Visoka cijena
2

Zatvaranje tvornice Marelli upozorava na bolnu tranziciju na električna vozila

A. M.
Lobističke grupe u autoindustriji upozoravaju da bi do 70.000 radnih mjesta moglo biti izgubljeno u Italiji u tranziciji na električna vozila. Marelli zauzima 26. mjesto na popisu najvećih svjetskih dobavljača, sa globalnom prodajom dijelova proizvođačima automobila od 11,5 milijardi eura u 2022.

Oko 230 radnika započelo je štrajk zbog planiranog zatvaranja njihove tvornice autodijelova, jedne od, čini se, ranih žrtva prelaza Evropske unije na električna vozila.

Talijanski gigant Marelli, želi zatvoriti tvornicu u regiji Emilia Romagna, koja proizvodi dijelove za motore s unutrašnjim sagorijevanjem za desetine proizvođača automobila uključujući Stellantis, Volkswagen Group i BMW. Ovaj veliki dobavljač ističe da je posao postaje "neodrživ" usred EU najave o zabrani prodaje novih automobila sa SUS motorima od 2035.

Sve do prošle sedmice štrajkači su zaustavljali izlazak gotovih proizvoda iz tvornice prije nego što se ograničena isporuka vratila u puni kapacitet posljednjih dana. Ovaj spor je samo jedan u nizu primjera sukobljenih izazova s ​​kojima će se vlade suočiti u trenutku dok se industrije i ekonomije pomjeraju prema zelenijoj energiji kako bi ispunili stroge klimatske ciljeve i ojačali energetsku sigurnost.

Do 70.000 radnih mjesta moglo bi biti izgubljeno samo u Italiji zbog forsiranja na elektromobilnost, upozorava lobistička grupa ANFIA. Marelli je stavio plan na čekanje, ali je potvrdio da želi napustiti tvornicu, ostavljajući radnike u neizvjesnosti. Oko 20.000 porodica rizikuje da izgubi kompletan kućni prihod.

"Naši životi bi prestali postojati", rekla je Grazia Vitiello, 57-godišnjakinja čiji suprug također radi u Marelliju. Samira Chouri (50), radila je u tvornici Crevalcore 18 godina. "Godinama smo se žrtvovali kao jedna porodica, jer smo se osjećali sigurno. Ali shvatili smo da to nije istina", rekla je za Reuters dok se kod kuće spremala za večeru sa svoje dvije djevojčice i suprugom koji radi u istoj tvornici. Njihove priče ilustruju na najbolji način kako tranzicija na električna vozila već utiče na egzistencije ljudi, mnogo prije nego što kupovina električnih vozila, još uvijek skupljih od klasičnih automobila, postane svakodnvena opcija za većinu potrošača širom svijeta.

Marelli je nastao 2019. nakon što je Fiat Chrysler Automobiles, sada dio Stellantisa, prodao svoju kompaniju komponenti Magneti Marelli japanskom Calsonic Kanseiju, u vlasništvu KKR-a, za 5,8 milijardi eura. Kada je osnovan, Marelli je imao 43.000 zaposlenika, od čega 10.000 u Italiji.

Talijanska radna snaga sada je pala na 7.300. Marelli je najavio da će 167 radnika u njegovom pogonu u Argentanu u Francuskoj, koji proizvodi dijelove za SUS motore, također biti pogođeno. Oko 40 posto kompanija specijalizirano je za tehnologiju proizvodnje dijelova za SUS motore, a više od 70 posto već sada je izloženo problemu s prelaskom na električna vozila, saopštila je ANFIA.

Cijela situacija mogla bi učiniti Italiju jednom od najteže pogođenih evropskih zemalja u tranziciji na elektrifikaciju. Talijanski dobavljači imaju vještine da prihvate proizvodnju koja je orijentisana na EV, ali glavna prijetnja dolazi od ukupno manje proizvodnje automobila.

Proizvodnja automobila u Italiji pala je s preko dva miliona jedinica u 90-ima na ispod milion trenutno. Električna vozila činila su 3,9 posto registracija novih automobila u Italiji u prvih devet mjeseci 2023. u poređenju s 15 posto u cijeloj Evropi.