Auto nostalgija
0

Volkwagen Golf II G60 Limited: Nervozna raketa po vulkanskoj cijeni

A. M.
Dizajniran i ručno napravljen od strane Volkswagen Motorsport divizije, Golf G60 Limited proizveden je u samo 71-om primjerku. Ovaj model Dvojke limitirane serije koštao je nevjerovatnih 68.500 DM.

Kada se pojavila verzija Dvojke pod nazivom G60 Limited 1989. godine malo ko je očekivao cijenu od oko 68.500 njemačkih maraka popularno znanih kao DM ili DEM koje smo i mi u BiH dobro zapamtili i kleli se u njihovu vrijednost tokom ratnog i poratnog perioda. Međutim, ovi modeli su prvenstveno bili prodavani rukovodiocima i višim menadžerima VAG-a, a samo rijetki su završili u rukama ''stranaca'' i to najčešće kao druga ruka.

Temeljen na Rallye Golfu, ovo vrlo ograničeno izdanje Golf Mk2 varijante, kombinovalo je sve moguće opcije visokog luksuza koji je bio dostupan krajem 80-ih godina prošlog vijeka. Ovo je vjerovatno bio jedan od najopremljenijih Golfova druge generacije uopšte, s obzirom da je posjedovao opremu kao što je kožna unutrašnjost s grijanim i po visini podesivim prednjim sjedištima, četiri električna prozora, električni retrovizori, ABS, servo upravljač i krovni otvor.

G60 Limited imao je ojačanu šasiju kao temelj karoseriji s 5 vrata, a proizvedena su i dva modela s troja vrata. Iako se izvana nije previše razlikovao od običnog GTI-a, imao je američke branike, jednostavnu crnu rešetku s jedinstvenim plavim pločicama VW Motorsport, zatamnjena stop svjetla Hella, BBS RM felge u veličini 6,5Jx15" i aluminijsku pločicu s brojem proizvedenog primjerka. Srce G60 Limited verzije Dvojke bio je četverocilindraš sa 1.781 ccm zapremine i 16 ventila opremljen verzijom kompresora G60 (oznaka koja je simbolizovala usisni promjer). Kultni motor je proizvodio 210 KS pri 6.500 obrtaja u minuti i moment od 252 Nm pri 5.000 o/m. Snaga se prenosila preko mjenjača s pet stepeni prenosa na sve točkove preko Volkswagenovog legendarnog 4x4 sistema poznatog kao Syncro. Standardna veličina guma bila je 195/50 R15, dok je kočioni sistem imao ventilirane diskove na prednjoj i obične diskove na zadnjoj osovini.

Bio je ovo najsnažniji Volkswagen Golf ikada proizveden sve dok VW nije ''izbacio'' famozni Golf R32 sa 241 KS 2003. godine. Čak je i Trojka u VR6 paketu bila u podređenom položaju u odnosu na G60 Limited.

Zanimljivost automobila s kraja 80-ih i početka 90-ih je što su to bili jako kompaktni modeli koji su dimenzijama bili na nivou obične Škode Fabije. Tako je Golf u dužinu mjerio svega 4.020 mm, u širinu 1.650 mm i u visinu 1.400 mm, dok je međuosovinsko rastojanje iznosilo za današnje uslove prekratkih 2.470 mm. Zato je i masa od 1.275 kg bila pogodna za rasne performanse.

Najveća brzina iznosila je 227 km/h, a od 0 do 100 km/h mogao je ubrzati za 7,2 sekunde. O potrošnji niko nije brinuo, jer je auto bio prava raketa u ono vrijeme nerijetko ostavljajući u oblaku dima nominalno jače automobile.

Ovaj model sada pripada kolekcionarskim primjercima, pa je prošle godine model sa pločicom broj 016 brzo pronašao novog vlasnika za vrijednost od 94.000 eura na aukciji u Velikoj Britaniji.