Tokom 2025. godine
1

Veliki poglavica napušta Evropu: Grand Cherokee prepušta mjesto električnom zamjeniku

A. M.
Foto: Stellantis
Foto: Stellantis
Jeep se u Briselu nije pojavio s nekim važnim novitetom, već je izvršni direktor američke marke iskoristio teren da otkrije mapu puta brenda specijaliziranog za off-road, najavljujući odlazak slavnog Velikog poglavice iz Evrope.

Jeep je bio prisutan na prvom velikom evropskom sajmu automobila ove godine, ali bez ijednog noviteta. No, dobili smo neke važne informacije o budućnosti brenda.

Američka marka je izložila svoju aktuelnu gamu modela, uključujući i svoje nove električne automobile, iako će za nekoliko sedmica predstaviti novu generaciju Compassa, jednog od najvažnijih noviteta za 2025. godinu.

U Briselu je otkrivena je detaljna mapa puta koju će brend slijediti u narednih nekoliko godina. Dva modela su protagonisti, praktično s blic efektom i pomalo čudnom i neobjašnjivom odlukom, ali kojoj za sada, čini se, nema povratka jer su i mnogi drugi prisiljeni na isto.

Jeep je odlučio da se oprosti od svog Velikog poglavice. Grand Cherokee će prije ili kasnije nestati iz ponude, a zamijenit će ga novi Wagoneer S, predstavljen prošlog proljeća. Plug-in hibridni SUV će napustiti evropsko tržište tokom 2025. godine, a zamijenit će ga električni model, nadajući se da će kupci prelomiti na pozitivno kada je struja u pitanju.

Jeepovo rezonovanje je neobjašnjivo i samo ga dovodi do toga da izgubi onaj mali komad tržišta, s obzirom da Grand Cherokee košta više od 100.000 eura. Problem je u tome što, ako je manje od 1.000 primjeraka Grand Cherokeeja registrovano u cijeloj 2024. godini u Evropi, dolazak novog električnog SUV-a neće promijeniti situaciju nabolje. Jeep će izgubiti i taj mali tržišni udio koji ima na vrhu svoje ponude.

Emisije izduvnih gasova Grand Cherokee PHEV su problem, s obzirom na to da Grand Cherokee sa plug-in hibridnim sklopom, emituje previsoke zagađujuće emisije da bi imao oznaku "eco".

Ova odluka jasno stavlja do znanja da ažurirani Grand Cherokee neće doći u Evropu, osim ako se ne desi neko čudo. Emisije izduvnih gasova ovog modela su 66 g/km, što je mnogo više nego kod konkurenata u njegovoj kategoriji, ali optimizacija bi mu omogućila da ostane u prodaji. Istina, nije jedan od najprodavanijih SUV-ova, ali prepuštanje tržišta električnom zamjeniku u ovom trenutku ima manje smisla.