Toyota je prodala više automobila tokom 2023. godine nego ikad ranije, no električna vozila su imala minimalan utjecaj na taj rast. Od ukupno 11.233.039 automobila koje je isporučio japanski konglomerat, samo 104.018 ih ima električni pogon. To iznosi samo 0,925 posto od automobila koje su prodali Toyota, Lexus i druge podružnice prošle godine, a koji imaju električni pogon. Na osnovu toga, kompanija priznaje da još uvijek postoji potreba za motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.
Tokom govora održanog pred 200 menadžera i drugih zvaničnika, predsjednik Akio Toyoda je potvrdio planove za "veliki projekt razvoja motora". Njegova izjava je u skladu s najavom sa sajma automobila u Tokiju, gdje je "iskoristio priliku da kaže svima da će proizvodnja motora biti nastavljena".
Također, Toyoda je kazao kako vjeruje da baterijski električni automobili nikad neće imati udio na tržištu veći od 30 posto, bez obzira na tehnološke napretke. Kao rezultat toga, preostalih 70 posto udjela će predstavljati benzinski automobili, hibridi i električni automobili na gorive ćelije. Dodao je da bi motori na vodik mogli potencijalno ponuditi rješenje. Međutim, dizele nije spominjao.
U svom obraćanju nije govorio samo o dekarbonizaciji, nego i o delikatnom pitanju radnih mjesta.
"Ako iznenada pređemo na BEV vozila, siguran sam da će se 5,5 miliona ljudi koji rade u japanskoj industriji automobila cijeli život zapitati 'zbog čega', a neki od naših dobavljača povezanih s motorima ne mogu čak dobiti pozajmice od banaka", riječi su predsjednika Toyote.
Najava dolaska novih SUS motora dolazi kao iznenađenje, posebno jer su u 2024. godini proizvođači uglavnom fokusirani na otkrivanje planova za svoje nove električne automobile. Neki čak tvrde da će okončati proizvodnju automobila sa SUS motorima u narednim godinama. Primjera radi, brendovi kao što su Jaguar, Chrysler, Lotus, Aston Martin, Bentley, Buick, Cadillac, Rolls-Royce, Genesis, Maserati, Mini, Opel i Volvo su se obavezali da će postati potpuno električni proizvođači do kraja desetljeća. Čak je i Toyotin brend Lexus obećao prekid prodaje automobila sa SUS motorima do 2035. godine.
U Evropi je Stellantis obećao da će do kraja desetljeća preći na prodaju isključivo električnih automobila, dok Mercedes također planira učiniti isto do 2030. godine, no samo na tržištima koja to "dozvoljavaju". Audi namjerava okončati proizvodnju automobila sa SUS motorima do 2032. godine, dok BMW nije postavio rok. Volkswagen će od 2033. godine u Evropi proizvoditi samo električne automobile.
Međutim, Toyoda stvari vidi drugačije. O vjeruje da električni automobili ne mogu biti jedino rješenje za postizanje karbonske neutralnosti. Spomenuo je da infrastruktura za punjenje nije ni blizu spremna te je istakao da milijarde ljudi širom svijeta žive bez pristupa električnoj energiji. S obzirom na činjenicu da Toyota prodaje svoje automobile u tim regijama, prelazak na isključivo električna vozila nema smisla.