Dvostruka prijetnja
28

Upitan opstanak Ibize, Seat napravio grešku koju mora ispraviti

A. M.
Foto: Jaime Sainz de la Maza
Seat Ibiza je najprodavaniji model španske marke, ali naprosto vapi za promjenom generacije. Međutim, od šeste generacije nema ništa i Ibizu iduće godine čeka tek novi i temeljiti remont. Tada će Seat morati promijeniti pristup iz korijena, ako misli ispraviti grešku koju je napravio, kako bi se osigurao opstanak Ibize na tržištu.
Gledajući prodajne brojke unutar Seatovog asortimana, teško ko bi rekao da Ibiza (47.200 registracija za šest mjeseci), kao najprodavaniji model ispred Arone (44.300) i Atece (25.300) proživljava turbulentna vremena. Međutim, gledajući širu sliku i prave prijetnje, Ibiza se nalazi između, ne dvije vatre, već dva požara.

Konkurencija u B segmentu je velika, a još veća u B SUV segmentu, najpopularnijoj niši u Evropi. Međutim, Ibiza kao višedecenijski model s najvećim brojem isporuka španske marke ima novi izazov i ogromnu prijetnju, a to su hibridi i električni modeli, koji srednjeročno imaju daleko bolju perspektivu.

Aktuelna peta generacija Ibize predstavljena je na Salonu automobila u Ženevi još 2017. godine. Debitovala je kao tehnološki najefikasnija Ibiza od 1984. godine, po prvi put koristeći platformu Volkswagen grupe MQB A0. Bio je to model koji je pomogao Seatu da isporuči više od šest miliona primjeraka automobila slaveći istovremeno pune četiri decenije postojanja.

Nakon nekoliko godina komercijalnog uspjeha, peta generacija Ibize je podvrgnuta velikom remontu. U aprilu 2021. godine predstavljen je "facelift" model s kojim su Španci osvježili optiku, obogatili opremu i unaprijedili minimalno mehaniku. Sve obavljeno, rekli bi po P. S.-u.

Međutim, sada kada je vrijeme za šest generaciju, Seat nema pravi odgovor i produžava "agoniju" svog najprodavanijeg modela tako što će mu podariti još jedan redizajn i to iduće godine. Razvoj potpuno nove generacije se ne isplati i Seat je samo jedan u nizu proizvođača koji će aktuelni model gledati da ostavi što duže na sceni. Ako je vjerovati špekulacijama i Volkswagen to isto kani učiniti s Golfom, Peugeot s 2008-icom, Hyundai s i30. Dolazi vrijeme automobila, koji će se iz današnjeg ugla gledanja na sceni zadržati cijelu vječnost.

Ipak, pitanje je s koliko tehnoloških inovacija će Ibiza biti remontovana iduće godine i da li će biti sposobna podnijeti konkurenciju, koja barata s dva ključna pogonska sklopa za propise Evropske unije. Španci se žale da im je važan model ostao bez Eco oznake, budući da je s tržišta povučena Ibiza TGI, odnosno jedina verzija koja je vozila na komprimirani prirodni zemni plin CNG.

Ibiza je skoro primorana da napusti tržište zbog arhaične tehnologije. Da bi izbjegla izgon, Seat će morati kupcima ponuditi neki oblik hibridne tehnologije kao alternativu običnim benzincima ako je s drugim remontom misli zadržati duže na tržištu. Aktuelna platforma navodno može podnijeti sve zastupljeniju MHEV tehnologiju, a to će biti ključno za njen opstanak, ali i Seatovu borbu sa evropskim birokratama, koji su od 2025. najavili "pucati" jače penale na ime prekomjerne CO2 emisije.