Vrlo malo poznat
167

Volkswagen je "tajno" proizveo Golf 6 s VR-6 motorom

D. B.
Tokom svojih osam generacija Volkswagenov Golf je dobio mnogo specijalnih verzija, a najpoželjnije su one sa 6-cilindričnim motorima u na oko "običnim" paketima. Iako su VR6 motori otišli u historiju nakon modela pete generacije, tim iz Wolfsburga je proizveo prototip Golfa šeste generacije s VR-6 pogonom.

Riječ je zaista o zanimljivom Golfu, koji bi da je ušao u proizvodnju, i danas bio najsnažniji u historiji ovog modela.

Video objavljen na YouTube kanalu Halle77 govori 6-cilindričnom snažnom hatchbacku, koji zapravo nikada nije dobio "zeleno svjetlo" za proizvodnju. Golf 6 s VR-6 pogonom je unikat proizveden 2008. godine. Bio je prethodnik Golfa R (Mk6) te je koristio 3,2-litarski motor Rothe Motorsport trkaćeg tima. Ovaj 6-cilindrični motor baziran je na istom motoru koji je pokretao Golf R32 (Mk5).

I dok je originalni atmosferski motor razvijao 250 KS, njegova evolucija je isporučivala 469 KS, a obrtni moment je povećan s 320 na 521 Nm. Ovaj VR-6 motor razvijen pod kodnim imenom BUB je doživio broojne promjene kako bi se ozvukao dodatni obrtni moment. Najznačajnija poboljšanja uključuju Garret GT35 turbopunjač, prilagođene klipove, novu usisnu granu, nove dizne i aluminijske ručno varene cijevi za pritisak.

Međutim, ovaj Golf predstavlja više od njegovog 6-cilindričnog motora. Dobio je prednje kočnice preuzete od Audija RS6 te 19-inčne felge iz Lamborghinija. Ugrađen je i Bilstein B16 ovjes, dok je unutrašnjost doživjela manje promjene. Presvučena je Alcantarom, dok je koža korištena za armaturnu ploču i prošivena je dekorativnim koncem.

Brojke nisu otkrivene, no ovaj Golf je definitivno prava "džepna raketa" s obtirom na veliku snagu i težinu od 1.361 kg.

Motor je uparen sedmostepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom te pogonom na sva četiri točka. Maksimalna brzina iznosi 250 km/h.

Automobil je korišten internu prije nego je postao stalni član flote Volkswagen Classic. Njemački brend ga je odlučio pokazati tokom proslave 50. godišnjice modela, a javno će biti izožen na GTI Fanfestu u Wolfsburgu između 26. i 28. jula.

Treba napomenuti da ovo nije posljednji Golf s VR-6 motorom, jer se u Volkswagenovim knjigama historije nalaze Golf Design Vision GTI koncept iz 2013. godine s VR-6 motorom i dva turbopunjača, koji razvija više od 500 KS, kao i Golf GTI Supersport Vision Gran Turismo iz 2015. godine, koji raspolaže s 510 KS.

Iako je Golf počeo koristiti četverocilindrične i trocilindrične motore nakon šeste generacije, pojavila se glasina da je VW želio ubaciti petocilindrični motor u osmu generaciju, što je Audi odbio s namjerom da zadrži svoj 2,5-litarski motor za svoje kompaktne RS modele. Ipak, taj motor je završio u Cupra Formentoru VZ5, a nalazi se i u manje poznatom KTM-u X-Bow.

Međutim, ovo nije najveći motor koji je "strpan" u Golfa. Ta titula pripada konceptu GTI W12-650 baziranom na Golfu Mk5, u kojem se našao 6.0-litarski motor iz Bentley Continentala GT smješten u sredini. Ovaj koncept je predstavljen 2007. godine i razvija 650 KS. Stražnja osovina i kočnice su preuzeti od Lamborghini Gallarda.

Kako sada stvari stoje, osma generacija Golfa je ujedno i posljednja s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, jer je Volkswagen već najavio da će deveta generacija koristiti isključivo električni pogon kada stigne na tržište sa svojom SSP platformom 2028. godine.