ i dalje o klasičnom modelu bez prefiksa e-tron onda će ljubitelji klasike biti zadovoljni informacijom da dominira motor sa unutrašnjim sagorijevanjem. Ipak, za one koji žele velik i luksuzan auto za duge ture i dalje je teško nadmašiti moćan dizelski motor.

Tako se pod oznakom 50 TDI krije trolitarski V6 turbodizel sa čak 282 KS i moćnih 600 Nm okretnog momenta. Za podršku u ostvarivanju što efikasnijeg rada tu je i 48-voltna blaga hibridna tehnologija, koja je u osnovi mala litijum-jonska baterija u prtljažniku koja napaja vodeno hlađeni starter sprijeda, a koji omogućava kretanje motora bez gasa, proširenu i poboljšanu (kao i glatkiju) funkciju zaustavljanja i pokretanja.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U praksi Q8 sa ovako snažnim dizelašem je vrlo uvjerljiv i ubrzava poput dvostruko manjih i lakših automobila, što je svakako zasluga i proslavljenog quattro pogona i vrlo brzog Tiptornic automatskog mjenjača. Naravno, najupečatljivija je lakoća održavanja visokih brzinskih prosjeka na dugim putovanjima uz relativno umjerenu potrošnju goriva, dok se zahvaljujući mogućnosti odabira načina vožnje i podesivom zračnom ovjesu Q8 vrlo dobro snalazi i na uskim i zavojitim cestama. Tu naravno dolaze do izražaja i proporcije ali i činjenica da ovaj TDI ima odlična međuubrzanja pa zaista treba biti oprezan pri procjeni brzine na ulasku u zavoje.

Ono što se ističe kao jedina primjetna mana pri visokim brzinama je činjenica da stakla bez okvira na vratima ipak ne mogu ponuditi nivo zvučne izolacije kao standardna vrata, pa je huk vjetra izrađen nešto više nego što priliči ostatku komfora i izrade.

Savremeni statusni simbol

Iako uskoro dobija paket osvježenja Audi Q8 ostaje jedan od najprimamljivijih izbora među velikim SUV modelima, pogotovo među onima koji žele glumiti coupe. Za razliku od drugih, niska linija krova i sportske proporcije kod Q8 ne utiču na ukupnu upotrebljivost i prostranost.

Također, bez obzira na njegov petogodišnji staž na tržištu, nivo kvalitete i tehnologije unutra je na zavidnom nivou i još uvijek može poslužiti kao uzor. Kada tome dodamo snažan motor vrhunskih performansi koji ne zahtjeva odricanja pri dugim putovanjima, onda nije čudo da je ovo jedan od najpopularnijih modela u "gornjem domu" ove njemačke marke.

Iskreno, nakon nekoliko prvih kilometara po gradu u Q8 zapitali smo se kome i za koju namjenu treba ovakav auto. Veliki SUV koji glumi coupe i sportski auto na prvu zvuči kao miks nespojivih stvari. Ipak, nakon nekoliko dana ovaj automobil iz vrlo usko definisane niše otkrio nam je da je to jedan izuzetno sposoban SUV koji je mnogo praktičniji nego što izgled sugeriše, a istovremeno donosi stil i privlačnost koji je značajno drugačiji od klasičnih SUV modela.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Sviđao vam se ili ne ovakav koncept dizajna svakako nije svakidašnji, te uz sve ostale praktične stvari sa sobom nosi i imidž statusnog simbola. Uz kvalitet i izradu koji definitivno ističu da ste kupili jedan od najboljih automobila na tržištu kupci će svakako sasmi sebi lako opravdati nemali iznos koliko košta ovako posebno opremljen Q8.

Audi Q8 50 TDI quattro Tiptronic+ Ritual

  • Cijena osnovnog modela: 156.750 KM

  • Cijena testnog modela sa svim opcijama: 210.358 KM

  • Motor: turbodizelski, common-rail dovod goriva, šest cilindara u V raspredu, montiran naprijed uzdužno, radna zapremina - 2.967 ccm, maksimalna snaga - 286 KS pri 3500-4000 okr/min, maksimalni obrtni moment - 600 Nm pri 1750-3250 okr/min. MHEV hibridni sklop. Pogon na sva četiri točka. Automatski tiptronic mjenjač sa 8 stepeni prijenosa.

  • Ovjes: naprijed i nazad nezavisni multilink ovjes uz opcijski zračni ovjes s podešavanjem visine i tvrdoće.

  • Dimenzije i težine: dužina - 4.986 mm, širina - 1.995 mm, visina - 1.705 mm, međuosovinski razmak - 2.995 mm. Težina - 2.160 kg, maksimalna dozvoljena težina - 2.890 kg.

  • Performanse i potrošnja: Ubrzanje od 0-100 km/h - 6,1 s, makimalna brzina - 241 km/h, prosječna potrošnja na testu - 9,2 l/100 km, deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima vožnje prema WLTP standardu - 8.0-8.8 l/100 km. Emisije CO2 prema WLTP mjerenju - 210-229 g/km. Emisioni standard - Euro 6d-ISC-FCM.

24