GEELYJEV BREND
13

Zeekr skovao planove za Evropu, a dočekao ga evropsko-kineski spor

A. M.
Kineska marka električnih vozila blisko povezana sa švedskim Volvom planira se suprostaviti vodećim evropskim markama poput VW-a, BMW-a i drugih. Međutim, nadolazeći trgovinski rat između EU i Kine mogao bi ugroziti ambicije kineskih proizvođača automobila u Evropi, ne isključujući pri tome ni Zeekr.

Zeekr, premium EV marka iz Geelyja, za prodor u Evropu oslanja se na dodatni zamah sestrinskih ‘’evropskih’’ marki poput Volva i Polestara, i to baš usred rastuće globalne trgovinske napetosti između EU i Kine koja prijeti ambicijama kineskih proizvođača automobila na Starom kontinentu.

Marka Zeekr, kao djelić ogromnog automobilskog carstva milijardera Erica Lija čiji poslovni krakovi također uključuju udio u grupi Mercedes-Benz i saradnju s grupom Renault, započela je evropsku prodaju dva modela u EU prije samo nekoliko sedmica. Međutim, marka se ne želi zaustviti na tome već planira dodati dodatnih sedam modela do 2025. godine.

Osnovan kao samostalni brend 2021., Zeekr je krajem juna započeo prodaju limuzine srednje klase pod nazivom 001 sa zanimljivom cijenom od 59.490 eura, kao i kompaktnog SUV modela X od 44.990 eura, koji se između ostalih takmiče s VW-om električnom limuzinom ID.7, odnosno s BMW-om iX1. Kako bi evropske kupce motivisali za kupovinu nepoznatog kineskog proizvođača automobila, tim s više od 500 ljudi u Göteborgu u Švedskoj radi na dizajnu Zeekr-ovih modela. Ti napori trebali bi mogli pomoći da se Zeekr izdvoji od drugih kineskih marki, s obzirom da BYD, Nio i Great Wall predvode niz kineskih proizvođača koji takođe ciljaju na Evropu.

Zeekrove ambicije, međutim, mogu biti ugrožene pogoršanjem trgovinskih odnosa. Prošle sedmice, predsjednica Evropske komisije Ursula von der Leyen pokrenula je istragu o potencijalno nepravednoj državnoj podršci kineskim proizvođačima električnih vozila, potez koji je EU označila kao "goli protekcionizam".

Ova istraga bi mogla pogoditi uvoz električnih automobila i manjih komercijalnih vozila u visini od skoro 7 milijardi dolara, navodi Bloomberg Intelligence. Za matičnu kompaniju Geely, Zeekrov dolazak u Evropu pomogao bi u oblikovanju gomile automobilskih holdinga uz postizanje recipročne ekonomije. Automobilski div sa sjedištem u Hangzhouu gradi evropske korijene otkako je 2010. preuzeo Volvo od Forda, a njihova mreža obuhvata udjele u proizvođaču kamiona Volvo AB do skoro potpune kontrole slavnog proizvođača sportskih automobila Lotus. Geely također dovršava ugovor s Renaultom o udruženoj kompaniji Horse s ciljem razvoja i proizvodnje SUS motora nove generacije.

Zeekrov 001 i X izgrađeni su na istim platformama koje također koriste Volvov kompaktni SUV EX30 i Mercedesov gradski automobil Smart (Smart je proizvod JV saveza Geelyja i Mercedesa). Ove godine Zeekr cilja na prodaju od 140.000 automobila, čak i dok se proizvođači električnih vozila u Kini bore s žestokim ratom cijena. Ta brojka bi trebalo skočiti na 650.000 jedinica do 2025.

U Evropi, prve isporuke u Švedsku i Holandiju zakazane su za novembar, dok je prodaja u Njemačkoj već počela ovog mjeseca. Do 2025. Zeekr očekuje da će ponuditi automobile u većem dijelu zapadne Evrope, a ozbiljno razmatraju i opcije izvoza u SAD.