Prvi kilometri u BiH
44

Vozili smo Škodine novitete: Novi Kodiaq i osvježenu Octaviju

A. M.
Foto: Klix.ba
Nakon premijere u Berlinu, novi Kodiaq zvanično je uveden na bh. tržište. S najvećim i ujedno najprodavanijim Škodinim SUV-ovom, ali i s osvježenom Octavijom napravili smo prve kilometre po BiH i uvjerili se u raskoš i dokazanu svestranost modela koje ćemo i dalje često viđati na našim cestama.
Iako nas historija SUV vozila u Škodi vraća više od 50 godina unazad, vjerodostojnije prodajne brojke se računaju od dolaska Yetija 2009. godine kada je krenula moderna era ovih vozila. Više od tri miliona SUV vozila Škoda je u zadnjih 15 godina plasirala globalno.

Dolaskom Kodiaqa 2017. godine Česi su okrenuli ploču i pored modernizacije asortimana počeli ozbiljnije da shvataju tržište "povišenih" modela. Poslije Kodiaqa je došao Karoq, a iza njega mali Kamiq. No, gorostas je sve vrijeme bio najprivlačniji kupcima, zbog čega je Škoda proizvela više od 850.000 jedinica, a nešto manje od 800 primjeraka Kodiaqa isporučeno je i na bh. tržištu.

Glomazniji i uglađeniji

Druga generacija Kodiaqa i dalje plijeni pažnju golemim dimenzijama, koje su ovaj put, subjektivno ili ne, "upakovane" s više stila nego kod prve generacije. Automobil je duži za 61 milimetar od prethodnika, ima višu čeonu površinu zbog čega djeluje masivnije, a čemu doprinose i svjetlosna tijela iz dva dijela kao i prije te glomazni prednji branik s vertikalno urezanim usisnicima zraka.

Prvi kilometri s 2,0-litarskim dizelom i s pogonom na sve točkove, na putu ka Parku prirode Blidinje i različitim podlogama, pokazali su odmak od prethodnika u pogledu veće udobnosti, pa sada prilagođena MQB Evo platforma djeluje manje poddimenzionirana za ovoliki auto. No, Kodiaqov ovjes je istovremeno mnogo prigušeniji na deformisanim cestama i na prelasku preko ispupčenja na podlozi. Razlika u odnosu na krućeg prethodnika se itekako osjeti, a to nam je potvrdio jedan od novih-starih kupaca, koji je posjedovao stari model prije i poslije redizajna.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

S boka stubovi djeluju masivnije, a lukovi točkova povećani i prilagođeni da mogu vizuelno prihvatiti i najmanje točkove s početka ponude od 17 cola, jednako kao najveće točkove od 20 cola kod najopremljenijih verzija. Odzada su možda i najveće promjene sa većim i stilski dotjeranim stop svjetlima u obliku slova C sa atraktivnom isprekidanom grafikom.

Sve u svemu, Kodiaq nesumnjivo izgleda modernije, uživo djeluje glomaznije nego na slikama, a usto se uvjerljivije kotrlja nego ranije.

Mnogo više stila

Iz Škode ističu da je val modernizacije jednako zahvatio i enterijer. Na prvi dojam, materijali, boje i završna obrada sve je drugačije i svježije nego prije. Poredeći monotoni enterijer prethodnog modela, shvatite koliko su promjene bile temeljite i s više ukusa, iako kod vozila iz VW grupe nema radikalnih rezova, pogotovo što se Škodi ne dopušta bilo kakav odmak od klasičnih rješenja. Ipak, u dizajn enterijera je uneseno više stila, iako i dalje konzervativnije nego kod konkurencije.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Cijela prednja armatura i njen frontalni dio su nanovo dizajnirani, jer se na temelju aktuelnih trendova, centralni ekran jednostavno morao izdignuti iznad centralnog grebena, a nudi se s dijagonalama od 10'' (serijski) i 13 inča uz doplatu od 1.746 KM. Pomislili bi da je veći ekran veća briga, ali Škodina Simply Clever rješenja su i ovdje došla do izražaja, jer ekran "zamazan" prstima lako se čisti mini čistačem. Upakovana instrument ploča s tradicionalnom "strehom" kod prethodnika takođe je uklonjena, tako da novi Kodiaq u suštini ima još jedan tablet u kabini. I ne samo to, ambijent je dosta elegantniji i u isto vrijeme vizuleno čišći i očima prijatniji.

Praktičnost u prvom planu

Ipak, u unutrašnjosti, koja pršti od prostora, čak i u verziji s trećim redom sjedišta kada prtljižnik i dalje nudi odličnih 340 litara prostora, odnosno 845-910 litara u konfiguraciji s dva reda sjedišta, stižu dvije zanimljive novine. Prva je ručica automatskog mjenjača, podignuta uz kolo upravljača, samo s rotirajućom funkcijom kao kod Volkswagen ID električara, tako da je centralni tunel poprilično pročišćen.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Druga novina su okrugli točkići s više različitih funkcija s mini displejima promjera 3,2 cm, s kojim su Česi željeli unaprijediti rukovanje s akcentom na fizičku kontrolu i veću praktičnost, pogotovo što su podešavanja proširena. Iako se sve isto i šire može podesiti na ekranu iznad, s dva vanjska točkića se podešava temperatura, grijanje i ventilacija sjedišta (ukoliko su dio paketa), dok onaj u sredini ima tri funkcije, koje se mogu mijenjati uz odabir preferiranih widgeta na ekranu, a riječ je o "prečicama" kao što su zvuk, zum navigacije, smjer i jačina ventilacije ili selektor profila vožnje.

DSG sa sedam brzina svima, osim za hibrid

Koliko god se Evropa borila da predvodi svijet sa ekološkim napretkom, tjerajući proizvođače na suludi kompromis s malolitražnim motorima i sahranjivanjem dizela, toliko VW grupa još uvijek čuva tradicionalne vrijednosti nudeći kupcima izbor ''normalnih'' pogonskih jedinica sa zdrava četiri cilindra. Zahvaljujući tome, dok na jednoj strani pojedni konkurenti u svojim sedmerosjedima nude neuvjerljivije trocilindraše, a dizela nemaju nikako u ponudi, kod Kodiaqa nema takvih egzibicija, jer Česi u startu nude četverocilindarske turbobenzince i turbodizelaše.

Konfigurisanje kreće s 1.5 TSI benzincem od 150 KS. Jača opcija je 2.0 TSI sa 204 KS. Zelenija opcija je 1.5 TSI plug-in hibrid sa 204 KS, ali sa šestostepenim automatskim mjenjačem koji na čistu struju može preći do 100 kilometara. Dizelsku konjicu predstavljaju 2.0-litarski TDI dizelaši u verzijama sa 150 ili 193 KS. Svi ovi motori su poznati iz prošle generacije, samo su unaprijeđeni kako bi stekli etiketu Evo2, koja stoji iza njihovog napretka prilagođenog ekologiji, performansama i gabaritima vozila.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

U drugoj polovini životnog vijeka prošlog vijeka izbačen je ručni mjenjač, kojeg takođe više nema ni ovdje. Automatski DSG sa sedam stepeni prenosa uparen je sa svim dostupnim agregatima, osim uz hibridni sklop, još uz ergonomsku ručicu uz upravljač s jako izraženim senzibilitetom, sve je podređeno lagodnijoj vožnji nego prije.

Dok uvoznik čeka uvođenje ulaznog nivoa opreme Essence, prodaja u BiH kreće s višim nivoom opreme Selection. Početni model 1.5 TSI 150 KS DSG7 s prednjim pogonom ima cijenu od 70.214 KM. Identično opremljen dizel 2.0 TDI 150 KS DSG7 Selection košta 75.104 KM, dok trenutno najmoćnija verzija dizelaša s 4x4 pogonom (2.0 TDI 150 KS DSG7 Selection 4x4) ima početnu cijenu od 83.710 KM do registracije. Treći red sjedišta se može "dokupiti" kod svih verzija, osim kod hibrida, a ta opcija košta 1.799 KM.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Octavia je apsolutni lider bh. tržišta već punih 25 godina

Bosanskohercegovačka premijera osvježene Octavije stiže nakon rekordne 2023. godine kada je Škoda u BiH isporučila više od 900 primjeraka. Lider bh. tržišta, ali i Škodine prodaje s 40 posto prodajnog udjela, u modelskoj 2024. stiže sa "ispoliranim" licem i modernizovanim enterijerom kojim dominiraju reciklirani materijali svježijeg izgleda i dva veća infotainment ekrana s dijagonalama od 10 i 13 inča. Iz Škode su naglasili da je razlika u tome da manji ekran nema navigacioni uređaj, dok ga veći ima.

Octavia je nesumnjivo jedan od najsvestranijih automobila na bh. tržištu već punih 25 godina. S novim licem, dotjeranim enterijerom i unaprijeđenim benzinskim, dizelskim i hibridnim motorima, u rasponu snage od 115 do 204 KS, očekivati je da nastavi pružati najveću vrijednost za uloženi novac.

Octavia facelift, također trenutno dostupna s višim nivoom opreme Selection, ima početnu cijenu do 46.283 KM u benzinskoj varijanti 1.5 TSI sa 115 KS, odnosno 51.181 KM s dizelskim 2.0 TDI sa 115 KS. Cijene se odnose na verzije s ručnim mjenjačem, dok jače verzije istih motora sa 150 konja, uparene s DSG mjenjačem, koštaju 53.178 KM u benzinskoj, odnosno 56.489 KM s PDV-om u dizelskoj varijanti. Cijene Combi verzije u prosjeku su veće za oko 2.200 KM od jednakoopremljene limuzine.