Važnost filtriranja zraka u usisni sistem može se porediti sa ljudskim disanjem po zagađenom zraku bez ikakve zaštite, odnosno filtera. I automobilu, odnosno motoru automobila treba što kvalitetniji zrak, ali pošto je u pitanju mnogo veća količina zraka neophodna za sagorijevanje, taj zrak sa sobom donosi milione sitnih čestica koje treba filtrirati. Budući da vašem motoru treba više od 10 000 litara zraka za sagorijevanje svake litre goriva, važno je da protok bude adekvatno kanalisan i istovremeno filterisan. Filter zraka igra veoma važnu ulogu u zdravom radu motora i važno ga je redovno mijenjati. Na kraju filter zraka spada u grupu povoljnijih asortimanskih grupa dijelova i ne bi na njemu trebalo štedjeti.
Koliko često treba mijenjati filter zraka?
Proizvođači automobila obično predlažu interval od 15.000 do 30.000 km, ili jednom godišnje (zavisi šta prije nastupi). Nažalost, svaki automobil radi u različitim uslovima prašine, različitim brzinama, tako da se svaki filter pojedinačno prlja. Ako je moguće, vrijedi provjeriti filter zraka što je češće moguće i zamijeniti ga ako je potrebno bez obzira na servisni interval.
Može li stanje filtera utjecati na rad motora?
Da, što je filter prljaviji, to je veći otpor protoka zraka i manje kisika u usisnom sistemu. To obično rezultira odgovarajućim smanjenjem doza goriva, što se prevodi u smanjenje snage. Nažalost, pad potrošnje goriva nećemo osjetiti, jer za održavanje uobičajenog tempa vožnje vozač refleksno malo jače pritišće papučicu gasa. Najbolji dokaz da je stanje zračnog filtera bitno za rad motora je činjenica da svi plinski monteri rade podešavanje novih instalacija samo s novim zračnim filterom.
Može li prljavi filter biti ''usisan'' u usisni sistem?
Može. Takve se stvari uglavnom događaju u motorima velike snage s kompresorom, pogotovo u većim vozilima poput kombija i kamiona. Ako filter izgubi prozračnost, jer je već pun nečistoća, postepeno se "usisava" u usisni sistem. U početku se malo deformiše, a na kraju se podere i upadne u motor - njegovi komadi mogu čak dospjeti u komore za izgaranje.
Povećava li se snaga motora zamjenom klasičnog filtera konusnim?
Da i ne. Sve zavisi o tome gdje i kako će konusni filter biti pričvršćen. Ako neko ukloni samo kućište standardnog filtera i stavi konusni filter, učinak će biti suprotan od željenog. Radi se o tome da će filter usisavati vrući zrak ispod poklopca motora, koji nažalost sadrži mnogo manje kisika od hladnog zraka koji dovodi serijski usisni sistem. Da bi zamjena standardnog filtera konusnim dala željeni učinak, novi konusni filter mora biti ugrađen tako da može usisati hladan zrak, npr. ispod rešetke hladnjaka ili ispod branika.
Može li se filter zraka zapaliti?
Može, mada vrlo rijetko. Uzrok može biti pucanje usisnog sistema kod automobila sa starom instalacijom za miješanje plina ili neke anomalije u radu motora. Kako bi se ovaj rizik sveo na najmanju moguću mjeru, kvalitetniji filteri su izrađeni od posebne tkanine koja nije podložna gorenju i čak ima sposobnost samogašenja.
Radi li svaki filter na isti način?
Nažalost ne. Filtere možemo podijeliti u nekoliko kategorija. Najvažniji su preciznost izrade (prilagođavanje kućištu filtera), otpor protoka, upijanje filtera i efikasnost filtriranja.
Najbolji filteri apsorbiraju do 0,5 kg prljavih čestica godišnje, a njihova sposobnost upijanja je 0,3 kg po m². Ovako dobri rezultati rezultat su korištenja najboljih zapadnih filterskih materijala i odgovarajuće gustoće nabora (tj. popularne harmonike u koju se slaže filterisani materijal).
Može li se voziti bez zračnog filtera?
Da, ali to će drastično skratiti vijek motora. Zrak pun prašine brzo će oštetiti osjetljive senzore protoka (npr. mjerače protoka), a zatim uzrokovati ogrebotine na košuljicama cilindra. Uostalom, ono što se nakuplja u zračnom filteru obično je sitna masa u obliku pijeska. Niko ne bi želio da mu tako nešto bude usisano u usisni sistem.
Što je noviji model automobila, to je važnija uloga zračnog filtera i skuplje posljedice zanemarivanja njegove zamjene. Stoga se na filterima ne isplati štedjeti, jer oni po današnjim cijenama dijelova i servisa ostaju jedna od najpovoljnijih asortimanskih grupa dijelova.