Auto testovi
34

Vozili smo Mercedes-Benz EQE: E-Klasa za nekonvencionalnu klijentelu

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Mercedesov model koji poput ostatka EQ društva pokreću samo elektromotori sa sobom donosi mnogo prostora, opreme i nivo udobnosti na nivou aktuelne E-Klase, a kupci kojima se sviđa ideja potpune elektrifikacije trebali bi biti zadovoljni i prilično velikim dometom koje osiguravaju baterije u podnici.

Mercedes je aktuelno izdanje E-Klase (W214) predstavio prošle godine, a s novim predstavnikom u E segmentu stiglo je mnogo izvrsnih benzinskih i dizelskih motora koji su, svi odreda, potpomognuti različitim hibridnim sistemima. Godinu prije toga, u Mercedesovom novoosnovanom EQ odjelu u kojem se bave samo elektropokretanim automobilima nastojeći da održe korak sa sve zastupljenijom elektrifikacijom, iako analize u zadnje vrijeme pokazuju da električni automobili pomalo gube dah i u Evropi i u Sjevernoj Americi, predstavili su skladan trovolumenski model koji se krije iza oznake EQE i suštinski predstavlja električni odgovor na spomenutu E-Klasu.

Mnogo je detalja na velikoj trovolumenskoj karoseriji s naglašeno zakrivljenom linijom krova koji otkrivaju da su Mercedesovi specijalisti za aerodinamiku imali mnogo posla kreirajući EQE, a sve u cilju smanjenja otpora zraka, što će na kraju imati pozitivan utjecaj na potrošnju električne energije koja je u konkretnom slučaju zadužena da pokreće dva elektromotora, pa se luksuzni EQE 350 može pohvaliti i s adaptivnim pogonom preko obje osovine (4Matic).

Shodno klasi kojoj pripada, uz prednost koju osiguravaju dimenzije i sam smještaj elektromotora, EQE sa sobom donosi izuzetno prostranu kabinu koja nekolicinom detalja asocira na ekvivalent koji i dalje pokreću motori s unutrašnjim sagorijevanjem. Tu je poznati pravougaoni panel digitalne/adaptivne instrumentne table, karakteristična ručica mjenjača na stubu upravljača i veliki vertikalno orijentisan OLED display MBUX multimedijalnog sistema posljednje generacije s kojim stiže izvrsna rezolucija, navigacija i mogućnost glasovnog upravljanja. Pored besprijekorne tišine iza termoizolacionih zatamnjenih stakala ukupan utisak pojačan je vrhunskim sjedištima i nekolicinom elemenata iz ponude AMG-a među kojima su i atraktivni crveni sigurnosni pojasevi.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Inženjeri su se zaista potrudili da impozantni EQE 350 s dva elektromotora na krivudavim cestama odlično prikriva poveliku masu, jer smo blago i kontrolisano klizanje preko prednje, tu i tamo i zadnje osovine, uspjeli isprovocirati samo potezima nakon kojih bi tlo pod nogama izgubili i znatno lakši automobili. Palčevi gore za podešenost sofisticiranog ovjesa, učinak kočnica i odabir dimenzija AMG-ovih 20-inčnih aluminijskih felgi i guma na njima.

Dva elektromotora kombinovano proizvode skoro 300 „konja“, a napajaju se baterijama čiji iskoristivi kapacitet iznosi 89 kWh. Ne znamo kako bi sve zajedno izgledalo u uslovima zimskih temperatura zraka, ali znamo da se prije tjeskobe i traženja mjesta za dopunjavanje baterija u ljetnim danima može preći znatno više od 500 kilometara, ako se automobil koristi na otvorenim cestama i vozi u ležernom ritmu do 90 km/h, bez uključivanja radnog programa Sport i insistiranja na dinamičnom ritmu u duhu Mercedesovih modela iza kojih stoji AMG.

Uz podsjećanje na neka ranija iskustva, prijatno smo iznenađeni i potrošnjom struje na autocesti koja poslovično ne prija elektropokretanim automobilima, jer je za prelazak 100 kilometara pri brzini 130+ km/h EQE 350 potrošio 23,9 kWh. Jasno je da će gradski stani/kreni uslovi i u ovom slučaju osigurati najviše kilometara s jednim punjenjem baterija (znatno više od 600 kilometara), ako ima onih kojima neće smetati da luksuzni 5-metarski automobil koji je predodređen za duge "ture" ponajviše koriste u gradu.

Foto: E. L./Klix.ba
Foto: E. L./Klix.ba

Tamna strana mjeseca? Dani koje smo proveli iza upravljača jedne od Mercedesovih električnih "zvijezda" opet su pokazali da je broj raspoloživih javnih punjača u BiH još uvijek daleko od optimalnog, pa i uglađeni EQE (čija tehnologija nudi mogućnost mnogo bržeg punjenja baterija u odnosu na mogućnosti većine spomenutih punjača) neće biti zamorna priča samo klijenteli koja ima sopstveni izvor električne energije: komfornu garažu s instaliranim punjačem na zidu ili dostupan punjač/utičnicu na radnom mjestu.

Sve ostalo iziskuje mnogo čekanja/izgubljenog vremena, što je vjerovatno i jedan od glavnih razloga za ranije spomenuti evidentan pad potražnje za električnim automobilima, ali i najnovija redigovanja odluka u nekolicini automobilskih kompanija u kojima su zaključili da će bezbolan prelazak na električne automobile (ipak) trajati mnogo duže od ranije zacrtanih planova koji su, bez sumnje, preambiciozni.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Za Mercedesov profinjeni električni odgovor na E-Klasu, uključujući mnogo opreme s poduže liste doplata, treba izdvojiti nešto više od 172.000 KM. Iznos koji nas je podstakao da pomislimo da budući vlasnici zasigurno već imaju i luksuznu kuću u kojoj je osvijetljena i prostrana garaža s jednim ili više adekvatnih izvora električne energije, pa mjesec u tom slučaju nema tamnu stranu.

  • Podaci o testnom automobilu: Mercedes-Benz EQE 350 4Matic

  • Cijena testnog modela: 172.556 KM

  • Motor, pogon i ovjes: dva elektromotora, prednji pokreće prednje točkove, zadnji pokreće zadnje točkove. Najveća kombinovana snaga 292 KS i 765 Nm obrtnog momenta, Li-Ion baterija kapaciteta 98 kWh (iskoristivo 89 kWh). 20-inčne aluminijske felge. Gume dimenzija 255/40 R20 101Y (Bridgestone Turanza T005). Nezavisni multilink ovjes naprijed i nazad.

  • Dimenzije i masa: dužina – 4.946 mm, širina – 1.961 mm, visina – 1.510mm, međuosovinsko rastojanje – 3.120 mm. Masa praznog vozila – 2.435 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.980 kg. Zapremina prtljažnika – 430 litara.

  • Performanse i potrošnja: Ubrzanje od 0 do100 km/h – 6,3 sekundi, najveća brzina – 210 km/h. Potrošnja na testu: od 14,7 do 23,9 kWh/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja (WLTP) – od 16,8 do 19,5 kWh/100 km. Deklarisani domet (WLTP) – od 537 do 620 km.