Volkswagen Transporter 4x4: Od Syncro do 4Motion pogona već punih 40 godina
Volkswagen komercijalna vozila obilježavaju tačno 40 godina pogona na sve točkove uz moto: "Kuda idemo, ne trebaju nam putevi".
Pozivanje na kultni film "Povratak u budućnost" nije slučajno, jer je prije 40 godina njemački brend već postavio temelje za tehničku evoluciju koja će ući u historiju.
Nema sumnje da su T3 i T4 Syncro, kao i kasniji T5 i T6 sa 4Motion tehnologijom, doprinijeli da Volkswagen kombi postane ikona za putnike, radnike i kampere koji često moraju da putuju po neasfaltiranom terenu. Čak i danas, četiri decenije poslije, 4x4 verzije Multivana, Californije, Transportera, Caravelle i ID. Buzz-a nastavljaju ovu tradiciju.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/250208120.24_xl.jpg?v=1739053358)
Porijeklo pogona na sva četiri točka
Historija pogona na sve točkove u Volkswagen kombijima počela je prije legende T3 Syncro. Tokom sedamdesetih, Gustav Mayer, šef razvoja asortimana Transportera i ujedno strastveni putnik, često je prelazio pustinju Saharu u kultnom T2. Međutim, T2 je bio dostupan samo s pogonom na zadnje točkove, a nakon brojnih epizoda u kojima je morao da "otkopava" svoje vozilo iz pijeska, odlučio je da napravi verziju T2 s pogonom na sve točkove.
Testovi prototipa pokazali su se obećavajućim, čak i na dinama Sahare. Godine 1978. proizvedeno je pet eksperimentalnih primjeraka s "dodatnim" pogonom na prednje točkove, ali T2, lansiran 1967. godine, bio je ipak pri kraju svog životnog ciklusa, pa su u Volkswagenu uvidjeli da on nema budućnosti. Iz tog razloga, pogon na sve točkove nije zvanično debitovao sve do generacije T3.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/250208120.14_xl.jpg?v=1739052382)
T3 Syncro debitovao 1985. godine
Od samog početka, T3 nije bio samo zamišljen kao komercijalno vozilo, već i kao sredstvo za daleka putovanja. Šasija modela T3, predstavljena 1979. s pogonom na zadnje točkove, dizajnirana je u startu za smještaj pogonskog vratila i prednjeg diferencijala, što ga je činilo pogodnim za pogon na sva četiri točka.
Volkswagen je sarađivao sa Steyr-Daimler-Puchom na razvoju i izgradnji Syncro verzija. Konačna montaža T3 Syncroa obavljena je u fabrici u Grazu, Austrija.
Za razliku od T2 prototipa, T3 Syncro je imao stalni pogon na sva četiri točka, sa viskoznim kvačilom koje se pokazalo robusnim i efikasnom u gotovo svim uslovima. Imao je mjenjač, s četiri normalne brzine i kratkom brzinom za terensku vožnju. Opcije su uključivale blokadu prednjeg i stražnjeg diferencijala i "paket" za težak teren.
Od 1987. godine, T3 Syncro je također bio u ponudi sa 16-inčnim točkovima, modifikacijama šasije i karoserije, većim kočnicama i blokadom stražnjeg diferencijala kao standardnom opremom. Proizvedeno je samo 60 primjeraka, što ga danas čini izuzetno rijetkim kolekcionarskim modelom.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/250208120.18_xl.jpg?v=1739053325)
T4 Syncro: Legenda koja obara rekorde
Volkswagen T4, predstavljen 1990. godine, označio je revoluciju sa svojim motorom sprijeda i pogonom na prednje točkove, čineći unutrašnji prostor pristupačnijim i praktičnijim. Godine 1993. stigao je T4 Syncro, opremljen takođe s viskoznim kvačilom, samo je tada trebalo upregnuti točkove na zadnjoj osovini.
T4 Multivan Syncro iz 1999. također je postavio svjetski rekord. Te godine su dva T4 Syncro modela krenula s Aljaske, teritorij Kanade, i nakon 15 dana, 14 sati i 6 minuta, prvo vozilo je stiglo u Ushuaiu, upisavši se Ginisovu knjigu rekorda 1999. završavajući legendarnu Panamericana rutu, od Kanade do Argentine, brže od bilo kojeg drugog vozila na četiri točka.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/250208120.10_xl.jpg?v=1739053207)
Evolucija pogona na sve točkove u T5, T6 i modernoj eri
S modelom T5 (2003.), Volkswagen je predstavio inovativnu tehnologiju 4Motion koristeći kvačilo s više diskova za automatsku raspodjelu snage između osovina - popularni Haldex. U 2010. godini sistem je unaprijeđen naprednim elektronskim upravljanjem, usvojenim i u modelima T6 (2015.) i T6.1 (2019.).
Danas, sedma generacija Bullija nudi različite opcije pogona na sve točkove: u Multivanu i Californiji to je eHybrid 4Motion plug-in hibridni pogon sa električnim motorom na zadnjoj osovini. Transporter TDI 4Motion i Caravelle TDI 4Motion pak nude elektronsku blokadu diferencijala, dok ID. Buzz Cargo Pro 4Motion i ID. Buzz GTX raspolažu sa jednostavnim električnim pogonom na sve točkove.
Volkswagen će i dalje nuditi 4Motion pogon i u budućnosti bez obzira kako ga nazivali. Zato je Transporter spreman za narednih 40 godina evolucije i borbu s različitim terenima, uključujući glatki asfalt i najteže podloge širom planete.