U retrovizoru
10

Volkswagen Golf Country: U vrijeme kada su SUV-ovi bili tabu tema

A. M.
Još 1989. na sjamu automobila u Ženevi Volkswagen okuražen nastupom Golfa Syncro predstavlja prototip i ujedno preteču današnjih SUV modela – Golf Country. Bio je to kratki izlet van asfalta sa Golfom 4x4 koji je bio preteča tektonskih promjena u autoindustriji.

Golf druge generacije lansiran je na sajmu automobila u Frankfurtu u septembru 1983. Njemačka proizvodnja završila je krajem 1992., a proizvedeno je oko 6,2 miliona automobila.

Eksterijer je dizajnirao Volkswagenov direktor dizajna Herbert, a automobil je zadržao manje-više iste linije Giugiarovog dizajna Golfa prve generacije, samo ga je Herbert učinio nešto zaobljenijim i većim. Mehanički, Dvojka je bila nadograđena verzija Keca, ali je imala širi izbor motora.

Jedna od najrjeđih verzija Golfa MK2 bio je legendarni Golf Country, rani SUV, koji je predstavljen na sajmu automobila u Ženevi 1989. godine. Saradnja Volkswagena i austrijskog specijaliste za 4x4 pogon Steyer-Daimler-Puch proradila je 1986. godine sa modelom Golf Syncro, verzijom s pogonom na sva četiri točka kao pretečom modernijeg 4Motion sistema. Golf 2 Syncro se proizveo u 26.000 komada u periodu 1986. – 1989., a to je tek bio uvod u Volkswagenov ozbiljniji projekat - Golf Country.

Proizvodnja se odvijala na dva kolosijeka, u dvije fabrike. Osnovu je pravio VW u Wolfsburgu, a onda su ti modeli transportovani u Graz kako bi bili nadopunjeni sa 438 novih dijelova s dodatnih 160 kg mase, uključujući i Syncro 4x4 pogon. Amortizeri i opruge su bili modifikovani kao i izduvni sistem. Gledajući iz današnje perspektive ovo bi bio jako skup projekat čak i za jednog giganta kakav je VW. Međutim, i onda su kupci bili iznenađeni osnovnom cijenom od 33.225 DM u Njemačkoj zbog ovog neobičnog procesa proizvodnje.

Golf Country je bio namijenjen srednje terenskoj vožnji. Trbuh običnog Golfa bio je odignut za dodatnih 12 cm (ukupno 21 cm), a optika je bila oplemenjena bull barom sprijeda i cjevastim okvirom odzada koji je stršio kroz uski branik, zaštitnom oplatom ispod motora i podokvirom za zaštitu stražnjeg diferencijala. Country je imao dužinu od 4.255 mm, širinu od 1.705 mm i visinu od 1.555 mm, dok je međuosovinski razmak iznosio 2.480 mm. Imao je masu od 1.245 kg. Rezervi točak bio je zaštićen ceradom, a nalazi se na petim vratima (kod verzije Chrome bio je u krutom kućištu sa hrom završnom obradom). Sprijeda su Countrya krasile po dva para okruglih i pravougaonih maglenki prekrvenih mrežom. Unutrašnjost je bila ista kao i kod ostalih Dvojki.

Za pogon je služio 1.8-litarski benzinac sa 8 ventila koji je razvijao 98 KS pri 5.400 o/m. Snaga i moment od 143 Nm pri 3.000 o/m su se na sve točkove prenosili preko petobrzinskog ručnog mjenjača. Najveća brzina bila je 155 km/h, a od 0 do 100 km/h mogao je ubrzati za 12,9 sekundi. VW je takođe proizveo i 50 komada Country-a GTI sa jačim motorom od 115 KS koji je koristilo osoblje ovog projekta.

Vizionarski poduhvat Volkswagena sa višenamjenskim Golfom svjedoči jednom fantastičnom projektu koji je u zadnje tri decenije evoluirao do neslućenih razmjera. Nekadašnja mala serija vozila za lovce, seoske doktore i poljoprivrednike danas je postala teška svakodnevnica i najpoželjniji oblik na tržištu. Proizvodnja Golf Countrya završila je 1991. kada je proizvedeno 7.735 automobila, od čega 558 jedinica Chrome Edition, koji se proizvodio samo u crnoj boji, a bio je oplemenjen električno-pokretanim platnenim krovom, bež kožnim sjedištima i nizom hromiranih detalja po paprenoj cijeni od 42.060 DM.