Vozili smo potpuno novi Peugeot 208: Fascinantno originalan i napredan
Uvijek vjetroviti, ali vrlo sunčani Lisabon ove godine je, čini se, vrlo popularna destinacija za proizvođače automobila. Nakon što smo ranije ove godine ovdje napravili prve kilometre Renaultom Cliom pete generacije, sada smo okolinom Lisabona prošli u njegovom direktnom rivalu, potpuno novom Peugeotu 208. Odlične ceste, toplo vrijeme i estetika "malog Lava", koja se odlično poklapa s kolijevkom Fada, otkrili su nam zašto Peugeot ima velike ambicije s novim 208.
Peugeot je u razvoj novog 208 zaista uložio silne napore pa iako je dizajn nove 208-ice možda ono što najviše privlači pažnju, činjenica je da ispod karoserije donosi i još više novosti. Naime, Peugeot je svjestan da se koncepcija kupovine i vlasništva auta mijenja, baš kao što se mijenja i način korištenja energije. Jednostavno, Peugeot novim 208 želi pokazati da sam oblik automobila ne diktira njegove mogućnosti i način korištenja. Tako od samog starta Peugeot 208 možete dobiti sa tri vrste pogona, benzinskim, dizelskim i potpuno električnim. Isprobali smo sva tri.
Dizajn dostojan stila marke i više klase
Duža, šira i niža od sadašnjeg Peugeota 208, nova generacija otkriva prepoznatljiv oblik karoserije koji podsjeća čak i na prethodnike poput legendarnog 205, ali i jasno ističe sportski stav svojim čistim, zategnutim linijama. Prvi pogled na 208-icu uživo posebno nam je istakao obline širokih blatobrana i bokova, dok je ukupna oblina karoserije posebno istaknuta pri pogledu na zadnji dio.
Gledajući s boka, novi Peugeot 208 otkriva zanimljiv položaj vjetrobrana koji omogućava prostor za duži i snažnije oblikovan poklopac motora. Kako bi se istakao sportski izgled, vanjski obrisi prednjih i zadnjih svjetala prate oblik blatobrana. Također, sportske verzije GT Line i GT imaju sjajni crni luk na obrubima blatobrana koji posebno ističe sportski izgled, zbog čega vizuelno točkovi i blatobrani izgledaju još veći. Na ovim premium verzijama 17-inčne felge imaju posebne umetke koji ne samo da dobro izgledaju, nego ujedno smanjuju otpor zraka, ali i smanjuju neovješenu masu za oko 3,6 kilograma.
Ipak, najupečatljiviji element nove 208-ice svakako je prednji dio koji u klasu gradskih minija donosi izgled Peugeotovih velikih modela. Odmah prepoznatljiv, dizajn je promišljena mješavina već poznatih elemenata kao što su upečatljiva LED svjetla sa tri "kandže" i snažno istaknute maske koja sada ide cijelom visinom prednjeg dijela.
Kao svojevrstan nastavak priče koju su započeli Peugeoti 3008, 5008 i 508, zadnji dio novog Peugeota 208 ističe se crnom trakom koja ide preko širine poklopca prtljažnika, spajajući svjetla s 3 kandže. Zavisno od verzije, nazad 208 može doći i s atraktivnim difuzorom zraka i uz odlično uklopljenu hromiranu ispušnu cijev.
Evolucija i-Cockpita i potpuna originalnost interijera
Inspirisan konceptualnim automobilom Peugeot FRACTAL, novi Peugeot 208 stiže i sa novom generacijom Peugeot i-Cockpita koji je postao neodvojiv dio Peugeotove DNK. Iako je ovo neobično i originalno rješenje kokpita bilo vrlo zahtjevno uklopiti u vrlo kompaktnu unutrašnjost 208-ice Peugeot i-Cockpit na novom 208 ima istu bešavnu 3-slojnu ergonomsku strukturu kao i na ostalim modelima ove marke.
Pri prvom sjedanju i navikavanju na ovo posebno vozačko okruženje primijetili smo da je Peugeot zaista uložio veliki trud u evoluciju i-Cockpita te se sve informacije lako vide, pažljivo su smještene u vidno polje vozača. Jasno, i dalje dosta toga zavisi od položaja vozača i njegove visine, ali je sada neuporedivo lakše naći dobru poziciju iza upravljača i ujedno imati dobru preglednost instrumenata koji su iznad upravljača.
Zavisno o specifikaciji, Peugeot i-Cockpit 3D instrument ploča prikazuje informacije koje se mogu pročitati na dva nivoa. Na gornjoj digitalnoj ploči informacije se projiciraju u obliku holograma. Podaci su dinamični i prikazuju se bliže ili dalje prema oku vozača kao važnost ili hitnost, a na taj način povećavaju reaktivnost za oko pola sekunde. Kako nam je ovo bio prvi kontakt s 3D verzijom i-Cockpita, moramo priznati da se vozač zaista brzo navikne na ovakav raspored informacija te da dubina koju daje 3D prikaz odlično ističe informacije koje su bitnije vozaču. Iznad preklopnih sklopki u središnjem dijelu, ekran osjetljiv na dodir dostupan je u verzijama od 5, 7 ili 10 inča, opet zavisno od specifikacije i nivoa opreme.
Ono što je posebno ugodno u unutrašnjosti novog Peugeota 208 je činjenica da su svi upotrijebljeni materijali prihvatljivo ugodni na dodir, praznine i poravnanja su minimalni, a taktilne ili fizičke kontrole vrlo su pametno postavljene. Posebno impresivno izgleda gornji dio armaturne ploče koji je izrađen od vrlo mekane plastike, dok je središnji umetak s uzorkom karbonskih vlakana jednakog kvaliteta i mekoće kao u znatno većem i skupljem Peugeotu 508.
Ponudom prostora Peugeot 208 ne spada među rekordere klase, ali i dalje nudi vrlo udoban smještaj za četiri osobe. Čak i nazad putnici imaju dovoljno prostora za glavu i noge, dok prtljažnik od 311 litara ispunjava očekivanja ove klase. Tu zapreminu može se povećati za nemalih 95 litara ako izaberete da umjesto rezervnog točka sa sobom imate kit za reparaciju gume. U tom slučaju ukupna zapremina raste na ukupnih 406 litara, što je vrijednost dostojna i većih kompakta. Pored samog prostora i prtljažnika velika pažnja posvećena je proporcijama i rasporedu novih skladišnih prostora Peugeota 208. Pored pretinaca u vratima i pretinca za rukavice, tu su i 3 dodatna prostora za odlaganje kao što je veliki prostor za odlaganje ispod naslona za ruke između prednjih sjedala, lako pristupačan otvoreni pretinac ispred ručice mjenjača te pametni prostor za skladištenje na središnjoj konzoli može se koristiti za diskretno indukcijsko punjenje pametnog telefona. Također, zadnji dio poklopca na centralnoj konzoli dizajniran je tako da omogući smještaj pametnog telefona.
Odlična ponuda modernih motora, uz dodatak električnog
Novi Peugeot 208 nudi odličan izbor modernih benzinskih motora koji odgovaraju Euro 6.d ekološkoj normi, a iako je u ovom segmentu izbor dizela sve manje popularan, na raspolaganju je i odličan Blue HDi sa 100 KS koji također ispunjava normu Euro 6d. Novi Peugeot 208 je jedinstven u B segmentu i zbog činjenice da je uz PureTech 100 i 130 motore dostupan odlični EAT8 osmostepeni automatski mjenjač.
Ponuda dizelskih motora, 1,5-litarski, 4-cilindrični:
- BlueHDi 100 S&S BVM6
U Portugalu smo imali priliku isprobati sve motore iz ponude te kombinaciju benzinskog motora sa 130 KS i zaista odličnog EAT8 automatskog mjenjača se nameće kao uvjerljivo najpoželjnija. Uz odlične sportske pakete GT i GT Line ovako pogonjen 208 postaje pravi mali sportaš te uz nešto širi trag točkova i izraženo sportski podešen ovjes može poslužiti za zabavu u zavojima.
Jasno, to će biti i jedna od najskupljih opcija koja ujedno i nije baš najudobnija na lošijim cestama pa smo uvjereni kako će na našem tržištu optimalan izbor biti turbobenzinac sa 100 KS uz ručni mjenjač sa 6 stepeni prijenosa. Nudi odlične performanse te po potrebi može biti i umjereno štedljiv.
Za one koji će praviti više kilometara i dalje najbolja opcija ostaje odličan turbodizelski HDi sa 100 KS. Pregršt obrtnog momenta koji omogućava elastičnu vožnju i vrlo skromna potrošnja goriva argumenti su koji se i dalje poštuju, bez obzira na to što Peugeot očekuje da će dizelski 208 biti najmanje tražen od svih modela u ponudi.
Električni Peugeot e-208 donosi mini revoluciju
Ono čime se Peugeot zaista želi istaći i pohvaliti je njihova filozofija da kupci električnih automobila ne žele svojim automobilom svima oko sebe dokazivati i isticati da voze električni auto. Peugeot jednostavno želi dizajn, oblik i dinamiku svog modela ponuditi s tri različite vrste pogona, od čega je jedan potpuno električni. Kupci električnog automobila prema Peugeotu ne trebaju biti zakinuti za dizajn, upotrebljivost i imidž koji ova marka nosi sa osobom samo zato što biraju struju umjesto benzina ili dizela.
Najveća pomoć u tom pristupu Peugeotu dolazi u obliku univerzalne nove platforme koja omogućava da se na istoj proizvodnoj traci proizvode i električni modeli i oni s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Upravo zbog toga rokovi isporuke i proizvodni kapaciteti za električni 208 neće biti ograničeni u odnosu na ostale modele.
Za sada Peugeot planira da će oko 10 posto proizvodnih kapaciteta biti dovoljno za potražnju električnog 208. Ipak, prve prednarudžbe pokazale su da bi e-208 mogao biti pravi hit, jer već sada te narudžbe dostižu oko 20 posto ukupne planirane proizvodnje, dok su nam iz Peugeota potvrdili da su spremni proizvodne kapacitete za e-208 pomjeriti i do 30 posto ako za to bude potrebe.
U Portugalu smo imali priliku isprobati električni 208 uz napomenu Peugeota da je riječ o modelima iz predserijske proizvodnje te da se još uvijek vrše finalna softverska podešavanja. Bez obzira na to, u vožnji Peugeot e-208 nije nam izgledao kao poludovršen auto, naprotiv. Prvih nekoliko zavoja otkrilo nam je dodatnu masu od oko 430 kilograma, koliko iznosi razlika između osnovnog benzinskog i potpuno opremljenog elektrinog modela. Zanimljivo, zbog smještaja te mase, tačnije baterija koje se nalaze u samom podu, vozne osobine nisu bile žrtva. Tačnije, električni 208 kroz zavoje prolazi jednako zabavno i dinamično te zbog dodatne mase u brzim dugim zavojima djeluje i uvjerljivije i stabilnije od benzinskog ili dizelskog modela.
Električni motor od 100 KW ili 136 KS i obrtnog momenta od 260 Nm koji je dostupan od 0 km/h daje kompaktnom 208 odlične performanse, uvjerljivo ubrzanje uz apsolutnu tišinu i potpuni nedostatak vibracija.
U električnom 208 i-Cockpit dobija novu dimenziju i nudi funkcionalan prikaz pogonskog sklopa u stvarnom vremenu. Također, Peugeot e-208 nudi tri načina vožnje:
- Eco: za optimizaciju dometa
- Normalno: optimalna udobnost za svakodnevnu upotrebu
- Sport: prednost se daje performansama, maksimalnoj snazi i okretnom momentu kada e-208 stiže od 0 do 100 km/h za uvjerljivih 8,1 sekundu.
Zanimljivo je da e-208 nudi i dva načina kočenja koji su dostupni i putem ručice mjenjača s odgovarajućom regeneracijom baterije. Tako umjereni način kočenja pruža osjećaj koji je vrlo sličan onome kao u automobilu s klasičnim motorom. Način s pojačanim kočenjem traži kratko vrijeme navikavanja za vozača, ali može biti vrlo koristan i u dinamičnoj vožnji te nudi vrlo kontrolisano usporavanje pomoću papučice za gas.
- na običnoj kućoj utičnici za potpuno punjenje u 16 sati uz upotrebu pojačane Legrand Green Up utičnice koja se isporučuje u kompletu s kablom za punjenje
- na posebnom kućnom zidnom punjaču koji pruža potpuno napunjenje za 5 sati i 15 minuta na trofaznoj verziji (11 kW) ili za 8 sati za monofaznoj verziji (7,4 kW)
- na namjenskom javnom terminalu za punjenje gdje termička regulacija baterija dopušta upotrebu punjača od 100 kW i kada se 80 posto napunjenosti baterije dostiže za samo 30 minuta.
Novi Peugeot e-208 opremljen je baterijom kapaciteta 50 kWh koja omogućava domet do 340 km prema WLTP standardu mjerenja i 450 km prema NEDC (New European Driving Cycle). Povezana sa sistemom hlađenja putničkog prostora, tekućinom hlađeni sistem za kontrolu temperature omogućava brzo punjenje, optimizirani domet i produžen vijek trajanja baterije. Za ovu bateriju Peugeot garantuje 8 godina ili 160.000 km za 70 posto njenog kapaciteta punjenja.
Stiže u BiH početkom godine, u isto vrijeme i električni
Peugeot 208 na tržišta u Evropi stiže već ovog mjeseca, dok će na tržište Bosne i Hercegovine stići tek početkom naredne godine. Za sada cijene još uvijek nisu poznate, ali može se očekivati porast cijene u odnosu na sada već stari 208 od nekoliko procenata.
Treba istaći da će prve isporuke električnog Peugeota 208 u Evropi biti također početkom 2020. godine, dok će na našem tržištu paralelno u isto vrijeme biti dostupni i modeli s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, kao i inovativni električni e-208.