U julu prodato 17 posto više nego lani, VW čvrsto na prvoj poziciji
Poredimo li juli prošle i juli ove godine, europsko tržište zabilježilo je rast prodaje novih automobila od 17 posto, rezultat je koji iz mjeseca u mjesec prati Jato Dynamics. U julu su registrovana 1.018.403 nova putnička vozila, u usporedbi s 873.825 jedinica u istom mjesecu lani. Ako posmatramo prodaju za sedam mjeseci, dosadašnja količina prodatih vozila je skočila sa 6.460.730 jedinica u 2022. na 7.581.537 u 2023. što predstavlja najveći rezultat otkako je zavladala pandemija Covid-19.
Benzin, struja, pa dizel
Iako su električna vozila zabilježila porast u julu od 62%, automobili pogonjeni na benzin i dalje su najtraženiji na Starom kontinentu. Potražnja za benzinskim automobilima porasla je prošlog mjeseca za 15%, odnosno prodato je 589.705 benzinaca – što čini 58% od ukupnog broja prodatih automobila u julu. Iako vlade stimulišu kupovinu električnih vozila, potrošači i dalje daju prednost benzincima. Benzinski automobili prodaju se sličnom inercijom kao i prije, te je jasno da potrošači još uvijek imaju zabrinutost i da oklijevaju u potpunosti ulagati u nova energetska vozila.
Nekoliko faktora objašnjava njihovu popularnost, posebno razlika u cijenama. Recimo da je, prosječna maloprodajna cijena EV putničkih automobila dostupnih u Njemačkoj, 39% viša od cijena komparativnih benzinskih modela. Nedostatak ponude električnih vozila u određenim segmentima također je ključni izazov. Električari nastupaju sa 109, dok benzinci imaju skoro tri puta veću ponudu sa 297 modela u Njemačkoj.
Volkswagen žanje uspješno na dva fronta
Budući da je prelazak na električnu energiju i dalje prioritet za europsku automobilsku industriju, neki proizvođači izvlače korist na dva fronta, posebno Volkswagen grupa. VW-ov trenutni rast potaknut je oslananjem na tradicionalne modele s klasičnim motorima. S druge strane Volkswagen ID.4 bio je najprodavaniji BEV VW Grupe u julu.
Suprotno tome, Stellantis je nastavio s gubitkom tržišnog učešća, unatoč tome što su najveća automobilska grupacija. Sa 15,62% tržišnog udjela u julu, marka je izgubila 3,5 posto tržišnog učešća u usporedbi sa julom 2022., a jaz u tržišnom udjelu između VW grupe i Stellantisa najveći je od stvaranja Stellantisa početkom 2021.
Kineski proizvođači sve popularniji
Prošli mjesec, 22 kineska brenda dostupna u Europi prodala su 25.564 novih putničkih automobila, odnosno riječ je o 131% više od broja registrovanih jedinica godinu prije. U istom razdoblju njihov se tržišni udio udvostručio s 1,27% na 2,51%. Međutim, 88% količina koju su ostvarili kineski proizvođači dolazi od brendova: MG, Lynk & Co i DR Automobiles – marki koje se ne pozicioniraju striktno s kineskim porijeklom. MG je bio daleko najuspješniji sa čak 43.203 registrovana ZS-a.
Ugled i svijest o robnoj marki dva su najveća izazova s kojima se kineski proizvođači suočavaju u EU i oni su toga vrlo svjesni. Pored konkurentne cijene, promjena ove percepcije zahtijevat će puno rada i vremena.
Volkswagen Golf se vratio među top 3
Poredak po modelima pokazao je značajne promjene, a prvo mjesto kao i godinu prije zauzeo je Volkswagen T-Roc. Unatoč tome što je top model, doživio je pad od 5% u količini. Dacia Sandero zauzela je drugo mjesto i ostala na sličnoj poziciji kao u julu 2022., a Volkswagen Golf zauzeo je treće mjesto – najbolju poziciju koju je osigurao do sada ove godine. Njegov rast potaknule su njegove benzinske verzije, kao i flotne registracije.
Među ostalim najboljim rezultatima bili su Renault Clio, Škoda Octavia i Ford Puma. Među najnovijim modelima, Renault Austral je prednjačio sa 6.103 primjerka, postavši Renaultov četvrti najprodavaniji proizvod i gotovo nadmašivši Conquest sa 6.138 isporuka.
Tesla Y pada, ali kumulativno je daleko ispred drugih
Skoro 150.000 isporučenih komada modela Y za sedam mjeseci Teslin je odličan bilans u Europi. Model Y je najprodavaniji model u Europi uopšte i najprodavaniji električni model. Ujedno, s brojkom od 147.881 registracija, to je skoro tri puta više od onog što je postigao VW sa ID.4 (50.607 isporuka). Međutim, Model Y je prošli mjesec ostvario mršavih 11.317 registracija i nakon prvog mjesta u junu, u sedmom mjesecu drastično pao na 20. mjesto na prodajnoj listi svih modela bez obzira na pogon.
MG 4 bio je četvrti najprodavaniji BEV u julu mjesecu s 5.890 prodanih jedinica, nadmašivši direktne rivale – Volkswagen ID.3 i Renaulta Megane s 4.241, odnosno 3.380 registrovanih jedinica.
Jeepov Avenger postao je najprodavaniji model američke marke sa gotovo 4.000 registrovanih jedinica u julu. Zbog određene količine benzinskih modela malo mu je nedostajalo da uđe u top 10 u segmentu ''strujaša''. Istovremeno, BMW je prodao 3.461 primjerak svog modela iX1, postavši najpopularniji BEV marke. Toyota je registrovala 2.813 jedinica Corolle Cross, što je znatno manje od količine obične Corolle koja je zabilježila 11.527 isporuka u sedmom mjesecu.
Top 10 brendova - Juli 2023. (2022.)
- Volkswagen –112.790 (+10%)
- Toyota – 65.188 (+3%)
- Audi – 60.438 (+28%)
- Škoda – 57.248 (+25%)
- BMW – 56.464 (+20%)
- Mercedes – 52.826 (+4%)
- Renault – 52.188 (+31%)
- KIA – 51.060 (+18%)
- Hyundai – 46.952 (+2%)
- Peugeot – 46.623 (-7%)
Top 10 modela - Juli 2023. (2022.)
- VW T-Roc – 18.296 (-5%)
- Dacia Sandero – 16.748 (0%)
- VW Golf – 15.972 (+10%)
- Renault Clio – 15.922 (+127%)
- Škoda Octavia – 14.470 (+36%)
- Hyundai Tucson – 13.866 (-4%)
- Toyota Yaris Cross – 13.767 (-9%)
- Ford Puma – 13.732 (+87%)
- Peugeot 208 – 13.674 (-16%) 10.Kia Sportage – 13.533 (+5%)
Top 10 EV modela - Juli 2023. (2022.)
- Tesla Model Y – 11.317 (+557%)
- VW ID.4. – 8.872 (+94%)
- Škoda Enyaq – 5.904 (+28%)
- MG4 – 5.890 (Novi model)
- Tesla Model 3 – 5.676 (+%)
- Dacia Spring – 5.494 (+83%)
- Fiat 500 EV – 4.857 (-3%)
- VW ID.3 – 4.241 (+15%)
- Polestar 2 – 3.810 (+341%)
- Cupra Born – 3.725 (+24%)