Auto testovi
39

Živjeli smo 10 dana sa novim Peugeotom 2008: Ostaje među zvijezdama prvog tima

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Ovaj put smo duže nego inače vozili i živjeli sa obnovljenim Peugeotom 2008. Od gradskih gužvi do porodičnih putovanja, pa čak i laganih izleta van asfalta, jasno nam je pokazao da će ukusno redizajnirano izdanje jednog od najprodavanijih modela Peugeota i dalje ostati među najpopularnijim zvijezdama sve brojnijeg SUV društva iz B segmenta. Nimalo slučajno.

Nismo pogriješili kada smo za aktuelni Peugeot 208 svojevremeno napisali da je "osuđen na uspjeh", jer se višestruko nagrađen zgodni francuski supermini iz B segmenta koji je premijerno predstavljen 2019. godine i blago redizajniran ove godine i dalje prodaje odlično širom svijeta.

Sličan zaključak donijeli smo i kada je iste godine na scenu stigla druga generacija Peugeotovog SUV modela 2008, jer je uz dodatnu 'nulu' u oznaci jednako dopadljiva podignuta karoserija na produženoj platformi sa sobom donijela znatno više prostora u kabini, što ponajbolje osjećaju odrasli putnici na zadnjim sjedištima.

Peugeot je redizajnirani 2008 predstavio skoro paralelno s predstavljanjem blago redizajniranog modela 208, a promjene na oku ugodnoj karoseriji uključuju dotjeranu masku hladnjaka s novim retro amblemom koju "grle" redizajnirana kućišta efikasnih LED svjetala iznad redizajniranog odbojnika u koji su sada utisnute po tri "kandže" LED dnevnih svjetala.

Pored ponuđenih boja karoserije, sada bez nemetaliziranih opcija, drugačija je i grafika u zadnjim LED svjetlima, a priča oko vanjštine završava se s novodizajniranim dvobojnim aluminijskim felgama i sjajnim crnim kućištima retrovizora bez obzira na boju karoserije.

Iza velikih vrata osvježenog bestsellera sa srednjim paketom opreme Allure zatekli smo nove materijale na prilično udobnim sjedištima čija bi dužina sjedeće površine na prednjim sjedištima (za čistu peticu) ipak trebala biti malčice duža. Spomenuti paket opreme sa sobom je donio redizajnirano izdanje 10-inčne digitalne/adaptivne i visoko pozicionirane instrumentne table koja se krije iza poznatog naziva i-Cockpit, a na koju se (kao i u ostalim Peugeotovim modelima) gleda iznad kožom obloženog multifunkconalnog volana manjeg promjera. S optimalno podešenim sjedištem i upravljačem, gornji dio upravljača neće negativno utjecati na preglednost.

Unaprijeđen je i povećan 10-inčni display prilično intuitivnog i prema vozaču blago zakrenutog multimedijalnog sistema i-Connect ispod kojeg su sada, pored postojećih, smješteni i dodatni „touch“ tasteri za brzi pristup pojedinim funkcijama. Multimedija sa sobom u konkretnom slučaju donosi i TomTom navigacioni sistem, a tu su i poznate aplikacije Android Auto i Apple CarPlay za povezivanje s mobilnim telefonima. Ergonomiji bi pomoglo da su za upravljanje grijanjem/hlađenjem kabine virtualni tasteri na displeju visoke rezolucije ipak zamijenjeni pravim prekidačima ili točkićima.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Redizajnirani 2008 može se kombinovati s poznatim 1,2-litarskim trocilindarskim turbobenzinskim motorom PureTech s dva nivoa snage (100 ili 130 KS) i superštedljivim 1,5-litarskim četverocilindarskim turbodizelskim motorom BlueHDi (130 KS), a u opciji je i električna opcija s kojom ovaj put stiže snažniji elektromotor (156 KS) i povećan kapacitet baterija koje s jednim punjenjem osiguravaju prelazak do 406 kilometara.

Našeg "člana porodice" pokretao je snažniji turbobenzinac koji možda nije dovoljno potentan u okruženju nekih drugih (većih i težih) Peugeotovih modela, ali se odlično snalazi u znatno lakšem 2008. Kombinovan isključivo s 8-stepenim automatskim mjenjačem, motor je pokazao uzornu štedljivost, jer je pri „politički korektnoj“ brzini na otvorenoj cesti trošio samo pet litara na 100 kilometara, a nije bio posebno rastrošan ni u probijanju kroz zagušenu gradsku vrevu gdje je, uz pomalo preagresivan rad sistema Start/Stop i uključen radni program Eco, 100 kilometara prelazio s manje od osam litara.

Gradske ulice natjerale su nas da pomislimo kako bi se elementi zadnjeg ovjesa trebali malo uglađenije snalaziti u suočavanju s poprečnim neravninama, šahtovima, šinama..., jer vibracije koje se tada prenose u kabinu evidentno kvare udobnost osoba na zadnjim sjedištima. S druge strane 2008 još jednom nam je pokazao da može biti punopravan i jedini porodični auto jer na zadnjim sjedištima nema tjeskobe ni u predjelu koljena ni u predjelu glava, čak ni za nadprosječno visoke putnike.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Više puta smo se uvjerili da su nevelika masa automobila i ugodnih 230 Nm najvećeg obrtnog momenta najzaslužniji za smanjenje zamora i stresa na bosanskohercegovačkim otvorenim cestama s malo pravaca i mnogo dugih kamiona, jer ponuđena međuubrzanja osiguravaju kratko vrijeme zadržavanja u lijevoj traci.

U radnom programu Sport koji "otključava" puni potencijal motora i rekalibrira rad 8-stepenog mjenjača sliku donekle kvari što polugice za eventualno ručno mijenjanje stepeni prijenosa nisu smještene na upravljaču, pa u pojedinim zavojima počesto ostaju izvan dometa i najdužih prstiju.

Zabavi može doprinijeti i ponuđena opcija uključenja sportskog zvuka koji stiže iz zvučnika i usput pri visokim obrtajima efikasno anulira prepoznatljivu trocilindarsku „muziku“. Da, uz čvršće podešen ovjes, lagan „nos“, kratke prevjese, kooperativnu zadnju osovinu i dječiju zaigranost tada smo trošili više od devet litara na 100 kilometara.

Redizajn nije otkrio ono što smo saznali uz prvo izdanje druge generacije: S vanjskim mjerama, ponuđenim prostorom u kabini i zapreminom prtljažnika s dvostrukim dnom, uz osvrt na mnogobrojnu klasnu konkurenciju, prostrani 2008 koji Peugeot zvanično nudi kao SUV iz B segmenta bez ustručavanja bi mogao biti i u društvu slično koncipiranih SUV-ova C segmenta, ali su u Peugeotu zaključili da je bolje imati jedan od najprostranijih automobila u B segmentu, jer u narednom C segmentu ionako imaju jednako dopadljiv SUV 3008 i najnoviji atraktivni podignuti Fastback koji se krije iza oznake 408.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Kako god, različite situacije uvjerile su nas da 4,3 metra dug 2008 može adekvatno odgovoriti na sve potrebe porodice s dvoje djece, ako su počesto kabasta dječija kolica u međuvremenu otišla u zaborav, a ne treba zaboraviti da se eventualni nedostatak prostora u prtljažniku u pojedinim situacijama (godišnji odmor) lako rješava postavljanjem krovnog kofera.

Svestranost i praktičnost jednog od najboljih SUV-ova iz B segmenta podvlači solidan razmak između podnice i tla s kojim će 2008 rado skrenuti s asfalta u traženju tihog mjesta za piknik i uživanje s pogledom.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech 130 EAT8

  • Cijena osnovnog modela (2008 Active 1.2 PureTech 100): 38.264 KM

  • Cijena testnog modela s opcijama: 52.819 KM

  • Motor: Trocilindarski, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.199 ccm, direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 96 kW – 130 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min.

  • Prijenos snage: Preko prednje osovine. 8-stepeni automatski mjenjač (Aisin). 17-inčne aluminijske felge, gume 215/60 R17 96H (Sava Eskimo SUV²).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,4 s. Najveća brzina – 198 km/h. Potrošnja na testu – od 5 do 7,8 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u mješovitim uslovima (WLTP) – 5,9 l/100 km. Zapremina rezervoara – 44 l. Prosječna emisija CO² (WLTP) – 133 g/km. Euro 6.4.

  • Dimenzije: Dužina – 4.304 mm. Širina – 1.815 mm. Visina – 1.550 mm. Međuosovinski razmak – 2.605 mm. Zapremina prtljažnika – od 434 do 1.467 litara. Masa praznog vozila –1.205 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.740 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech 130 EAT8

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Specijalna plava boja (Vertigo) – 1.219 KM, bežično punjenje telefona – 263 KM, paket opcija WYAK+ZJA9 (kamera za pomoć u vožnji nazad, navigacija i Peugeot e-Call+) – 1.032 KM, grijana prednja sjedišta – 375 KM, otključavanje bez ključa i pokretanje motora pritiskom na dugme – 844 KM, paket 'Pomoć vozaču' (aktivni tempomat s funkcijom Stop&Go, sistem za održavanje u saobraćajnoj traci i automatsko kočenje u hitnom slučaju) – 1.688 KM.

  • Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.