Samo najbolje za kupce
0

Toyota također usporava planove za električne automobile, ali ima asa u rukavu s čvrstim baterijama

A. M.
Toyota se pridružuje listi proizvođača koji su odlučili usporiti svoje planove za elektrifikaciju u narednim godinama. Međutim, japanski gigant ne usporava svoje ambicije u razvoju baterija visokih performansi.

Da, Toyota je najnoviji brend koji se pridružio već dugoj listi proizvođača automobila koji su odlučili da prekinu planove za elektrifikaciju svog asortimana. I dok su drugi bili izričito usmjereni na ovu tehnologiju, japanski brend je posljednjih godina bio rezervisan.

Prošle godine, na primjer, Toyota je prodala samo 104.000 električnih automobila širom svijeta, što čini samo jedan posto njene globalne prodaje. S druge strane medalje je Tesla, koji je u rekordnoj godini prodao 1,8 miliona električnih vozila.

Japanski brend još nije napravio nikakav odlučujući potez da ubrza svoje planove, a upravo je najavio da će smanjiti svoje prvobitne planove. Zahlađenje potražnje za električnim automobilima na globalnom nivou dovelo je do promjena u Toyotinim planovima proizvodnje.

Konkretno, to je smanjenje plana za jednu trećinu: od 1,5 miliona električnih vozila koje je marka planirala da proizvede 2026. godine, do te godine će smanjiti svoje ambicije na milion jedinica, navodi japanski Nikkei.

Toyotina solid-state baterija je bliže

Toyota ostaje najveći svjetski proizvođač automobila i nastavlja sa svojom strategijom ulaganja u standardne hibride. Međutim, Japanci u okviru električnih vozila imaju drugačiji pogled na ovu tehnologiju.

Znamo da Toyota već nekoliko godina radi na dvije nove napredne baterije za električne automobile. SSD ili čvrsta baterija je najiščekivanija, a sve je upućivalo na to da će prva vozila sa ovom baterijom stići na tržište 2027. godine.

Međutim, Toyota je uspjela "natjerati" japansko Ministarstvo ekonomije, trgovine i industrije da ih počne proizvoditi već 2026. godine. To će japanski brend učiniti jednim od prvih koji će na tržište izbaciti solid-state baterije, sa obećanim dometom od približno 1.200 km s jednim punjenjem.

Međutim, početna proizvodnja će biti spora, povećavajući se 2027. i 2028. godine, a masovna proizvodnja će biti tek 2030. godine, navodi Toyota Times. Vremenski okvir također uključuje dolazak nove litijum-jonske baterije visokih performansi, koju će proizvoditi s dva vanjska partnera.

Japan daje podršku domaćim baterijama

Toyota ima za cilj da postigne godišnji cilj proizvodnje od 9 GWh. Finansijska podrška japanske vlade, kao i podrška drugih brendova kao što su Nissan, Mazda i Subaru, od vitalnog je značaja za Toyotine ambicije. Država će ove brendove podržati subvencijama od oko dvije milijarde eura za pokrivanje širokog spektra baterija.

To uključuje dvije Toyotine baterije, Subaruove i Mazdine cilindrične litijum-jonske baterije, kao i Nissanov LFP. Očekuje se da će zajedno dostići domaću godišnju proizvodnju od oko 36,6 GWh do kraja decenije.